Ik heb die aanvraag reeds 3 keer gedaan. (Ok, 2 maal bij het ophalen van een papieren ov-kaart en 1 maal op 31 november bij het postkantoor). Dat die prutsers dan DRIE maal mijn pasfoto's kwijtraken of wat dan ook vind ik van zo'n organisatie niet bepaald netjes.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan je doen, helaas staat er groot een jaartal: 2009. Wat zal je smoes dan worden? Het is immers veelvuldig in het nieuws gekomen.
Tja heel leuk die RET kaart maar ik moet vanuit Gorinchem (Arriva + NS) dus daar schiet ik niks mee op. Ik ben gewoon fucked nu want ik geloof echt niet dat ik nog zo'n kaart heb voor maandag. En mijn broertje hoefde helemaal niks aan te vragen, die kreeg hem gewoon opgestuurd.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je die van de RET nog hebt kan je daar in principe nog tijdelijk mee reizen (tenzij de RET besluit om al tijdelijke kaarten van hun te blokkeren vanaf 1-1). En je zal die kaart inderdaad aan moeten vragen als je dat nog niet gedaan hebt. Als je dat nu doet krijg je hem zo snel mogelijk.
Ja, ik heb wel een chipkaart, en die heb ik al vanaf de 16e een paar keer proberen te activeren zeg maar.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je wel een al chipkaart? Want die papieren kaart is niets meer waard in 2010.
Opgelost dan toch?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:51 schreef GimmeGore het volgende:
Er staat toch duidelijk op de site dat het product uiterlijk 1 januari klaar staat
In- en uitchecken hoeft nog niet in de treinquote:Op woensdag 30 december 2009 00:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
In de OP staat niet dat er op mijn toegestuurde OV-chipkaart al een tijdelijk reisproduct staat toch? Dat was me niet helemaal duidelijk, vandaar. En tsja, ABN is niet mijn sterkste kant, excuses
.
Ik vraag me vooral af of het soepel gaat lopen. In Tilburg staan maar 2 van die aan/afmeldpaaltjes (althans, de laatste keer dat ik er was, zag ik maar twee). Dat lijkt me wat weinig voor in de spits? Ik heb een vrij krappe aansluiting met de bus, nou moet het niet zo zijn dat ik die telkens ga missen omdat er een rij staat voor de paaltjes ofzo. Of zou dat wel meevallen?
Anders hoop ik toch dat ze wat meer palen gaan plaatsen, hmm.
Uiterlijk 1 januari betekent dus dat je in ieder geval vanaf 1 januari hem kan activeren, maar heel misschien ook eerder als ie al is klaargezet... dus gewoon in januari proberenquote:Op woensdag 30 december 2009 00:51 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel een chipkaart, en die heb ik al vanaf de 16e een paar keer proberen te activeren zeg maar.
Ik dacht eerst nog dat ik de verkeerde kaart had (want ik had er eerst 2, maar dat heb ik gecheckt en gedubbelcheckt, maar dit is echt de juist)
Ik bel morgen nog een keer omdat ik dit echt een heel raar verhaal vind.
Er staat toch duidelijk op de site dat het product uiterlijk 1 januari klaar staat, ik heb geen zin om in januari ook nog eens elke dag te moeten gaan kijken of het nou al eens een keer werkt.
Als je een week hebt, mag je alleen met korting op de 1e, das een feestdag namelijkquote:Op woensdag 30 december 2009 00:25 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik heb die aanvraag reeds 3 keer gedaan. (Ok, 2 maal bij het ophalen van een papieren ov-kaart en 1 maal op 31 november bij het postkantoor). Dat die prutsers dan DRIE maal mijn pasfoto's kwijtraken of wat dan ook vind ik van zo'n organisatie niet bepaald netjes.
Tevens was er in het nieuws geweest dat er gezocht werd naar een oplossing voor mensen die die kaart nog niet hadden. Zwartrijden (of in ieder geval met ongeldige OV-kaart) vind ik een oplossing.
Overigens, ik zie dat de OV-chipkaart sowieso niet geldig is de 1ste januari. Misschien moet ik overwegen een extra nacht te blijven.
Volgens mij betekent uiterlijk dat het op zijn laatst 1 januari klaarstaat.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:12 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Uiterlijk 1 januari betekent dus dat je in ieder geval vanaf 1 januari hem kan activeren, maar heel misschien ook eerder als ie al is klaargezet... dus gewoon in januari proberen
Dat klopt. Vanaf uiterlijk 1 januari kan je hem dus ophalen.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:23 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Volgens mij betekent uiterlijk dat het op zijn laatst 1 januari klaarstaat.
Bij de AH kon ik vandaag de juiste producten opladen:quote:
Jups.quote:Op woensdag 30 december 2009 02:01 schreef kvdv het volgende:
Okee, die kaart had ik al 'n tijdje binnen en hij werkte ook gewoon al om de metropoortjes in Rotterdam te openen. Maargoed, vandaag dus dat reisproduct erop gezet middels zo'n geel joekel bij een AH2Go. Er stonden 2 reisproducten klaar en die heb ik er dus op geketst. Hij wilde alleen geen bonnetje printen (error code bladiabla).
So it's all good now of wat?
Nee, zie:quote:Op woensdag 30 december 2009 02:46 schreef Cosmo. het volgende:
In de bussen van Connexion heb je ook van die oplaad automaten. Kun je daarmee ook je bestelling ophalen?
En kun je roze strippenkaarten nog gebruiken in combinatie met chipkaart?
quote:Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Zo haal je je studentenreisproduct op.
Klopt, staat allemaal uitgelegd bij de ophaalpunten. Tot de 31e januari heb je hier de tijd voor, indien eerder dan kan je hem eerder gaan gebruiken. Dit kost je niets want je hebt dan al een gratis reizen product voor de periode die jij hebt ingeladen. Hoe het zit met het betalen en dergelijke weet ik niet, dat is voor mij ook een verrassing na 31 december.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:07 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik heb het topic gelezen en snap nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik moet dalijk dus mijn kaart in zo'n oplaadapparaat duwen (staat er 1 op het station hiero) en dan? Moet ik er een abonnement op laden ofzo, dat staat helemaal nergens uitgelegd over hoe dat in zijn werk gaat.
En moet ik dan ook in en uit checken of hoeft dat pas vanaf 31 januari?
En moet ik ook in en uitchecken als ik er nog geen abonnement op heb staan
Je kan nu nog gebruik maken van je OV-jaarkaart. Deze is geldig tot 31 december.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:07 schreef Bootje84 het volgende:
Kan je de kaart eerder activeren dan de adviesperiode? Ik heb nl. 4 januari - 13 januari staan en ik zou hem eigenlijk vandaag willen activeren..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |