Dat kan niet iedereen ivm allergieën, angsten etc.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik associeer brillen totaal niet met schoonheid, mooi of lelijk. Je kunt toch ook net zo gemakkelijk lenzen dragen als je echt denkt dat je er lelijker van wordt?
Wat een middeleeuwse opvatting over brildragers. Dat geldt al niet meer sinds de basisschool als stereotiep. Een mooie bril kan iemand mooier maken, en een lelijke lelijker. Ligt er maar net aan wat voor bril en wat voor gezicht. Ik zou iig niemand minder vinden omdat ze een bril dragenquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Aangezien ik topics doorgaans niet wil kapen, open ik maar ff een nieuw topic over brildragen en uiterlijk.
Ik ben de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Fortitude het volgende:
Overigens moet je dat "nadelig voor hun uiterlijk" uit mijn vorige post dus met een korreltje zout nemen. Ik zie het amper dus echt nadelig kan het niet zijn. Het zou alleen een puntje zijn wanneer ik objectief een eisenlijst af zou gaan. Wat niemand in het echte leven doet natuurlijk.
Jouw mening doet er zeker toe. Heel veel zelfs, aangezien een bril iets is waar je ten alle tijden aan herinnerd wordt. Al was het alleen maar doordat je zicht buiten de glazen niet goed is. Aangezien je bewust bent van dat ding, is de mening van anderen potentieel ook belangrijker.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:19 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja en? Ik had het volgens mij helemaal niet over het zelfbeeld van een brildrager. Ik gaf gewoon aan hoe ik tegen iemand aankijk die een bril draagt. Lijkt me juist wel dat mijn mening telt aangezien die niet beïnvloed is door het zelf dragen van een bril.
Waarom zou je er moeite mee hebben?quote:Overigens zou ik zelf wel wat moeite hebben met een dragen van een bril gok ik. Wat overigens niet veel gescheeld heeft. Ik heb net als mijn vader een zwak rechter oog. De enige rede waarom ik geen bril heb en hij wel is dat ik de eerste 10 jaar van mijn leven regelmatig naar de oogarts moest om dit te voorkomen. Geen idee meer wat daar precies gebeurd is dus ga er verder ook geen uitspraken over doen.
Moeite mee is te sterk uitgedrukt, ik zou er niet blij mee zijn en zou me er niet snel overheen kunnen zetten. Omdat je ogen niet helemaal 100% zijn en dat je daarmee geforceerd bent om een bril te dragen. Of lezen wat ik waarschijnlijk nog minder zou vinden. Lijkt me geen prettig idee om iets direct op je ogen te hebben liggen.quote:
Het probleem met die houding is, dat brillen duur zijn. Je bril aan de mode aanpassen, is een heel duur geintjequote:Op dinsdag 29 december 2009 12:58 schreef Re het volgende:
een bril zie ik als een sieraad, je hebt complimenterende en lelijke brillen die iemand dus mooier danwel lelijker kunnen maken
Maar het gaat jou bij jezelf dus niet primair over het uiterlijk dat verandert, maar puur de "vernedering" dat je lichaam niet 100% meer is?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:02 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Moeite mee is te sterk uitgedrukt, ik zou er niet blij mee zijn en zou me er niet snel overheen kunnen zetten. Omdat je ogen niet helemaal 100% zijn en dat je daarmee geforceerd bent om een bril te dragen. Of lezen wat ik waarschijnlijk nog minder zou vinden. Lijkt me geen prettig idee om iets direct op je ogen te hebben liggen.
Mijn ogen hebben een dioptrie van +6l & +6.5r... Jij kleine ogen, ik wilde dat ik dat hadquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:16 schreef diginoob2 het volgende:
En ik vind het zelf wel jammer dat mijn ogen veel kleiner worden achter een bril door de zware minsterkte, maar ook daarop weer een ´whatever´.
Beide maar voornamelijk het laatste denk ik. En dan dat het toonbaar is. Ik zie dat soort dingen trouwens nooit als vernedering. Eerder zielig, alhoewel dit ook niet echt bij een bril aangezien zoveel mensen een bril hebben en dat het er best wel ok uit kan zien.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar het gaat jou bij jezelf dus niet primair over het uiterlijk dat verandert, maar puur de "vernedering" dat je lichaam niet 100% meer is?
Ik haatte het ook om brillen te dragen, en ik draag nu ook al 8 jaar lenzen. Bril is voor mij nog steeds geen optie. Dus óf lenzen óf laseren. Hiermee verschil ik dan weer met jou!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:14 schreef LalalaHippie het volgende:
Mijn ogen zijn al bijna zo lang ik me kan herinneren te slecht om zonder lenzen of bril door het leven te gaan. Als kind vond ik het vreselijk, vooral omdat er gewoon geen leuke brillen waren. Dus ben ik zodra de oogarts het goedkeurde overgestapt op lenzen. Ik denk dat ik misschien wel 15 jaar alleen maar lenzen droeg in het openbaar.
Een paar jaar geleden ben toch maar weer eens gaan zoeken naar een bril, vooral omdat mijn ogen op sommige momenten toch een stukje gevoeliger werden. En tot mijn verbazing zijn er tegenwoordig een heleboel leuke modellen te vinden.
Sindsdien draag ik, mijn best opvallende, bril en mijn lenzen door elkaar, afhankelijk van kleding en gelegenheid. Wat mij betreft is het een sieraad / accessoire geworden en is het echt niet meer nodig om voor schut te lopen met een bril!
Vandaar dat vernedering tussen quotes stondquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:20 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Beide maar voornamelijk het laatste denk ik. En dan dat het toonbaar is. Ik zie dat soort dingen trouwens nooit als vernedering. Eerder zielig, alhoewel dit ook niet echt bij een bril aangezien zoveel mensen een bril hebben en dat het er best wel ok uit kan zien.
Mwa ik moet zeggen dat ik je ongelijk moet geven. Het idee dat ene bril per definitie lelijk is is een achterhaald idee uit de tijd dat dat ook echt zo was. 20 jaar geleden of langer was een bril niet echt tof. Maar tegenwoordig is het een soort mode-object geworden. En verder zie je tegenwoordig ook heel veel celebrities die gewoon relaxed een bril dragen. En daar valt niemand meer over.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Aangezien ik topics doorgaans niet wil kapen, open ik maar ff een nieuw topic over brildragen en uiterlijk.
Ik ben de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.
Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.
Aangezien wij thuis geen kabel meer hebben, krijg ik de laatste tijd weinig media en reclame mee. Maar er is een hele tijd lang heel fanatiek reclame gemaakt voor ooglaseren waar in gesuggereerd werd dat je er mooier van wordt. Daarvoor was er veel reclame voor contactlenzen, met dezelfde suggestie. Dit helpt niet mee in het zelfbeeld wat er gecreëerd kan worden bij de brildragers.
Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.
Leuke illustratie (met dank aan Friek_):
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat de meningen hier zijn en waarom...
Kan zijn dat mijn idee idd stamt van 10 tot 20 jaar terug... Toen ik op de MAVO zat, waren de brildragers categoriaal nog immer de lul ('93-'97). Het imago was toen nog steeds dat brildragers sulletjes zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwa ik moet zeggen dat ik je ongelijk moet geven. Het idee dat ene bril per definitie lelijk is is een achterhaald idee uit de tijd dat dat ook echt zo was. 20 jaar geleden of langer was een bril niet echt tof. Maar tegenwoordig is het een soort mode-object geworden. En verder zie je tegenwoordig ook heel veel celebrities die gewoon relaxed een bril dragen. En daar valt niemand meer over.
Dat er ooglaser reclames zijn is niet raar omdat die lui ook hun boterham moeten verdienen.
Btw ik heb geen bril maar heb wel een zwak voor knappe meisjes met een bril. Hoe tuttiger hoe prikkelender
quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:21 schreef shayolo het volgende:
[..]
Ik haatte het ook om brillen te dragen, en ik draag nu ook al 8 jaar lenzen. Bril is voor mij nog steeds geen optie. Dus óf lenzen óf laseren. Hiermee verschil ik dan weer met jou!
Het is ongeveer in 2000 omgeslagen. Toen is de brillenindustrie een beetje gaan ontdekken dat er met hippe brillen geld te verdienen valt. En dat is erg aangeslagen.Maar daarvoor hing het een beetje van het meisje af. Als het gewoon een vlotte assertieve meid was werd het door een bril geen sulletje. Dat was alleen voor sulletjes die ook nog een bril hadden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn dat mijn idee idd stamt van 10 tot 20 jaar terug... Toen ik op de MAVO zat, waren de brildragers categoriaal nog immer de lul ('93-'97). Het imago was toen nog steeds dat brildragers sulletjes zijn.
Catwalk modellen wellicht niet (behalve voor dure brillenmerken). Maar deze link maakt wel duidelijk dat er iets is veranderd de afgelopen 10 jaarquote:Naar mijn idee is dit niet verandert in de media. Kan momenteel geen enkele serie bedenken waarbij een brildrager cool is. Sterren die brillen dragen op de catwalk, doen dit niet in de films. Of enkel bij uitzondering/hoge leeftijd.
Wordt graag gecorrigeerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit vooroordeel heb ik ook snel bij mensen met een bril. Zou me niks verbazen als dit voor de meeste mensen opgaat.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:21 schreef EviL_AleX het volgende:
* EviL_AleX vindt brillen geil
Waarschijnlijk door mijn vooroordeel dat brillen intelligentie impliceren
Zijn brillen dan niet op maat te krijgen? Zo ingewikkeld lijkt me dat niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:30 schreef Seven. het volgende:
Ik draag buiten altijd lenzen omdat ik het praktischer vind én ik heb dus geen mooie bril omdat mijn hoofd te klein is voor normale brillen. Alleen met zo'n oversized zonnebril staat het wel grappig. Alleen kinderbrilletjes zijn smal genoeg maar daarvan zijn de pootjes weer te kort.
Dat is maar een hele kleine groep, de meeste mensen die een bril dragen kiezen daar voor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat kan niet iedereen ivm allergieën, angsten etc.
Schijnt dat toen de Rode Kmer in Cambodja de intellectuelen als bedreiging zag, ze gewoon iedereen met een bril uitmoorden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:58 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Dit vooroordeel heb ik ook snel bij mensen met een bril. Zou me niks verbazen als dit voor de meeste mensen opgaat.
op mode-vlak leef ik idd onder een steen... & I like it herequote:Op dinsdag 29 december 2009 14:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat is maar een hele kleine groep, de meeste mensen die een bril dragen kiezen daar voor.
Verder heb ik ook het idee dat je onder een steen leeft ofzo. Brillen worden ook al tijden puur als mode-accessoire gedragen, zelfs door mensen die geen oogafwijking hebben. Het stereotype over bril dragen waar jij zo mee zit en dat je projecteert op anderen, is IMHO totaal uit de lucht gegrepen. Het zit in je hoofd.
Misschien dat 13-jarige zwakstroom VMBO'ers het associëren met intellect en er daarom niet tegen kunnen, maar in de echte wereld bestaat dat stereotype van jou nauwelijks nog.
Komt dus (bijna) perfect overeen met mijn aandacht voor de modequote:Op dinsdag 29 december 2009 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ongeveer in 2000 omgeslagen. Toen is de brillenindustrie een beetje gaan ontdekken dat er met hippe brillen geld te verdienen valt. En dat is erg aangeslagen.Maar daarvoor hing het een beetje van het meisje af. Als het gewoon een vlotte assertieve meid was werd het door een bril geen sulletje. Dat was alleen voor sulletjes die ook nog een bril hadden.
De jaren erna heb ik veel meisjes die aanvankelijk lenzen droegen weer over zien gaan op het dragen van een bril. Gewoon omdat dat er ook leu uitzag. En in mijn studententijd (2001-2006) kregen meisjes met een bril zeker niet minder aandacht van de jongens.
Ik doelde eigenlijk op de rode loper bij de Oscars etc. De acteurs die brillen dragen, zie ik zelden op het witte doek met een bril. Tenzij het oudere mannen zijn, of ze een sullige rol spelen.quote:[..]
Catwalk modellen wellicht niet (behalve voor dure brillenmerken). Maar deze link maakt wel duidelijk dat er iets is veranderd de afgelopen 10 jaar
http://www.manofest.com/G(...)ies-Wearing-Glasses/
Natuurlijk is daar wel een discussie over mogelijk. Zo beslaan brillen, worden ze vies en is knuffelen met een bril op lastig.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef Louis22 het volgende:
Brillen zijn praktischer, daar is geen discussie over mogelijk.
Lenzen daarentegen vallen uit, prikken bij het indoen, zijn ontzettend klein (zie mijn sterkte ^ )quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar wel een discussie over mogelijk. Zo beslaan brillen, worden ze vies en is knuffelen met een bril op lastig.
Het kost moeite om lenzen in en uit te doen, om ze goed te houden als je ze niet in hebt, je raakt ze makkelijk kwijt, ze kunnen verkeerd op je oogbol terecht komen en ze kunnen ontstekingen veroorzaken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar wel een discussie over mogelijk. Zo beslaan brillen, worden ze vies en is knuffelen met een bril op lastig.
Kwestie van wat je belangrijk vindt denk ik dan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Het kost moeite om lenzen in en uit te doen, om ze goed te houden als je ze niet in hebt, je raakt ze makkelijk kwijt, ze kunnen verkeerd op je oogbol terecht komen en ze kunnen ontstekingen veroorzaken.
Bij het knuffelen kun je je bril afdoen, dat is net het praktische van de bril. Het beslaan en vies worden wil ik accepteren, maar samen wegen ze niet op tegen wat ik hierboven heb genoemd.
Dit is een interessante redenering. Een bril wordt tegenwoordig in de eerste plaats vaak als een sieraad gezien. Mensen gebruiken een bril vaak om te helpen bij het uitstralen wie ze willen zijn. Maar uiteindelijk is het toch een hulpmiddel bij een handicap. Zijn er meer mensen die stil staan bij het feit dat het dragen van een bril je handicap blootlegt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:28 schreef Alicey het volgende:
en er is ook niet direct te zien dat je iets aan je ogen mankeert.
Ik zie het hebben van niet perfecte ogen - iets dat volgens mij uiteindelijk driekwart of meer van de mensen treft - niet echt als een handicap. Het is meer een onvermijdelijke bijkomstigheid van ouder worden. Toen ik 15 was zag ik perfect, zo rond mijn 23e zijn mijn ogen duidelijk achteruit gegaan waardoor ik - na nog een blauwe maandag lenzen te hebben geprobeerd - uiteindelijk een bril ben gaan dragen. Sommige mensen zien hun hele leven minder goed, andere mensen hebben pas op hun 60e een bril nodig, maar uiteindelijk zijn er maar zeer weinig mensen die hun hele leven perfecte ogen houden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dit is een interessante redenering. Een bril wordt tegenwoordig in de eerste plaats vaak als een sieraad gezien. Mensen gebruiken een bril vaak om te helpen bij het uitstralen wie ze willen zijn. Maar uiteindelijk is het toch een hulpmiddel bij een handicap. Zijn er meer mensen die stil staan bij het feit dat het dragen van een bril je handicap blootlegt?
Volgens de Van Dale:quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik zie het hebben van niet perfecte ogen - iets dat volgens mij uiteindelijk driekwart of meer van de mensen treft - niet echt als een handicap. Het is meer een onvermijdelijke bijkomstigheid van ouder worden. Toen ik 15 was zag ik perfect, zo rond mijn 23e zijn mijn ogen duidelijk achteruit gegaan waardoor ik - na nog een blauwe maandag lenzen te hebben geprobeerd - uiteindelijk een bril ben gaan dragen. Sommige mensen zien hun hele leven minder goed, andere mensen hebben pas op hun 60e een bril nodig, maar uiteindelijk zijn er maar zeer weinig mensen die hun hele leven perfecte ogen houden.
Een bril nodig hebben is dus wel degelijk een handicap. Niets mis mee, imo.quote:RESULTAAT
han·di·cap [hendiekep] de; m -s 1 belemmering, nadeel 2 lichamelijk of geestelijk gebrek
Wellicht is het volgens de van dale een handicap, maar dan toch wel een aparte. Het is misschien wel de enige handicap die door veel mensen omgezet wordt in 'gadget'..quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale:
[..]
Een bril nodig hebben is dus wel degelijk een handicap. Niets mis mee, imo.
Je merkt pas dat het een handicap is als je het ding kwijtbent.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dit is een interessante redenering. Een bril wordt tegenwoordig in de eerste plaats vaak als een sieraad gezien. Mensen gebruiken een bril vaak om te helpen bij het uitstralen wie ze willen zijn. Maar uiteindelijk is het toch een hulpmiddel bij een handicap. Zijn er meer mensen die stil staan bij het feit dat het dragen van een bril je handicap blootlegt?
Daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Het kost moeite om lenzen in en uit te doen, om ze goed te houden als je ze niet in hebt, je raakt ze makkelijk kwijt, ze kunnen verkeerd op je oogbol terecht komen en ze kunnen ontstekingen veroorzaken.
Bij het knuffelen kun je je bril afdoen, dat is net het praktische van de bril. Het beslaan en vies worden wil ik accepteren, maar samen wegen ze niet op tegen wat ik hierboven heb genoemd.
Ach strikt genomen is dat zo. Maar het is er niet een die heel ernstig is en de remedie heeft dus zelfs zijn leuke kanten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is natuurlijk je mening, maar je argumentatie is wel een beetje vreemd... 'zo natuurlijk mogelijk'? De mens draagt volgens mij al sieraden en make-up sinds 2000 voor christus. -dat- is natuurlijk moeilijk te bewijzen, maar feit blijft dat allerlei stammen en culturen over de hele wereld ringen, kettingen, modder en bloemkleuren op hun lichaam en gezicht smeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:14 schreef MrElia het volgende:
de mens is het het mooist wanneer zijn/haar uiterlijk zo natuurlijk mogelijk is. Een bril is niet een natuurlijk deel van je gezicht, en daarom staat het imo vaak minder mooi dan zonder.
Als je er last van hebt zittie niet goed hoor,quote:Op woensdag 30 december 2009 10:18 schreef Cat_Tank het volgende:
Mijn vriend draagt een bril, en zonder bril is hij 'kaal'. Het staat hem heel goed. Hij kiest ook vaak opvallende modellen uit van kunststof.
Ikzelf heb een bril, maar die staat me voor geen meter. Mag vanaf 1 januari weer een keer een nieuwe uitzoeken![]()
Ik heb daarnaast ook lenzen. Eerlijk is eerlijk: ik vind dat een bril me niet staat en vermijd dan ook hem te dragen. Ook zijn lenzen handiger voor mij met m'n werk, en ik heb nooit echt kunnen wennen aan een bril. Ik krijg altijd erg last van m'n neus. Die flapjes waar de bril op leunt op je neus laten ook ruim 1,5 uur afdrukken zitten
Deze vind ik zonder brl net zo leuk of misschien zelfs wel leuker.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Ik ben de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.
Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.
Aangezien wij thuis geen kabel meer hebben, krijg ik de laatste tijd weinig media en reclame mee. Maar er is een hele tijd lang heel fanatiek reclame gemaakt voor ooglaseren waar in gesuggereerd werd dat je er mooier van wordt. Daarvoor was er veel reclame voor contactlenzen, met dezelfde suggestie. Dit helpt niet mee in het zelfbeeld wat er gecreëerd kan worden bij de brildragers.
Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 december 2009 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Heb je een vriend met een bril GimmeGore?
Wellicht is het vooral lastig met knuffelen als je beide een bril hebt. Mijn vriendin heeft ook een bril maar ik heb er geen en dat ding is ook nooit lastig bij knuffelen.
Die lenzendrager heeft mij er van overtuigd dat lenzen onhandig zijn.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:28 schreef GimmeGore het volgende:
maar op 1 na al mijn relaties zijn tot nu toe geweest met brildragers (die ene droeg lenzen) en ik heb echt nog nooit gehad dattie in de weg zat. Niet dat mijn bril in de weg zat, niet dat zijn bril in de weg zat, niet dat de brillen in de knoop raakte of what ever.
Hehe misschien heb ik dan toch een bril nodigquote:Op woensdag 30 december 2009 12:24 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
[..]
Die lenzendrager heeft mij er van overtuigd dat lenzen onhandig zijn.
Laten we het er op houden dat hij op hele ongepaste/oncharmante momenten zijn lenzen uit ging doen
Er zijn zelfs mensen die een bril dragen zonder sterkte omdat dat nu eenmaal hip schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:14 schreef nozem het volgende:
Volgens mij leven sommige mensen in een compleet andere wereld dan ik. Ik heb de indruk dat het hebben van een bril in mijn 'omgeving' bijna een pre is bij het andere geslacht.![]()
Vooruit, dat is wel heel ongenuanceerd, maar laten we zeggen dat zowel ik als mijn vriendin mooier zijn met bril dan zonder bril, en dat vinden we niet alleen zelf
Eens. Zat meisjes (en mannen in mindere mate, omdat ik daar niet zo op let) die ik met bril mooier vind dan zonder. En dat heeft nog niet eens met gewenning te maken, want het kan al gaan om een mooi meisje dat haar bril af zet in een uitgaansgelegenheid, ik heb haar net ontmoet, en opeens is ze een stuk minder aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:58 schreef Re het volgende:
een bril zie ik als een sieraad, je hebt complimenterende en lelijke brillen die iemand dus mooier danwel lelijker kunnen maken
Ik zei toch ook niet dat ik last heb van mijn bril tijdens knuffelenquote:Op woensdag 30 december 2009 11:28 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Als je er last van hebt zittie niet goed hoor,
en hou rekening met je eigen risico bij het uitzoeken van een nieuwe
En als je dan toch gaat shoppen voor een nieuwe, zoek dan gewoon net zo lang door tot je er eentje vindt die wel staat.
Ik ben voor deze bril heel Amersfoort zo n beetje afgeweest en pas in de laatste winkel vond ik een bril die ik echt leuk vond.
Ik blijf erbij dat ik nog nooit last gehad heb van mijn bril, qua knuffelen en intimiteiten, ik weet niet of jullie elkaar kopstoten geven of dat jullie met je gezichten op elkaar liggen als teken van liefde, maar op 1 na al mijn relaties zijn tot nu toe geweest met brildragers, die ene droeg lenzen en ik heb echt nog nooit gehad dattie in de weg zat. Niet dat mijn bril in de weg zat, niet dat zijn bril in de weg zat, niet dat de brillen in de knoop raakte of what ever.
net een foto voor dailymugshot gemaakt zonder bril, ziet er maar raar uit :p
Die foto is mooi, omdat ze flink decollete heeft en mooi gezicht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[ afbeelding ]
Door de bril heeft ze voor mij een lekker ondeugende sexy uitstraling. Maar goed: smaken verschillen.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:40 schreef TheaTraal het volgende:
[..]
Die foto is mooi, omdat ze flink decollete heeft en mooi gezicht.
Jammer van de bril.
Vind het stuk minder aantrekkelijk als iemand een bril heeft.
Contactlenzen!
Hoe is een soort verlengstuk van iemands uiterlijk. Het maakt niet enorm veel knapper of lelijker maar kan juist een extra toevoeging zijn aan hoe mooi een persoon van zichzelf is.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:44 schreef Thrust het volgende:
Gooi er nog maar een wel bekende term in, beauty is in the eye of the beholderWel of geen bril maakt dan weinig uit
tegenwoordig idd niet meer nee, maar toen wel.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:57 schreef GimmeGore het volgende:
Tegenwoordig heb je echt geen last meer van -6 glazen, als je dan nog elke week terug moet, is het handiger om een andere opticien te zoeken.
Het ligt ook aan welke sterkte je hebt. Ik heb bijvoorbeeld de astronomische sterktes van +6l/+6.5r... Probeer daar maar eens dunne glazen voor te vinden die betaalbaar zijn. Met min-sterktes schijnt het een stuk makkelijker te zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:25 schreef GimmeGore het volgende:
Waarom heb je überhaupt speciale glazen nodig, mijn moeder had -14 tot een paar jaar terug en haar glazen waren nog niet eens super dik meer.
Haar laatste -14 glazen waren net zo dik als de ultra lichte -11 glazen van een ouwe bril die ze bewaarde voor de zekerheid
Ik heb die 'sexy scientist' look als ik een bril draag...jammer genoeg ben ik gezegend met uitstekende ogen en ga ik zo'n ding niet dragen met nepglazenquote:
Dat is ook zo..quote:Op maandag 4 januari 2010 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien vinden mannen een bril bij meisjes hier vaak mooier dan de meisjes het zelf vinden
Dit ja.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:03 schreef katerwater het volgende:
Brildrager hier. Sommige reacties vind ik wel erg kinderachtig. Sommige mensen zijn mooier zonder, sommige mooier met. Er is echt geen consensus over te bereiken.
Weet je nog waar je je gevoel voor humor het laatst gezien hebt?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:12 schreef ripley1 het volgende:
Het is duidelijk een pornofoto waarop een blonde bimbo een bril op d'r neus geduwd heeft gekregen om de secretaressenlook/het schuchtere meisje look te krijgen...
In je reet. Zo, nu niet meer zeurenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Weet je nog waar je je gevoel voor humor het laatst gezien hebt?
Denk eerder dat b.v. sterkte en (on)gemak ermee te maken hebben. Ik heb -8 en -7.5 en al neem ik extra dunnen glazen ( die een godsvermogen kosten ) blijven de glazen vrij dik en verkleinen de glazen mijn ogen. Daarnaast is een bril dus vaak onhandig met van alles en nog wat, zoals sporten, glazen die beslaan, vies worden en tegenaan stoten enz enz.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:16 schreef Marc1981 het volgende:
[..]
Dat is ook zo..
Ik denk dat de voornaamste reden dat mensen iets tegen brillen hebben, is omdat kinderen op jonge leeftijd altijd gepest werden als ze een bril op hadden (brillioot, etc).
Voor de rest maakt het heel veel uit wat voor soort bril het is, vind ik. Zelf wil ik zelfs dat mijn vriendin een brilletje neemt ipv lenzen.. lijkt me juist leukZij is het er alleen niet zo mee eens lol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |