Deze vraag is pas een keer of 20x behandeld, alleen al in dit topic. Het product wat er nu op staat is geldig tot 31 januari 2010, de kaart zelf tot 2012. Je zal dus gewoon je product voor 2010 uiterlijk op 31 januari op je kaart moeten zetten, anders kan je dus niet reizen.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:36 schreef gaussie het volgende:
Ik heb nog een paar vraagjes die nog niet zijn beantwoord. Kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil tussen het tijdelijk studentenreisproduct en het officiele studentenreisproduct is? Ik heb al een ov chipkaart sinds het begin van het jaar. Als ik in amsterdam gebruik maak van de metro zie ik steeds verschijnen dat ik een studentenreisproduct week variant heb die tot 31-12-2012 geldig is. Hoe kan dit dan een tijdelijk reisproduct zijn als het zolang geldig is? In de folder die bij de ov-chipkaart zat, is er geen woord gerept over een tijdelijk reisproduct. het enige dat er stond is dat als je geen recht meer hebt op studiefinanciering je het studentenreisproduct er af moet halen. Hoe kan een controleur straks zien of je een tijdelijk studentenreisprouct hebt of een officieel studentenreisproduct? Want bij het lezen van de ov chipkaart staat alleen studentenreisproduct week variant geldig tot 31-12-2012. Er staat helemaal geen info over dat het tijdelijk is. Wat gebeurt er als je niet in januari het officiele product ophaalt? Ik denk niet dat de geldigheidsdatum verandert. Het enige wat zou kunnen is dat de kaart helemaal wordt geblokkerd. Maar waarom worden studenten verzocht om het studentenreisproduct er af te laten halen bij ov chipkaart balies, als ze het toch automatisch er af kunnen halen? Dit laatste is toch een beetje tegenstrijdig.
Hmm dat is wel vreemd. Heb je geen brief of mail gehad van de IB-groep zoals die in de OP?quote:Op woensdag 30 december 2009 20:49 schreef gaussie het volgende:
Nee dit klopt niet. De geldigheid van mijn ov chipkaart loopt door tot maart 2014. Maar het studentenreisproduct dat op de ov chipkaart staat heeft een geldigheid tot 31-12-2012. Vandaar mijn vragen. Ik snap niet hoe dit een tijdelijk product kan zijn.
quote:Op woensdag 30 december 2009 20:49 schreef gaussie het volgende:
Nee dit klopt niet. De geldigheid van mijn ov chipkaart loopt door tot maart 2014. Maar het studentenreisproduct dat op de ov chipkaart staat heeft een geldigheid tot 31-12-2012. Vandaar mijn vragen. Ik snap niet hoe dit een tijdelijk product kan zijn.
Wat gaussie beschrijft is niet erg vreemd, aangezien veruit de meeste studenten met deze situatie te maken krijgen. Zij die het afgelopen jaar een kaart hebben ontvangen, hebben een kaart gekregen die geldig is tot 2014 (datum op de kaart; kan na de studie tot die datum als persoonlijke OV-chipkaart gebruikt worden) met daarop een product dat geldig is tot en met december 2012.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:16 schreef Dennis101 het volgende:
Hmm dat is wel vreemd. Heb je geen brief of mail gehad van de IB-groep zoals die in de OP?
Ah okee, ik wist niet dat tot als 2012 geldig te boek stond, dan blijft mijn eerste antwoord dus staan.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:33 schreef Tochjo het volgende:
[..]
[..]
Wat gaussie beschrijft is niet erg vreemd, aangezien veruit de meeste studenten met deze situatie te maken krijgen. Zij die het afgelopen jaar een kaart hebben ontvangen, hebben een kaart gekregen die geldig is tot 2014 (datum op de kaart; kan na de studie tot die datum als persoonlijke OV-chipkaart gebruikt worden) met daarop een product dat geldig is tot en met december 2012.
Alle vragen die je aankaart, gaussie, zijn enkele maanden geleden ook bij mij opgekomen. Tot op heden heb ik geen idee wat er zal gaan gebeuren in februari als je je nieuwe studentenreisrecht niet ophaalt. Een vraag die ik verder nog heb is wat er met de tijdelijke producten gebeurt als je het nieuwe studentenreisrecht op de kaart laadt; ik hoor van andere mensen dat oude maandabonnementen gewoon op de kaart blijven staan als het nieuwe abonnement erop wordt geladen. Dat zou betekenen dat je na 2010 weer met dat oude (tijdelijke) recht kunt reizen. Ofzo. Hoe het allemaal precies werkt, is volgens mij niemand nog duidelijk.
Als je in januari het nieuwe studentenreisrecht ophaalt, dan zit het in ieder geval goed
Waarom heb jij het over een officieel product? Het is allemaal officieel. En inderdaad, het product wat je erop gaat laden is weer voor een jaar geldig.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:04 schreef gaussie het volgende:
Ik blijf het toch omslachtig vinden. Als instantie zet je een studentenreisproduct op een ov chipkaart dat tot 2012 geldig is. Daarna verklaar je dat dat een tijdelijk product is. En studenten moeten daarna weer een studentenreisproduct op hun ov chipkaart zetten wat dan zogenaamd officieel is... Dit had toch in 1 keer gekund? Hoelang is het studentenreisproduct geldig voor de mensen die het officiele studentenreisproduct hebben geladen op hun kaart? Als dit product maar voor een jaar geldig is, dan begrijp het nog wel. Het idee van de oude ov jaarkaart; elk jaar opnieuw opladen. Maar als het officiele studentenreisproduct ook tot 2012 geldig is dan is het een totaal overbodige actie....
Je moet het opnieuw laden omdat je ervoor kan kiezen om het niet te gebruiken en daarmee geen OV schuld opbouwt.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:04 schreef gaussie het volgende:
Ik blijf het toch omslachtig vinden. Als instantie zet je een studentenreisproduct op een ov chipkaart dat tot 2012 geldig is. Daarna verklaar je dat dat een tijdelijk product is. En studenten moeten daarna weer een studentenreisproduct op hun ov chipkaart zetten wat dan zogenaamd officieel is... Dit had toch in 1 keer gekund? Hoelang is het studentenreisproduct geldig voor de mensen die het officiele studentenreisproduct hebben geladen op hun kaart? Als dit product maar voor een jaar geldig is, dan begrijp het nog wel. Het idee van de oude ov jaarkaart; elk jaar opnieuw opladen. Maar als het officiele studentenreisproduct ook tot 2012 geldig is dan is het een totaal overbodige actie....
Als je op schiphol aankomt, moet je naar ah to go gaan op schiphol. daar hebben ze zo;n gele ding waar je product kan ophalen. gewoon aanwijzing volgen op het scherm.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:51 schreef donroyco het volgende:
Dit topic nog niet doorgelezen (sorry, geen tijd voor). Ik kom op 29 januari aan op Schiphol, heb al sinds juni 2009 de OV-chipkaart, maar deze nog niet geactiveerd. Ben nog steeds student. Wat moet ik doen om 'm te kunnen gebruiken? Bij voorbaat dank!
Van de twee websites (studenten-ov en ov)chipkaart.nl word ik niet echt wijzer..![]()
Dat is vreemd. Bij ah to go kon ik gisteren rond 16uur opzetten.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:41 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wilde mijn reisproduct gister laden bij het dichtstbijzijnde punt (Primera), en toen zeiden ze dat er een landelijke storing was en dat het sowieso pas vanaf 4 januari kon. Waarom kunnen andere mensen het dan wel?
Ga het van de week maar eens op het CS proberen
.
Dank je wel, maar wat verstaan ze onder 'product'?quote:Op donderdag 31 december 2009 10:58 schreef beheerder01 het volgende:
[..]
Als je op schiphol aankomt, moet je naar ah to go gaan op schiphol. daar hebben ze zo;n gele ding waar je product kan ophalen. gewoon aanwijzing volgen op het scherm.
Het studentenreisrecht wordt als product op je OV-chipkaart geladen.quote:
Het tijdelijk abonnement staat al op je studenten-OV-chipkaart. Zie ook het kopje "Vragen over het (ophalen van het) studentenreisproduct" op de pagina Veelgestelde vragen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:30 schreef kneusje28 het volgende:
tijdelijk abbonement, moet ik deze wel ophalen? of staat deze al standaard op mijn pasje?
quote:of geld dat ophalen voor het echte abonnement?
oke top dankjewelquote:Op donderdag 31 december 2009 11:40 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Het studentenreisrecht wordt als product op je OV-chipkaart geladen.
[..]
Het tijdelijk abonnement staat al op je studenten-OV-chipkaart. Zie ook het kopje "Vragen over het (ophalen van het) studentenreisproduct" op de pagina Veelgestelde vragen.
[..]
Op die tijdelijke kaart staat (als het goed is) het zelfde soort abonnement als je in 2009 had.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:50 schreef Mail-adres het volgende:
Wat ik me dus afvraag is, ik heb nu zo'n tijdelijke ov kaart.. maar er staat nergens op dat ding dat het een week of weekend kaart is.. Dus eigenlijk kan je er tot dat je je echte ov-chipkaart krijgt, er elke dag gebruik van kan maken of zie ik het verkeerd?
Toch jammer dat Translink die kaarten niet verstrekt, maar verder succes ermeequote:Op donderdag 31 december 2009 12:55 schreef wardm het volgende:
Nog steeds geen tijdelijke chipkaart binnen... Wordt nog spannend. Alle trein- en buskaartjes die ik dalijk onterecht moet kopen, en eventuele boetes, ga ik declareren bij:
Trans Link Systems BV (TLS), statutair gevestigd te (3818 LE) Amersfoort aan het Stationsplein 151-157. Kamer van Koophandel Gooi-, Eem- en Flevoland, nummer 30177126. BTW nr (NL) 8108.14.341. Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980; ¤ 0,10 p.m.)
Grrrrr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |