abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76482983
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:49 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Ik woon in de Achterhoek, dan zou het zeker wel wat langer duren, toch?
Ik neem aan dat je over mijn reactie hebt heen gelezen?
pi_76483033
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:49 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Ik woon in de Achterhoek, dan zou het zeker wel wat langer duren, toch?
De kastjes zullen ongetwijfeld zo snel mogelijk komen, maar dan kan je gewoon nog met de strippenkaart reizen ja.
pi_76483089
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik had er ook geen antwoord op verwacht, ik vind het wel heel vreemd, alsof mijn abonnenent in 2010 ineens is verdwenen van die kaart. Maar goed, morgen nog een keer proberen, als het dan niet werkt dan maar zwart rijden tot er een oplossing is.
De Rotterdamse metro kom je niet in zonder chipkaart, tenzij je dingen gaat slopen
pi_76483125
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

De Rotterdamse metro kom je niet in zonder chipkaart, tenzij je dingen gaat slopen
Achter mensen aanlopen is geen enkel probleem hoor (niet dat ik het normaal doe, maar de vorige keer weigerde mijn kaart dienst en toen had ik geen keus).
pi_76483147
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je over mijn reactie hebt heen gelezen?
Ik neem aan dat je begrijpt waarom ik het extra nog vraag over de achterhoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76483196
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:54 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je begrijpt waarom ik het extra nog vraag over de achterhoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11 februari 2011. Een jaar na de invoering in Rotterdam moet het namelijk landelijk gerealiseerd zijn.
pi_76483244
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

11 februari 2011. Een jaar na de invoering in Rotterdam moet het namelijk landelijk gerealiseerd zijn.
Dankjewel, voor een goeie uitleg!
pi_76483269
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:57 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Dankjewel, voor een goeie uitleg!
Graag gedaan.
pi_76483498
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Het kastje denkt altijd dat je op saldo wilt reizen, want hij herkent geen abonnementen. Daarom geeft hij bij een saldo van <0 de melding dat je saldo te laag is, ook al heb je studentenrecht. Het inchecken zal dan mislukken. Jij hebt een saldo hoger dan 0. Het kastje ziet dat en concludeert dat je voldoende saldo hebt om de reis te maken en zal je dus gewoon inchecken.

Overigens is het tarief 70 cent sowieso en daarna 12 cent per kilometer.
Net concludeerde je nog dat ik geen geld op mijn kaart had omdat het me gelukt was om in te checken . Ik snap niks van jouw posts .
Maar goed, niet met een studenten-ovchipkaart inchecken dus als er bij 't paaltje staat dat ie geen abonnementen herkent. Wijze les voor vandaag.
pi_76483629
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:03 schreef Evelien het volgende:

[..]

Net concludeerde je nog dat ik geen geld op mijn kaart had omdat het me gelukt was om in te checken . Ik snap niks van jouw posts .
Maar goed, niet met een studenten-ovchipkaart inchecken dus als er bij 't paaltje staat dat ie geen abonnementen herkent. Wijze les voor vandaag.
Ik zei in eerste instantie 0, maar ik bedoelde 0 of hoger. Want met 0 of hoger kan je op saldo reizen. Met negatief niet.
pi_76483736
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik zei in eerste instantie 0, maar ik bedoelde 0 of hoger. Want met 0 of hoger kan je op saldo reizen. Met negatief niet.
Dan is het nu opgehelderd
pi_76483789
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jij hebt er waarschijnlijk nog nooit geld op gezet. Hij had dus 0 saldo en met 0 saldo kan je ook inchecken. Je kan namelijk in de min staan. Jij hebt dus op saldo gereisd en zal zeer waarschijnlijk een negatief bedrag erop hebben staan.
Maar je hebt wel letterlijk iets anders gezegd, een half uurtje geleden
pi_76483847
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:11 schreef Evelien het volgende:

[..]

Maar je hebt wel letterlijk iets anders gezegd, een half uurtje geleden
Daar zeg ik dat ik dacht dat je nog nooit geld erop had gezet. Je bent immers student en hoeft niet te betalen. Jouw BEGINsaldo (dus voor het inchecken) is dan 0. Je checkt in, reist en checkt uit. Je eindsaldo (dus na het uitchecken) is negatief. Ik heb het steeds gehad over je beginsaldo, van voor het inchecken. Over het eindsaldo na het uitchecken heb ik geen woord gezegd
pi_76483945
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Daar zeg ik dat ik dacht dat je nog nooit geld erop had gezet. Je bent immers student en hoeft niet te betalen. Jouw BEGINsaldo (dus voor het inchecken) is dan 0. Je checkt in, reist en checkt uit. Je eindsaldo (dus na het uitchecken) is negatief. Ik heb het steeds gehad over je beginsaldo, van voor het inchecken. Over het eindsaldo na het uitchecken heb ik geen woord gezegd
Haha okee, ik snap het . Misverstandje hier, misverstandje daar, in barre ovchipkaarttijden zijn we er voor elkaar
pi_76484068
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:15 schreef Evelien het volgende:

[..]

Haha okee, ik snap het . Misverstandje hier, misverstandje daar, in barre ovchipkaarttijden zijn we er voor elkaar
Inderdaad, we komen er wel uiteindelijk
En inderdaad goed opletten voortaan, anders blijf je betalen. Papieren kaart van vorig jaar is overigens nog geldig tot 31-01, zo wisten verschillende conducteurs van verschillende vervoersmaatschappijen (Arriva, RET, NS) mij te vertellen, dus bij twijfel: gebruik die.
pi_76484139
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

En inderdaad goed opletten voortaan, anders blijf je betalen. Papieren kaart van vorig jaar is overigens nog geldig tot 31-01, zo wisten verschillende conducteurs van verschillende vervoersmaatschappijen (Arriva, RET, NS) mij te vertellen, dus bij twijfel: gebruik die.
Weet ik, ik draag hem nog steeds bij me. Alleen ben ik lui; mijn ov-chipkaart zit in mijn jaszak omdat ik die snel wil kunnen pakken, mijn oude ov-kaart zit in mijn portemonnee (en die verdwaalt nogal eens in mijn overvolle damestas ). Dus, als het even kan pak ik alleen mijn chipkaart. Misschien de papieren kaart ook maar in mijn jaszak stoppen...
pi_76484250
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Even nog een kanttekening hierbij, niet iedere conducteur is hiervan op de hoogte of wil zijn eigen regels hanteren. Gewoon zeggen dat het in de krant heeft gestaan of dat je klantenservice van desbetreffende vervoerder hebt gebeld.

Bij de NS geldt deze sowieso, daar staat het op de site (niet letterlijk, maar je mag hem gebruiken bij 'verlies').
pi_76484279
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef Evelien het volgende:

[..]

Weet ik, ik draag hem nog steeds bij me. Alleen ben ik lui; mijn ov-chipkaart zit in mijn jaszak omdat ik die snel wil kunnen pakken, mijn oude ov-kaart zit in mijn portemonnee (en die verdwaalt nogal eens in mijn overvolle damestas ). Dus, als het even kan pak ik alleen mijn chipkaart. Misschien de papieren kaart ook maar in mijn jaszak stoppen...
Ik kreeg zo'n mapje bij m'n chipkaart

Bij de NS moet je trouwens nooit inchecken, ook volgende maand niet. Die conducteurs hebben een scanner waarmee ze kunnen zien welk abonnement er op je chipkaart staat, ook al heb je niet ingecheckt.
Bij trams/bussen ed hebben de conducteurs scanners die alleen zien of je bent ingecheckt of niet, niet of je een abonnement hebt. Daar wel altijd inchecken dus!
pi_76484335
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Even nog een kanttekening hierbij, niet iedere conducteur is hiervan op de hoogte of wil zijn eigen regels hanteren. Gewoon zeggen dat het in de krant heeft gestaan of dat je klantenservice van desbetreffende vervoerder hebt gebeld.

Bij de NS geldt deze sowieso, daar staat het op de site (niet letterlijk, maar je mag hem gebruiken bij 'verlies').
Ik reis elke dag met de tram naar school en de conducteurs die daarin zaten accepteerden stuk voor stuk ook de kaart van vorig jaar. Net als in de bus die ik altijd neem trouwens.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:23:57 #120
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_76484336
Ze mogen trouwens wel meer van die ophaalpunten neerzetten, ik heb gisteren 20 minuten gewacht voordat ik aan de beurt was.
pi_76484357
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:23 schreef Kimochi het volgende:
Ze mogen trouwens wel meer van die ophaalpunten neerzetten, ik heb gisteren 20 minuten gewacht voordat ik aan de beurt was.
Ze staan ook bij postkantoren ed.
pi_76484369
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik reis elke dag met de tram naar school en de conducteurs die daarin zaten accepteerden stuk voor stuk ook de kaart van vorig jaar. Net als in de bus die ik altijd neem trouwens.
Er zijn dus van die grappenmakers die er iets anders over denken, het was ook maar tip voor als het niet lukt
pi_76484414
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er zijn dus van die grappenmakers die er iets anders over denken, het was ook maar tip voor als het niet lukt
Ok, die ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen dan

Wel vorig jaar zomer een buschauffeur die toen al niet de papieren kaart accepteerde en een meisje die de chipkaart nog niet had de bus uitgooide
pi_76484469
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik kreeg zo'n mapje bij m'n chipkaart

Bij de NS moet je trouwens nooit inchecken, ook volgende maand niet. Die conducteurs hebben een scanner waarmee ze kunnen zien welk abonnement er op je chipkaart staat, ook al heb je niet ingecheckt.
Bij trams/bussen ed hebben de conducteurs scanners die alleen zien of je bent ingecheckt of niet, niet of je een abonnement hebt. Daar wel altijd inchecken dus!
Oh, ik dacht dat we volgende maand wel moesten gaan inchecken. Staat ook overal zo te lezen. Dat het nu nog niet kan wist ik wel. Dat keiharde gepiep van die paal toen ik het probeerde was duidelijk zat

Trouwens, je kunt je ov-chipkaart gewoon opladen bij elke ticketautomaat..! Ik snap die rijen tot ver buiten de AH to go dan ook niet zo
pi_76484508
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:27 schreef Evelien het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat we volgende maand wel moesten gaan inchecken. Staat ook overal zo te lezen. Dat het nu nog niet kan wist ik wel. Dat keiharde gepiep van die paal toen ik het probeerde was duidelijk zat
Verwachting is dat de NS niet voor het najaar klaar is met het invoeren.
quote:
Trouwens, je kunt je ov-chipkaart gewoon opladen bij elke ticketautomaat..! Ik snap die rijen tot ver buiten de AH to go dan ook niet zo
Opladen kan inderdaad, maar je product ophalen moet bij zo'n geel kastje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')