Tja, dat wordt lastig bewijzen...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat je eerst moet kunnen bewijzen dat je niet zelf betaald hebt, niet je gegevens aan anderen hebt gegeven of ergens hebt laten slingeren etc.
Storneren kan volgens mij niet met een Paypail account, of je het geld terug krijgt hangt af van hoe Paypal de zaak aanpakt. Of ze de persoon die wel betaald heeft nog vinden is ook afhankelijk van allerlei factoren.
Dat kan, ik heb die koppeling ook op mijn rekening. Het probleem is alleen dat je alleen kunt betalen als mensen ook je gegevens hebben. Meestal zijn dat dingen die niet zomaar te raden zijn, dus dan moeten ze afgekeken of gekopieerd zijn. Ik denk dat Paypal het daar in eerste instantie op gaat gooien, vandaar dat ik al zei dat jij moet kunnen aantonen dat je zorgvuldig met je gegevens bent omgegaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Tja, dat wordt lastig bewijzen...
Mijn PayPal-account is direct aan mijn Rabo-rekening gekoppeld. Dus het bedrag wordt via mijn PayPal-rekening van mijn Rabo-rekening afgeschreven. Ik kan die rekeningen niet loskoppelen op dit moment omdat deze transacties nog openstaan.
Dan zal de site waarbij dit game account loopt al bereid moeten zijn om NAW gegevens van de user bekend te maken en die moeten dan ook nog correct zijn. Hier stuit je dus weer op allerlei privacy overwegingen, maar het is het proberen waard.quote:Ik heb van PayPal inmiddels bericht dat ze informatie gaan opvragen bij de verkoper. Omdat het zeer waarschijnlijk om een tegoed voor online gaming gaat, zal de transactie aan een game-account gekoppeld zijn.
Ik hoop stiekem, dat de hufter die dit met mijn rekening heeft geflikt, via nog meer PayPal-rekeningen zijn account heeft opgewaardeerd. Dit maakt het al meteen een stuk aannemelijker dat het om fraude gaat...
Welke gegevens moet je dan allemaal hebben? Alleen het wachtwoord is toch genoeg?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:23 schreef karr-1 het volgende:
Dat kan, ik heb die koppeling ook op mijn rekening. Het probleem is alleen dat je alleen kunt betalen als mensen ook je gegevens hebben. Meestal zijn dat dingen die niet zomaar te raden zijn, dus dan moeten ze afgekeken of gekopieerd zijn. Ik denk dat Paypal het daar in eerste instantie op gaat gooien, vandaar dat ik al zei dat jij moet kunnen aantonen dat je zorgvuldig met je gegevens bent omgegaan.
Dank je, ik ook.quote:Ik wens je in ieder geval succes, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik heb Paypal al een tijd niet gebruikt, maar als ik me goed herinner moet je inloggen met een combinatie van mailadres en wachtwoord. Mailadres is nog wel te achterhalen, maar wachtwoord over het algemeen wat minder makkelijk. Je zegt dat je partner de gegevens ook kent? Kan die ze ergens hebben laten slingeren of doorgegeven hebben bv?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Welke gegevens moet je dan allemaal hebben? Alleen het wachtwoord is toch genoeg?
Overigens heb ik al een aantal maanden mijn Paypal niet meer gebruikt, dus er zal niets afgekeken zijn...
Nee. Het is een e-mailadres dat we gebruiken voor allerhande zaken als Ebay, Marktplaats, enz. Het is mijn wachtwoord, wat totaal niet te linken is aan mijn naam, privé-leven of wat dat ook. Dat mijn partner hier niets mee heeft gedaan staat als een paal boven water, ook niet per ongeluk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb Paypal al een tijd niet gebruikt, maar als ik me goed herinner moet je inloggen met een combinatie van mailadres en wachtwoord. Mailadres is nog wel te achterhalen, maar wachtwoord over het algemeen wat minder makkelijk. Je zegt dat je partner de gegevens ook kent? Kan die ze ergens hebben laten slingeren of doorgegeven hebben bv?
je mailadres hier is gelijk aan die van PP?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee. Het is een e-mailadres dat we gebruiken voor allerhande zaken als Ebay, Marktplaats, enz. Het is mijn wachtwoord, wat totaal niet te linken is aan mijn naam, privé-leven of wat dat ook. Dat mijn partner hier niets mee heeft gedaan staat als een paal boven water, ook niet per ongeluk.
Wat ik me nu bedenk... dit zal toch geen erfenis zijn van die Fok!-hack van een aantal maanden terug...
Ja, zelfde mailadres en volgens mij ook zelfde wachtwoord (inmiddels alles wel veranderd natuurlijk).quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:50 schreef Nizno het volgende:
je mailadres hier is gelijk aan die van PP?
Zo niet dan lijkt het me sterk....
Dit is dan ook echt het enige dat ik kan bedenken...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:36 schreef karr-1 het volgende:
Dan zou het inderdaad nog een restant van de Fok hack kunnen zijn als de gegevens hetzelfde zijn/waren.
Maar wat als hij zijn tegoed al verbruikt heeft?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:04 schreef matthijst het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wet kopen op afstand? Binnen 7 dagen terugroepen?
Ik heb net dat bedrijf gemaild, bedankt voor je tip. Ik hoop dat ik een reactie krijg...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:25 schreef matthijst het volgende:
Met een mailtje naar dat bedrijf heb je denk ik sneller antwoord dan van Paypal.
Gewoon mailen dat jouw account 2x is misbruikt om credits te kopen, transactied-ID's erbij en vragen of ze daar iets mee kunnen. Aangeven dat je er al melding van hebt gemaakt bij Paypal, maar ook graag hen wilt waarschuwen.
Dat hij zijn credits al heeft gebruikt zal allemaal wel.
Jouw account is misbruikt, daar heeft Paypal ongetwijfeld "een potje voor".
Die 3% kosten die de ontvanger over een transactie betaalt moeten toch ergens goed voor zijn![]()
Ah, bedankt. Onder 'geschiedenis' staan alleen die 2 bedragen van 49,99.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:14 schreef matthijst het volgende:
Dat kan je zien in je Paypal historie.
Recurring payment oid.
Toch zo maar even bij de bank naar binnen lopen. Is het trouwens zinvol om aangifte te doen bij de politie? Dat ik mijn 99,98 terugkrijg is één ding, veel belangrijker vind ik het dat die hufter gepakt wordt...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:16 schreef karr-1 het volgende:
De persoon die het gedaan heeft zal niet al te slim zijn geweest, waardoor het nogal in de gaten loopt. Verder hebben overschrijvingen van de bank in deze tijd wat vertraging wegens feestdagen enzo, dus het kan best dat je dat pas maandag op je rekening ziet.
Aangifte doen zou ik altijd doen, al is het maar dat je iets hebt als ze de persoon in kwestie ooit pakken. Geen idee of de Fok hacker ooit gepakt is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Toch zo maar even bij de bank naar binnen lopen. Is het trouwens zinvol om aangifte te doen bij de politie? Dat ik mijn 99,98 terugkrijg is één ding, veel belangrijker vind ik het dat die hufter gepakt wordt...
Is die Fok!-hacker eigenlijk ooit gepakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |