Geef is je bio (biografie including religion, ouders religion etc.).quote:Op donderdag 31 december 2009 00:48 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Geen flauw idee. You tell me.
Ik ben redelijk goed bestand tegen de kou.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:46 schreef Min-e het volgende:
[..]
Das ook raar, ik heb het altijd koud.Jij niet dus?
Ik verwacht dat jij gewoon op deze manier komt. A la talibanquote:Op donderdag 31 december 2009 00:44 schreef Burakius het volgende:
Als ik bij de meet wil komen, moet ik zorgen dat ik keihard ben afgetraind en dat ik alle vormen en soorten van martial arts etc. ken, om alle klappen te kunnen ontwijken.
Nee man zo:quote:Op donderdag 31 december 2009 00:51 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik verwacht dat jij gewoon op deze manier komt. A la taliban
[ afbeelding ]
Liefde/haat-relatie!quote:Op donderdag 31 december 2009 00:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wtf, ik ben juist de ijsbreker, en ik kan een pispaal vormen voor als er geen gesprekken meer zijn.
Vaak gaan deze topics over bullshit (kleding , muziek etc.) en dan ben ik er om een beetje spice in te gooien toch?
Het liefst doe ik dat niet heel uitgebreid op een forum. No offense.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geef is je bio (biografie including religion, ouders religion etc.).
Sjiitische Turken. Zijn daar veel van?quote:Op donderdag 31 december 2009 00:59 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het liefst doe ik dat niet heel uitgebreid op een forum. No offense.
Mijn ouders zijn in ieder geval heel conservatief, streng Sjiitisch. Ik niet. Dit heb ik wel eerder verteld hier op het forum.
De meeste Azeri's zijn Sjiieten.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sjiitische Turken. Zijn daar veel van?
Oja dat wist ik.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:04 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
De meeste Azeri's zijn Sjiieten.
Dat bedoelde ik zeg maar.. Sjiit zijn en Ali heten.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:59 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn in ieder geval heel conservatief, streng Sjiitisch. Ik niet. Dit heb ik wel eerder verteld hier op het forum.
Daarnaast wordt het Alevitisme als een vertakking van het Sjiisme beschouwd en dan groeien de aantallen.quote:
Caferi, Ismaili, Twaalver Imams?quote:Op donderdag 31 december 2009 00:59 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom..quote:Op donderdag 31 december 2009 01:08 schreef IHVK het volgende:
Wat ik wel raar vond, toen ik klein was zei een imam ooit tegen mij dat sjiieten geen echte moslims zijn.
Dat is wel onzin volgens mij, besef ik nu ik groot ben.
Ook genoeg Sjieten die dat over Soenieten zeggen, maar is meer politiek lijkt me.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:08 schreef IHVK het volgende:
Wat ik wel raar vond, toen ik klein was zei een imam ooit tegen mij dat sjiieten geen echte moslims zijn.
Dat is wel onzin volgens mij, besef ik nu ik groot ben.
Sjiieten (voor zover ik weet) accepteren Alevisme niet als Shiisme.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:08 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Daarnaast wordt het Alevitisme als een vertakking van het Sjiisme beschouwd en dan groeien de aantallen.
Maar meestal wordt er met het Sjiisme gerefereerd naar Jafari Sjiisme, dat is de staatsreligie van Iran.
Klopt! Heel veel Ali's en Hasans en Hüseyins.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik zeg maar.. Sjiit zijn en Ali heten.
Gaat er puur om wat er is gebeurd met hz. Muawiye en hz. Ali etc. Daarna (vind ik) zijn de Shiiten sterk gaan vertakken tot iets anders (ik refereer naar het onrespect jegens sommige sahabe).quote:Op donderdag 31 december 2009 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook genoeg Sjieten die dat over Soenieten zeggen, maar is meer politiek lijkt me.
Caferi is hetzelfde als de Twaalver Imams, hè. Nog een naam is Ithna Ashri.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Caferi, Ismaili, Twaalver Imams?
Ja ik heb een keer met een groep vrienden een super goed gesprek gehad. Het was echt heel erg open. Een vriend was Shiiet en er waren Soennieten. En toen hebben we zeg maar echt de hele geschiedenis besproken en objectief alles bekeken.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:10 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Klopt! Heel veel Ali's en Hasans en Hüseyins.
Klopt. Het wordt beschouwd als een verbastering van het Sjiisme.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Sjiieten (voor zover ik weet) accepteren Alevisme niet als Shiisme.
Itna Ashri is gewoon twaalf in het Arabisch, maar je hebt ook mensen die 6 imams volgen, waaronder Imam Jafar Al-Saddiq , maar niet een aanvullende 6.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:12 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Caferi is hetzelfde als de Twaalver Imams, hè. Nog een naam is Ithna Ashri.
Hier moet je toch echt even de fatwa van posten . Ik geloof hier echt niets van.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:11 schreef Triggershot het volgende:
Azhar heeft Jafari trouwens geaccepteerd als legitiem madhab en vorm van Soenitisch aanbidden.
Waarom wat?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom..
(let op: ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben of wel).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |