voor het geval datquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:35 schreef Ensaf het volgende:
En toch denk ik dat 'ie nog wel even op de C-lijst zal blijven staan.
en ze hebben t beiden ook ongeveer even kort uitgehoudenquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:17 schreef neen het volgende:
Room91 is toch alweer dicht?
Toen de purple de zen werd was er ook geen donder veranderd
Zen was dan ook van dezelfde eigenaar als NOAquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:02 schreef Sodeju het volgende:
Zen was wel zo'n slap aftreksel van NOA, tering.
Dat weet ik, maar ga dan iets origineels bedenkenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:49 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zen was dan ook van dezelfde eigenaar als NOA
Dat stadion wordt ook niet betaald door Cambuur zelf. Althans het grootste gedeelte niet. Daarnaast wordt er altijd geklaagd over het gemeenschapsgeld, maar daar worden ook erg veel mensen voor vermaakt en daar krijgt de stad Leeuwarden bekendheid voor terug. In tegenstelling tot ''de harmonie'', dat jaarlijks ook leuke bedragen ontvangt, maar daar hoor ik nooit iemand over.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:47 schreef Paladijn het volgende:
Mwa, mooi weet ik niet... volgens mij krijgt de projectontwikkelaar nu spotgoedkoop het stadion kadeau. Ook waren de nieuwbouwplannen een paar jaar terug (heb als buurtbewoner inzage) interessant, maar die gingen er vanuit dat het stadion hier zou blijven staan. Bij die plannen had Cambuur bovendien ook nog een grote vinger in de pap, dat heeft ze nu niet meer gezien ze geen eigenaar meer zijn - ik kan zo even snel niet vinden wat er destijds geboden werd voor de verbouwingen rond het stadion trouwens.
En lullig misschien, maar een nieuw stadion zit er financieel dus echt helemaal niet in voor die paar miljoen... bovendien is dat bedrag misschien nu leuk, maar is het over een paar jaar wel op aan lopende kosten en stadionhuur - tegen die tijd kan de gemeente weer fijn bijspringen met gemeenschapsgeld.
Geen zin om hier op in te gaan, omdat er een hoop onzin in staat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:57 schreef Paladijn het volgende:
Dit soort discussies hoort hier eigenlijk niet thuis, maar vooruit...
Natuurlijk klagen mensen over miljoenen aan gemeenschapsgeld die aan een betaalde voetbal organisatie, wat simpelweg een doodnormale BV met winstoogmerk is, wordt gespendeerd vanuit de gemeente. Bovendien, waarom alleen aan voetbal en niet aan andere lokale toffe sporten als fierljeppen, kaatsen en schaatsen, dat hoort meer bij Leeuwarden dan een voetbalclubje wat soms op tv is bij een campingzender en een goede impressie achterlaat met bakstenen in de Coopmansstraat. Misschien dat ze volgend jaar weer een seizoentje aan mogen modderen in de eredivisie, maar voor het zover is... Je zou die paar miljoen zelfs kunnen besteden aan een Formule 1 team, heb je nog meer coverage ook![]()
Ook over culturele zaken wordt wel geklaagd, maar dat zijn verhoudingsgewijs centenkwesties en is een selecter publiek waarbij een concreet resultaat geleverd wordt door de geldinjectie. Daarbij is de harmonie geen private BV voor zover ik weet, vergelijk het eerder met de bioscopen (notabene van een en dezelfde eigenaar in lwd) die een grote zak geld kadeau krijgen van de gemeente - dan staat iedereen ook op zijn achterste benen.
Waarom kan Cambuur niet met minder geld af? Datzelfde geldt uiteraard ook voor de rest van de betaald voetbal clubs. Laat ze maar zorgen dat ze een sluitende begroting hebben voor de komende jaren aan de hand van betalende toeschouwers en (tv)sponsorgelden. Dan maar wat minder ambitieus. Misschien niet leuk als fan, het is niet anders.
Dat is een zwaktebod. Maar blijf gerust verder leven in je kleine wereldje waar Cambuur alles is, ik lig er niet wakker vanquote:Op donderdag 7 januari 2010 01:02 schreef bascross het volgende:
[..]
Geen zin om hier op in te gaan, omdat er een hoop onzin in staat.
Nooit bij stilgestaan hoe Cambuuur leeft onder de mensen in Leeuwarden? Voor veel arbeiders is Cambuur een mooie avond uit, waar de dagelijkse sleur even wordt vergeten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:45 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is een zwaktebod. Maar blijf gerust verder leven in je kleine wereldje waar Cambuur alles is, ik lig er niet wakker van
Nooit bij stilgestaan dat ik er pal naast woon en die gezelligheid dus om de zoveel dagen meemaak? Ik zie Cambuur liever over 15 jaar nog leuk voetbal in de eerste divisie spelen in het huidige stadion dan dat ze over een paar jaar kapot zijn door te grote ambities en geldverspilling. De investering die de gemeente destijds in Cambuur heeft gedaan is in mijn ogen ook niet verkeerd geweest, ze hebben mooie dingen laten zien de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 08:54 schreef Sodeju het volgende:
[..]
Nooit bij stilgestaan hoe Cambuuur leeft onder de mensen in Leeuwarden? Voor veel arbeiders is Cambuur een mooie avond uit, waar de dagelijkse sleur even wordt vergeten.
Zal een mooie boel worden als dan opeens geld in het schaatsen en kaatsen wordt gepompt.
Waarom zou de gemeente geld pompen in het voetbal als er al een eredivisieclub is in Heerenveen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:05 schreef Sodeju het volgende:
Waarom zou de gemeente geld pompen in het schaatsen als er al het Thialf is in Heerenveen?
Daarnaast lijkt het mij niet meer dan logisch dat een club als Cambuur grote ambities heeft. De capaciteit van het aantal toeschouwers is er in ieder geval.
En wat versta jij onder leuk voetbal in de eerste divisie? Middenmoot? Zal weer gezellig zijn in het stadion met 2000 toeschouwers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |