abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76171045
(Novum) - Het is lang niet zeker of de 23-jarige Nigeriaan die een aanslag in een vliegtuig wilde plegen was betrapt als hij op Schiphol was gecontroleerd met een bodyscan. Dat schrijft De Telegraaf op basis van een bron die jaren bij de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst werkte.

Al-Qaida zou zelf ook al zo'n scan hebben om er mee te oefenen. Maandag wees operationeel directeur van Schiphol Ad Rutten erop dat de kans dat de terrorist was gepakt veel groter was geweest als controle met de bodyscan was toegestaan.

Schiphol heeft zeventien bodyscans, maar alleen mensen die ermee instemmen gaan door de scan. Het Europees parlement heeft bezwaren omdat de scan door kleren heen kan kijken.

Dat Al-Qaida de scan ook al heeft, is voor Europarlementariër Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) geen reden om af te zien van de invoering van de scan. Op Radio 1 zei ze dat de technologie op luchthavens zo modern mogelijk moet zijn.

Toen ik voor het eerst hoorde over de mislukte aanslag wist ik al dat politici dit incident meteen zouden aangrijpen om direct nieuwe privacy schendende "veiligheids"maatregelen in te invoeren.

Suprise!!! Net zoals de indentificatie plicht die de bevolking zou moeten beschermen tegen een aanslag gaat de body scan ons dus ook niet helpen. Wel heeft de overheid weer een mooi extra middel om controle uit te oefenen op de bevolking en de bevolking te controlleren.

Identificatie plicht
EPD
Slimme energie meter
Opslag biometrische gegevens
Opslag reisgegevens (OV Chipknip + Rekeningrijden)
Opslag communicatie gegevens
Opslag internet gegevens
Bodyscan op schiphol
GPS Polsband om bij grote evenementen
Ontwikkeling van INDECT ( http://www.indect-project.eu/ )

What's next.....

Slaapt u gerust verder, de overheid waakt over u.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:03:31 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_76171064
Rfid in je schoenen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:06:19 #3
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76171123
Aids in je lichaam
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:06:45 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76171135
en wat schendt die bodyscnan precies in je privacy?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_76171148
Is die bodyscan die Terahertz-scanner?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_76171157
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:03 schreef marcel-o het volgende:
Rfid in je schoenen
Op termijn zullen we allemaal voorzien worden van een VeriChip http://en.wikipedia.org/wiki/VeriChip

Men moet de bevolking alleen nog aan het idee laten wennen zodat er niet teveel weerstand komt tegen de chip. In dat stadium zitten we dan ook op het moment.

10-15 Jaar terug hielden we de maatregelen die nu al ingevoerd zijn voor onmogelijk. Laat staan dat we nadachten over het chippen van mensen. Dat was alleen iets voor sciencefiction films.
pi_76171170
quote:
Toen ik voor het eerst hoorde over de mislukte aanslag wist ik al dat politici dit incident meteen zouden aangrijpen om direct nieuwe privacy schendende "veiligheids"maatregelen in te invoeren.

Suprise!!! Net zoals de indentificatie plicht die de bevolking zou moeten beschermen tegen een aanslag gaat de body scan ons dus ook niet helpen. Wel heeft de overheid weer een mooi extra middel om controle uit te oefenen op de bevolking en de bevolking te controlleren.
Je zegt het alsof privacyschennis een opzichzelfstaand doel van de overheid is. Dat lijkt me wat te cynisch eerlijk gezegd.
pi_76171214
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:06 schreef Jumparound het volgende:
en wat schendt die bodyscnan precies in je privacy?
Je stelt de vraag de verkeerde kant op en hier gaat het al fundamenteel fout. We moeten niet eerst denken aan onze privacy maar eerst denken aan het nut van dergelijke maatregelen en het DAN afwegen tegen de inbreuk op de privacy.

Deze opzichstaande situatie is niet interessant , deze situatie is pas interesseant als je het in het grotere geheel plaatst.

Look at the big picture
pi_76171223
pi_76171231
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:08 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je zegt het alsof privacyschennis een opzichzelfstaand doel van de overheid is. Dat lijkt me wat te cynisch eerlijk gezegd.

Controle is een doel van de overheid. Controle krijgen is een doel van de mensheid, altijd al geweest.
pi_76171234
quote:

[..]

Je kan het ook anders formuleren, en zeggen dat de overheid duidelijk het privacy-oogmerk van burgers uit het oog is verloren.
Faal van de eeuw.
pi_76171243
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:11 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je kan het ook anders formuleren, en zeggen dat de overheid duidelijk het privacy-oogmerk van burgers uit het oog is verloren.
Precies.
pi_76171312
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Precies.
Wat je verder ook van "Revolution-NL" en zijn topics of opmerkinen vindt, de constatering die jij zelf doet is natuurlijk niet minder erg/gevaarlijk.
Het is een trend die, als die zich door blijft zetten zoals dit nu al jaren gebeurd, niet goed kan aflopen.
Voor ons, als onderdanen van de overheid, of de overheid zelf.
Faal van de eeuw.
pi_76171322
Maar hebben wij het hier nu over die Terahertz-scanner, of niet?
Faal van de eeuw.
pi_76171330
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Controle is een doel van de overheid. Controle krijgen is een doel van de mensheid, altijd al geweest.
De biopouvoir van Foucault.

Er is natuurlijk een grens waar privacy begint of ophoudt. En we moeten waken dat die grens niet te ver opschuift. Niet elke verandering is een inbreuk op de privacy. Een bodyscan, met of zonder personeel ernaast is in mijn ogen geen schending van de privacy. Wanneer ik met 250 anderen in een vliegtuig zit wil ik dat de kans dat het ding opgeblazen wordt zo klein mogelijk is. Het gaat om mijn eigen veiligheid, om mijn levensbelang. In zoverre zie ik het als een MRI scan of een operatie in het ziekenhuis waar je ook naakt op een tafel zou kunnen liggen om anderen de mogelijkheid te geven om dat leven te redden, te verlengen of dragelijker te maken. (mijn levensbelang)
Ding moet natuurlijk wel onschadelijk zijn voor de gezondheid bij frequent en minder frequent gebruik. Daar heb ik meer vraagtekens bij dan bij het schenden van de privacy.

Ben het wel met je eens dat we ons drukker moeten maken om onze privacy en het idee los moeten laten dat iedereen alles maar moet weten en dat dat goed is omdat je immers toch niks te verbergen hebt en het dus niets uitmaakt dat men al die dingen van je weet.

Controle krijgen is in een bepaalde mate ook helemaal niet slecht en zelfs noodzakelijk. Anders zou het al snel een anarchistische boel worden.

[ Bericht 61% gewijzigd door dramatiek op 29-12-2009 10:24:29 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_76171429
quote:
Het doel is macht over de burgers. Burgers over wie je veel macht hebt kunnen je niet in de weg zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76171493
Even aan de mensen die altijd vragen waarom een bepaalde maatregel je privacy zou schenden, noem eens een voorbeeld van iets wat wel privacyschending is. Wat is privacy volgens jullie precies?
pi_76171506
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het doel is macht over de burgers. Burgers over wie je veel macht hebt kunnen je niet in de weg zitten.
Dat en een gemeenschappelijke vijand (terroristen) en het liefst de bevolking dom houden. De ultieme weg naar een politiestaat.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:33:35 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76171661
Tsja, die terroristen zijn beter gemotiveerd dan de beveiligingsmedewerkers, en hebben ook meer opleiding...
censuur :O
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:42:34 #20
243636 emmerhoofd
(bijna) unbotherable
pi_76171873
Op zich kan ik de discussie wel waarderen, maar de TT is 'Al-Qaida oefent zelf al met bodyscan'...

Wellicht dat je de titel kan aanpassen zodat deze ook weergeeft waar het nu over gaat? Want nu gaat het meer over privacy en controle-devices dan over Al-qaida...
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:44:18 #21
243636 emmerhoofd
(bijna) unbotherable
pi_76171918
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat is privacy volgens jullie precies?
Privacy voor mij is iets kunnen doen zonder dat het of gecontroleerd of geregistreerd wordt. Niet meer en niet minder.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:46:43 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_76171990
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Even aan de mensen die altijd vragen waarom een bepaalde maatregel je privacy zou schenden, noem eens een voorbeeld van iets wat wel privacyschending is. Wat is privacy volgens jullie precies?
Ik heb het natuurlijke recht om alles over mezelf geheim te houden. Als iemand iets moet weten moeten daar goede argumenten voor zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:46:44 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_76171991
Bovendien snap ik die terroristen niet echt. Waarom zonodig in het vliegtuig zelf ?

Stel : ik vul twee grote koffers met leuke stofjes, ga midden in de vakantie-tijd naar het vliegveld en druk op de knop net voor het punt waarop de controles worden uitgevoerd. Er staan dan vele honderden mensen in de rijen, en ik heb een hoeveelheid springstof ter beschikking die zelfs met de meest lakse controles wel gevonden zou worden als ik die het vliegtuig in zou willen brengen.

Wil je echt objecten raken : laad een busje vol met springstof, en blaas het op op een brug of in een tunnel. Je raakt misschien wat minder mensen, maar het effect is veel langduriger. Twintowers was leuk, maar de verstoring van de Amerikaanse economie was beperkt. Stel dat je Manhattan nagenoeg onbereikbaar voor autoverkeer zou maken door (de meeste van) de tunnels en bruggen op te blazen, dat is goed voor jaren verstoring.

Ik heb me echt af zitten vragen of deze mislukte aanslag wel echt was, of in scene was gezet. Waarom probeerde de Nigeriaan midden in de cabine zijn zaakje te laten ontploffen, i.p.v. op het toilet, waar niemand hem had kunnen beletten om het goed te doen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:46:45 #24
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76171992
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je stelt de vraag de verkeerde kant op en hier gaat het al fundamenteel fout. We moeten niet eerst denken aan onze privacy maar eerst denken aan het nut van dergelijke maatregelen en het DAN afwegen tegen de inbreuk op de privacy.
Oke, het nut van een bodyscan is dat o.a. vreemde paketten opgespoort kunnen worden, ookal zijn ze op het lijf van iemand geplakt, toch? Als ik dus een goede redenatie vind, mag ik aannemen dat het een goede maatregel is toch?
quote:
Deze opzichstaande situatie is niet interessant , deze situatie is pas interesseant als je het in het grotere geheel plaatst.

Look at the big picture
Tja...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:48:38 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76172041
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:46 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb me echt af zitten vragen of deze mislukte aanslag wel echt was, of in scene was gezet. Waarom probeerde de Nigeriaan midden in de cabine zijn zaakje te laten ontploffen, i.p.v. op het toilet, waar niemand hem had kunnen beletten om het goed te doen.
-hij zat net naast de vleugel (en brandstoftanks)
-vlak voor de landing valt het op als je niet op je plek zit
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')