http://www.sunnah.org/history/fatwa_ashar_shia.htmquote:Op donderdag 31 december 2009 01:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hier moet je toch echt even de fatwa van posten . Ik geloof hier echt niets van.
Waarom vind je dat die Imam het bij het foute eind heeft. Dan moet je toch wel iets onderzocht hebben lijkt me..quote:Op donderdag 31 december 2009 01:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom wat?
Ik snap de vraag niet. Waarom hij dat zei, of waarom ik het er niet mee eens ben?
Jup.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom vind je dat die Imam het bij het foute eind heeft. Dan moet je toch wel iets onderzocht hebben lijkt me..
Wow, hier zou ik toch echt van moeten weten. Ik ga dit meteen uitprinten en bespreken.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.sunnah.org/history/fatwa_ashar_shia.htm
Je verwijst naar cenab-i Ebu Bekir, Ömer en Osman, neem ik aan. Onrespectvolle bejegening wordt altijd afgekeurd, volgens mij gaat dat op voor iedere stroming in de Islam. De Sjiieten verwijten hun er wel van dat ze onrecht hebben aangedaan tegenover Hz. Ali.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Gaat er puur om wat er is gebeurd met hz. Muawiye en hz. Ali etc. Daarna (vind ik) zijn de Shiiten sterk gaan vertakken tot iets anders (ik refereer naar het onrespect jegens sommige sahabe).
Diep het uit.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jup.
Als ik zie waar de soennieten en sjiieten van mening verschillen en ik heb beide stromingen geanalyseerd zou ik het sjiisme niet buiten de islam plaatsen. Dat is nogal onzinnig vind ik.
Dat weet ik. Dat is het Isma'ilisme.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Itna Ashri is gewoon twaalf in het Arabisch, maar je hebt ook mensen die 6 imams volgen, waaronder Imam Jafar Al-Saddiq , maar niet een aanvullende 6.
Nou moet ik zeggen dat niet alle Sjiiten zoiets verwijten voor zover ik weet. Ik heb gewoon van Sjiiten super rare dingen gehoord over bijvoorbeeld hz. Ömer (die mijn favoriete sahabe is btw.). En als ik dan lees dat zei Radiallahu an zijn. Zij zijn degene die verzekerd zijn van cennet, hoe je dan slecht over zo een iemand kan praten gaat niet door mijn hoofd heen. Maar goed dit is niet waar we willen dat de discussie over moet gaan toch?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:17 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je verwijst naar cenab-i Ebu Bekir, Ömer en Osman, neem ik aan. Onrespectvolle bejegening wordt altijd afgekeurd, volgens mij gaat dat op voor iedere stroming in de Islam. De Sjiieten verwijten hun er wel van dat ze onrecht hebben aangedaan tegenover Hz. Ali.
Wat is er Al-Yunaniquote:
Ik heb er echt spijt van dat ik uberhaupt met jou in discussie ben gegaan. Al mijn emek voor niks.quote:
http://www.jafariyanews.c(...)har_shiastudents.htmquote:Al-Azhar Varsity agrees on study of Shia student
By: Sultan Ahmed
CAIRO, Egypt: In an unprecedented step, Head of Al-Azhar University (Al-Azhar Sheikh) Dr Mohamed Sayed Tantawi, has agreeed to accept the Shia Lebanese students to study in Al-Azhar University and institutes.
He said that Al-Azhar University teaches its students all Islamic sects, including the Shiite.
Months ago, Sheikh al-Azhar welcomed allowing the Iranian-secondary students to study in Al-Azhar University on the official request of Iran.
The unique approval by Azhar to teach Lebanese Shia students at its institutes came following a meeting of Sheikh of Al-Azhar to the Sheikh Ali Al-Amin, the Mufti of Shias in the Lebanese city of Tyre.
It is known that Al-Azhar was built in the Fatimid era "Shia" during the rule of the Johar As-Saqali year 358 AH 969 AD.
Bedoelde dan ook Imam + 6 aanvullende.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:19 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dat is het Isma'ilisme.
*Ze volgen er trouwens zeven.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Burakius, jij bent stiekem de jongen die op feestjes met een chagrijnig gezicht in een hoekje zit en serieuze gesprekken probeert te voeren met te aangeschoten mensen hè?.
Sorry ik had je nooit moeten tegenspreken o grote Khan leider der almachtige Turken de leiders der aardequote:Op donderdag 31 december 2009 01:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb er echt spijt van dat ik uberhaupt met jou in discussie ben gegaan. Al mijn emek voor niks.
Ik ben de jongen die 10 grapjes maakt, waarvan 9 vallen en 1tje mislukt.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Burakius, jij bent stiekem de jongen die op feestjes met een chagrijnig gezicht in een hoekje zit en serieuze gesprekken probeert te voeren met te aangeschoten mensen hè?.
De diyanet heeft haar eigen fatwa commissie en werkt niet samen met Azhar.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef Burakius het volgende:
Triggershot, weet jij toevallig of de Diyanet van Turkije automatisch meegaat met een fatwa van al-Azhar? Heeft Diyanet ook zo een site waarin fatwa's worden gezet..?
De Sjiieten geloven dat dus niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat niet alle Sjiiten zoiets verwijten voor zover ik weet. Ik heb gewoon van Sjiiten super rare dingen gehoord over bijvoorbeeld hz. Ömer (die mijn favoriete sahabe is btw.). En als ik dan lees dat zei Radiallahu an zijn. Zij zijn degene die verzekerd zijn van cennet, hoe je dan slecht over zo een iemand kan praten gaat niet door mijn hoofd heen. Maar goed dit is niet waar we willen dat de discussie over moet gaan toch?
Ik denk dat je die titel wel kan overdragen ja.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
Sorry ik had je nooit moeten tegenspreken o grote Khan leider der almachtige Turken de leiders der aarde.
En dat terwijl ik zelf Turk ben. O nee w8 ik ben RUS. waarom geen Armeen
?
Staat volgens mij in de Qu'ran over de sahabes.. maar goed dat moet ik even opzoeken!quote:Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
De Sjiieten geloven dat dus niet.In discussies komen beide groepen altijd aanzetten met bronnen uit de eigen hadithverzamelingen, maar daar schiet je niks mee op. Ik vind het zonde, die innerlijke conflicten altijd...
Ik ben liever een Moslim( Rus/Armeen/Georgier/Duitser /whatever), dan dat ik een nationalistische Turk ben.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik denk dat je die titel wel kan overdragen ja.
Russen en Armenen zijn bilmatties. So what's the problem?
heftigggquote:Op donderdag 31 december 2009 01:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben liever een Moslim Rus/Armeen/Georgier/Duitser /whatever, dan dat ik een nationalistische Turk ben.
Oja. Op die fiets.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedoelde dan ook Imam + 6 aanvullende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |