abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76214072
Ik ben nu 24 en zwanger. Of je jong gevonden wordt, hangt natuurlijk van veel dingen af; karakter, woonsituatie, cultuur, geloof, etc. Maar ik merk wel men dames van mijn leeftijd over 't algemeen toch erg jong vinden om moeder-in-spé te zijn. Dat strookt wel eens niet met mijn eigen beleving. Ik ben getrouwd, woon in een ruim huis, en heb echt wel het gevoel "toe" te zijn aan kinderen. Daar staat wel tegenover dat ik nog bezig ben aan mijn (2e) studie.

Het viel mij op dat er hier wel meer jonge moeders rondlopen en het leek me wel fijn om eens te horen hoe jullie dat doen. Waar loop je tegenaan als jonge moeder? Heb je wel eens het gevoel dat je je moet bewijzen? Hoe combineer je je moederschap met een eventuele studie? En, niet te vergeten, wat zijn juist de voordelen?
pi_76214129
Vind 24 nog wel meevallen. Daarentegen heb ik minder begrip voor moeders die jonger zijn dan 18
Denk gewoon dat je dan zelf nog teveel kind bent namelijk.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 30 december 2009 @ 11:32:25 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76214168
Vriendin van mij is net 23 geworden en volop bezig met zwanger worden. Heb niet het idee dat ze er minder geschikt voor is dan ik ben met m'n 34. Denk alleen dat je er op iedere leeftijdscategorie net weer iets anders mee omgaat...

Ik kan dus niet meepraten over het jong moeder zijn, maar lees graag mee
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76215047
Ik meld me als jonge moeder zijnde! In mijn directe omgeving heb ik nooit het gevoel me te moeten bewijzen, daar weet immers iedereen van de hoed en de rand. Heel af en toe heb ik bij vreemden wel het idee dat ze denken dat mijn dochter een ongelukje was en dat was ze dus absoluut niet.
pi_76215219
Hier ook iemand die jong mama is! We hebben er bewust voor gekozen, maar binnen mijn vriends familie denken de meeste dat Lotte een ongelukje was. Ik merkte vooral op straat dat "men" mij te jong vond. Ik heb heel wat misprijzende blikken richting m'n dikke buik mogen ontvangen. Nu ik achter de kinderwagen loop is dat minder, want nu kan het ook nog het kind van een ander zijn...
Lotte!
Noah!
pi_76215449
hier ook een jonge moeder, al ben ik inmiddels 26 maar ik lijk geloof ik nogal jong..Als ik een wijntje koop moet ik iig mijn legitimatie laten zien
Maar die vooroordelen inderdaad Als je wat 'vlotter'bent , denkt men snel dat je ook losbandig bent en 'zomaar wat doet' terwijl ik er juist serieus mee bezig ben
  woensdag 30 december 2009 @ 12:09:01 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_76215478
ik denk wel eens dat ik er beter wat jonger aan had kunnen beginnen, dan had mijn lijf er misschien ook wat beter op gereageerd maargoed, toen ik 23 was had ik niet de situatie om aan kinderen te beginnen

Niks mis met jong moeder worden toch?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 december 2009 @ 12:10:56 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76215550
Ik was (nog net) 24 toen we besloten dat een kind nu al wel welkom was. op mijn 25e is mijn oudste zoon geboren. (die is nu 10 ) En inderdaad! de brutaliteit van mensen! Was een ongelukje zeker?
blijkbaar gaat ieders biologische wekker op een ander tijdstip tikken. Of geeft er op een ander tijdstip gehoor aan. Wat mij betreft is voor alle opties wel wat te zeggen. Het is toch een heel persoonlijke keuze. En je moet ook maar in de gelegenheid zijn.
Persoonlijk vind ik het wel raar veruit de jongste te zijn tussen de moeders op het plein.(bij mijn oudste) bij mijn jongste die nu 5 is klopt het wel weer ongeveer.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 30 december 2009 @ 12:12:22 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76215616
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:09 schreef Belana het volgende:
ik denk wel eens dat ik er beter wat jonger aan had kunnen beginnen, dan had mijn lijf er misschien ook wat beter op gereageerd maargoed, toen ik 23 was had ik niet de situatie om aan kinderen te beginnen

Niks mis met jong moeder worden toch?
Nou ja, ik was dus 25 en had bekkeninstabiliteit. en énorme Striae Overflakkee (vanwege nog jong en dus sterk bindweefsel?? ) dus wat dat aangaat zegt het ook niks.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76215734
Op je 24ste al een MILF?! Dat kan natuurlijk niet!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 30 december 2009 @ 12:16:06 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76215747
Dat je een "jonge moeder" gevonden wordt ligt ook (of beter: vooral) aan de tijdgeest, toen ik in 1991 op m'n 24ste zwanger werd en op m'n 25ste een kind kreeg was ik absoluut geen jonge moeder, het was was een hele normale leeftijd voor een eerste kind.

Voordeel: je bent fysiek op de beste leeftijd om een kind te krijgen.
Nadeel: je hebt misschien nog niet die "rust" die je over 10 jaar wel zou hebben.

Als jij vindt dat je er klaar voor bent zou ik me vooral niets aantrekken van wat anderen vinden, het is immers jouw leven, en je bent geen puber van 17 wiens leven volledig overhoop gegooid wordt.
En eerlijk gezegd is het wel gezellig als je gaat stappen en je eigen puber je vraagt wat wilt drinken
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 december 2009 @ 12:17:43 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76215801
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:15 schreef teknomist het volgende:
Op je 24ste al een MILF?! Dat kan natuurlijk niet!
Een MIDNLF dus.
pi_76216091
Loop je als jonge moeder niet tegen zo'n beetje dezelfde dingen aan als als niet jonge of oudere moeder? En dan heb ik het niet over de (voor)oordelen van anderen. En ook wat die (voor)oordelen betreft heb je daar als jonge moeder niet als enige last van, want ook over niet zo jonge of oudere moeder zijn er altijd voldoende vooroordelen. Het is heel normaal dat de hele wereld een mening heeft over wat een ander doet of niet doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76216182
Ik ben geen 'jonge moeder', ik werd op mijn 30e voor het eerst moeder. Maar ik heb wel iets te zeggen over het combineren van kind en studie .

Toen mijn oudste een jaar was, ben ik (weer) begonnen aan een studie. Daarbij werkte ik ook 24 uur per week. Tijdens mijn studie ben ik van de tweede zwanger geraakt en bevallen. De jongste is nu net een jaar en ik ben afgelopen zomer afgestudeerd. Het combineren van gezin, studie en werk ging best goed eigenlijk. Ik moet wel zeggen dat ik er niet mega veel tijd aan besteedde, vooral in de avonduren en dan nieteens elke avond.

Ik ben nu sinds deze maand weer aan een nieuwe studie begonnen, omdat ik dus best goede ervaringen heb.

Over het jong moeder worden, je kan niet iedere situatie met elkaar vergelijken. Ik ken jonge moeders die hun kind ieder weekend bij oma droppen om te gaan stappen, maar ook die er heel serieus mee omgaan. Ik had zelf wel iets eerder moeder willen worden, het heeft dan ook ruim anderhalf jaar geduurd voor ik zwanger was, maar niet heel veel eerder. So wie so had ik op mijn 24e een man waar ik geen kinderen mee wilde. Dat scheelt ook.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_76216227
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou ja, ik was dus 25 en had bekkeninstabiliteit. en énorme Striae Overflakkee (vanwege nog jong en dus sterk bindweefsel?? ) dus wat dat aangaat zegt het ook niks.
striae idd..net een landkaart hier
  woensdag 30 december 2009 @ 12:43:14 #16
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76216669
Mijn dochter is geboren toen ik 25 was (inmiddels ben ik 26 )
Ik weet niet zo zeer of je nou tegen andere dingen aanloopt als "jonge" moeder...?

Stiae daarin tegen heb ik gelukkig niet aan de zwangerschap overgehouden terwijl ik echt een mega buik had!
  woensdag 30 december 2009 @ 12:45:29 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_76216739
quote:

[..]

mmm, weer een ilussie minder
Ik had altijd het idee dat het dan misschien allemaal wat makkelijker zou zijn gegaan, serieus.

Maar idd, de bruatliteit van mensen met die vragen, echt erg...
stormy waters...
sailin'
pi_76216862
quote:
[..]
pi_76217096
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Loop je als jonge moeder niet tegen zo'n beetje dezelfde dingen aan als als niet jonge of oudere moeder? En dan heb ik het niet over de (voor)oordelen van anderen. En ook wat die (voor)oordelen betreft heb je daar als jonge moeder niet als enige last van, want ook over niet zo jonge of oudere moeder zijn er altijd voldoende vooroordelen. Het is heel normaal dat de hele wereld een mening heeft over wat een ander doet of niet doet.
Ik denk ook helemaal niet dat je als jonge moeder als enige last hebt van vooroordelen o.i.d. Ze zijn alleen vaak wel anders van inhoud.

Natuurlijk loop je op elke leeftijd tegen dingen aan, en die zullen wel deels overlappen, maar er zijn in mijn beleving toch wel dingen die typerend zijn voor jong moeder worden. Zoals, bijvoorbeeld, dat je nog studeert, net op de arbeidsmarkt bent, of (bijna) geen "lotgenoten" in je omgeving hebt.
pi_76217183
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef She-Wolf het volgende:
Ik ben geen 'jonge moeder', ik werd op mijn 30e voor het eerst moeder. Maar ik heb wel iets te zeggen over het combineren van kind en studie .

Toen mijn oudste een jaar was, ben ik (weer) begonnen aan een studie. Daarbij werkte ik ook 24 uur per week. Tijdens mijn studie ben ik van de tweede zwanger geraakt en bevallen. De jongste is nu net een jaar en ik ben afgelopen zomer afgestudeerd. Het combineren van gezin, studie en werk ging best goed eigenlijk. Ik moet wel zeggen dat ik er niet mega veel tijd aan besteedde, vooral in de avonduren en dan nieteens elke avond.

Ik ben nu sinds deze maand weer aan een nieuwe studie begonnen, omdat ik dus best goede ervaringen heb.
Da's goed om te horen! Tegen de tijd dat onze kleine geboren wordt heb ik hopelijk alle colleges achter de rug. Ik heb alleen dan mijn stage nog voor me. Valt op zich dus mee. Ik vraag me alleen wel eens af hoe het zal gaan als ik moet solliciteren (voor stage, maar ook voor een baan) met een dikke buik...
pi_76217297
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:43 schreef Fruppel het volgende:
Mijn dochter is geboren toen ik 25 was (inmiddels ben ik 26 )
Ik weet niet zo zeer of je nou tegen andere dingen aanloopt als "jonge" moeder...?

Stiae daarin tegen heb ik gelukkig niet aan de zwangerschap overgehouden terwijl ik echt een mega buik had!
ghe, ik dacht dat je veel ouder was
pi_76217928
Grappig, ik ben zelf 27 en krijg binnenkort mijn eerste kindje. Op werk voel ik me soms echt alsof ik way ahead ben omdat ik in de ICT werk en veel jongens om me heen heb die nog aan het daten zijn of net een serieuze relatie hebben. Aan de andere kant zijn veel van onze vrienden getrouwde stellen van dezelfde leeftijd die ook net met kinderen bezig zijn. Het is dus echt maar net in welke context je het zet.
Vind mezelf soms net een piepkuiken terwijl mijn ouders en schoonouders al een volledig gezin hadden op mijn leeftijd.

Als ik wel eens tijdschriften lees over zwangerschap of moederschap dan vind ik die dames er altijd zo veel ouder uitzien dan ze zijn
pi_76218037
Mijn vriendin is bevallen toen ze net 1 week 24 was. Dus 23 tijdens zwangerschap. Je hoort wel een mensen zeggen dat ze het erg jong vinden en dat ze eerst cariere willen maken.

Mijn vriendin wil dit graag omdraaien, eerst kleintjes...en wat later een carriere. Reken maar eens uit. Als onze jongste 10 is, is zij pas 34 ..... en dat terwijl er ook mensen zijn die op hun 34 pas aan een eerste beginnen.

De verloskundige zei: 'Een verstandige meid krijgt haar kind op tijd' .

Ik ben zelf overigens 28, we wonen 3 jaar samen en hebben beiden een vaste baan en koophuis.

Het voelde gewoon goed zo, dat is nog het belangrijkste

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2009 13:25:38 ]
  woensdag 30 december 2009 @ 13:53:22 #24
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76219414
Ik ben 20 en verwacht binnenkort mn eerste kindje
Krijg wel vaak rare blikken naar me buik gericht en 1 keer iemand die vroeg of het wel gewenst was, maar verder vind ik het allemaal wel meevallen.
Ik trek het me eigenlijk ook niet echt aan, zolang ik gelukkig ben is het prima, maakt mij niet uit wat andere ervan denken
Mn familie en vrienden hebben het allemaal goed opgevangen, dat is het belangrijkste!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  woensdag 30 december 2009 @ 14:00:01 #25
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76219597
Ben geen echte jonge moeder, was net 26 toen ik zwanger werd, maar ik zie er wel erg jong uit.
Twee jaar geleden, in de kerstvakantie, vroeg iemand nog hoe het ging met mij op school. (High school welteverstaan) Ze was helemaal perplexed toen ik vertelde dat ik al een master had, en getrouwd was... Dit is een beetje de trend, maar vanwege mijn kleding denkt 'men' vaak dat ik een Arabische achtergrond heb, en dan is jong moeder worden opeens heel gewoon. (Ik heb een schoonzus die met 43 al oma is van 2 kleinkinderen van 1 dochter)

Ik studeer wel, online, nu want hier werk vinden was erg moeilijk. Ik ben geemigreerd naar Canada toen ik 25 was, net afgestudeerd, maar ik heb hier nooit een baan 'op mijn niveau' kunnen krijgen, dus ben nu maar weer gaan studeren, en ik heb anderhalf jaar chocolaatjes verkocht..... Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat, als mijn zwangerschapsverlof, hoop dan wel te kunnen werken (en genoeg te verdienen om kinderopvang te betalen, wat betekent dat dat chocolaatjes verkopen geen optie is), maar ik zie voorlopig geen mogelijkheid daartoe.

Alhoewel ik dus niet helemaal een jonge moeder ben, vind ik het soms wel lastig omdat ik in mijn hoofd al jaren 18 ben. Beetje onzeker, luister nog veel naar mijn moeder, en voel me soms net de babysitter.... Maar denk dat ik daar vanzelf wel overheen groei, moet wel denk ik HOOP ik
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')