of 12 jarigen die met volwassenen mogen neukenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef Personan het volgende:
Als dit zo door gaat is het straks normaal dat kinderen van 10 aan de heroïne zit en dat je zusje van 6 al crack rookt
hechtequote:Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef Personan het volgende:
De samenleving gaat steeds meer bergafwaarts. Kinderen beginnen al te drinken op hun 10e, Het ouderlijke gezag van de moderne "ouders" doet te kort en ouders worden steeds incompetenter, Je ziet steeds meer tienermoeders en mensen worden steeds dommer lijkt het wel
Om maar een aantal voorbeelden te noemen:
-Als je nu naar een winkelcentrum gaat is de kans klein dat je geen schreeuwend en krijsend kind tegenkomt die zijn zin niet krijgt. 60 jaar geleden was dit ongehoord. Toen hechte mensen nog waarde aan een samenleving zonder oorlog en konden ouders hun kind nog opvoeden
-Het alcoholgebruik onder jongeren, Je hebt nu al kinderen van 12 die worden opgenomen in het ziekenhuis wegens alcoholvergiftiging. Dit komt weer aan een tekort aan ouderlijk toezicht. Kinderen drinken zelfs waar de ouders bij zijn. en dan heb ik het niet over een slokje van papa's bier maar gewoon een heel glas
Als dit zo door gaat is het straks normaal dat kinderen van 10 aan de heroïne zit en dat je zusje van 6 al crack rookt
60 jaar geleden waren er ook geen winkelcentraquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef Personan het volgende:
De samenleving gaat steeds meer bergafwaarts. Kinderen beginnen al te drinken op hun 10e, Het ouderlijke gezag van de moderne "ouders" doet te kort en ouders worden steeds incompetenter, Je ziet steeds meer tienermoeders en mensen worden steeds dommer lijkt het wel
-Als je nu naar een winkelcentrum gaat is de kans klein dat je geen schreeuwend en krijsend kind tegenkomt die zijn zin niet krijgt. 60 jaar geleden was dit ongehoord.
Of Eugenetica invoerenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef Lemmiwinks het volgende:
Idiocracy. Des te debieler je gedraagt des te verder je komt in het leven.
Dus gebruik zoveel mogelijk drugs en drank, pers iedereen af en licht zoveel mensen op. Dan krijg je nog meer vrouwen en kan je je nog beter voortplanten.
Oplossing is een gereguleerde samenleving waar kinderen krijgen niet iets vanzelfsprekends is maar waar toestemming voor moet komen.
oplossing is communismequote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef Lemmiwinks het volgende:
Dus gebruik zoveel mogelijk drugs en drank, pers iedereen af en licht zoveel mensen op. Dan krijg je nog meer vrouwen en kan je je nog beter voortplanten.
Oplossing is een gereguleerde samenleving waar kinderen krijgen niet iets vanzelfsprekends is maar waar toestemming voor moet komen.
Fascisme.quote:
Communisme is wel degelijk mogelijk maar het moet geleidelijk worden ingevoerd. De Sovjet Unie zou wellicht nog steeds bestaan als Lenin langer geleefd had of Trotski het had overgenomen in plaats van Stalin.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Fascisme.
Communisme is daar een zijrichting van. Een zeer nobele vorm van samenleving die helaas niet werkt gezien de tekortkomingen van de gemiddelde mens.
Hier past slechts één reactie:quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef Personan het volgende:
[..]
Communisme is wel degelijk mogelijk maar het moet geleidelijk worden ingevoerd. De Sovjet Unie zou wellicht nog steeds bestaan als Lenin langer geleefd had of Trotski het had overgenomen in plaats van Stalin.
welke tekortkomingen (de mens was toch perfect in gods evenbeeld geschapen?)quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Fascisme.
Communisme is daar een zijrichting van. Een zeer nobele vorm van samenleving die helaas niet werkt gezien de tekortkomingen van de gemiddelde mens.
Wat een onzin. De levensverwachting wordt hoger en hoger en we hebben overal breedband internet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef Personan het volgende:
De samenleving gaat steeds meer bergafwaarts.
En daar ben ik inderdaad bang voorquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef Lemmiwinks het volgende:
De meeste mensen willen niet gaan studeren of extra hard werk uitvoeren wanneer zij evenveel betaald krijgen als iemand die dat niet doet. Dat is het probleem van de planeconomie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:36 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
welke tekortkomingen (de mens was toch perfect in gods evenbeeld geschapen?)
Volgens de uitvinder moest het via een revolutie in een ontwikkeld deel van de wereld.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef Personan het volgende:
[..]
Communisme is wel degelijk mogelijk maar het moet geleidelijk worden ingevoerd.
Sterke argumenten heb je ookquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:35 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Hier past slechts één reactie:
Als een nobele vorm van een samenleving niet werkt dankzij de tekortkomingen van de mens, is dit dus geen nobele vorm van een samenleving maar een falende vorm van een samenleving.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Fascisme.
Vrijheid is niet aan de mens besteed. Het beste systeem is een oligarchie uit het ouden Griekenland. Een groep van wijze oude mannen die beslissingen maken voor de rest van het volk zodat iedereen in weelde kan leven en criminaliteit niet nodig is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:39 schreef Choad het volgende:
[..]
Als een nobele vorm van een samenleving niet werkt dankzij de tekortkomingen van de mens, is dit dus geen nobele vorm van een samenleving maar een falende vorm van een samenleving.
Ja, een revolutie om de heersende macht, de bourgeoise af te zetten en dan geleidelijk het land communistisch maken. De Sovjet unie is altijd in de 1e fase van het communisme blijven hangen want uiteindelijk zou alles van het volk zijn maar het is altijd van de staat gebleven en er is nog een groot verschil tussen het communisme van Marx en dat van Stalinquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:39 schreef zovty het volgende:
[..]
Volgens de uitvinder moest het via een revolutie in een ontwikkeld deel van de wereld.
Dus niet in rusland.
en die dingen maken je gelukkig,quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Wat een onzin. De levensverwachting wordt hoger en hoger en we hebben overal breedband internet.
Welke spullen???quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:44 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
en die dingen maken je gelukkig,
spullen zijn om je verlangen te stillen, echt geluk vloeit er niet uit.
uiteindelijk wordt iets nieuws iets normaal he
de maatschappij gaat inderdaad achteruit als mensen denken dat
ze uit spullen geluk kunnen halen
Dat is wel duidelijk inderdaad. Ik zou graag in de Boulè van Nederland plaatsnemenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:42 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Vrijheid is niet aan de mens besteed. Het beste systeem is een oligarchie uit het ouden Griekenland. Een groep van wijze oude mannen die beslissingen maken voor de rest van het volk zodat iedereen in weelde kan leven en criminaliteit niet nodig is.
Kapitalisme en egocentrisme is tegenwoordig doorgestoten. Alhoewel het lastig is een beter systeem te bedenken dan kapitalisme.
Ik ben nog steeds voorstander van het onderscheiden van burgers tussen "eerzaam" en "oneerzaam". Zoals oneerzaame Spartanen een halve baard moesten laten staan bijv.
Dat waren mijn ouders ook niet, dat ligt niet aan deze tijd dat is van alle tijden. Het is nu alleen meer zichtbaar geworden mede door internet. Het lijkt erger geworden te zijn omdat we nu alles horen, ook weleens dat ik denk "Dat hoef ik allemaal te weten" Mensen worden bij elke scheet voor de tvcamera getrokken en dat wordt dan nog eens 10 keer aangedikt door de media.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef RealZeus het volgende:
Dat komt omdat ouders niet duidelijk zijn naar hun kinderen. Als ik klein was en ik wilde iets en mijn vader of moeder zei dat dat niet mocht en ik vroeg waarom dat dan niet mocht was het:"Omdat ik dat niet wil hebben."
Tegenwoordig gaan ouders met hun kinderen in discussie en die discussie verliezen ze steeds vaker.
En ouders geven te snel toe. Ze zijn niet meer consequent genoeg.
wat heb je er aan, om iemand te kennen die in india, china, amerika, ect, woont?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:45 schreef zovty het volgende:
[..]
Welke spullen???
Ik zie internet niet als een spul maar om een manier om te communiceren met alle mensen over de hele wereld.Als dat geen verijking van je leven kan zijn weet ik het ook niet meer.
maar wat is een goed mens, en welke maatstaven moet je gebruiken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:53 schreef Choad het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk inderdaad. Ik zou graag in de Boulè van Nederland plaatsnemen.
Ik ben er wel voor dat wanneer iemand alle kansen krijgt om te slagen en deze zelfs opgedronken krijgt maar alsnog faalt om fatsoenlijk mee te draaien in de maatschappij, hij genadeloos afgestraft mag worden en zelfs bepaalde rechten verliezen. Goedgezinde mensen komen er dan altijd wel in het leven.
Het is ook redelijk utopisch en (inmiddels) onhaalbaar. Maar ik denk dat er velen in de criminaliteit belanden omdat deze meer kansen biedt dan de kansen op een 'legaal' leven die ze krijgen. Meer geld, meer respect van de mensen om hun heen, etc.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:05 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
maar wat is een goed mens, en welke maatstaven moet je gebruiken.
en verder is een misdadiger schuldig, omdat hij de misdaad is in gegaan omdat zijn ouders hem mishandelden en zijn omgeving misbruik van hem heeft gemaakt, zodat hij (eigenlijk) gedwongen het criminele circuit in rolde
Ironie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef antonwachter het volgende:
Ts heeft totaal geen idee waar hij het over heeft.
Het feit dat je wist dat je een flinke schop onder je kont kon krijgen maakte al dat je je wel fatsoenlijk gedroeg, als een kind tegenwoordig weet dat ie een schop onder z'n kont krijgt als hij iets doet wat niet mag dan belt hij de kindertelefoon al voordat hij datgene gedaan heeft waarvoor hij die schop onder z'n kont zal krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:40 schreef DiRadical het volgende:
60 jaar geleden kreeg je gewoon een beuk of een schop onder je hol
Dat mag niet meer van de overheid
Wat een crap!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef Personan het volgende:
-Als je nu naar een winkelcentrum gaat is de kans klein dat je geen schreeuwend en krijsend kind tegenkomt die zijn zin niet krijgt. 60 jaar geleden was dit ongehoord. Toen hechte mensen nog waarde aan een samenleving zonder oorlog en konden ouders hun kind nog opvoeden
-Het alcoholgebruik onder jongeren, Je hebt nu al kinderen van 12 die worden opgenomen in het ziekenhuis wegens alcoholvergiftiging. Dit komt weer aan een tekort aan ouderlijk toezicht. Kinderen drinken zelfs waar de ouders bij zijn. en dan heb ik het niet over een slokje van papa's bier maar gewoon een heel glas
heb nu al medelijden met je kinderen,quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:00 schreef Hechter het volgende:
Is allemaal de schuld van links. Iedereen is gelijk, iedereen mag een mening hebben, geweld is laf etc... wat een onzin. Mijn kind krijgt gewoon een mep hoor, als hij vervelend is.
Ah, daar issie, de opvoedkundige tik.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:40 schreef DiRadical het volgende:
60 jaar geleden kreeg je gewoon een beuk of een schop onder je hol
Dat mag niet meer van de overheid
Het gaat niet om aankunnen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:12 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
heb nu al medelijden met je kinderen,
kun je je kinderen niet met de mond te baas, mep je ar maar op los
zwak
Helemaal niet nobel, ik wil mezelf kunnen zijn, mezelf kunnen ontplooien en ontwikkelen, me onderscheiden van mijn buurman. Als ik ergens kriebels van krijg is het van een overheid die vind dat we samen proletariërs zijn en samen met de schouders eronder, samen gelijk de wereld wel aankunnen. Dit is misschien leuk als je een robot bent, een werkmier, maar ik ben een mens met emoties, ambities en dromen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Fascisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |