Als je denkt dat ik in een kooi ga leven omdat jou dat zo fijn aan het denken zet heb je het mooi mis.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef Mendeljev het volgende:
http://www.sbs.com.au/dat(...)/n/The-Cage-Dwellers
Linkdump over cage dwellers in Hong Kong. Dan kun je nog de beste shoppingmalls, de mooiste wolkenkrabbers en de een van de hoogste levensstandaarden ter wereld hebben.. hoeveel zin heeft het als een (klein) deel van de bevolking wegteert in kooien.
Het filmpje zette mij in ieder geval even aan het denken en misschien dat sommige van jullie hetzelfde gaan doen.
[ afbeelding ]
En wat dacht je toen?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef Mendeljev het volgende:
Het filmpje zette mij in ieder geval even aan het denken
Ik wilde niet per sé een discussie aansijden dus heb ik het nodige achtergelaten.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En wat dacht je toen?
Dat wij met onze Westerse beschaving op de meeste vlakken toch wel moreel superieur zijn aan andere culturen?
mjah, tis alleen zo jammer dat veel van deze mensen al 30 jaar leven in een kooi van ong. 2 meter bij 1 meter...quote:Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef DennisMoore het volgende:
De vraag is welilcht wat éérst komt... economische ontwikkeling, of sociale (morele) ontwikkeling, die dan politiek tot uiting komt in ontwikkeling van sociaal vangnet, gelijke rechten, discriminatieverbod, bescherming milieu etc etc.
En kan het een duurzaam zonder het ander?
Zouden ze de straat op moeten met spandoeken om betere leefomstandigheden te eisenquote:Op woensdag 30 december 2009 17:38 schreef Labotte het volgende:
mjah, tis alleen zo jammer dat veel van deze mensen al 30 jaar leven in een kooi van ong. 2 meter bij 1 meter...
Het zou wel wat meer gelijk op mogen gaan imo.
heb je de link aangeklikt en het filmpje gezien?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zouden ze de straat op moeten met spandoeken om betere leefomstandigheden te eisen?
Nee, ik had er in 't verleden al 's wat over gelezen, hoezo?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:44 schreef Labotte het volgende:
heb je de link aangeklikt en het filmpje gezien?
het zijn vooral (hoog)bejaarde mensen die van bijstand leven en niet eens genoeg hebben voor dagelijks eten... De mensen die voor hun proberen van alles voor elkaar te krijgen vangen ook veel bot.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, ik had er in 't verleden al 's wat over gelezen, hoezo?
blijkbaar. Schrijnend wel hoorquote:Op woensdag 30 december 2009 17:50 schreef DennisMoore het volgende:
Blijkbaar maakt het hun mede-stadsgenoten geen fuck uit dus.
Van wie moet dat preciesquote:Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef FinancialBubble het volgende:
waarom moeten wij ons druk maken over jappanners en chinezen, als hun landgenoten dat zelf niet eens doen?!
Wat zijn jappanners en wat hebben die met dit topic te maken?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef FinancialBubble het volgende:
waarom moeten wij ons druk maken over jappanners en chinezen, als hun landgenoten dat zelf niet eens doen?!
das otquote:Op woensdag 30 december 2009 18:06 schreef Poepoog het volgende:
Wat zijn jappanners en wat hebben die met dit topic te maken?
Nogmaalsquote:
quote:Op woensdag 30 december 2009 18:06 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Wat zijn jappanners en wat hebben die met dit topic te maken?
Zo gaat dat verhaaltje in iedere metropool. Mensen worden onverschillig ten opzichte van elkaar. De Europese wereldsteden zijn wat dit betreft geen uitzondering.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:50 schreef DennisMoore het volgende:
Blijkbaar maakt het hun mede-stadsgenoten geen fuck uit dus.
Mwoah. In Nederland zouden er toch wel Kamervragen gesteld worden en zou NOVA venijnige rapportages maken. Europa is nog geen VS wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:20 schreef GenusButeo het volgende:
Zo gaat dat verhaaltje in iedere metropool. Mensen worden onverschillig ten opzichte van elkaar. De Europese wereldsteden zijn wat dit betreft geen uitzondering.
EEN verantwoordelijkheid ERGENS kunt neerleggen.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:15 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat je daarmee een verantwoordelijkheid ergens kunt neerleggen.
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:53 schreef DennisMoore het volgende:
En ach, zo lang zijn ze daar nog niet bezig natuurlijk. De economische explosie is héél recent.
Dat klopt. Er moet echter ook rekening gehouden worden met het simpele feit dat Nederland vrij klein is en zich gemakkelijker kan toewijden aan dergelijke problemen. Het is moeilijker om controle uit te oefenen op een miljoenenstad. Ik generaliseer hier wel; er zullen geheid overheden zijn die simpelweg onbekommerd zijn. Hongkong is hier wellicht een voorbeeld van. Daar getuigt die officiële verklaring in het filmpje wel van.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mwoah. In Nederland zouden er toch wel Kamervragen gesteld worden en zou NOVA venijnige rapportages maken. Europa is nog geen VS wat dat betreft.
Zie bold. Dat kan ik beamen. Wat daarop volgt niet. De kapitalistische grootmachten zijn gelegen in het Westen en het kapitalisme is intrinsiek verbonden met het materialisme. Wij leven in het Westen een luxueus leventje. Als de gehele wereld zou leven zoals wij dat doen, dan zouden we er nog een halve aardbol bij moeten nemen.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:22 schreef DennisMoore het volgende:
Welvaartsontwikkeling is in Europa veel geleidelijker gegaan. En de tijden van grote armoede en sterfte liggen te ver achter ons in het collectieve geheugen. Daardoor zijn we denk ik wat meer genegen om materiële welvaart te relativeren en aandacht te schenken aan andere waarden.
Maar als je grootouders of zelfs je ouders in grote armoede leefden, dan ben je zelf meer gericht op persoonlijke welvaart.
Hopelijk zullen ook Aziaten ooit (deels) met hun hart gaan stemmen ipv slechts met de portemonnee. Ervanuit gaand dat stemmen daar zin heeft of gaat krijgen.
Aan de andere kant, kijkend naar de VS...
Als je simple-minded wilt zijn, neem dan vooral niet de moeite om nog te posten. Turd.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:03 schreef Vierkantblokje het volgende:
Boeiend hebben wij toch niks mee te maken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |