Van rechts naar links.quote:
Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ??![]()
Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik
Wat zij zegt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Anne het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden.
Doorlassen ?quote:Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw
De 351W motoren schijnen aardig wat toeren te kunnen maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:58 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.
Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
Ik heb een automaat, 3 versnellingen........................(zit er zeer sterk aan te denken om er een aod in te zetten). Wel zit er een leuke motor in mijn 68 fastback, een 351Cquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:26 schreef chilipenn het volgende:
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:58 schreef boegschroef het volgende:
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....
Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.
Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?
Of ga ik nu erg ver?
Zwaardere Trucks danquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.
Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
Dit dus, ben heel erg benieuwd!quote:Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Lord_Cardigan het volgende:
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
100 piekquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:24 schreef boegschroef het volgende:
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
npquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:24 schreef boegschroef het volgende:
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
Ik ben niet zo into stickerdrukken, gebruik brandsoftheworld al wel een tijdje. Even offtopic maar als je die website gebruikt heb je misschien ook wat aan deze; www.bluevertigo.com.arquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
np
Brandoftheworld gebruik ik bijna dagelijks sinds het bestaat ^^ niet alles staat er inderdaad op maar wel veel.
Dan nog moeten veel logo's aangepast worden om geschikt te maken voor bestickeren (in lagen werken heeft bijv. niet veel zin, behalve de grondlaag (wit of zwart, meestal). Zonder grondlaag werken kan ook maar dan moet je een strakke plaKKer hebben).
Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:11 schreef boegschroef het volgende:
Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:
Nee niet helemaal. Alle twister specials waren deze kleur, maar de kleur was ook te krijgen op de gewone auto.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering?
About the car: The “Twister Special” was a specially made 1970 Mustang Mach1 produced by Ford exclusively for the Kansas City Sales District Ford dealers. Synonymous with the tornado-prone geographical area, the name “Twister” was aptly applied. Consecutively numbered, only 96 Twister Specials were built. In addition, 90 1970 Torino Cobra’s with 428 SCJ motors were fabricated and 4 Torino Ranchero’s with the 351 Cleveland engine were made. Of the 96 Mustang Twister’s, 9 had the 351 Cleveland V-8 with 4-speed tranny, 39 had the same motor with an auto trans, and 24 each, were made with the 428 SCJ; half with a 4-speed, the other half with an automatic transmission. Each and every Twister was painted Grabber Orange while all Torino’s and Ranchero’s were painted in Vermilion.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |