abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11596547
quote:
Op zondag 6 juli 2003 13:13 schreef cptmarco het volgende:

[..]

om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?

Nee.
  zondag 6 juli 2003 @ 14:23:25 #27
8474 Porto
Fok it..!
pi_11597411
quote:

[..]

Ik neem eigenlijk ook altijd me mobieltje mee, kan altijd wel van pas komen (denk aan weg kwijt oa of andere problemen) of gewoon om famillie/frienden te laten weten dat je nog leeft
  zondag 6 juli 2003 @ 14:26:43 #28
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_11597480
quote:

[..]

Ik heb een lumineus idee. Wanneer je naar huis wilt bellen en je mobieltje doet het niet, dan is er een alternatief wat vaste lijn heet.
c'est genial, quoi ?
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_11597557
Try to get to a hard-line.
  zondag 6 juli 2003 @ 15:23:26 #30
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_11598649
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:26 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Ik heb een lumineus idee. Wanneer je naar huis wilt bellen en je mobieltje doet het niet, dan is er een alternatief wat vaste lijn heet.
c'est genial, quoi ?

Nah, dat doe ik nou ook altijd!
En als ik dat te duur vind, dan stuur ik wel ff een mailtje ofzo. Of ik bel collect.
Maar ik geloof niet dat ik de behoefte heb om voor een paar euro per minuut naar huis te gaan bellen.
pi_11599216
quote:

[..]

Ik bel echt nooit naar huis hoor op vakantie, geen nieuws is goed nieuws vind ik altijd. Alleen toen ik 6 maanden weg was, stuurde ik 1x in de 2/3 weken is een mailtje.
  FOK!fossiel zondag 6 juli 2003 @ 16:11:55 #32
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_11599440
Nou ik vroeg het me eigenlijk gewoon af...

denk ook niet dat ik graag in de de Himalaya bereikbaar wil zijn,

1 keer per week me mail checken moet ook voldoende zijn denk ik voor het thuisfront...

zondag 6 juli 2003 @ 17:51:39 #33
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_11601178
Ik zou als ik op vakantie ben ook nog geen eens mijn email checken Die lees ik wel als ik weer terug ben!

En ik heb ook geen mobiel dus kan ik hem ook niet meenemen ook

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  FOK!fossiel zondag 6 juli 2003 @ 20:40:42 #34
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_11604509
Mwah 6 maanden is ook wat lullig om niets vaan je te laten horen
  zondag 6 juli 2003 @ 20:47:05 #35
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_11604655
Ik heb mijn mobiel meegenomen om in noodgevallen gewoon bereikbaar te zijn en dat is de afgelopen jaren helaas weleens nodig gebleken. Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders dagen bezig zijn om mij in een noodgeval te kunnen bereiken. Dit jaar moet het helaas anders omdat mijn mobiel niet in Ecuador werkt. Er mee bellen ben ik ook geen voorstander van, daarvoor heb je idd wel mail of een vaste lijn. Voor andere doeleinden zou ik mn mobiel nooit meenemen.
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 18:55:07 #36
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_12813889
Ik ga binnenkort richting Nepal. Nu lees ik de laatste dagen berichten over een afgebroken staat-het-vuren, aanslagen op militairen in Kathamndu en verijdelde bomaanslagen. HIer krijg ik niet echt een warm gevoel van. Komt er toevallig net iemand vandaan, of heeft iemand ervaring met Nepal, die me meer kan vertellen over de situatie?
pi_14564781
Heej Lucille! Je foto's doen het niet!
pi_14565616
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
Heej Lucille! Je foto's doen het niet!
Das een upload site die niet meer werkt.

Ik ga wat plaatjes uploaden naar een andere webspace

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14566716
Broken links van de foto's zijn weer gefixed.
pi_14566808
Net terug uit Nepal: prachtig land, nog niet helemaal door het tourisme verpest (er is nog geen mac donalds te vinden) maar Nepal is wel rap aan het achteruit gaan:

De burgeroorlog tussen de Nepaleze regering en een splinterbeweging (maoisten) begint zolangzamerhand bijzonder vervelende vormen aan te nemen, geregeld wordt erover bomaanslagen gesproken (ikzelf heb de gevolgen gezien), en ook heb ik 'noodgedwongen' een binnenlandse vlucht moeten maken omdat de weg door de maoisten geblokkeerd werd. Onlangs heeft de USA de Maoisten ook als een terroristische bedreiging ingesteld, dit om de ernst van de situatie aan te geven. De huidige koning is ook vrij impopulair (tussen neus en lippen uit de monden van de Nepali's gehoord) wat ook niet helpt.

Dat, en de combinatie van de steeds slechter wordende infrastructuur, de rappe touristisering van Nepal (Thamel is al een vrij verwesterde wijk, en ook de plaats Pokhara gaat rap die kant op) en de snel toenemende bevolking hebben hun weerslag op het land. Het viel me wel mee hoeveel westerlingen er waren (weinig).

Wat wel positief is: de bevolking, de houding, je wordt als tourist als je dat wilt redelijk met rust gelaten. Je bezittingen zijn redelijk veilig (al moet je natuurlijk wel een beetje opletten) zeker vergeleken met omringende landen. Ook is het klimaat in het najaar (oktober/november) heerlijk.

Als je nog in de gelegenheid bent om naar Nepal te gaan (zo snel mogelijk) DOEN! Het is NU nog goed te bereizen, maar het zou mij helemaal niets verbazen als er binnenkort een algeheel negatief reisadvies komt, welke opgeheven zal worden op het moment dat de bedreiging verdwenen is (op dit moment zie ik dat niet zitten, gezien de houding van de meeste Nepalezen)

Dingen die je moet zien: Dunbar Square (ik heb daar een uur gezeten, en was niet uitgekeken), de koningsstad Baktaphur (wat in z'n geheel een monument is), veel bergen, natuur en neem vooral de moeite om met de lokale bevolking te praten: het zal je niet tegenvallen.

pi_14586967
Ik vertrek 22 december voor 3 weekjes naar Nepal. Naar het er nu uitziet ga ik eerst de Helambu trek doen en daarna 2 weken mountainbiken door de Kathmundu vallei (dus naar KTM, Patan en Bhaktapur). Heb er nu al vreselijk zin in, alhoewel het laatste nieuws enigzins verontrustend is.
dit is een signature
  woensdag 12 november 2003 @ 20:45:50 #42
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_14588754
Ben een paar weken terug uit Nepal en ik moet zeggen dat het echt een prachtig land is! Wij zijn via de Indiase grens het land binnengekomen en hebben eerst een paar dagen doorgebracht in Chitwan. Vervolgens zijn we met de bus naar Pokhara gereisd (een verschrikkelijk slechte weg door de hevige regenval tijdens het afgelopen regenseizoen) vanwaar we een vijfdaagse trekking door het Annapurna gebied hebben gemaakt. Hierna zijn we met het vliegtuig naar Kathmandu gereisd, deels vanwege de erg slechte weg en vanwege het feit dat er heel veel checkpoints zijn onderweg waar je uren voor in de rij zou staan volgens onze gids.

De trekking die we gedaan hebben was op sommige momenten overigens wel wat spannend. We zijn namelijk Maoisten tegengekomen die geld eisten. Volgens de engelstalige verklaring om de arme bevolking te steunen, wat de regering niet doet, maar het gaat waarschijnlijk grotendeels naar de strijd tegen de regering. Een paar plaatsen verderop mochten we toen we er eenmaal waren de lodge niet meer uit omdat h et leger het dorpje zou gaan binnenvallen. De dag ervoor was er al vanuit een legerhelikopter geschoten hoorden we. Die middag hebben we niet veel meer gemerkt, maar de volgende morgen toen we op het punt stonden om weg te gaan, kwamen er net allemaal militairen in volledige uitrusting (kogelvrij vest, wapen in de aanslag) op het bospad naar beneden. Ze verzochten ons snel het dorp uit te gaan, want anders konden we wel eens in gevechten vast komen te zitten. Dit waren wel even wat mindere dingen moet ik zeggen.

Maar al met al was het echt een fantastische reis en ik raad iedereen aan om te gaan, maar wel goed uit te kijken en je te laten informeren over de situatie in het gebied waar je naartoe gaat!

Hieronder nog een paar foto's (kwaliteit van foto's is wel wat lager gezet ivm ruimte op mijn website waar een hele serie op staat)

woensdag 12 november 2003 @ 21:34:19 #43
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_14590034
ahhh! nu wil ik ook naar Nepal....als ik die foto's trouwens zie! iemand die ik ken hier in zwolle is ook afgelopen jaar wezen backpacken, oa in Nepal...ben zo jalours!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_16411448
Als het goed is ga ik er heen op 4 sept. 2004 als het goed is. Hoop dat het er dan weer normaal vertoeven is.
pi_16413636
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:28 schreef avw1982 het volgende:
Als het goed is ga ik er heen op 4 sept. 2004 als het goed is. Hoop dat het er dan weer normaal vertoeven is.
Maak je dan wel een reisverslag en zo? En foto's. Please? Tis zo'n enorm mooi land namelijk
pi_16474738
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:36 schreef Lucille het volgende:

[..]

Maak je dan wel een reisverslag en zo? En foto's. Please? Tis zo'n enorm mooi land namelijk

Foto's moet lukken, maar een heel verslag. Zal mn best doen.
pi_16474776
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:14 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Foto's moet lukken, maar een heel verslag. Zal mn best doen.

Alvast bedankt.
pi_16480501
Is september trouwens wel een goede maand om te gaan. De zomermaanden raden ze af vanwege de moeson die de bergen huldt in een wolkendek. Is dit in september al weg, of is het misschien beter om in oktober te gaan?
pi_16481227
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 09:00 schreef avw1982 het volgende:
Is september trouwens wel een goede maand om te gaan. De zomermaanden raden ze af vanwege de moeson die de bergen huldt in een wolkendek. Is dit in september al weg, of is het misschien beter om in oktober te gaan?
Volgens mij was ik er eind september/begin oktober. Ik zou mijn pasport moeten bekijken hiervoor. Maar het was het einde van het regenseizoen en de wegen waren weer net begaanbaar. Alleen rond Kodari was het een puinzooi.
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:41:02 #50
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_16494598
Ik was er afgelopen jaar in eerste weken van oktober en het regenseizoen is dan idd voorbij. Doordat er een heel heftig regenseizoen was geweest was er nog wel behoorlijke schade aan de wegen. De busrit tussen Chitwan en Pokhara was op sommige momenten best angstig. Maar het is verder een goede tijd om te gaan naar dit fantastische land!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')