abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76225209
http://www.sbs.com.au/dat(...)/n/The-Cage-Dwellers

Linkdump over cage dwellers in Hong Kong. Dan kun je nog de beste shoppingmalls, de mooiste wolkenkrabbers en de een van de hoogste levensstandaarden ter wereld hebben.. hoeveel zin heeft het als een (klein) deel van de bevolking wegteert in kooien.
Het filmpje zette mij in ieder geval even aan het denken en misschien dat sommige van jullie hetzelfde gaan doen.

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76227479
Miss als je het uit zou leggen in je OP dat ik dan je link aanklik, maar volgens mij neemt nu niemand de moeite
ฝัน
  woensdag 30 december 2009 @ 17:13:41 #3
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_76227674
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef Mendeljev het volgende:
http://www.sbs.com.au/dat(...)/n/The-Cage-Dwellers

Linkdump over cage dwellers in Hong Kong. Dan kun je nog de beste shoppingmalls, de mooiste wolkenkrabbers en de een van de hoogste levensstandaarden ter wereld hebben.. hoeveel zin heeft het als een (klein) deel van de bevolking wegteert in kooien.
Het filmpje zette mij in ieder geval even aan het denken en misschien dat sommige van jullie hetzelfde gaan doen.
[ afbeelding ]
Als je denkt dat ik in een kooi ga leven omdat jou dat zo fijn aan het denken zet heb je het mooi mis.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_76227729
Tvp, interessant.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_76227764
Heel treurig, ja. Zo zit dat met metropolen, hè, of het nou kooien of ghetto's zijn.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_76227770
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef Mendeljev het volgende:

Het filmpje zette mij in ieder geval even aan het denken
En wat dacht je toen?

Dat wij met onze Westerse beschaving op de meeste vlakken toch wel moreel superieur zijn aan andere culturen ?
pi_76228190
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En wat dacht je toen?

Dat wij met onze Westerse beschaving op de meeste vlakken toch wel moreel superieur zijn aan andere culturen ?
Ik wilde niet per sé een discussie aansijden dus heb ik het nodige achtergelaten.

Maar ik wil inderdaad meegaan met je statement. In Nederland (vooral) is er toch een goede tradeoff te vinden tussen economische en sociale belangen. Soms lijk ik echter mee te gaan met de schijn dat ook andere economisch ontwikkelde gebieden het even goed doen als Nederland op sociaal gebied maar dan sla ik toch echt de plank mis. Wat dat betreft wilde ik deze zelfreflectie met jullie delen..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76228345
De vraag is welilcht wat éérst komt... economische ontwikkeling, of sociale (morele) ontwikkeling, die dan politiek tot uiting komt in ontwikkeling van sociaal vangnet, gelijke rechten, discriminatieverbod, bescherming milieu etc etc.

En kan het een duurzaam zonder het ander?
pi_76228568
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef DennisMoore het volgende:
De vraag is welilcht wat éérst komt... economische ontwikkeling, of sociale (morele) ontwikkeling, die dan politiek tot uiting komt in ontwikkeling van sociaal vangnet, gelijke rechten, discriminatieverbod, bescherming milieu etc etc.

En kan het een duurzaam zonder het ander?
mjah, tis alleen zo jammer dat veel van deze mensen al 30 jaar leven in een kooi van ong. 2 meter bij 1 meter...

Het zou wel wat meer gelijk op mogen gaan imo.
-Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction
Rudeness is the weak person's imitation of strength (Eric Hoffer)
Satis Ego Sum
pi_76228772
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:38 schreef Labotte het volgende:

mjah, tis alleen zo jammer dat veel van deze mensen al 30 jaar leven in een kooi van ong. 2 meter bij 1 meter...

Het zou wel wat meer gelijk op mogen gaan imo.
Zouden ze de straat op moeten met spandoeken om betere leefomstandigheden te eisen ?
pi_76228791
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zouden ze de straat op moeten met spandoeken om betere leefomstandigheden te eisen ?
heb je de link aangeklikt en het filmpje gezien?
-Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction
Satis Ego Sum
pi_76228839
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:44 schreef Labotte het volgende:

heb je de link aangeklikt en het filmpje gezien?
Nee, ik had er in 't verleden al 's wat over gelezen, hoezo?
pi_76228932
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, ik had er in 't verleden al 's wat over gelezen, hoezo?
het zijn vooral (hoog)bejaarde mensen die van bijstand leven en niet eens genoeg hebben voor dagelijks eten... De mensen die voor hun proberen van alles voor elkaar te krijgen vangen ook veel bot.

De chinezen kennende zal een soort van zero-tollerance niet te vreemd zijn (als je terugdenkt aan wat ze deden met mensen met de OS).
Satis Ego Sum
pi_76229000
Blijkbaar maakt het hun mede-stadsgenoten geen fuck uit dus.
pi_76229015
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:50 schreef DennisMoore het volgende:
blijkbaar. Schrijnend wel hoor .
Satis Ego Sum
pi_76229118
Als Maslov gelijk zou hebben, zou het in China moeten gaan veranderen.

En ach, zo lang zijn ze daar nog niet bezig natuurlijk. De economische explosie is héél recent.
pi_76229322
waarom moeten wij ons druk maken over jappanners en chinezen, als hun landgenoten dat zelf niet eens doen?!
pi_76229471
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef FinancialBubble het volgende:

waarom moeten wij ons druk maken over jappanners en chinezen, als hun landgenoten dat zelf niet eens doen?!
Van wie moet dat precies ?
pi_76229561
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:03 schreef DennisMoore het volgende:

Van wie moet dat precies ?
Vind je die vraag zinvol?
pi_76229571
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef FinancialBubble het volgende:
Wat zijn jappanners en wat hebben die met dit topic te maken?
pi_76229591
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:06 schreef Poepoog het volgende:

das ot
pi_76229812
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:06 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

das ot
Nogmaals
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:06 schreef Poepoog het volgende:

[..]

pi_76229881
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:05 schreef FinancialBubble het volgende:

Vind je die vraag zinvol?
Ja.

Omdat je daarmee een verantwoordelijkheid ergens kunt neerleggen.
pi_76230021
pi_76230030
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:50 schreef DennisMoore het volgende:
Zo gaat dat verhaaltje in iedere metropool. Mensen worden onverschillig ten opzichte van elkaar. De Europese wereldsteden zijn wat dit betreft geen uitzondering.
pi_76230208
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:20 schreef GenusButeo het volgende:

Zo gaat dat verhaaltje in iedere metropool. Mensen worden onverschillig ten opzichte van elkaar. De Europese wereldsteden zijn wat dit betreft geen uitzondering.
Mwoah. In Nederland zouden er toch wel Kamervragen gesteld worden en zou NOVA venijnige rapportages maken. Europa is nog geen VS wat dat betreft.
pi_76230715
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:15 schreef DennisMoore het volgende:

Omdat je daarmee een verantwoordelijkheid ergens kunt neerleggen.
EEN verantwoordelijkheid ERGENS kunt neerleggen.

Ja, dat lijkt me ook wel leuk om te doen. Zo lossen we de wereldproblematiek wel op. Als we DE verantwoordelijkheid maar op DE goede plek hebben neergelegd.

China is een land in opkomst. Dat gaat met horten en stoten en een hele hoop problemen en misstanden, maar ook een hele hoop goede zaken. Het zal een fragiele en lastige tocht zijn, want per slot van rekening moet het economisch en industrieel volwassen worden van een kwart van de wereldbevolking daar vorm gegeven worden.
Tijdens zo'n tocht kan je op alle slakken zout gaan leggen, en bijvoorbeeld topics openen over zwervers in een van de grootste metropolen van de wereld. Het is vast een leuk tijdverdrijf voor de een-na-laatste dag van het jaar, maar echt boeiend vind ik het niet. Ik hoop in ieder geval niet dat het buitenland zich druk maakt over de zwervers in Amsterdam. Er zijn wel spannendere dingen.

Maar goed, dat is mijn mening.
pi_76230773
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:53 schreef DennisMoore het volgende:

En ach, zo lang zijn ze daar nog niet bezig natuurlijk. De economische explosie is héél recent.
pi_76231167
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mwoah. In Nederland zouden er toch wel Kamervragen gesteld worden en zou NOVA venijnige rapportages maken. Europa is nog geen VS wat dat betreft.
Dat klopt. Er moet echter ook rekening gehouden worden met het simpele feit dat Nederland vrij klein is en zich gemakkelijker kan toewijden aan dergelijke problemen. Het is moeilijker om controle uit te oefenen op een miljoenenstad. Ik generaliseer hier wel; er zullen geheid overheden zijn die simpelweg onbekommerd zijn. Hongkong is hier wellicht een voorbeeld van. Daar getuigt die officiële verklaring in het filmpje wel van.

Dit hoeft echter niet te indiceren dat er per definitie een verschil bestaat tussen moralistische waarden zoals deze zich voordoen in verschillende delen van de wereld.
pi_76232274
Welvaartsontwikkeling is in Europa veel geleidelijker gegaan. En de tijden van grote armoede en sterfte liggen te ver achter ons in het collectieve geheugen. Daardoor zijn we denk ik wat meer genegen om materiële welvaart te relativeren en aandacht te schenken aan andere waarden.

Maar als je grootouders of zelfs je ouders in grote armoede leefden, dan ben je zelf meer gericht op persoonlijke welvaart.

Hopelijk zullen ook Aziaten ooit (deels) met hun hart gaan stemmen ipv slechts met de portemonnee. Ervanuit gaand dat stemmen daar zin heeft of gaat krijgen.

Aan de andere kant, kijkend naar de VS...
pi_76234470
Boeiend hebben wij toch niks mee te maken!
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_76247868
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:22 schreef DennisMoore het volgende:
Welvaartsontwikkeling is in Europa veel geleidelijker gegaan. En de tijden van grote armoede en sterfte liggen te ver achter ons in het collectieve geheugen. Daardoor zijn we denk ik wat meer genegen om materiële welvaart te relativeren en aandacht te schenken aan andere waarden.

Maar als je grootouders of zelfs je ouders in grote armoede leefden, dan ben je zelf meer gericht op persoonlijke welvaart.

Hopelijk zullen ook Aziaten ooit (deels) met hun hart gaan stemmen ipv slechts met de portemonnee. Ervanuit gaand dat stemmen daar zin heeft of gaat krijgen.

Aan de andere kant, kijkend naar de VS...
Zie bold. Dat kan ik beamen. Wat daarop volgt niet. De kapitalistische grootmachten zijn gelegen in het Westen en het kapitalisme is intrinsiek verbonden met het materialisme. Wij leven in het Westen een luxueus leventje. Als de gehele wereld zou leven zoals wij dat doen, dan zouden we er nog een halve aardbol bij moeten nemen.
Wat jij grote armoede noemt, kan elders ervaren worden als een gewone leefstijl, waarbij de primaire levensbehoeften an sich al voldoen. Door de globalisering krijgt men overal het beeld opgelegd dat het alledaagse leven in het Westen de norm is. Dit heeft geleid tot een opmars van het materialisme, overal. Het lijkt wel alsof het gros van de mensheid vandaag de dag met de portemonnee stemt.
pi_76247920
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:03 schreef Vierkantblokje het volgende:
Boeiend hebben wij toch niks mee te maken!
Als je simple-minded wilt zijn, neem dan vooral niet de moeite om nog te posten. Turd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')