abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76223773
Ik heb geld geleend bij de ib-groep. Dat moet terugbetaald worden, echter had ik in 2008 geen inkomen zodat ik het aankomende jaar minder geld terug hoef te betalen (het bedrag wordt dan opgeschort). Ik heb hiervoor een brief van de belastingsdienst gestuurd waarin staat dat ik in 2008 geen belasting heb betaald (geen inkomen had).

Echter, nu heeft de ib-groep me een brief gestuurd waarin hetvolgene wordt gevraagd:

"Uit de inkomensverklaring die u aan ons hebt toegestuurd, blijkt dat u in 2008 geen inkomen had. We vragen u in dit geval een specificatie toe te sturen, waaruit blijkt hoe u uzelf in 2008 hebt voorzien in uw levensonderhoud."

Wat betekent dit? Kan ik gewoon in een brief schrijven hoe ik toen heb geleefd (had nog geld op bankrekening staan, gebruikte niet al het geld van de ib-groep lening direct) of moet het iets officieels zijn en als het dat tweede is, wat houdt dat dan precies in?

Alvast bedankt voor een antwoord!

p.s. ik kan voor het terugsturen van de brief gebruik maken van de retourenvelop. Echter zat er geen retourenvelop bij de brief. Ik neem aan dat ik het terug kan sturen naar het standaard postadres van de ib-groep. Als iemand andere informatie hierover heeft hoor ik het graag!

(heb dit net al proberen te posten maar toen ging blijkbaar iets mis, als het topic dubbel geplaatst is graag een verwijderen, bedankt)
  woensdag 30 december 2009 @ 15:48:25 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76224293
Ze willen gewoon dat je opgeeft op welke manier je dan in je inkomsten voorzien hebt in dat jaar als je geen inkomen had. Waar heb je van geleefd bv? Ik denk dat je dat met bankafschriften of zo wel kunt aantonen. Staat het niet op de site van de IB?

En verder dit:

Informatie Beheer Groep Antwoordnummer 230 9700 VB GRONINGEN
Informatie beheer Groep Antwoordnummer 162 9700 VB GRONINGEN
Informatie Beheer Groep Antwoordnummer 199 9700 VB GRONINGEN
Informatie Beheer Groep (IBG) Antwoordnummer 199 9700 VB Groningen
Informatie Beheer Groep (Klachtenfunct.) (IBG) Antwoordnummer 392 9700 VB Groningen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_76224319
Bij een specificatie zullen ze ook wel bewijsstukken willen. Als je dus een spaarbedrag hebt kan je sturen dat je bijv. op 1jan 3.000 euro op je rekening had staan en op 31dec nog maar 1.000. Van die 2.000 kan je prima een poosje geleefd hebben.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_76225309
Wat een bemoeienis zeg.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76225430
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook maar even gebeld: er wordt verwacht dat ik een uitgebreide brief schrijf waarin ik uitleg hoe ik rond ben gekomen. Ik vroeg over eventuele bewijsstukken maar dat bleek niet te hoeven. Gelukkig, want ik bewaar dingen als bankafschriften nooit.

Ik had geld van de lening opgespaard, altijd maximaal geleend dus daar kon ik nog best een tijdje van leven. Veel uitgebreider kan ik het niet maken vrees ik . Dan moet ik dat maar in een brief schrijven.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:30:08 #6
152789 karr-1
pi_76230345
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef prinsrob het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook maar even gebeld: er wordt verwacht dat ik een uitgebreide brief schrijf waarin ik uitleg hoe ik rond ben gekomen. Ik vroeg over eventuele bewijsstukken maar dat bleek niet te hoeven. Gelukkig, want ik bewaar dingen als bankafschriften nooit.

Ik had geld van de lening opgespaard, altijd maximaal geleend dus daar kon ik nog best een tijdje van leven. Veel uitgebreider kan ik het niet maken vrees ik . Dan moet ik dat maar in een brief schrijven.
Bankafschriften zou ik wel bewaren, die kunnen soms erg belangrijk zijn.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:30:32 #7
152789 karr-1
pi_76230356
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:13 schreef heiden6 het volgende:
Wat een bemoeienis zeg.
Jij verwacht gratis geld zonder dat iemand bewijzen wil zien?
pi_76235037
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:13 schreef heiden6 het volgende:
Wat een bemoeienis zeg.
Wil je geen bemoeienis? Leen dan geen stuiver van de ib-groep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')