Tja, dat wordt lastig bewijzen...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat je eerst moet kunnen bewijzen dat je niet zelf betaald hebt, niet je gegevens aan anderen hebt gegeven of ergens hebt laten slingeren etc.
Storneren kan volgens mij niet met een Paypail account, of je het geld terug krijgt hangt af van hoe Paypal de zaak aanpakt. Of ze de persoon die wel betaald heeft nog vinden is ook afhankelijk van allerlei factoren.
Dat kan, ik heb die koppeling ook op mijn rekening. Het probleem is alleen dat je alleen kunt betalen als mensen ook je gegevens hebben. Meestal zijn dat dingen die niet zomaar te raden zijn, dus dan moeten ze afgekeken of gekopieerd zijn. Ik denk dat Paypal het daar in eerste instantie op gaat gooien, vandaar dat ik al zei dat jij moet kunnen aantonen dat je zorgvuldig met je gegevens bent omgegaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Tja, dat wordt lastig bewijzen...
Mijn PayPal-account is direct aan mijn Rabo-rekening gekoppeld. Dus het bedrag wordt via mijn PayPal-rekening van mijn Rabo-rekening afgeschreven. Ik kan die rekeningen niet loskoppelen op dit moment omdat deze transacties nog openstaan.
Dan zal de site waarbij dit game account loopt al bereid moeten zijn om NAW gegevens van de user bekend te maken en die moeten dan ook nog correct zijn. Hier stuit je dus weer op allerlei privacy overwegingen, maar het is het proberen waard.quote:Ik heb van PayPal inmiddels bericht dat ze informatie gaan opvragen bij de verkoper. Omdat het zeer waarschijnlijk om een tegoed voor online gaming gaat, zal de transactie aan een game-account gekoppeld zijn.
Ik hoop stiekem, dat de hufter die dit met mijn rekening heeft geflikt, via nog meer PayPal-rekeningen zijn account heeft opgewaardeerd. Dit maakt het al meteen een stuk aannemelijker dat het om fraude gaat...
Welke gegevens moet je dan allemaal hebben? Alleen het wachtwoord is toch genoeg?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:23 schreef karr-1 het volgende:
Dat kan, ik heb die koppeling ook op mijn rekening. Het probleem is alleen dat je alleen kunt betalen als mensen ook je gegevens hebben. Meestal zijn dat dingen die niet zomaar te raden zijn, dus dan moeten ze afgekeken of gekopieerd zijn. Ik denk dat Paypal het daar in eerste instantie op gaat gooien, vandaar dat ik al zei dat jij moet kunnen aantonen dat je zorgvuldig met je gegevens bent omgegaan.
Dank je, ik ook.quote:Ik wens je in ieder geval succes, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik heb Paypal al een tijd niet gebruikt, maar als ik me goed herinner moet je inloggen met een combinatie van mailadres en wachtwoord. Mailadres is nog wel te achterhalen, maar wachtwoord over het algemeen wat minder makkelijk. Je zegt dat je partner de gegevens ook kent? Kan die ze ergens hebben laten slingeren of doorgegeven hebben bv?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Welke gegevens moet je dan allemaal hebben? Alleen het wachtwoord is toch genoeg?
Overigens heb ik al een aantal maanden mijn Paypal niet meer gebruikt, dus er zal niets afgekeken zijn...
Nee. Het is een e-mailadres dat we gebruiken voor allerhande zaken als Ebay, Marktplaats, enz. Het is mijn wachtwoord, wat totaal niet te linken is aan mijn naam, privé-leven of wat dat ook. Dat mijn partner hier niets mee heeft gedaan staat als een paal boven water, ook niet per ongeluk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb Paypal al een tijd niet gebruikt, maar als ik me goed herinner moet je inloggen met een combinatie van mailadres en wachtwoord. Mailadres is nog wel te achterhalen, maar wachtwoord over het algemeen wat minder makkelijk. Je zegt dat je partner de gegevens ook kent? Kan die ze ergens hebben laten slingeren of doorgegeven hebben bv?
je mailadres hier is gelijk aan die van PP?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee. Het is een e-mailadres dat we gebruiken voor allerhande zaken als Ebay, Marktplaats, enz. Het is mijn wachtwoord, wat totaal niet te linken is aan mijn naam, privé-leven of wat dat ook. Dat mijn partner hier niets mee heeft gedaan staat als een paal boven water, ook niet per ongeluk.
Wat ik me nu bedenk... dit zal toch geen erfenis zijn van die Fok!-hack van een aantal maanden terug...
Ja, zelfde mailadres en volgens mij ook zelfde wachtwoord (inmiddels alles wel veranderd natuurlijk).quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:50 schreef Nizno het volgende:
je mailadres hier is gelijk aan die van PP?
Zo niet dan lijkt het me sterk....
Dit is dan ook echt het enige dat ik kan bedenken...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:36 schreef karr-1 het volgende:
Dan zou het inderdaad nog een restant van de Fok hack kunnen zijn als de gegevens hetzelfde zijn/waren.
Maar wat als hij zijn tegoed al verbruikt heeft?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:04 schreef matthijst het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wet kopen op afstand? Binnen 7 dagen terugroepen?
Ik heb net dat bedrijf gemaild, bedankt voor je tip. Ik hoop dat ik een reactie krijg...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:25 schreef matthijst het volgende:
Met een mailtje naar dat bedrijf heb je denk ik sneller antwoord dan van Paypal.
Gewoon mailen dat jouw account 2x is misbruikt om credits te kopen, transactied-ID's erbij en vragen of ze daar iets mee kunnen. Aangeven dat je er al melding van hebt gemaakt bij Paypal, maar ook graag hen wilt waarschuwen.
Dat hij zijn credits al heeft gebruikt zal allemaal wel.
Jouw account is misbruikt, daar heeft Paypal ongetwijfeld "een potje voor".
Die 3% kosten die de ontvanger over een transactie betaalt moeten toch ergens goed voor zijn![]()
Ah, bedankt. Onder 'geschiedenis' staan alleen die 2 bedragen van 49,99.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:14 schreef matthijst het volgende:
Dat kan je zien in je Paypal historie.
Recurring payment oid.
Toch zo maar even bij de bank naar binnen lopen. Is het trouwens zinvol om aangifte te doen bij de politie? Dat ik mijn 99,98 terugkrijg is één ding, veel belangrijker vind ik het dat die hufter gepakt wordt...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:16 schreef karr-1 het volgende:
De persoon die het gedaan heeft zal niet al te slim zijn geweest, waardoor het nogal in de gaten loopt. Verder hebben overschrijvingen van de bank in deze tijd wat vertraging wegens feestdagen enzo, dus het kan best dat je dat pas maandag op je rekening ziet.
Aangifte doen zou ik altijd doen, al is het maar dat je iets hebt als ze de persoon in kwestie ooit pakken. Geen idee of de Fok hacker ooit gepakt is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Toch zo maar even bij de bank naar binnen lopen. Is het trouwens zinvol om aangifte te doen bij de politie? Dat ik mijn 99,98 terugkrijg is één ding, veel belangrijker vind ik het dat die hufter gepakt wordt...
Is die Fok!-hacker eigenlijk ooit gepakt?
Nee, dit was een voorbeeld van één transactie, er zijn er echt twee.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:53 schreef matthijst het volgende:
Is het niet 1 transactie?
Dus 1x 49,99
Die 1,05 misschien transactiekosten ofzo?
Zodra ik mijn bankrekening kan loskoppelen van mijn PayPal-rekening zal ik dat ook zeker doen. Als het echt allemaal zo ruk is, vraag ik me wel af waarom zoveel mensen (zowel kopers als verkopers) met PayPal in zee gaan. Sterker nog, bij steeds meer (Ebay)bedrijven kun je alleen maar met PayPal betalen...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:50 schreef skattebaut het volgende:
Paypal is een groot rukbedrijf, ik heb er mijn account gesloten vanwege verschillende redenen.
Ten eerste is het extreem duur.
Ten tweede beschadigd Paypal alleen verkopers op Ebay (ten koste van niet betalende kopers, lees oplichters)
Ten derde is Paypal onveilig en hebben ze daarbij ook nog iedereen gedwongen zijn bankrekening te koppelen aan Paypalrekening. (zodat ze altijd aan je geld kunnen)
Ten vierde houden ze betalingen veel te lang achter.
Ten vijfde blokkeren ze zomaar en meestal ten onrechte tegoeden van mensen, en probeer dat maar gedeblokkeerd te krijgen dan.
http://www.paypalwarning.com/
http://www.screw-paypal.com/
Er is op zich niets mis met Paypal ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan en even opletten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:50 schreef skattebaut het volgende:
Paypal is een groot rukbedrijf, ik heb er mijn account gesloten vanwege verschillende redenen.
Ten eerste is het extreem duur.
Ten tweede beschadigd Paypal alleen verkopers op Ebay (ten koste van niet betalende kopers, lees oplichters)
Ten derde is Paypal onveilig en hebben ze daarbij ook nog iedereen gedwongen zijn bankrekening te koppelen aan Paypalrekening. (zodat ze altijd aan je geld kunnen)
Ten vierde houden ze betalingen veel te lang achter.
Ten vijfde blokkeren ze zomaar en meestal ten onrechte tegoeden van mensen, en probeer dat maar gedeblokkeerd te krijgen dan.
http://www.paypalwarning.com/
http://www.screw-paypal.com/
En daarom moet je dus ook voorzichtig zijn met je gegevensquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:19 schreef jongegast het volgende:
Ik denk dat je gewoon dezelfde paswoord hebt gebruikt?
Paypal is onveilig want hij stuurt geen sms als je betaalt of heeft een pincode om transacties te doen.
Het enige is paswoord en email en dan kan iemand meteen voor honderden euros van de creditcard of bankrekening halen.
een mogelijkheid is ook keylogger, cookiegrabber of iemand die je kent die toegang heeft tot je computer of heeft gezien welk paswoord je gebruikt. aangezien het een spel is voor kiddos misschien je zoon die het stiekum heeft gedaan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb tot op heden ook nooit problemen met PayPal gehad, hoewel ik het ook maar een paar keer gebruikt heb.
De sites die skattebaut in zijn post heeft staan, bevatten beiden alternatieven voor PayPal. Lijkt me dus ook dat ze er baat bij hebben PayPal zo slecht mogelijk neer te zetten.
Ik ben dus (naar mijn idee) altijd zeer zorgvuldig met gegevens, hanteer niet voor niets diverse wachtwoorden en heb mijn computer helemaal dichtgetimmerd. Echt het enige dat ik kan bedenken, is de link met die Fok!-hack. Maar dat zou dus betekenen dat iemand de PayPal-accounts van duizenden users heeft lopen checken om vervolgens voor 99,98 aan spelletjes te kunnen kopen. Lijkt me dat een gewone baan meer oplevert...
Jij kunt wel extreem veilig met je gegevens als passwords en inlogcodes omgaan, dat wil niet zeggen dat je account dan veilig is!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En daarom moet je dus ook voorzichtig zijn met je gegevens
Kinderen heb ik niet, ik ben de enige met toegang tot mijn computer (waar ik zelf met een wachtwoord op inlog), mijn computer heeft altijd de meest recente virusdefinities met alles erop en eraan (Norton Internet Security) en iedere week wordt het register opgeschoond met CrapCleaner. De enige die toegang tot mijn mail zou kunnen hebben is mijn partner, en die heeft dus niets besteld. Daarnaast heb ik dus al maanden niet meer op mijn PayPal-account ingelogd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef jongegast het volgende:
een mogelijkheid is ook keylogger, cookiegrabber of iemand die je kent die toegang heeft tot je computer of heeft gezien welk paswoord je gebruikt. aangezien het een spel is voor kiddos misschien je zoon die het stiekum heeft gedaan?cookiegrabber lijkt me ook logisch want om email te veranderen heb je geloof ik paswoord nodig.
trouwens als iemand toegang heeft tot jouw email, heeft hij ook toegang tot je paypal. je email is waarschijnlijk de zwakste schakel.
De internetstekker eruit trekken en spaarcentjes weer in een oude sok onder het matras bewaren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:32 schreef skattebaut het volgende:
Beste en veiligste oplossing?
Die sites zijn van zwaar gedupeerde paypal users die aan de buitenwereld willen tonen hoe gevaarlijk/oneerlijk/bedrieglijk etc paypal en ebay zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De sites die skattebaut in zijn post heeft staan, bevatten beiden alternatieven voor PayPal. Lijkt me dus ook dat ze er baat bij hebben PayPal zo slecht mogelijk neer te zetten.
Waarom zou je een hoog-risicoproduct als Paypal, dat je zegt weinig te gebruiken, koppelen aan een bankrekening die je wel echt nodig hebt?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De internetstekker eruit trekken en spaarcentjes weer in een oude sok onder het matras bewaren.
Natuurlijk zou ik het een stuk erger hebben gevonden als het bedrag veel hoger was geweest, logisch toch? En zoals je zelf al aangaf, er MOET een bankaccount aan PayPal gekoppeld worden. Dat snap ik vanuit PayPal ook wel, ik denk dat er heel wat illegale transacties plaats hebben gevonden (en waarschijnlijk toch nog steeds plaatsvinden).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:00 schreef skattebaut het volgende:
Dat laatste heb je allemaal zelf in de hand.
Zodra je echter je betaalrekening aan paypal koppelt heb je niets meer in de hand, wel paypal, die hebben volledig recht geld van je rek. af te halen...
Das nogal een verschil.
Nu betreft het een relatief klein bedrag.
Hoe hoog zou je springen als het 998,- euro waren geweest?
Heb je de voorwaarden van Paypal allemaal doorgespit en begrepen voordat je op "accepteert u de voorwaarden" JA! klikte?
Geloof er niets van eerlijk gezegd.
Dat soort clicks doe je uit goed vertrouwen.
Vertrouwen in een goede reputatie van Paypal etc.
Volgens die mevrouw van de bank lag het aan het soort machtiging. Omdat de machtiging van PayPal een doorlopende machtiging betreft achtte ze de kans vrij groot dat het zonder problemen gestorneerd kan worden zodra het bedrag daadwerkelijk afgeschreven is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef skattebaut het volgende:
P.s. Het zijn een ebay en Paypal combinatie die jouw en vele anderen dwingen om gebruik te maken van hun dure en onveilige producten...
En dat tegen hun voorwaarden die geheel eenzijdig zijn opgesteld, alles ten gunste van Paypal.
Ik ben iig benieuwd of je je geld gaat terug krijgen?
Wanneer zij zich op het standpunt stellen dat jij onveilig met gegevens bent omgegaan, dan kun je aan het kortste eind trekken.
Zeker ook omdat je ze gemachtigd hebt om de openstaande bedragen van je rekening te mogen boeken.
Dat storneren van die betaling daar heb ik ook eens iets over gelezen dat dat met paypal niet zomaar kon.
Ja, die had ik al gepost. Bij die user ligt het er iets dikker bovenop omdat het zoveel transacties zijn, verder komt het behoorlijk overeen.quote:
Met alle respect, maar dat vind ik een beetje paranoide klinken. Ik en vele mensen die ik ken hebben al jaren een Paypal account met koppeling en ik ken echt niemand die er ooit problemen mee gehad heeft. Wat doen wij dan anders dan mensen die wel problemen hebben?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:29 schreef skattebaut het volgende:
En vooral dat het helemaal niet altijd aan de paypalgebruiker ligt dat inlogcodes uitlekken.
Dat er zelfs medewerkers zijn met toegang tot ebay/paypalservers die de betreffende data gewoon stelen en verkopen.
Dat zou ik ook weleens willen weten. Wat doe jij anders dan ik?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:32 schreef karr-1 het volgende:
Wat doen wij dan anders dan mensen die wel problemen hebben?
Even contact opnemen met paypal, zijn gewoon procedures etc voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Kan ik op een of andere manier het bedrag storneren?
Heel groot, maak je daarmaar niet druk omquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Hoe groot is de kans dat ik mijn 99,98 terugkrijg?
Hangt van 2 zaken af : hoe slim "die hufter" te werk is gegaan en hoeveel tijd politie heeft...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Hoe groot is de kans dat de hufter die dit geflikt heeft gepakt wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |