Even gequote waar ik het over heb, en ja idd een populair topic waar jammer genoeg de calimeroislamieten het dikgedrukte maar even weglaten.quote:Huisarts weigert vrouw in boerka
Een moslim-moeder uit Utrecht heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een klacht ingediend over een huisarts. Met haar zieke baby mocht ze de spreekkamer niet in, omdat ze een boerka droeg.
HUISARTS WEIGERT VROUW IN BOERKA
fotoFoto
Huisarts weigert vrouw in boerka
De vrouw maakte zich zorgen, omdat haar zoontje diarree had en al urenlang niet wilde drinken. De arts zei dat haar man binnen mocht komen, maar dat hij iemand in een boerka weigerde te helpen.
De moslima neemt de zaak hoog op en is naar de Commissie Gelijke Behandeling gestapt. Die zegt dat een arts nooit iemand de deur mag wijzen op basis van een religieuze uiting.
Maar ze was niet hulpbehoevendquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef Zith het volgende:
Omdat arten een eed hebben afgelegd die stelt dat ze iedere hulpnodige persoon helpen, ongeacht geld, geloof, ras, sexe.
Als een persoon niet geholpen wilt worden mag ze dat zelf weten, echter wil je niet dat arten gaan beslissen wie ze helpen en wie niet.
Dat maakt het alleen maar ergerquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar ze was niet hulpbehoevendHaar zoontje was dat.
Omdat je vrijheid van religie hebt en je die religie mag beleiden op manier die je wil. Dus als vrouwen niet in een mannenmoskee willen moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef VatosLoco het volgende:
... wat het verschil is tussen moslims die vrouwen de toegang ontzeggen tot bepaalde gebouwen/activiteiten onder de noemer "geloof" en zodra een Nederlandse dokter dat doet maar de man wel toegang geeft word het opeens discriminatie genoemd?
Bijvoorbaat al het slachtoffer uithangenquote:Topic zal wel gesloten worden![]()
Grappig, want als Mevrouw Boerka op het punt van bevallen stond mag zij zeker wel deze arts weigeren?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef Zith het volgende:
Omdat artsen een eed hebben afgelegd die stelt dat ze iedere hulpnodige persoon helpen, ongeacht geld, geloof, ras, sexe.
Als een persoon niet geholpen wilt worden mag ze dat zelf weten, echter wil je niet dat arten gaan beslissen wie ze helpen en wie niet.
Nee juist niet. Als die vrouw zelf ziek was geweest had die dokter haar gewoon geholpen, want dat is zijn vak. Maar hij hoeft toch niet tegen een pratende stuk stof te gaan zitten praten als ie daar principiele bezwaren tegen heeft? Temeer om de reden die TS noemt. Nogmaals, het zoontje was ziek en wordt gewoon geholpen.quote:
ZIJ hoeft niet geholpen te worden en haar man was er ook, die het kind kan begeleiden. Dan wacht zij maar lekker buiten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef zovty het volgende:
[..]
Omdat je vrijheid van religie hebt en je die religie mag beleiden op manier die je wil. Dus als vrouwen niet in een mannenmoskee willen moeten ze dat lekker zelf weten.
De dokter moet mensen helpen, ongeacht geloof, ras of sexuele overtuiging.
Yup. Want dat is haar keuze he.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Grappig, want als Mevrouw Boerka op het punt van bevallen stond mag zij zeker wel deze arts weigeren?
Ja. Maar als ze om een arts vraagt moet deze helpen (in het ziekenhuis dan). Zo werkt onze maatschappij nou eenmaal. Als ik een zware griep heb en ik wil thuis blijven mag ik dat, als ik echter besluit toch naar het ziekenhuis te willen dan mag het ziekenhuis mij niet bij de poort weigeren met als argument 'ja maar eerst wilde je thuisblijven'.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Grappig, want als Mevrouw Boerka op het punt van bevallen stond mag zij zeker wel deze arts weigeren?
Moeder van een minderjarig kind. Kun je niet los zien.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
ZIJ hoeft niet geholpen te worden en haar man was er ook, die het kind kan begeleiden. Dan wacht zij maar lekker buiten.
Nou, dit is de keuze van de dokter. Hij wilt graag dat kind helpen, maar dan zonder pinguïn erbij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef zovty het volgende:
[..]
Yup. Want dat is haar keuze he.
Is toch niet zo moeilijk te begrijpen/in te leven?
En dat kind word geholpen door de dokter.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef Jahr00n het volgende:
Het ging om het kind dat ziek was, dat gaat voor.
De vader was erbij, opgelost.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:25 schreef zovty het volgende:
[..]
Moeder van een minderjarig kind. Kun je niet los zien.
Ach, ga toch weg met je PVV. Ben het eens met je stelling, maar dat heeft niks met PVV-stemmen te maken. Ik ben faliekant tegen een partij maar ik wil mensen wel graag aankijken als ik tegen ze praat. Die drie burka's hier in Nederland verdommen dat en die kunnen het dan gewoon uitzoeken. En verwacht dan niet dat je een baan vindt, verwacht niet dat je zomaar een ruime uitkering kan vangen. Dat standpunt heeft niets met PVV te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:21 schreef VatosLoco het volgende:
De frustratie word gewoon steeds meer als ik die berichten lees, en dan vragen mensen zich af waarom ik PVV stem, indien het in het straatje van de Moslims valt dan is het geoorloofd, wat als deze dokter zich nu beroept op zijn geloofsovertuiging dat hij niet met vreemde vrouwen mag spreken van zijn geloof? Wij moeten wel altijd begrip hebben voor deze manier van denken, maar onze manier van denken word niet gerespecteerd, denk je anders ben je een racist.
Inderdaad, en de raad van deze dokter gaat bekijken of dit mag of niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:25 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Nou, dit is de keuze van de dokter. Hij wilt graag dat kind helpen, maar dan zonder pinguïn erbij.
Hoezo had ze een keuze?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:25 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
En dat kind word geholpen door de dokter.
Maar bekijk het eens op deze manier, Mevrouw vind haar geloofsovertuiging blijkbaar belangrijker dan de gezondheid van haar kind, want ze had de keuze en zij kiest voor de boerka.
En nu jij?
Inderdaad en ik hoop dat de dokter zijn gelijk krijgt, anders is het weer een tegenslag voor de echte Nederlander in dit vervuilde tering land.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad, en de raad van deze dokter gaat bekijken of dit mag of niet.
Hij kan zoveel willen. Hij moet gewoon dat kind helpen en verder niet zeiken. Als je een kind wil helpen zonder z'n moeder erbij ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:25 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Nou, dit is de keuze van de dokter. Hij wilt graag dat kind helpen, maar dan zonder pinguïn erbij.
DAN FLIKKER JE TOCH LEKKER OPquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef AlligatorNL het volgende:
de echte Nederlander in dit vervuilde tering land.
GEEF ME POEN EN IK BEN ZO WEGquote:
Het zal er waarschijnlijk één zijn uit het midden-oosten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Verwacht eik niet dat hier om een berber gaat.
Poen ga je maar verdienen in je nieuwe thuisland zo doen de marokkanen het ookquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:28 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
GEEF ME POEN EN IK BEN ZO WEG
Moet eerst voldoende geld hebben om met de auto/vliegtuig/OV naar de evenaar te gaan!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Poen ga je maar verdienen in je nieuwe thuisland zo doen de marokkanen het ook![]()
.
Kun je lopen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:37 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Moet eerst voldoende geld hebben om met de auto/vliegtuig/OV naar de evenaar te gaan!
Staat er grappenmaker op je scrotum getatoeëerd?quote:
ja ze ''verdienen'' hier hun geld, vraag me af hoe als ze heel de dag rondjes rijden over de coolsingel in hun sl 65 amg maargoed dat is weer voor een ander topicquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Poen ga je maar verdienen in je nieuwe thuisland zo doen de marokkanen het ook![]()
.
Nee, bij jou wel?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:40 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Staat er grappenmaker op je scrotum getatoeëerd?
Nee, maar ik vind jou zo hilarisch, dat het haast niet anders kan!quote:
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:44 schreef Timehhhh het volgende:
[..]
ja ze ''verdienen'' hier hun geld, vraag me af hoe als ze heel de dag rondjes rijden over de coolsingel in hun sl 65 amg maargoed dat is weer voor een ander topic
@topic
ik vind het terecht dat ze geweigerd wordt, als iemand om geloofsredenen iets niet wil doen mag een arts hier iemand ook weigeren, een boerka hoort hier gewoon niet heel simpel en dat is niet om te discrimineren maar het zit niet in onze cultuur. Ik blijf het trouwens opvallend vinden dat de ''nieuwe nederlands'' zich zo snel gediscrimineerd voelen..........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |