abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 23:08:18 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76381834
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:44 schreef Spiegelei het volgende:
Oh en deze designer vind ik echte ge-wel-dig! op ravelry: http://www.ravelry.com/designers/paola-navarro of haar eigen pagina: www.deliciouscrochet.com.
ze heeft een leuke eigen stijl in elk geval! ik hou er ook wel van dat de ogen ook gehaakt zijn, dus zonder allerlei liflafjes die erop moet plakken e.d.
in de haak.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:10:55 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76381971
BE, wat past en staat 't mutsje leuk!
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
Het is niet heel duidelijk, maar ik krijg bij minderen van die grote steken, hebben jullie dat ook?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, zo heb ik dat helemaal niet. ik ben toch wel benieuwd wat jij nou precies doet!
in de haak.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:11:57 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76382027
ophelia, graag! al weet ik nog niet of ik 'm ga maken, maar ik vind 't vervelend als ik iets niet snap.
in de haak.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:14:17 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76382137
wampi, wow, hard bezig! ik ben benieuwd naar 't eindresultaat van die ketting!
en denk je er wel aan om charly telkens tijdig te vullen (zolang je er nog bij kunt), want dat staat nergens in 't patroon aangegeven, maar op een gegeven moment wordt dat toch lastig.
in de haak.
pi_76383244
Ik moest eraan denken door deze handschoen, op de foto in gebruik bij de befaamde Stephen Fry...

Edit: waar slaat dit op? Op mijn opmerking over een want met 1 vinger die je erdoor kunt steken, waarvan ik zei dat ie voor iPhone gebruikers was. Zie enkele pagina's terug.
Les van de dag: eerst heeeeele topic bijlezen, dan pas bijposten. Zucht.
Ik ga maar slapen denk ik...
Trusten allemaal!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_76388129
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef trui het volgende:
BE, wat past en staat 't mutsje leuk!
[..]

nee, zo heb ik dat helemaal niet. ik ben toch wel benieuwd wat jij nou precies doet!
Omdat de steek in het midden uitkomt, wordt mijn steek na het minderen ook groter (ligt immers verder weg dan bij een gewone steek). Das de eerste, de 2e komt van het minderen zelf of de 2e steek na het minder
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76388151
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef Pandora73 het volgende:
Ik moest eraan denken door deze handschoen, op de foto in gebruik bij de befaamde Stephen Fry...

Edit: waar slaat dit op? Op mijn opmerking over een want met 1 vinger die je erdoor kunt steken, waarvan ik zei dat ie voor iPhone gebruikers was. Zie enkele pagina's terug.
Les van de dag: eerst heeeeele topic bijlezen, dan pas bijposten. Zucht.
Ik ga maar slapen denk ik...
Trusten allemaal!
hihi, ik snapte je hoor ik moest er meteen weer aan denken toen ik deze post van je las
pi_76388987
Hmm, Charly toch al vroeg gaan vullen, ik zat me dat al af te vragen, dat doen we dan dus maar .

Eigenmijsje, mijn steken worden ook niet groter bij het minderen.. Misschien een kwestie van oefenen oid?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  maandag 4 januari 2010 @ 11:41:47 #259
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76392783
mijn bestelling van de hobbydoos is binnen! Ga m NU openmaken
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 4 januari 2010 @ 12:00:49 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76393364
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:32 schreef Eigenmijsje het volgende:
Omdat de steek in het midden uitkomt, wordt mijn steek na het minderen ook groter (ligt immers verder weg dan bij een gewone steek). Das de eerste, de 2e komt van het minderen zelf of de 2e steek na het minder
maar bij 'normaal' minderen valt de steek juist meer naar rechts, dus als je dan verder haakt is 't gat groter dat je moet overbruggen. (althans, ik haak van rechts naar links. ). ik kan mijn minderingen nu echt alleen met heel veel moeite terugvinden, dus ik sta echt te kijken van 't verschil.

pandora leuk linkje! stephen fry!
in de haak.
pi_76396315
Ik schiet mooi op met Chubby de vis (van de mygurumi-site), stuit alleen op 2 problemen: het samenvoegen van de 2 delen van de staartvin en het maken van de rugvin.
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen? (wil zo graag eens iets showen )
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  maandag 4 januari 2010 @ 13:32:50 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76396438
chubby 2 delen? ik heb 'm volgens mij gewoon in 1 deel gemaakt. oh wacht je bedoelt dat stuk waar je die twee puntjes weer aan elkaar haakt. wat is precies het probleem dan?

de rugvin daar moest ik eerst ook erg op puzzelen. met 'turn' bedoelt ze dat je 'm echt ondersteboven moet draaien, niet achterstevoren. je haakt als 't ware een rondje om die ketting van lossen heen.
in de haak.
pi_76396680
dat helpt al heel erg, ik had die rugvin al zo ongeveer alle kanten opgedraaid maar snapte er geen druif van!

wat betreft die stukjes aan elkaar: ik heb nu als het ware 2 kleine eierdopjes (qua vorm), en ben nu bij het stuk "add part A: SC7, back to B, skip 2 sts, sc3"

Als ik deel A aan B vast wil zetten, haak ik dan met mn draad van deel B door in deel A, of haak ik zowel in de lussen van deel A als deel B (ik denk dat dat niet klopt, aangezien ze dan tegenover elkaar komen te zitten?)
  maandag 4 januari 2010 @ 13:48:22 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76396971
Ik zit nu op m'n werk, kan er nu niet zo goed naar kijken, maar zal 't vanavond even met visjes erbij beschrijven, OK?

[edit]toch nog even, een beetje uit m'n hoofd:
volgens mij leg je de dopjes als 't ware gewoon naast elkaar en dan 'spring' je op een gegeven moment over van deel A naar deel B.

dus ongeveer als 't blauwe lijntje hier. (sorry voor de slordige paint )

dan blijft er dus wel een kiertje over, dat je na afloop dicht moet naaien.

[ Bericht 71% gewijzigd door trui op 04-01-2010 14:22:10 ]
in de haak.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:12:18 #265
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76397723
quote:
1st round (RS) Using color A, make a slip ring, ch 2, sc 7 in ring, pull end to close ring, sl st to top ch of 2 ch. 8 sts.
2nd round ch 2, sc 1 in base of first ch, sc 2 in each of next 7 sts, sl st to top ch of 2 ch. 16 sts.
3rd round ch 4, [skip 1 sc, sc 1 in next sc, ch 3] 7 times, sl st to top ch of 4 ch.
8 ch-sp.
4th round [sc 1, hdc 1, dc 1, hdc 1, sc 1] in each ch-sp. 8 petals. Fasten off with color B.
Continue with B.
5th round Folding petals forward and working into the back of petals, sl st in the 2 strands that form the base of each of first 3 sts of next petal, [ch 3, sc 1 in base of dc at center of next petal] 7 times, ch 3, sl st in 3rd of 3 sl st.
6th round [sc 1, hdc 1, dc 3, hdc 1, sc 1] in each ch-sp. Fasten off with color C.
Continue with C.
7th round Folding petals forward and working into the back of petals as before, sl st in base of each of next 4 sts, [ch 5, sc 1 in base of center dc] 7 times, ch 5, sl st in 4th of 4 sl st.
8th round [sc 1, hdc 1, dc 5, hdc 1, sc 1] in each ch-sp. Fasten off
Ben nu bezig met het maken van verschillende bloemen en kom er bij deze niet helemaal uit. Tot en met ronde 4 gaat het prima, maar bij ronde 5 gaat het mis.

Volgens mij is de vertaling van die ronde als volgt:
Vouw de blaadjes naar voren en werk verder aan de achterkant van de blaadjes.Half vaste in de 2 draden die de basis vormen voor de eerste 3 steken van het vogende blaadje. * 3 lossen, vaste in de basis van het stokje van het volgende blad*

Waar moet ik nu in godsnaam beginnen? Wat bedoelen ze met de 2 draden die de basis vormen, etc? Help!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76397789
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef trui het volgende:
Ik zit nu op m'n werk, kan er nu niet zo goed naar kijken, maar zal 't vanavond even met visjes erbij beschrijven, OK?
super, dankjewel!
  maandag 4 januari 2010 @ 14:23:05 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76398077
ik heb nog wat toegevoegd, zie boven.
in de haak.
pi_76398997
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef trui het volgende:
ik heb nog wat toegevoegd, zie boven.
je paint al net zo goed als je haakt!
Ik ga het nog eens proberen, hoop snel resultaat te kunnen showen, thanks!
pi_76401882
Update: jeuj, de staartvin is gelukt en zit aan het lijfje (nog niet de meest fraaie versie, maar we moeten ergens beginnen!)

Nu de rugvin nog, dan de oogjes erop zetten en dan zal ik hem showen!
pi_76406219
Chubby is klaar!

Eerst nog even foto's van de eerste bal die ik gemaakt heb (je merkt al doende dat je bepaalde dingen beter kan/je daar handiger in wordt, dus ik hoop binnenkort een nieuwe en vooral mooiere bal te maken):

En Chubby met dank aan de online helpdesk van Trui!

Volgende project wordt denk ik het zeepaardje, en ondertussen misschien nog een muts
pi_76407049
Mooi Ilske! De vis ook echt mooi gelukt...

Ik heb me inmiddels ooko op Ravelry geregistreerd en toegevoegd aan de Fok!-groep, maar nog niet weer aan het haken geweest. Dat zal deze week wel weer ergens gaan komen gok ik... ik begin alweer te kriebelen bij de aanblik van alle mooie haakwerkjes hier in het topic.
pi_76407113
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:19 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi Ilske! De vis ook echt mooi gelukt...

Ik heb me inmiddels ooko op Ravelry geregistreerd en toegevoegd aan de Fok!-groep, maar nog niet weer aan het haken geweest. Dat zal deze week wel weer ergens gaan komen gok ik... ik begin alweer te kriebelen bij de aanblik van alle mooie haakwerkjes hier in het topic.

Dankjewel! Ik zal ook even registreren op Ravelry!
pi_76408822
Hoi dames, ik ga straks even verder met mijn konijntje, die pootjes moeten toch lukken! Heb me ook toegevoegd aan de FOK!-groep op Ravelry, moet alleen nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt enzo :-)

Ik vind die vis echt super leuk!
  maandag 4 januari 2010 @ 19:15:58 #274
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76409452
Goed gelukt die vis

Ik zit als een soort waanzinnige allemaal verschillende bloemetjes te haken. Op de eettafel staat hier een vaas met takken (een beetje het idee van paastakken), maar alleen takken is zo saai. Ik wil ze opleuken door er gehaakte bloemetjes in te hangen. Komt die gigantische berg met kerstboomhaakjes toch nog van pas.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76410003
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:59 schreef Ilske het volgende:
Chubby is klaar!

Eerst nog even foto's van de eerste bal die ik gemaakt heb (je merkt al doende dat je bepaalde dingen beter kan/je daar handiger in wordt, dus ik hoop binnenkort een nieuwe en vooral mooiere bal te maken):
[ afbeelding ]

En Chubby met dank aan de online helpdesk van Trui!
[ afbeelding ]

Volgende project wordt denk ik het zeepaardje, en ondertussen misschien nog een muts
Wat n lieve Chubby
Ik vind t ook leuk om te merken dat ik beter wordt in sommige dingen, en ik probeer veel dingen uit om te kijken of ik t ook snap/ kan, dat werkt ook wel, gewoon doen ook al denk ik dat het nooit iets gaat worden .

m@x, leuk idee, bloemetjes aan takken!! ik heb dit weekend ook een paar bloemetjes gehaakt, hele simpele (eerst een ring met 6 steken, dan 2 in elke steek zodat je er twaalf hebt, dan n ketting van 3 lossen, die in de derde steek haken met een vaste, dat 4 keer doen, en dan in elk van de 'lussen' die je dan hebt 1 vaste, 1 stokje, 2 dubbele stokjes, 1 stokje, 1 vaste. na de laatste met een halve vaste sluiten). die bloemetjes ga ik vilten in de wasmachine, ben heel benieuwd hoe dat wordt, en dan kan ik ze op een muts of tas ofzo maken.

edit: hihi, zo omschreven lijkt t al minder simpel, maar zo'n bloemetje is in minder dan 10 minuutjes klaar
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')