Ja welke bedrijven hebben hier nu schuld aan? Kan jij me vast wel vertellenquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toch jammer dat Translink die kaarten niet verstrekt, maar verder succes ermee
Haha, hoezo ik nou weer?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:20 schreef wardm het volgende:
[..]
Ja welke bedrijven hebben hier nu schuld aan? Kan jij me vast wel vertellenAls ik het goed begrijp meerdere, en ze geven elkaar allemaal de schuld.
Er is in principe niets aan de hand, als na 1 januari je product nog niet klaar staat zou ik mij toch eens druk gaan makenquote:Op donderdag 31 december 2009 13:27 schreef jens007 het volgende:
Wat een paupers daar.
Eerst kreeg ik 2 studenten-ovchipkaarten opgestuurd. Dat klopt uiteraard niet, dus ik gebeld en samen met die man van de klantenservice afgesproken dat ik er één zou terugsturen naar Rotterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg ik drie weken geleden een brief: We hebben geconstateerd dat je twee chipkaarten hebt. De chipkaart met het nummer ##### moet je gebruiken. Ik voor de zekerheid even controleren, ja hoor, komt het nummer niet overeen. Ik dacht meteen dat dat het nummer was van de kaart die ik had teruggestuurd.
Dan weer maar bellen naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht. Zegt ene Turk: "Ja meneer, er is niets aan de hand. Dat is een standaardnummer. Bij uw buurman zal het nummer hetzelfde zijn." WTF, in die brief staat dat het nummer overeen moet komen met het nummer op de pas. Al die passen hebben toch niet hetzelfde nummer? Maar meneer blijft maar doorzeuren over een "standaardnummer bla bla". Niks aan de hand, werkt allemaal perfect.
Ga ik gisteren mijn Chipkaart ophalen, staat er: geen reisproduct beschikbaar. Dus nu kan ik hem ook nog eens niet ophalen. Ik weet niet precies wat nu te doen, ik wacht maar even af, want ik hoorde dat je tot eind januari gewoon met het laten zien van je chipkaart mag reizen (?).
Ohw dus als ik het goed begrijp moet je je dus ook in en uit checken? Want ik dacht bij deze kaart is dat niet nodig!quote:Op donderdag 31 december 2009 12:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op die tijdelijke kaart staat (als het goed is) het zelfde soort abonnement als je in 2009 had.
Dat ligt dus aan de vervoerder. Bij NS nog niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:31 schreef Mail-adres het volgende:
[..]
Ohw dus als ik het goed begrijp moet je je dus ook in en uit checken? Want ik dacht bij deze kaart is dat niet nodig!
Ja, ik wacht even af. Maar het klopt dus dat je tot eind januari gewoon kan reizen op vertoon van je pas?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is in principe niets aan de hand, als na 1 januari je product nog niet klaar staat zou ik mij toch eens druk gaan maken
Ik moest lachen. Wat een faalheid.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:27 schreef jens007 het volgende:
Wat een paupers daar.
Eerst kreeg ik 2 studenten-ovchipkaarten opgestuurd. Dat klopt uiteraard niet, dus ik gebeld en samen met die man van de klantenservice afgesproken dat ik er één zou terugsturen naar Rotterdam. Zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg ik drie weken geleden een brief: We hebben geconstateerd dat je twee chipkaarten hebt. De chipkaart met het nummer ##### moet je gebruiken. Ik voor de zekerheid even controleren, ja hoor, komt het nummer niet overeen. Ik dacht meteen dat dat het nummer was van de kaart die ik had teruggestuurd.
Dan weer maar bellen naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht. Zegt ene Turk: "Ja meneer, er is niets aan de hand. Dat is een standaardnummer. Bij uw buurman zal het nummer hetzelfde zijn." WTF, in die brief staat dat het nummer overeen moet komen met het nummer op de pas. Al die passen hebben toch niet hetzelfde nummer? Maar meneer blijft maar doorzeuren over een "standaardnummer bla bla". Niks aan de hand, werkt allemaal perfect.
Ga ik gisteren mijn Chipkaart ophalen, staat er: geen reisproduct beschikbaar. Dus nu kan ik hem ook nog eens niet ophalen. Ik weet niet precies wat nu te doen, ik wacht maar even af, want ik hoorde dat je tot eind januari gewoon met het laten zien van je chipkaart mag reizen (?).
Niet helemaal, die pas die je nu hebt is gewoon geldig tot 31 januari. Bij vervoerders waar je niet in en uit kan checken moet je hem laten zien, anders dus in- en uitchecken.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:41 schreef jens007 het volgende:
[..]
Ja, ik wacht even af. Maar het klopt dus dat je tot eind januari gewoon kan reizen op vertoon van je pas?
En waarom niet? Op de site staat dat ik kan opladen bij dat apparaat op mijn station.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:46 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Bij automaten van de NS kan je NIET je reisproducten ophalen!
Ja, als je een papieren vervoersbewijs hebt, hoef je niet in te checken nee. Bij de NS hoef je überhaupt nog niet in te checken voorlopig.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef elby1988 het volgende:
Ik heb een vraag.
Alles is opgeladen etc, prima dus! Nu heb ik een kaartje bij mijn boekenbon gekregen dat 1 iemand gratis mee kan reizen, maar mijn vraag is: hoe ga ik dat vanaf 1 januari doen? Gewoon meenemen en die persoon niet laten scannen?
Ik vind het toch ietswat vreemd..
Ja, dat was ook wel een faal ja. Maar je moet dus 2 aparte producten ophalen, een vrij reizen-prodcuct en een kortingsproduct.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:45 schreef bellabeauti het volgende:
P.S: want ook op die demofilmpje van hun stond alleen weekabo ophalen??
Ook al staan er poortjes dus? En hoe moeten wij als reizigers op de hoogte blijven van de precieze data wanneer het wel verplicht wordt?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, als je een papieren vervoersbewijs hebt, hoef je niet in te checken nee. Bij de NS hoef je überhaupt nog niet in te checken voorlopig.
Je zegt dat je met de trein gaat? De NS heeft nog geen trajecten waar je verplicht door afgesloten poortjes moet, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:18 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Ook al staan er poortjes dus? En hoe moeten wij als reizigers op de hoogte blijven van de precieze data wanneer het wel verplicht wordt?
Ik ga namelijk morgen met de trein en ik snap er niets meer van. Al heb ik in ieder geval wel het reisproduct erop gezet vandaag!
Hoe bedoel je? Tijdelijk of Persoonlijk? Er zit een tijdelijk product op.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:36 schreef Gewoonik het volgende:
Ik heb nu al een hekel aan het ding. je moet hem vanaf morgen gebruiken maar dat kan bijna nergens dus moet je alsnog strippenkaartjes kopen.
Waarom heb ik dan zoon ding? Om naar mijn eigen foto te kunnen staren die ik drie jaar geleden heb ingeleverd zekeren.
NS werkt er nog niet met de studentenov (tot zover ik heb begrepen aan de balie gister) bij mijn ouders en het gros van mijn familie kan ik hem nog niet in de bus gebruiken.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Tijdelijk of Persoonlijk? Er zit een tijdelijk product op.
Idd. Met de NS nog niet in- en uitchecken. Bij sommige vervoersbedrijven aan de buschauffeurs gewoon laten zien. Nja ik moet straks in Zwolle wel in- en uitchecken bij het busvervoer, maar niet met de trein.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:05 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
NS werkt er nog niet met de studentenov (tot zover ik heb begrepen aan de balie gister) bij mijn ouders en het gros van mijn familie kan ik hem nog niet in de bus gebruiken.
Staat er al in, dat voorlopig de NS nog niet mee doet.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:14 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Idd. Met de NS nog niet in- en uitchecken. Bij sommige vervoersbedrijven aan de buschauffeurs gewoon laten zien. Nja ik moet straks in Zwolle wel in- en uitchecken bij het busvervoer, maar niet met de trein.
Vaag gedoe ik weet het, maar misschien handig voor OP?
Ok!quote:Op donderdag 31 december 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Staat er al in, dat voorlopig de NS nog niet mee doet.
Weheh, dat wordt opladen mien jong.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:31 schreef Rejected het volgende:
Net mijn kaart geactiveerd voor het nieuwe jaar.
Er stond echter -¤4 euro op! Gaat er ook geld af als je doordeweeks vergeet uit te checken? Ik heb mijn kaart alleen doordeweeks gebruikt. Volgens mij heb ik echter wel altijd uitgecheckt...
hoerenNSquote:Totdat je ophaalt reis je met het tijdelijke product dat al op je kaart staat.
Als ik daar inlog staat dat ik een weekreisrechtproduct heb... (en dat klopt ook) :-)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:12 schreef Meddo het volgende:
Bij een controle kunnen ze dat zienAls je bij de ocwduo (ib) inlogt kun je nog controleren of je wel echt een weekendreisrecht hebt.
En inchecken hoeft nog niet bij de NS.
Alles wat bij mij staat als ik inlog bij ovchipkaart isquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:52 schreef Erwin_R het volgende:
[..]
Als ik daar inlog staat dat ik een weekreisrechtproduct heb... (en dat klopt ook) :-)
Als ik inlog bij mijn kaartinformatie op www.ov-chipkaart.nl staat dat op mijn kaar een weekendproduct geladen is.
Zijn er meer mensen waar niks op de kaart lijkt te staan?quote:Kaartgegevens
Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
35280XXX0014XXXX
.quote:Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl bij ‘Mijn OV-chipkaart’ of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken.
Staat het product niet voor je klaar op de datum die Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep) aan jou heeft doorgegeven, bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.). Zij helpen je verder
.... ik denk dat ik mijn ov chipkaart al heb geactiveerd dan toch? bij zo'n ah punt bestelling opgehaald?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:24 schreef Dennis101 het volgende:
dus je kunt em pas activeren in januari?
Ja.
Hmm raar, ik heb mijn product geactiveerd, en een account aangemaakt op ov-chipkaart.nl, maar bij mij staat er geen kaartinformatie...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:40 schreef Erwin_R het volgende:
nu heb ik op www.ov-chipkaart.nl een account aangemaakt om te kijken wat er nu op mijn kaart staat:
Blijkt dit het volgende te zijn:
Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Je weet dat er een verschil zit tussen een ophaal en een oplaadautomaat? Bij de NS automaten kan je niet je OV-abbo activeren, alleen NS abbonementen. Je moet bijv. naar de gele automaten in de AH to GO. Ik heb hem vandaag geactiveerd (achterletter s). Er staat nu op mijn kaart het weekabbo tot 2012 (dat is dat tijdelijke reisproduct), kortingsding (zelfde termijn) en twee keer overig. Die twee overig worden je abbonementen als het tijdelijke product verloopt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:07 schreef frame-saw het volgende:
Handig. Ik had vandaag 20 euro op mijn pas gezet, wil ik inchecken: niets. Aan de conducteur vragen, conducteur zegt: stap maar in. Toen bedacht ik me: hé misschien moet ik mij abo nog ophalen, er weer uit, naar zo'n ding, Abo ophalen, kan niet. Moet ik eerst naar NS.nl. Ik op NS.nl kijken, kan het nergens vinden?
Maar dacht dus dat je al met de ov-chipkaart moest reizen, hoefde niet. Nu staat er 20 euro op de pas die ik tot juli niet ga gebruiken (verminderd de waarde dus)![]()
Heb dus wel gratis gereisd, maar dat was dan het enige leuke.
Edit: o dit was geen vraag, maar een opmerking.![]()
Ik heb bij het bekijken van mijn chipkaart bij een automaat nu inderdaad 4 producten. De twee tot 2012, dat zijn de tijdelijke, en de twee geactiveerde, dat zijn (momenteel) de overige. Jaja, lekker doorzichtig allemaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:48 schreef bellabeauti het volgende:
Dus je hebt meer dan 1 product op je kaart? Een tijdelijke (NU) en als je je product ophaalt plus 2 Overige ??![]()
Dat verandert dus niets, want bij iedereen is het vanaf vandaag mogelijk hem op te halen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:40 schreef CantFazeMe het volgende:
THE fuck, 4 reispoducten?
ik wacht wel tot mijn adviesperiode.
Op het station staat de ophaalautomaat in de AH to Go, maar die gele automaat bij de winkel zou het gewoon moeten doen op het moment dat de reisproducten klaarstaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef princess-a het volgende:
In de winkel waar ik volgens de ov-chipkaart website mijn weekabbonement op kon halen, vertelden ze mij dat het daar helemaal niet kon maar alleen op grote ns-stations. Nu lees ik in dit topic dat je bij NS alleen NS abbonementen op kunt halen.Wie weet of je op het station niet ook gewoon je studentenabbo op kunt halen?
Daarnaast zeiden de primera medewerkers dat je je oude ov mag laten zien met je nieuwe chipkaart, dit geldt dan tot 31 januari als geldig vervoersbewijs, zijn hier meer mensen die dit te horen hebben gekregen?
Mijn tijdelijke ov is er 1 voor in de weekenden terwijl ik toch echt een weekov had en altijd doordeweek reis. Kutchipkaart
Klikquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:20 schreef Zyron het volgende:
Nergens is bevestigd dat je je papieren OV nog mag gebruiken, ik zou er niet op gokken.
En wat is daar precies goed nieuws aan?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:56 schreef Gewoonik het volgende:
Goed nieuws voor de mensen in groningen en drenthe die van qbuzz afhankelijk zijn. Ik raakte vanavond in gesprek met een buschauffeur. Die wist mij te vertellen dat de chipkaart in die provincies pas in oktober wordt ingevoerd.
Lekker hendig.
/sarcasmequote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En wat is daar precies goed nieuws aan?
Uhu, maar wel voor 31 januari opnieuw activeren. Bij een van die gele dingen in AH, Primera, of in de bus zelf. Daar zitten ze ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:25 schreef Koenani het volgende:
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik heb, omdat ik in Amsterdam zit, al een OV-Chipkaart, vanaf het begin van het schooljaar zeg maar. Deze geldt vanaf 1 januari toch gewoon?
Moet er dan wel aan toe voegen dat niet elke bus zo'n ding heeft. Bij de RET heb ik ze sowieso nog nooit gezien, bij Arriva en Connexxion in omgeving Rotterdam bijvoorbeeld ook niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, maar wel voor 31 januari opnieuw activeren. Bij een van die gele dingen in AH, Primera, of in de bus zelf. Daar zitten ze ook.
Voor zover voorlopig bekend is accepteert alleen de NS nog de papieren kaart van 2009.quote:De papieren kan je nog wel een maandje gebruiken, maar ik deed toch alles al met de chipkaart. Checkte ook altijd al in en uit, hoefde je niet elke keer dat ding te laten zien.
Je hoort de tijdelijke ov te krijgen door de echte aan te vragen en dat dan binnen 5 werkdagen. Ook dan moet je nog geluk hebben om hem dan ook echt te krijgen. De rest kan je in de OP lezen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:30 schreef vaasinbloem het volgende:
Ben te laat met aanvragen en heb dus door eigen schuld de chipkaart niet op tijd. Hoe kan je zo'n tijdelijke ov chipkaart aanvragen en wat kan je er precies mee? Krijg je die tegelijk met je formulier? En hoe moet je met deze reizen dan? Laten zien met je oude OV kaart?
Oh, en ik hoor ook een gedoogbeleid tot en met 31 januari met een oude OV kaart, weet iemand of deze gerucht klopt?
Bedankt voor je snelle reply.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:55 schreef Negaiido het volgende:
[..]
Je hoort de tijdelijke ov te krijgen door de echte aan te vragen en dat dan binnen 5 werkdagen. Ook dan moet je nog geluk hebben om hem dan ook echt te krijgen. De rest kan je in de OP lezen.
Dat gerucht gaat rond maar zelfs een medewerker van de OV chipkaart klantenservice kon niet zeggen dat dit klopt. We zien het gauw genoeg want maandag zijn er vast genoeg studenten die geen OV chipkaart hebben en dus het kunnen testen.
Wat ik heb begrepen van de NS medewerker is dat je bij de NS nog steeds een 40% kortingskaart moet kopen (omdat inderdaad daar het saldo (nog niet) werkt)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 03:16 schreef Tom_88 het volgende:
Ik heb ook een tijdelijke studenten ov-chipkaart. Overal staat, vergeet niet voldoende saldo op je chipkaart te zetten als je niet vrij reizen hebt, dus zet ik er gelijk 10 euro op, blijkt dat niet te gelden voor je tijdelijke kaart.![]()
Waarom kan ik er dan uberhaupt geld op zetten als het door de week toch gratis reizen is en in het weekend niet te gebruiken is.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:57 schreef Valinor het volgende:
Vandaag (feestdag dus weekendtarief) reisde ik met mijn ov-chipkaart, boom 1,21!!!!! bijna het dubbele.
Bij de HTM had je niet in moeten checken; ik vermoed dat je nu tegen vol tarief gereisd hebt.quote:in den haag
Je moet je studentenchipkaart die je nu al hebt blijven gebruiken. Je moet hier nog wel het abonnement voor 2010 opladen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef Curls het volgende:
Het is me nu nog niet helemaal duideiljk, OV in 2010. Ik heb nu zowel een OV jaarkaart als een OV studentenchipkaart. Ik woon in Rotterdam en ga elke dag met de metro. Mijn vraag is nu, moet ik een nieuwe OV-studentenchipkaart ophalen, of kan ik gewoon mijn oude blijven gebruiken?
Kan iemand hier wat opheldering over geven?
Je zet het reisrecht op de kaart stop. De kaart blijf je houden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:49 schreef Fortitudo het volgende:
Hoe gaat het in zijn werk als je naar het buitenland gaat voor halfjaar om daar te stuxderen? Moet je dan je kaart tijdelijk inleveren ofzo?
Altijd lekker, die uitzonderingen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:35 schreef Tochjo het volgende:
[..]
[..]
Bij de HTM had je niet in moeten checken; ik vermoed dat je nu tegen vol tarief gereisd hebt.
en waar kun je dit doen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:51 schreef Meddo het volgende:
[..]
Je zet het reisrecht op de kaart stop. De kaart blijf je houden.
Dat gebeurt volgensmij automatisch, je hoeft niks te doen. Naja wel voldoende saldo hebben voor je reis.quote:
Ben er net ook doorheen gekomenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:58 schreef Judeljuud het volgende:
Jaaaa!!"Al onze medewerkers zijn in gesprek...een ogenblik geduld alstublieft..."
14.23 uur: mijn aanvraag van oktober is niet verwerkt/onvindbaar.Ze gaan me nu per mail op de hoogte houden. Reiskosten kunnen niet gedeclareert worden.
Moest je het mailtje van de aanvraag ook laten zien of deed je dan gewoon? Ik heb geen enkel mailtje ontvangen(naja misschien wel maar die kloppen niet echt volgensmij).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Gisteren in de bus heb ik mijn oude ov-kaart laten zien en het mailtje waarop stond dat ze mn aanvraag ontvangen hebben. Dat was goed genoeg. Jeuh. Nu maandag zo naar Utrecht proberen te komen en dan wacht ik daar maar weer af.
Eergisteren heb ik de ov-kaartenmakers aan de telefoon gehad, maar die konden mn aanvraag nog niet terugvinden en ik moest nog even geduld hebben. Misschien heb ik post ontvangen op mn studentenkamer, daar hoop ik nog op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |