Maar als maar 1 iemand die plaat heeft aangevraagd... (en dat lijkt me niet onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 09:45 schreef TheVulture het volgende:
Nog een keer trouwens over die lijst... Celine Dion staat er ook niet in... terwijl iemand daar volgens mij toch echt 50.000 EUR voor heeft betaald
Was dat niet gewoon een grap van Timur?quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:45 schreef TheVulture het volgende:
Nog een keer trouwens over die lijst... Celine Dion staat er ook niet in... terwijl iemand daar volgens mij toch echt 50.000 EUR voor heeft betaald
Maar dat kan toch helemaal niet Timoer!quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:51 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon een grap van Timur?
Ik heb het hele sterke vermoeden dat de reacties achter de plaat het aantal requests betekenen... ik zie mijn eigen motivatie dus terug bij Mando Diao.... je ziet bij die kerstplaat van MM dus 129 reacties staan... wat haar een plek in de top 10 had moeten geven....quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:48 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Maar als maar 1 iemand die plaat heeft aangevraagd... (en dat lijkt me niet onwaarschijnlijk) Het bedrag is niet leidend.
Je maakt een lijst op basis van requests.... dus als je je daar niet aan wil houden ook prima.. maar maak er dan ook geen hitlijst van zoals nu gedaan is... nu word je als luisteraar gewoon voor de gek gehoudenquote:Op dinsdag 29 december 2009 09:49 schreef RedGuy het volgende:
Tuurlijk is de lijst (behalve wellicht de top 100/50/20) niet op basis van aantal aanvragen of geld.
De toegangelijke nummers worden overdag gedraaid en de wat experimentele nummers 's avonds of 's nachts, ze moeten natuurlijk ook geen luisteraars gaan verliezen.
Zo is vannacht Sigur Ros gedraaid, hoe vaak komt die in de dagprogrammering voorbij?
Klopt, ik heb niets met het genre... Maar dezequote:Op dinsdag 29 december 2009 09:54 schreef -Hans- het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Lose yourself. gruwelijke plaat !
Zit echt veel sfeer in de plaatquote:Op dinsdag 29 december 2009 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt, ik heb niets met het genre... Maar deze.
Nee ok, maar ik vraag me echt af waarom ze zo moeilijk doen... maak er dan gewoon geen lijst van als je ze toch op een zelfgekozen moment wilt draaien.... dan ben je wel eerlijk tegen je luisteraarsquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:06 schreef Sersjee het volgende:
Het aantal reacties is niet het aantal requests. Als je een request deed via de website kon je een reactie invullen, maar dat hoefde niet. Hoe dat bij de requests via het callcentre is geregeld weet ik niet, maar het lijkt me in ieder geval niet standaard.
Dat de lijst niet 100% is, ja, da's wel duidelijk, maar ik denk dat de bovenste, ik noem maar wat, 100 wel kloppen en dat de rest, met een schuin oog kijkend naar het aantal aanvragen, een beetje verdeeld is.
Samen met de hidden track op The Second You Sleep. En de live versie is eigenlijk vele malen mooier dan deze studio uitvoeringquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:15 schreef TheVulture het volgende:
Mooiste plaat van Saybia die ze gemaakt hebben
Nah, zit met meer mensen hier in het hok, maar wel lekkerquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:18 schreef -Hans- het volgende:
The Final Countdown
Nu gaat 'ie heel hard.
Daar heb je absoluut een punt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee ok, maar ik vraag me echt af waarom ze zo moeilijk doen... maak er dan gewoon geen lijst van als je ze toch op een zelfgekozen moment wilt draaien.... dan ben je wel eerlijk tegen je luisteraars
Is ook wel zo. Het gaat er om dat de platen uberhaupt gedraaid worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:20 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Daar heb je absoluut een punt.
Overigens moet ik zeggen dat de samenstelling van deze lijst me bitter weinig interesseert, het is m.i. niet meer dan een bijproduct van de SR. Zolang de top-zoveel-van-de-jaren-zoveel-lijsten maar naar eer en geweten worden gemaakt, vind ik het wel best.
Helemaal mee eens. Fantastische plaat ditquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Eén van de weinig U2 platen die ik kan waarderen.
Sowieso een van hun beste nummers, samen met With or Without you, die blijf ik ook prachtig vinden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Eén van de weinig U2 platen die ik kan waarderen.
Volgens mij alleen bij hele hoge uitzondering wel, als de aanvraag bijzonder is en de DJ's in het huis hem in de privé collectie hebben. Of hij dan ook in de eindlijst komt weet ik eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:33 schreef RedGuy het volgende:
Een plaat die sowieso niet in de database van 3FM staat wordt niet gedraaid.
Da is ook logisch natuurlijk. Ik kan ook wel de Mosselman aanvragen, maar die zullen ze echt no way draaienquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:33 schreef RedGuy het volgende:
Een plaat die sowieso niet in de database van 3FM staat wordt niet gedraaid.
Vorig jaar heb ik The Gaslight Anthem aangevraagd, stond nog niet in de database, hebben ze ook niet gedraaid.
De DJ van Jiggy Dje heeft een nummer van Jiggy Dje aangevraagd, die wel live bij Giel is geweest maar niet in de database staat, staat ook niet in de lijst.
Alle platen die in de database staan en zijn aangevraagd, staan in de lijst. Platen die niet in de computer staan, hebben de lijst dan ook niet gered.. Jammer, maar helaas.
Volgens mij hebben ze die gewoonquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da is ook logisch natuurlijk. Ik kan ook wel de Mosselman aanvragen, maar die zullen ze echt no way draaien.
Ja, maar op 3FM.nl zijn veel mensen ontstemd over het feit dat hun aangevraagde plaat niet in de lijst staat, maar die staat gewoon niet in de database omdat het geen 3FM muziek is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da is ook logisch natuurlijk. Ik kan ook wel de Mosselman aanvragen, maar die zullen ze echt no way draaien.
Dit klopt niet helemaal, nummers die wel in de database staan maar niet genoeg aangevraagd worden halen de lijst ook niet. Dus als je toevallig de enige was die hem aanvroeg zal hij er ook niet in staan, al zit hij in de database.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:43 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ja, maar op 3FM.nl zijn veel mensen ontstemd over het feit dat hun aangevraagde plaat niet in de lijst staat, maar die staat gewoon niet in de database omdat het geen 3FM muziek is.
Nu vind ik ook dat ze het beter moeten aangeven, dat een nummer wel in de database moet staan om gedraaid te worden.. maar dan hadden ze de 7 miljoen misschien ook niet gehaald.
Ik vind dit lijstje veel prettiger dan bij radio 2. Hier is toch meer afwisseling van muziek. FOute nummers mogen hier wel voorbij komen, mits ze in de computer staan natuurlijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 10:20 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Daar heb je absoluut een punt.
Overigens moet ik zeggen dat de samenstelling van deze lijst me bitter weinig interesseert, het is m.i. niet meer dan een bijproduct van de SR. Zolang de top-zoveel-van-de-jaren-zoveel-lijsten maar naar eer en geweten worden gemaakt, vind ik het wel best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |