quote:Nee.
Op zondag 6 juli 2003 13:13 schreef cptmarco het volgende:[..]
om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?
quote:Ik neem eigenlijk ook altijd me mobieltje mee, kan altijd wel van pas komen (denk aan weg kwijt oa of andere problemen) of gewoon om famillie/frienden te laten weten dat je nog leeft
quote:Ik heb een lumineus idee. Wanneer je naar huis wilt bellen en je mobieltje doet het niet, dan is er een alternatief wat vaste lijn heet.
quote:Nah, dat doe ik nou ook altijd!
Op zondag 6 juli 2003 14:26 schreef zwijntje het volgende:[..]
Ik heb een lumineus idee. Wanneer je naar huis wilt bellen en je mobieltje doet het niet, dan is er een alternatief wat vaste lijn heet.
c'est genial, quoi ?
quote:Ik bel echt nooit naar huis hoor op vakantie, geen nieuws is goed nieuws vind ik altijd. Alleen toen ik 6 maanden weg was, stuurde ik 1x in de 2/3 weken is een mailtje.
denk ook niet dat ik graag in de de Himalaya bereikbaar wil zijn,
1 keer per week me mail checken moet ook voldoende zijn denk ik voor het thuisfront...
En ik heb ook geen mobiel dus kan ik hem ook niet meenemen ook
quote:Das een upload site die niet meer werkt.
Op dinsdag 11 november 2003 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
Heej Lucille! Je foto's doen het niet!
Ik ga wat plaatjes uploaden naar een andere webspace
De burgeroorlog tussen de Nepaleze regering en een splinterbeweging (maoisten) begint zolangzamerhand bijzonder vervelende vormen aan te nemen, geregeld wordt erover bomaanslagen gesproken (ikzelf heb de gevolgen gezien), en ook heb ik 'noodgedwongen' een binnenlandse vlucht moeten maken omdat de weg door de maoisten geblokkeerd werd. Onlangs heeft de USA de Maoisten ook als een terroristische bedreiging ingesteld, dit om de ernst van de situatie aan te geven. De huidige koning is ook vrij impopulair (tussen neus en lippen uit de monden van de Nepali's gehoord) wat ook niet helpt.
Dat, en de combinatie van de steeds slechter wordende infrastructuur, de rappe touristisering van Nepal (Thamel is al een vrij verwesterde wijk, en ook de plaats Pokhara gaat rap die kant op) en de snel toenemende bevolking hebben hun weerslag op het land. Het viel me wel mee hoeveel westerlingen er waren (weinig).
Wat wel positief is: de bevolking, de houding, je wordt als tourist als je dat wilt redelijk met rust gelaten. Je bezittingen zijn redelijk veilig (al moet je natuurlijk wel een beetje opletten) zeker vergeleken met omringende landen. Ook is het klimaat in het najaar (oktober/november) heerlijk.
Als je nog in de gelegenheid bent om naar Nepal te gaan (zo snel mogelijk) DOEN! Het is NU nog goed te bereizen, maar het zou mij helemaal niets verbazen als er binnenkort een algeheel negatief reisadvies komt, welke opgeheven zal worden op het moment dat de bedreiging verdwenen is (op dit moment zie ik dat niet zitten, gezien de houding van de meeste Nepalezen)
Dingen die je moet zien: Dunbar Square (ik heb daar een uur gezeten, en was niet uitgekeken), de koningsstad Baktaphur (wat in z'n geheel een monument is), veel bergen, natuur en neem vooral de moeite om met de lokale bevolking te praten: het zal je niet tegenvallen.
De trekking die we gedaan hebben was op sommige momenten overigens wel wat spannend. We zijn namelijk Maoisten tegengekomen die geld eisten. Volgens de engelstalige verklaring om de arme bevolking te steunen, wat de regering niet doet, maar het gaat waarschijnlijk grotendeels naar de strijd tegen de regering. Een paar plaatsen verderop mochten we toen we er eenmaal waren de lodge niet meer uit omdat h et leger het dorpje zou gaan binnenvallen. De dag ervoor was er al vanuit een legerhelikopter geschoten hoorden we. Die middag hebben we niet veel meer gemerkt, maar de volgende morgen toen we op het punt stonden om weg te gaan, kwamen er net allemaal militairen in volledige uitrusting (kogelvrij vest, wapen in de aanslag) op het bospad naar beneden. Ze verzochten ons snel het dorp uit te gaan, want anders konden we wel eens in gevechten vast komen te zitten. Dit waren wel even wat mindere dingen moet ik zeggen.
Maar al met al was het echt een fantastische reis en ik raad iedereen aan om te gaan, maar wel goed uit te kijken en je te laten informeren over de situatie in het gebied waar je naartoe gaat!
Hieronder nog een paar foto's (kwaliteit van foto's is wel wat lager gezet ivm ruimte op mijn website waar een hele serie op staat)
quote:Maak je dan wel een reisverslag en zo? En foto's. Please? Tis zo'n enorm mooi land namelijk
Op maandag 19 januari 2004 22:28 schreef avw1982 het volgende:
Als het goed is ga ik er heen op 4 sept. 2004 als het goed is. Hoop dat het er dan weer normaal vertoeven is.
quote:Foto's moet lukken, maar een heel verslag. Zal mn best doen.
Op maandag 19 januari 2004 23:36 schreef Lucille het volgende:[..]
Maak je dan wel een reisverslag en zo? En foto's. Please? Tis zo'n enorm mooi land namelijk
quote:Alvast bedankt.
Op woensdag 21 januari 2004 23:14 schreef avw1982 het volgende:[..]
Foto's moet lukken, maar een heel verslag. Zal mn best doen.
quote:Volgens mij was ik er eind september/begin oktober. Ik zou mijn pasport moeten bekijken hiervoor. Maar het was het einde van het regenseizoen en de wegen waren weer net begaanbaar. Alleen rond Kodari was het een puinzooi.
Op donderdag 22 januari 2004 09:00 schreef avw1982 het volgende:
Is september trouwens wel een goede maand om te gaan. De zomermaanden raden ze af vanwege de moeson die de bergen huldt in een wolkendek. Is dit in september al weg, of is het misschien beter om in oktober te gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |