abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76465404
Ik dacht dat je die kaart eerst moet activeren, alleen mijn kaart werkt gewoon al
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_76465418
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:02 schreef portie het volgende:

[..]

Bij d bus dan wel, in de trein zal het voor studenten met een week kaart nooit hoeven. De scanners van de conducteurs kunnen gewoon zien of je een Week of Weekend kaart hebt.
Nooit? De vervoerders willen dat we overal in en uit gaan checken als het eenmaal werkt. Op straffe van een geblokkeerde kaart.
pi_76465532
Ik heb dat ding nooit geactiveerd.
Ik haal em erdoorheen en *piep* en op het scherm staat er "*#check 141412 v2 als*" ofzoiets.
Of ik nou incheck of uitgecheckt.... jah....

IB-groep, je betaald 200 euro aan ov (per maand naast je studie financiering,als je het later zou moeten terugbetalen) en ib groep betaald alleen wat je reist.
Ik ga morgen vrij nemen om in de trein minimaal voor 400 euro te reizen
"Whose eyes are those eyes?"
pi_76465637
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:03 schreef FlinkeNaam het volgende:
Ik dacht dat je die kaart eerst moet activeren, alleen mijn kaart werkt gewoon al
Alle studenten-chipkaarten werken automatisch t/m 31 januari 2010. Als je 'm daarna wilt kunnen blijven gebruiken, zul je 'm toch echt moeten activeren (bestelling ophalen)
pi_76465676
P.S.: Ik vind het zoooo slecht dat er geen communicatie meer is geweest over de ov-chipkaart sinds het verouderde foldertje waarin stond dat we onze kaart konden opladen vanaf 16 december... Alle nieuwe informatie heb ik zelf op moeten zoeken op 't internet..! Ongelooflijk dat ons niets meegedeeld wordt over de veranderde gang van zaken.
pi_76465729
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:10 schreef Evelien het volgende:
P.S.: Ik vind het zoooo slecht dat er geen communicatie meer is geweest over de ov-chipkaart sinds het verouderde foldertje waarin stond dat we onze kaart konden opladen vanaf 16 december... Alle nieuwe informatie heb ik zelf op moeten zoeken op 't internet..! Ongelooflijk dat ons niets meegedeeld wordt over de veranderde gang van zaken.
Heb je ook al eens in de mail op mijn IB-groep gekeken? Daar heb ik nog wel een mail gekregen. Verder is de communicatie inderdaad bagger.
pi_76465824
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je ook al eens in de mail op mijn IB-groep gekeken? Daar heb ik nog wel een mail gekregen. Verder is de communicatie inderdaad bagger.
Heb ik dan een inbox op mijn IB-groep?
pi_76465899
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:09 schreef Evelien het volgende:

[..]

Alle studenten-chipkaarten werken automatisch t/m 31 januari 2010. Als je 'm daarna wilt kunnen blijven gebruiken, zul je 'm toch echt moeten activeren (bestelling ophalen)
Hartelijk bedankt voor deze informatie
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_76465961
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:16 schreef FlinkeNaam het volgende:

[..]

Hartelijk bedankt voor deze informatie
Graag gedaan! Iemand moet 't doen hè, de IB-groep doet 't niet

(Ik heb het zelf ook maar gevonden op Fok )
pi_76465979
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:14 schreef Evelien het volgende:

[..]

Heb ik dan een inbox op mijn IB-groep?
Daar zal waarschijnlijk de brief in staan die ook in deze OP staat:

[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
pi_76466028
Holy fucking crap?
quote:
Mijn IB-Groep is gesloten

Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.
Een WEBSITE die 's nachts gesloten is?! Nou wordt 'ie mooi.
pi_76466041
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:20 schreef Evelien het volgende:
Holy fucking crap?
[..]
pi_76466050
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:20 schreef Evelien het volgende:
Holy fucking crap?
[..]

Een WEBSITE die 's nachts gesloten is?! Nou wordt 'ie mooi.
Wat is dou nou weer voor onzin

Probeer het eens via:
https://digid.ib-groep.nl/mijn-ibg/
pi_76466168
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:21 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Wat is dou nou weer voor onzin

Probeer het eens via:
https://digid.ib-groep.nl/mijn-ibg/
Held

Ben ingelogd, maar zie nergens een speciale mailbox ofzo...
pi_76466202
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:25 schreef Evelien het volgende:

[..]

Held

Ben ingelogd, maar zie nergens een speciale mailbox ofzo...
Mijn berichten ofzo heet het.
pi_76466305
Ik heb alleen 'Mijn gegevens', 'Rekenprogramma's', 'Vraag en antwoord' en 'Algemene voorwaarden'. Bij 'Mijn gegevens' staat wel het subkopje 'Post', maar daar staat alleen welke brieven ik via de gewone post heb gehad (titels, geen inhoud) en niets daarvan gaat over de chipkaart. Zie nergens een speciaal mailboxje of wat dan ook. Nou ja, het zal wel.

Ik kan trouwens niet wennen aan de nieuwe naam, ik vergeet het steeds. Blijf 't stug de IB-groep noemen vrees ik.
pi_76466997
Ik zie wel dit:
quote:
Wil je je Berichten direct kunnen inzien en downloaden? Geef via Instellingen Mijn IB-Groep aan dat je je Berichten voortaan online wilt ontvangen. Klik hier om je instellingen aan te passen.
Misschien is dat 't. Maar dan nog... de laatste brief is alweer van 27 november en dat was volgens mij vanwege een wijziging in mijn studiebeurs. Ik heb niets meer ontvangen over de ov-chipkaart.
pi_76476207
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:05 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Komen er voorlopig ook niet, maar er zijn wel controleurs en als je dan gepakt wordt heb je een boete. Voordeel is dat er voor heel Limburg maar 20 controleurs zijn
Dat is in de randstad niet anders. Ben 6 jaar lang iedere dag met de bus gegaan daar en ben 2x een controleur tegengekomen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_76476310
Mijn chipkaart doet het gewoon, alleen gisteren moest ik met een Arriva-bus mee. Daar hebben ze wel van die chipkaartkastjes, alleen die kunnen abonnementen niet herkennen
En aangezien het studentenreisrecht een abonnement is....
pi_76476325
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:08 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Dat is in de randstad niet anders. Ben 6 jaar lang iedere dag met de bus gegaan daar en ben 2x een controleur tegengekomen.
Je moet toch langs de chauffeur als je de bus ingaat?
pi_76476422
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Je moet toch langs de chauffeur als je de bus ingaat?
Maar die kan dus niett zien wat voor OV-kaart je hebt, vandaar extra controles in bussen waar nog geen chipautomaat hangt.
pi_76481275
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maar die kan dus niett zien wat voor OV-kaart je hebt, vandaar extra controles in bussen waar nog geen chipautomaat hangt.
Dat snap ik, maar degene die ik quote zegt dat ie in 6 jaar met de bus reizen nog nooit een controleur is tegen gekomen en daar reageer ik op
pi_76481342
Waarom heeft iedereen zoveel problemen met die dingen? Simpeler kan bijna niet. Ik vind het ook kut dat ze er zijn want het is een stuk duurder geworden naar mijn idee. Maar om nou te zeggen dat het systeem zo ingewikkeld in elkaar zit vind ik overdreven
"God damn you Walter! You fuckin' asshole! Everything's a fuckin' travesty with you, man! And what was all that shit about Vietnam? What the FUCK, has anything got to do with Vietnam? What the fuck are you talking about?"
pi_76481400
Hoe kan iets digitaals "klaarstaan"

Ik ben benieuwd, ik ben voor mijn huidige project gestationeerd in Amersfoort en ik woon er ook, dus dat scheelt.

Maar straks is mijn project bv. weer in Rotterdam oid. En dan moet ik er ook aan geloven
pi_76481605
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:12 schreef The-dude het volgende:
Waarom heeft iedereen zoveel problemen met die dingen? Simpeler kan bijna niet. Ik vind het ook kut dat ze er zijn want het is een stuk duurder geworden naar mijn idee. Maar om nou te zeggen dat het systeem zo ingewikkeld in elkaar zit vind ik overdreven
Producten die niet klaar staan, ophaalstystemen die compleet vastlopen, mensen die gaan pas hebben, vervoerders die geld afschrijven in een gratis reizen periode, vervoerders waar je wel in kan checken, vervoerders waar je niet in kan checken, passen die niet werken. En bij mij werkte vanmorgen die pas wel, maar werd deze gezien als een 'normale chipkaart' waardoor ik dus de volle pond kan betalen.

Moet ik nog even doorgaan?
pi_76481622
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:12 schreef The-dude het volgende:
Jij bent de eerste persoon die het met me eens is Al die mensen die erop zitten te kankeren, lol.
pi_76481641
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn chipkaart doet het gewoon, alleen gisteren moest ik met een Arriva-bus mee. Daar hebben ze wel van die chipkaartkastjes, alleen die kunnen abonnementen niet herkennen
En aangezien het studentenreisrecht een abonnement is....
Ik moest vandaag met een mini-buurtbusje waarin op de incheckpaaltjes stond dat ie geen abonnementen herkende, maar hij heeft me volgens mij zonder morren in- en uitgecheckt. Ik kreeg althans geen vreemde piep of foutmelding. En bij het uitstappen zei ie volgens mij ook niets over een afgeschreven bedrag, maar verdikkeme, nu ga ik twijfelen... Straks saldo even checken.
pi_76481668
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:19 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Jij bent de eerste persoon die het met me eens is Al die mensen die erop zitten te kankeren, lol.
Mwah ik had er tot vandaag ook geen problemen mee, ik wist wat de bedoeling was, hoe je die pas moet gebruiken, geen probleem allemaal. Maar als ik dan ineens 4 euro moet betalen om naar school te gaan ben ik het toch wel zat.
pi_76481690
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan zou ik dat toch maar eens gaan doen dan.
\

Nah, als ik incheck staat er gewoon:
Goede Reis
Stu.Week

En bij uitchecken, gewoon de Tot Ziens melding. Dus ik ga niks ophalen van reisshizzle ofzo..
pi_76481734
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:21 schreef Gutz het volgende:

[..]

\

Nah, als ik incheck staat er gewoon:
Goede Reis
Stu.Week

En bij uitchecken, gewoon de Tot Ziens melding. Dus ik ga niks ophalen van reisshizzle ofzo..
Dus, iedereen moet zijn nieuwe product ophalen, maar jij denkt dat je als enige dat niet hoeft? Niet komen klagen als je in februari niet meer kan reizen
pi_76481809
in Delft staat maar 1 zon grafpaaltje
normaal langs de zij uitgang weg, maar nee eerst naar die grafpaal
pi_76481874
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mwah ik had er tot vandaag ook geen problemen mee, ik wist wat de bedoeling was, hoe je die pas moet gebruiken, geen probleem allemaal. Maar als ik dan ineens 4 euro moet betalen om naar school te gaan ben ik het toch wel zat.
Dan snap jij het dus ook niet. Ik neem dan aan dat je weekend-ov heb? Elke busrit gaat er vier euro af, zodra je uitcheckt komt er weer een bedrag bij. Als je niet uitcheck is het je eigen schuld ja
pi_76481965
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:25 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Dan snap jij het dus ook niet. Ik neem dan aan dat je weekend-ov heb? Elke busrit gaat er vier euro af, zodra je uitcheckt komt er weer een bedrag bij. Als je niet uitcheck is het je eigen schuld ja
Aannames, aannames. Heb een week-OV, gebruik al 3 jaar die kaart, check vanmorgen in (dat moet want ik moet door een poortje) check vervolgens uit (dat moet want ik kom door een poortje) en dat ding schreeft 2 euro reiskosten af. En aangezien er ook nog een terugreis was kom je dus op 4 euro....

Nog meer aannames waaruit blijkt dat ik het niet snap?
pi_76481968
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:25 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij een week-ov heeft en dat de bus onterecht geld afschreef. Hij is niet achterlijk.

Wat ik trouwens niet snap... als ik bij een oplaadpunt kijk wat er nu op mijn kaart staat, namelijk het tijdelijke reisproduct, staat daar dat ik 'week gratis' en 'week korting' heb. Dat moet weekend korting zijn. Is 't afgekort of is dat ding gek? Herkennen mensen dit?
pi_76481993
Niet zo zeiken jah
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_76482154
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Aannames, aannames. Heb een week-OV, gebruik al 3 jaar die kaart, check vanmorgen in (dat moet want ik moet door een poortje) check vervolgens uit (dat moet want ik kom door een poortje) en dat ding schreeft 2 euro reiskosten af. En aangezien er ook nog een terugreis was kom je dus op 4 euro....

Nog meer aannames waaruit blijkt dat ik het niet snap?
Heb je niet per ongeluk weekend gekregen dan? Ja daar kan je niks aan doen, maar ik nam aan dat je het niet begreep omdat er echt veel mensen zijn die zeggen: GODVERDOMME IS ER VIER EURO AF, en dat er dan misschien een euro af gaat, terecht.
Maar nee dan snap ik het ook niet
pi_76482252
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:20 schreef Evelien het volgende:

[..]

Ik moest vandaag met een mini-buurtbusje waarin op de incheckpaaltjes stond dat ie geen abonnementen herkende, maar hij heeft me volgens mij zonder morren in- en uitgecheckt. Ik kreeg althans geen vreemde piep of foutmelding. En bij het uitstappen zei ie volgens mij ook niets over een afgeschreven bedrag, maar verdikkeme, nu ga ik twijfelen... Straks saldo even checken.
Jij hebt er waarschijnlijk nog nooit geld op gezet. Hij had dus 0 saldo en met 0 saldo kan je ook inchecken. Je kan namelijk in de min staan. Jij hebt dus op saldo gereisd en zal zeer waarschijnlijk een negatief bedrag erop hebben staan.
Ik had een keer in het weekend gereisd en stond dus al in de min. Ik reis normaal nooit in het weekend dus had er niks opgezet. Ik wist namelijk dat je met 0,- ook in kan checken

Trouwens, toen de chipkaart hier in Rotterdam werd ingevoerd in de metro heb ik nog een paar dagen gewerkt bij de RET als hulp voor mensen die het niet snapten. Kortom, ik pretendeer bijna alles van de kaart te weten
pi_76482267
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Heb je niet per ongeluk weekend gekregen dan? Ja daar kan je niks aan doen, maar ik nam aan dat je het niet begreep omdat er echt veel mensen zijn die zeggen: GODVERDOMME IS ER VIER EURO AF, en dat er dan misschien een euro af gaat, terecht.
Nee, want ik had mijn kaart toen nog niet geactiveerd En nou niet zeggen, dat had je dan moeten doen, want dat hoeft pas uiterlijk de 31ste. Dus ik heb hem daarna gelijk geactiveerd, dus nou hoop ik dat hij morgen wel doet.

Maar je hebt gelijk, veel mensen snappen er de ballen van en dat is wel degelijk veelal hun eigen schuld. Zit niet voor niets al meer dan 5 topics advies te geven in de FAQ
pi_76482282
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Hij heeft al drie jaar een weekkaart, het gaat al heel 2010 goed en ineens heeft hij een weekendabbo op zijn kaart staan? Geloof je het zelf?
pi_76482320
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jij hebt er waarschijnlijk nog nooit geld op gezet. Hij had dus 0 saldo en met 0 saldo kan je ook inchecken. Je kan namelijk in de min staan. Jij hebt dus op saldo gereisd en zal zeer waarschijnlijk een negatief bedrag erop hebben staan.
Ik had een keer in het weekend gereisd en stond dus al in de min. Ik reis normaal nooit in het weekend dus had er niks opgezet. Ik wist namelijk dat je met 0,- ook in kan checken

Trouwens, toen de chipkaart hier in Rotterdam werd ingevoerd in de metro heb ik nog een paar dagen gewerkt bij de RET als hulp voor mensen die het niet snapten. Kortom, ik pretendeer bijna alles van de kaart te weten
Mooi, mijn voorval was dus bij de metro van de RET, ik eis uitleg!
pi_76482331
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hoezo trek je de conclusie dat ik geen geld op mijn kaart heb staan? Dat heb ik wel, voor als ik in 't weekend met korting reis. Vandaar dat ik zeg dat ik straks mijn saldo even moet checken.
pi_76482606
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mooi, mijn voorval was dus bij de metro van de RET, ik eis uitleg!
Het voorval dat je 4 euro hebt betaald, terwijl het daarvoor allemaal goed ging bedoel je?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:35 schreef Evelien het volgende:

[..]

Hoezo trek je de conclusie dat ik geen geld op mijn kaart heb staan? Dat heb ik wel, voor als ik in 't weekend met korting reis. Vandaar dat ik zeg dat ik straks mijn saldo even moet checken.
Het staat er misschien wat lullig, maar ik bedoelde dat je dus een saldo van >0 hebt. Daardoor dacht het kastje dat je gewoon op saldo aan het reizen bent (omdat ie abonnementen niet herkent) en dus heb je zeer waarschijnlijk gewoon betaald en is je saldo lager.
pi_76482627
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het voorval dat je 4 euro hebt betaald, terwijl het daarvoor allemaal goed ging bedoel je?
Die ja.
pi_76482671
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

[..]

Het staat er misschien wat lullig, maar ik bedoelde dat je dus een saldo van >0 hebt. Daardoor dacht het kastje dat je gewoon op saldo aan het reizen bent (omdat ie abonnementen niet herkent) en dus heb je zeer waarschijnlijk gewoon betaald en is je saldo lager.
Ik vrees inderdaad dat ik op saldo heb gereisd . Maar het maakt niet uit of er geld op staat of niet, dus ik snapte je conclusie niet helemaal. Waarom zou het kastje alleen denken dat ik op saldo wil reizen als er minder dan 0 euro op staat?

Gelukkig was 't maar een ritje van 5 minuutjes, kan niet veel gekost hebben. Eigen schuld... Volgende keer beter nadenken dus.
pi_76482840
Wanneer moet de complete invoering van de ov-chipkaart eigenlijk klaar zijn? (Dus dat je overal hem kan gebruiken, en dat de strippenkaart niet meer word gebruikt. )
pi_76482853
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die ja.
Hmmm, dat is een vrij vreemd geval. Als het abonnement op je kaart staat zou alles goed moeten gaan, ook al is het dat tijdelijke abonnement. Met een abonnement schrijft hij namelijk die 4 euro niet af bij inchecken. Op een of andere manier stond je abonnement niet geactiveerd op dat moment. Hoe dat kan: geen idee.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:43 schreef Evelien het volgende:

[..]

Ik vrees inderdaad dat ik op saldo heb gereisd . Maar het maakt niet uit of er geld op staat of niet, dus ik snapte je conclusie niet helemaal. Waarom zou het kastje alleen denken dat ik op saldo wil reizen als er minder dan 0 euro op staat?

Gelukkig was 't maar een ritje van 5 minuutjes, kan niet veel gekost hebben. Eigen schuld... Volgende keer beter nadenken dus.
Het kastje denkt altijd dat je op saldo wilt reizen, want hij herkent geen abonnementen. Daarom geeft hij bij een saldo van <0 de melding dat je saldo te laag is, ook al heb je studentenrecht. Het inchecken zal dan mislukken. Jij hebt een saldo hoger dan 0. Het kastje ziet dat en concludeert dat je voldoende saldo hebt om de reis te maken en zal je dus gewoon inchecken.

Overigens is het tarief 70 cent sowieso en daarna 12 cent per kilometer.
pi_76482863
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:47 schreef Pudding_broodje het volgende:
Wanneer moet de complete invoering van de ov-chipkaart eigenlijk klaar zijn? (Dus dat je overal hem kan gebruiken, en dat de strippenkaart niet meer word gebruikt. )
11 februari 2011.
pi_76482877
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:47 schreef Pudding_broodje het volgende:
In Rotterdam vanaf 11 februari, rest van het land zou ik niet durven zeggen.
pi_76482925
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hmmm, dat is een vrij vreemd geval. Als het abonnement op je kaart staat zou alles goed moeten gaan, ook al is het dat tijdelijke abonnement. Met een abonnement schrijft hij namelijk die 4 euro niet af bij inchecken. Op een of andere manier stond je abonnement niet geactiveerd op dat moment. Hoe dat kan: geen idee.
Ik had er ook geen antwoord op verwacht, ik vind het wel heel vreemd, alsof mijn abonnenent in 2010 ineens is verdwenen van die kaart. Maar goed, morgen nog een keer proberen, als het dan niet werkt dan maar zwart rijden tot er een oplossing is.
pi_76482939
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In Rotterdam vanaf 11 februari, rest van het land zou ik niet durven zeggen.
Ik woon in de Achterhoek, dan zou het zeker wel wat langer duren, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')