quote:Op maandag 16 november 2009 22:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
[quote]Ik heb een jaar of twintig geleden heel veel over aids geschreven. Tientallen artikelen in Elsevier en twee boeken. In die tijd heb ik ooit geponeerd dat de anus niet ontworpen was voor seks. Die opmerking werd me niet in dank afgenomen in COC-kringen.
Dat zal me worst zijn. Zoals de vaste lezers van mijn stukken in Elsevier en mijn blogs weten, is schelden pokon voor mij. Hoe meer mensen mij beschuldigen dat ik een farmahoer ben, hoe meer zin ik krijg om de positieve kanten van geneesmiddelen en vaccins te belichten. Hoe meer mensen mopperen dat ik de wetenschappelijke consensus over het klimaat niet respecteer, hoe meer zin ik krijg om die zogenaamde overeenstemming onderuit te schoffelen.
Waarheid
Ik wantrouw consensussen en modieuze opvattingen. Ik ben bovendien niet in dienst van een politieke partij of van een politieke organisatie, ik ben in dienst van de waarheid. Het interesseert me zelfs niet altijd wat Elsevier van een onderwerp vindt maar het gaat me alleen om de waarheid.
En dus is het heerlijk om een keer gelijk te krijgen. Dat was deze week in Keulen, op het jaarlijkse aidscongres. Ik ben sowieso gek op Keulen (u moet over een paar weken naar de kerstmarkt bij de dom gaan!), ook omdat Keulen in Duitsland ligt en in Duitsland heel veel beter is dan bij ons.
Deze week kreeg ik gelijk met die opmerking over de anus. Ik zat naar een lezing te luisteren over hiv-patiënten die tegenwoordig dankzij de farmaceutische industrie bijna even lang leven als gezonde mensen. Door de combinatie van drie verschillende medicijnen is bij veel van hen geen virus meer in het bloed aan te tonen. Maar, zo zei de onderzoeker die een lezing hield, in het slijmvlies van de anus is nog wel genetisch materiaal (RNA) van het aidsvirus aan te tonen.
Ingang
In een andere lezing werd verteld dat de typische aidsziekten zoals Kaposi aan het verdwijnen zijn. Homo’s met hiv krijgen steeds vaker gewone (niet aan aids gerelateerde) ziekten zoals hartproblemen en diabetes. Plus anuskanker. Dat stijgt als een tierelier.
Een anus is een uitgang en geen ingang. Er zijn wezenlijke verschillen tussen het inbrengen van een penis in een vagina en in een anus. Een vagina is ruimer dan een anus, ook heeft een vagina een natuurlijke smering. Soewieso is slijmvlies kwetsbaar: daarom is de kans dat een seropositieve man een seronegatieve vrouw besmet duizend maal zo groot als de kans dat een seropositieve vrouw een seronegatieve man besmet.
Homo's
Daar bovenop is het niet ondenkbaar dat het anale slijmvlies makkelijker door virussen en bacteriën wordt geïnfecteerd dan het vaginale slijmvlies. Evolutionair zou dat niet vreemd zijn want de vagina is in de loop van de afgelopen paar honderdduizend jaar vaker als ingang gebruikt dan de anus.
Even voor alle duidelijkheid, ook ik ben me ervan bewust dat de afgelopen jaren het klimaat voor homo’s in Nederland dat ooit behoorlijk goed leek, minder aangenaam is geworden, met dank aan achterlijke opvattingen uit Anatolië en het Rif-gebergte. Dus daarom voeg ik aan deze blog voor alle zekerheid (vroeger zou ik zoiets beledigend voor homo’s hebben gevonden) nog even toe dat ik het met het bovenstaande natuurlijk niet bedoel dat homo’s inferieur zouden zijn. Verre van dat.
Maar ja, die anus hè.
Bron
[quote]Op maandag 16 november 2009 22:07 schreef Sachertorte het volgende:
Wat blijkt nu: anale seks verhoogt de kans op allerlei vervelende ziektes. Gezien ons zorgstelsel zorgt dat ervoor dat jan en alleman mag opdraaien voor de kosten. Zou het niet een goed idee zijn om om die reden gewoon deze gevaarlijke vorm van seksueel verkeer te verbieden?
Graag voors en tegens.
Piet houdt zijn anus in elk geval Dichtquote:Op donderdag 31 december 2009 12:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hoe kun je zoiets nou verbieden? Niet haalbaar en zinloos.
Dit dus. Dit soort verboden zijn leuk voor landen waar de Religie nog de baas is, maar in landen waar je gewoon voor jezelf kan en mag denken totaal niet haalbaar.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:06 schreef LXIV het volgende:
Hoe wil je dit verbod controleren? Camera's in iedere slaapkamer? Een anus-politie (als onderdeel van de schaamhaarpolitie) die opmeet of een anus ook als ingang gebruikt wordt? Een penis-verklikker installeren bij iedere ingang? Je kunt het wel verbieden (in veel landen en vroeger in Nederland gold ook een verbod op sodomie), maar het is nooit te controleren.
Dan zeg ik het ook nog een keer:quote:Op donderdag 31 december 2009 11:39 schreef ThunderBitch het volgende:
laatste posting vorig draadje Anale seks: verbod gerechtvaardigd?
![]()
Je kunt ook je tanden poetsen in de wc, doe je dat?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan zeg ik het ook nog een keer:
De nooduitgang van een kroeg kun je ook naar binnen. Is ie niet voor gemaakt, maar het kan wel. Veel vinden het niet goed dat je er door naar binnen gaat. Maar er zijn er ook die het best vinden.
Om het nog simpeler te zeggen:
Waarom zou je anale seks hebben? Omdat het kan!
Ja. Ga je dat ook verbieden?quote:Op donderdag 31 december 2009 15:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Je kunt ook je tanden poetsen in de wc, doe je dat?
Ja, je kunt ook je leuter in een blender stoppen.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Je kunt ook je tanden poetsen in de wc, doe je dat?
Ik verbied niets, ik geef alleen aan dat niet alles wat kan ook de bedoeling is.quote:
Chill, ik zeg al, er zijn zelfs mensen die het fijn vinden om hem in een dier te stoppen. Be my guest, maar normaal is het niet, toch? Herstellen: het is niet de bedoeling, is er niet voor gemaakt.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook je leuter in een blender stoppen.
Punt is, dat sommige mensen het lekker vinden om iets naar binnen te krijgen via de anus. En het kan.
Geen enkel probleem als iemand dat niet lekker vind, maar neemt niet weg dat anderen dat wel vinden EN dat het kan.
Je mond is ook niet gemaakt om mee te pijpen, toch doen vrij veel dames het ;-)quote:Op donderdag 31 december 2009 15:17 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Chill, ik zeg al, er zijn zelfs mensen die het fijn vinden om hem in een dier te stoppen. Be my guest, maar normaal is het niet, toch? Herstellen: het is niet de bedoeling, is er niet voor gemaakt.
But hey, it's a free country, zelfs een blender is wat mij betreft geen probleem als iemand dat lekker vindt. Ik vind het niet normaal. Daar doe je spullen in die je wilt verpulveren om te eten enzo.![]()
Klopt, je kunt ook niet je kont afvegen zonder je vingers te gebruiken om het papiertje vast te houden.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je mond is ook niet gemaakt om mee te pijpen, toch doen vrij veel dames het ;-)
Wat boeit het of iets (volgens jou) ergens voor gemaakt is of niet?
Vingers zijn niet gemaakt om een kut in te gaan, een mond is niet gemaakt om te zoenen, een tong niet gemaakt om te likken, etc etc etc. Heck, een auto is niet gemaakt om mee te racen en toch doen veel mensen het. Wtf boeit het?![]()
De mond is wel (strikt genomen) een ingang.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je mond is ook niet gemaakt om mee te pijpen, toch doen vrij veel dames het ;-)
Wat boeit het of iets (volgens jou) ergens voor gemaakt is of niet?
Vingers zijn niet gemaakt om een kut in te gaan, een mond is niet gemaakt om te zoenen, een tong niet gemaakt om te likken, etc etc etc. Heck, een auto is niet gemaakt om mee te racen en toch doen veel mensen het. Wtf boeit het?![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:31 schreef newClear het volgende:
[..]
De mond is wel (strikt genomen) een ingang.
Het gaat meer om schade die aangericht wordt, geloof ik.
Wat zul jij eigenlijk een dodelijk saaie muts in bed zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Klopt, je kunt ook niet je kont afvegen zonder je vingers te gebruiken om het papiertje vast te houden.
Een mond is onderdeel in een vrijage, je zoent enzo, ook het lichaam, dus dat snap ik nog, al vind ik dat het perse zou moeten, iemand in de bek neuken en het ook nog moeten slikken vind ik vaag.
Je handen en dus vingers gebruik je om te exploreren, te beroeren, dat gaat automatisch, het doet geen pijn en ik hoef niet te kokhalzen.
Dat is precies de reden waarom ik vrouwen die het met elkaar doen niet schokkend vind.
Dat weet je niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:34 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik zou het zeker niet gebruiken waarvoor het bedoeld is, dan wordt het al snel een beetje au.
Dat valt reuze mee, ik ben creatief en sensueel genoeg om zonder dat soort zaken in de lamp te hangen.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat zul jij eigenlijk een dodelijk saaie muts in bed zijn.
Geen heel goed argument natuurlijk, als je het gewoon voorzichtig doet is er van schade geen sprake.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:31 schreef newClear het volgende:
[..]
De mond is wel (strikt genomen) een ingang.
Het gaat meer om schade die aangericht wordt, geloof ik.
Fout, dan ben jij niet vrouw genoeg voor mij. Subtiel verschil.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, ik ben creatief en sensueel genoeg om zonder dat soort zaken in de lamp te hangen.
Ben van nature niet iemand die gaat opscheppen, maar ik denk dat als je dat soort kunstgrepen nodig hebt...... you're not man enough for me.
Dat zou iemand anders precies kunnen zeggen over anaal.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Klopt, je kunt ook niet je kont afvegen zonder je vingers te gebruiken om het papiertje vast te houden.
Een mond is onderdeel in een vrijage, je zoent enzo, ook het lichaam, dus dat snap ik nog, al vind ik dat het perse zou moeten, iemand in de bek neuken en het ook nog moeten slikken vind ik vaag.
Je handen en dus vingers gebruik je om te exploreren, te beroeren, dat gaat automatisch, het doet geen pijn en ik hoef niet te kokhalzen.
Dat is precies de reden waarom ik vrouwen die het met elkaar doen niet schokkend vind.
Ik wil geen vrouw genoeg zijn voor jou, dus dat scheel dan.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Fout, dan ben jij niet vrouw genoeg voor mij. Subtiel verschil.
Daarnaast doet pijpen volgens mij geen pijn en hoef je er ook niet van te kotsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |