Lekkere euroshopper. Zwerverquote:Op donderdag 31 december 2009 00:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
het kan me werkelijk aan mijn reet roesten.
bier, welk merk dan ook.
boeiend.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lekkere euroshopper. Zwerver
Dit soort antwoorden zoek ik inderdaadquote:Op donderdag 31 december 2009 00:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ze zijn beiden imo niet echt lekker.
Maar Heineken heeft een rottere bijsmaak dan grolsch. Een smaak die imo het bier verpest.
En waaróm is Grolsch vies in jouw ogen?quote:Op donderdag 31 december 2009 00:03 schreef RedFever007 het volgende:
Grolsch gatverdamme
Hertog Jan is de echte bier
Dat dacht ik dus zelf ook al.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:04 schreef TNA het volgende:
Grolsch is wat bitterderwaardoor je er wat langer mee doet, Heineken drinkt heel makkelijk weg.
geen enkel bier is lauw goed te drinkenquote:Op donderdag 31 december 2009 00:03 schreef DieBoard het volgende:
Grolsch heeft naar mijn idee meer karakter. Grolsch is ook lauw goed te drinken en Heineken zeker niet!
Is dat niet met elk merk zo?quote:Op donderdag 31 december 2009 00:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik vind grolsch na een stuk of 5 altijd wel wat waterig smaken.
Ik heb het over de gewone groene flesjes nu hequote:Op donderdag 31 december 2009 00:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
geen enkel bier is lauw goed te drinken![]()
Maar ik denk dat Grolsch het voornamelijk moet hebben van de apartere biersoorten. Heineken is daar toch minder mee bezig.
bij jupiler en heineken heb ik dit niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Is dat niet met elk merk zo?
Oow okequote:Op donderdag 31 december 2009 00:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
bij jupiler en heineken heb ik dit niet.
Waarom? Te bitter? Te waterig?quote:Op donderdag 31 december 2009 00:07 schreef RedFever007 het volgende:
Amstel is nog ranziger trouwens
Amstel vind ik vooral waterig. Eén van de meest waterige en smakeloze bieren die ik ken.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:07 schreef RedFever007 het volgende:
Dat heb ik persoonlijk met Dommelschquote:Op donderdag 31 december 2009 00:09 schreef TNA het volgende:
[..]
Amstel vind ik vooral waterig. Eén van de meest waterige en smakeloze bieren die ik ken.
Oh, dat heb ik al jaren niet meer bewust gedronken (vast wel ergens in de horeca), geen idee meer.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat heb ik persoonlijk met Dommelsch
eens. Drommelsch drink ik sowieso nietquote:Op donderdag 31 december 2009 00:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat heb ik persoonlijk met Dommelsch
Grolsch smaakt bitter, als Duits bier. Heineken is zoeter, zoals Amerikaanse/Australische bieren.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:08 schreef zquing het volgende:
Grolsch heeft wat meer body dan de meeste pils, Heineken is gewoon goed te doen
Naja, ik ben recent verhuisd van Enschede naar Deventer. Dat is opzich niet zo'n gigantische afstand natuurlijk. Maar qua bier is het hier 100% Heineken, en in Enschede 100% Grolschquote:Op donderdag 31 december 2009 00:11 schreef TNA het volgende:
Grappig trouwens. Met whisk(e)y en wijn is men het over het algemeen aardig over de smaak eens, met bier roept iedereen wat anders. Ik vermoed een verschil in de doelgroep
Van de tap is ie echt goed.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:07 schreef RedFever007 het volgende:
Dit zijn antwoorden waar ik wat aan hebquote:Op donderdag 31 december 2009 00:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Grolsch smaakt bitter, als Duits bier. Heineken is zoeter, zoals Amerikaanse/Australische bieren.
Als je niet van Duits (bitter) bier houdt zal je Grolsch ook niet lekker vinden.
Het gaat me niet om de voorkeur, maar om de smaakbeschrijvingen. Wijnliefhebbers hebben ook wel een voorkeur tussen Beaujolais of Bordeaux, maar iedereen is het eens over de algemene eigenschappen van beide wijnen. Wat bier betreft roept iedereen wat anders, hoewel daar net zo goed tamelijk objectieve verschillen zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Naja, ik ben recent verhuisd van Enschede naar Deventer. Dat is opzich niet zo'n gigantische afstand natuurlijk. Maar qua bier is het hier 100% Heineken, en in Enschede 100% Grolsch
Ik heb het ook eens gedaan met een paar maten. Ik kon de Grolsch duidelijk van de Heineken onderscheiden...quote:Op donderdag 31 december 2009 00:14 schreef Apekoek het volgende:
Ooit heb ik eens een bier test gezien met van die bierbuik kerels die al 30 jaar hun eigen merk drinken....ze konden hun eigen bier niet eens onderscheiden van de andere merken bier
Grolsch is wel makkelijk te onderscheiden van Heineken, maar verder zou ik ook niet kunnen zeggen welk merk iets is als ik het blind te proeven krijg.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:14 schreef Apekoek het volgende:
Ooit heb ik eens een bier test gezien met van die bierbuik kerels die al 30 jaar hun eigen merk drinken....ze konden hun eigen bier niet eens onderscheiden van de andere merken bier
dan zou ik zeggen dat Grolsch meer smaak heeft dan Heineken, maar dat Heineken juist door de mindere smaak meer gewaardeerd wordt onder de niet-echte bierdrinkers.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik heb het over de gewone groene flesjes nu he
Ik zeg eigenlijk altijd hetzelfde als ze mij vragen waarom ik liever Grolsch drink... en dan krijg ik de volle laag over "FC Twentebier" enzoquote:Op donderdag 31 december 2009 00:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
dan zou ik zeggen dat Grolsch meer smaak heeft dan Heineken, maar dat Heineken juist door de mindere smaak meer gewaardeerd wordt onder de niet-echte bierdrinkers.
Sja, niks van aantrekken. Je kan het beste drinken wat je lekker vind. Of dat nou Euroshopper is of La Chouffe...quote:Op donderdag 31 december 2009 00:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik zeg eigenlijk altijd hetzelfde als ze mij vragen waarom ik liever Grolsch drink... en dan krijg ik de volle laag over "FC Twentebier" enzo
Dankjequote:Op donderdag 31 december 2009 00:27 schreef Joachim het volgende:
TS, mag ik overigens complimenteren met het openen van het eerst Grolsch <--> Heineken topic dat zowaar enige inhoud heeft
Ooh, dat doe ik ookquote:Op donderdag 31 december 2009 00:27 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Sja, niks van aantrekken. Je kan het beste drinken wat je lekker vind. Of dat nou Euroshopper is of La Chouffe...
ik denk dat dat voornamelijk regionaal gebonden is. Hier in Nijmegen schenken ze bijvoorbeeld veel HJ, maar ook Jupiler enzo.. Hoe hoger je komt, hoe anders de indelingen zijn..quote:Op donderdag 31 december 2009 00:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ooh, dat doe ik ook
Maar ik vroeg me gewoon af waar de "haat" tussen de merken vandaan komt. Weet iemand dat ook?
Mja, en Heineken is volgens mij "gewoner" in de Randstad, in Eindhoven vind je bijvoorbeeld ook veel cafés waar ze Grolsch tappen...quote:Op donderdag 31 december 2009 00:30 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik denk dat dat voornamelijk regionaal gebonden is. Hier in Nijmegen schenken ze bijvoorbeeld veel HJ, maar ook Jupiler enzo.. Hoe hoger je komt, hoe anders de indelingen zijn..
Heineken is gewoon voor de Hazesfans..
dat bedoel ikquote:Op donderdag 31 december 2009 00:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mja, en Heineken is volgens mij "gewoner" in de Randstad, in Eindhoven vind je bijvoorbeeld ook veel cafés waar ze Grolsch tappen...
quote:Op donderdag 31 december 2009 00:11 schreef TNA het volgende:
Grappig trouwens. Met whisk(e)y en wijn is men het over het algemeen aardig over de smaak eens, met bier roept iedereen wat anders. Ik vermoed een verschil in de doelgroep
Lekker antwoord heb jij. Zoveel mensen die het drinken en ipv van dat je het de grond in beukt beuk je jezelf in de grond door zo'n fout woord te gebruiken. Vindt je zelf wel iets lekker of vindt je het lekkerder om te klagen.quote:
Ik doe meestal niet moelijk over mn bier, maar amstel of oranjeboom komt er gewoon niet inquote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Grooviee17 het volgende:
Bierdrinkers zijn nu eenmaal trouw aan hun merk en willen dat verdedigen door te zeggen dat de recht "slecht" is.
Grolsch is overgenomen door de Afrikanen. Om het bier toegankelijker te maken voor een grotere groep bierdrinkers hebben ze de karakteristieke bittere smaak naar beneden gebracht. Nu het bier minder karakter heeft en een stuk minder lekker trekt Grolsch ook Heineken barbaren aan. Ik vind het erg jammer, maar ik schakel wel weer door naar 't Moortgat.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:54 schreef Adames het volgende:
Ik vind grolsch laatste tijd wat minder? Een beetje weeïge smaak die erg snel verveelt. Ik wete niet of ze wat bij het brouwproces hebben veranderd.
Nee hoor. Bierdrinkers zijn trouw aan hun bier, geven gerust toe dat er zat andere lekkere bieren zijn maar verdommen het om Grolsch/Heineken goed bier te noemen. Dat is al zo'n eeuwenoude haatquote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Grooviee17 het volgende:Bierdrinkers zijn nu eenmaal trouw aan hun merk en willen dat verdedigen door te zeggen dat de rest "slecht" is.
Word! Maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze voor Oranjeboom een ander soort alcohol oid gebruiken. Dat is gewoon met recht bocht. Geen bier, geen pils maar bocht.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:53 schreef zquing het volgende:Ik doe meestal niet moeilijk over m'n bier, maar amstel of oranjeboom komt er gewoon niet in
Dat verklaart.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Grolsch is overgenomen door de Afrikanen. Om het bier toegankelijker te maken voor een grotere groep bierdrinkers hebben ze de karakteristieke bittere smaak naar beneden gebracht. Nu het bier minder karakter heeft en een stuk minder lekker trekt Grolsch ook Heineken barbaren aan. Ik vind het erg jammer, maar ik schakel wel weer door naar 't Moortgat.
Dubbelblind proeven en het verschil Grolsch/Heineken is juist erg simpel.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:42 schreef tjoptjop het volgende:
Smaakverschil zit erin, tot je het (dubbel)blind gaat proeven. Dan wordt het nog knap lastig (zo niet onmogelijk als ongetrainde) om Grolsch of Heineken (of elk generiek pils merk) eruit te halen
Tja dat dacht ik ook altijd. Totdat ik eens zo'n proeverijtje met vrienden deed, werd een tamelijke deceptie. En ik was niet de enige.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dubbelblind proeven en het verschil Grolsch/Heineken is juist erg simpel.
Proef je bitter proef je Grolsch. Proef je onkarakteristiek vocht is het Heineken. Net zoals je het verschil tussen Grolsch en Warsteiner goed kan proeven. Warsteiner heeft een schuimkraag die vol van smaak is ( in tegenstelling tot Grolsch waar de schuimkraag tevens bitter is) en de bitterheid wordt afgewisseld met een bloemige smaak.
Waar denk je dat ik de kennis vandaan heb om blind de verschillen tussen deze bieren te proevenquote:Op donderdag 31 december 2009 03:00 schreef tjoptjop het volgende:
Tja dat dacht ik ook altijd. Totdat ik eens zo'n proeverijtje met vrienden deed, werd een tamelijke deceptie. En ik was niet de enige.
Dus ik zou zeggen, doe het eens voor de grap. Koop wat biertjes en probeer ze eruit te halen. Ik denk dat het je nog vies tegen gaat vallen. Al moet ik zeggen dat ik destijds Warsteiner er wel uitpikte om die reden![]()
Zelfs bij de Keuringsdienst van Waarde zei zo'n bierkenner eens dat het vrijwel onmogelijk is om onderscheid te proeven bij fabriekspils.
Cool van die proeverijtjesquote:Op donderdag 31 december 2009 03:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik de kennis vandaan heb om blind de verschillen tussen deze bieren te proeven![]()
Wij doen standaard hier 2 bierproeverijen met bieren uit Nederland, Duitsland, Tsjechië en België (en diegene die het organiseert doet er ook nog 2 of 3 bieren bij uit een land ver buiten Europa.
De fout die veel mensen echter maken is om het ''schoon'' te doen. Rokers mogen zogenaamd niet roken, je moet witbrood eten tussendoor etc etc om maar vooral je smaakpapillen goed te houden. En dat is dom. Je moet bier proeven in dezelfde sfeer zoals je normaal bier drinkt.
Wat wij ook een keer gedaan hebben is er een malt tussen gedaan. Als je dat vertelt zie je iedereen al angstig kijken van "fuck!! die MOET ik eruit halen"quote:Op donderdag 31 december 2009 10:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Wij doen meestal blind proeven
Organisator schenkt de glazen in en brengt ze rond. De rest heeft dus geen flauw idee wat hij voorgeschoteld krijgt. Grolsch en Heineken zijn natuurlijk de 2 bieren waar het bij uitstek om gaat (leg ik zo uit) maar er zitten ook altijd wel Belgische Tripple's bij die je niet in elke winkel kan krijgen (lang leve Arnhem waar een paar zeer goede winkels zitten).
En de uitleg: ooit heeft er een binnen onze groep hardop geschreeuwd ''dit is Grolsch en als het verdomme Heineken is dan vreet ik mijn kisten op''.
Hij is nu nog bezig
Weet je het zeker? Kan daar niks over vinden en staat ook niet op de fles. Weet wel dat de Weizen van Grolsch volgens die methode is gebrouwen.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:28 schreef Erasmo het volgende:
Grolsch is nog volgens het reinheitsgebot gebrouwen, Heineken niet.
Precies.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
het kan me werkelijk aan mijn reet roesten.
bier, welk merk dan ook.
smaakpapillen kapot ?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:11 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Precies.
Het boeit mij echt weinig wat voor merk pils ik zuip, smaakt allemaal ongeveer hetzelfde.
Klopt. Meer hop zorgt voor een bittere smaak. Brand doet er ook veel in.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:02 schreef DennisMoore het volgende:
Bij 't brouwen van Grolsch wordt wat meer hop gebruikt, waardoor een wat bitterder smaak ontstaat.
En volgens mij ook een ander soort zuur voor de juiste zuurgraad, mierenzuur ipv zoutzuur oid. Meen ik me te herinneren van een rondleiding lang, lang geleden. Kan er met google niks over terugvinden echter, dus misschien zit ik er helemaal naast
.
Weet je dat zeker? Ik dacht namelijk dat ze een tijdje geleden speciaal een 'makkelijker' variant hadden bedacht om Grolsch hetzelfde te laten. Het probleem zit volgens mij in de hop, die wordt minder bitter door het zachtere klimaat. Dan zou je er meer van in moeten doen, maar hop is duur en daarmee wordt het dan wel bitterder, de smaak is natuurlijk niet vanzelf hetzelfde. Hop doet ongetwijfeld nog meer dan alleen maar bitterheid toeveogen.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef TheThirdMark het volgende:
Grolsch is overgenomen door de Afrikanen. Om het bier toegankelijker te maken voor een grotere groep bierdrinkers hebben ze de karakteristieke bittere smaak naar beneden gebracht. Nu het bier minder karakter heeft en een stuk minder lekker trekt Grolsch ook Heineken barbaren aan. Ik vind het erg jammer, maar ik schakel wel weer door naar 't Moortgat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |