Er zit er nog een dichterbij, aan dezelfde weg. Naast de Multicopy.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Wat is de dichtsbijzijnde fietsenmaker vanaf t neude?ik dacht zelf fietspunt bij schouwburg? maar zou fijn zijn als er 1 dichterbij zit (sleutel is afgebroken)
Ik heb nog geen idee, m'n stemwijzer kwam uit op Trots op Nederland...quote:Op zondag 31 januari 2010 21:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Op welke partij gaan jullie stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen? Ik stem zelf Partij Vrij Utrecht.
Lijkt me nou niet de meest betrouwbare partij die er tussen zit. Niet goed genoeg bevonden door Wilders, en dan toch een partij beginnen dan maar met een naam die er heel erg op lijkt.... tja.\quote:Op zondag 31 januari 2010 21:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Op welke partij gaan jullie stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen? Ik stem zelf Partij Vrij Utrecht.
http://www.stemwijzer.nl/gr2010/utrecht/app.htmlquote:Op zondag 31 januari 2010 22:38 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Lijkt me nou niet de meest betrouwbare partij die er tussen zit. Niet goed genoeg bevonden door Wilders, en dan toch een partij beginnen dan maar met een naam die er heel erg op lijkt.... tja.\
Ikzelf weet het nog niet overigens. Het kieskompas opent pas woensdag. Werkt stemwijzer al wel? (voor utrecht dan he).
Thanxquote:Op zondag 31 januari 2010 22:38 schreef cryotek het volgende:
[..]
http://www.stemwijzer.nl/gr2010/utrecht/app.html
Alsjeblieft
Bij mij kwam PVU uit de stemwijzer, dus tja.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:38 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Lijkt me nou niet de meest betrouwbare partij die er tussen zit. Niet goed genoeg bevonden door Wilders, en dan toch een partij beginnen dan maar met een naam die er heel erg op lijkt.... tja.\
Ikzelf weet het nog niet overigens. Het kieskompas opent pas woensdag. Werkt stemwijzer al wel? (voor utrecht dan he).
En bovenstaande kan dan wel geschreven zijn door Van Oosten, maar zoals hij dit beschrijft, klopt 't wel.quote:[..]
De politiek wil best luisteren, maar alleen als je het met ze eens bent. Ik zal twee voorbeelden geven. Bewoners in het Utrechtse Ondiep werden door de gemeente uitdrukkelijk gevraagd mee te denken over de herinrichting van het Thorbeckepark. Toen bleek dat de gemeente en Mitros drie flats wilden bouwen ten koste van het Thorbeckepark, terwijl de gemeente beweert dat Ondiep groener moet worden, en dat daar bomen voor gekapt moesten worden, gingen de bewoners dwarsliggen en liepen ze uiteindelijk naar de rechter. En daar voerde de gemeente aan dat de bewoners niet belanghebbend waren. Dat vond de bestuursrechter ook en het beroep werd dus niet-ontvankelijk verklaard. En maar klagen dat de bewoner niet bereid is om deel te nemen aan inspraakprocedures.
Het tweede voorbeeld. Complexen van sociale huurwoningen mogen in Utrecht alleen gesloopt worden als 60% van de huurders zich voor de sloop en nieuwbouw hebben uitgesproken. Dat staat in het collegeprogramma. Nadat een paar keer was gebleken dat de sloop op die manier niet voldoende steun kreeg bij de bevolking, besloten de corporaties en de gemeente om alleen de "ja"- en "nee"- stemmers maar te tellen. Dan hoef je de bewoners die niet thuis zijn of geen mening hebben niet mee te tellen bij de huurders die niet voor zijn. En dat scheelt een slok op een borrel. Dát er gesloopt wordt, staat eigenlijk vast. Huurders mogen, net als in het Oostblok, alleen maar "ja" zeggen.
Nee, luisteren is er niet bij. De grote gevestigde politieke partijen hebben hun eigen (verborgen) agenda en die drukken ze gewoon door. Of de burger dat nu leuk vindt of niet. Gewone burgers hebben op die agenda geen enkele invloed, machtige actoren als de ambtelijke dienst, Hoog Catharijne, Heymans, Burgfonds, woningcorporaties als Mitros, Rijkswaterstaat en de club van Elco Brinkman des te meer. Problemen waar de burger van wakker ligt als onveiligheid, overlast, verloedering van de woonomgeving, bureaucratische rompslomp blijven onopgelost. En omdat de politiek er niet in slaagt die problemen op te lossen en de mensen het zat zijn dat er niet naar ze geluisterd wordt, daarom zijn ze ontevreden en stemmen ze op Wilders. De vraag "waar blijft de proteststem?" van Aukje van Roessel is daarmee beantwoord. De waarheid is eenvoudig voor wie bereid is haar onder ogen te zien.
http://dnu.nu/column/1200-de-kloof-en-het-burgerlijk-onbehagen
Ja erg vervelend, gingen ze in het Educatorium, terwijl mensen tentamens zaten te maken lawaai lopen maken met toeters en geschreeuwquote:
Sukkels, die lawaaimakers. Maar ze hebben inmiddels de onderhandelingen afgebroken.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:45 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ja erg vervelend, gingen ze in het Educatorium, terwijl mensen tentamens zaten te maken lawaai lopen maken met toeters en geschreeuw
Die ovjaarkaart is er omdat vervoer geen belemmering mag zijn om te gaan studeren. Denk eens aan al die mensen die niet in een stad wonen waar een universiteit is. Opleidingen zijn ook heel verschillend per universiteit. Je moet gewoon vinden wat het beste bij je past en niet elke uni heeft alle opleidingen. Overigens mogen ze wel wat strenger zijn wat mij betreft en bijv alleen het traject tussen huis en uni gratis maken. Want daar gaat het immers om. Dat ik nu met mijn kaart ook gratis naar Lutjebroek mag reizen is leuk, maar eigenlijk niet waar de ovjaarkaart voor bedoeld is.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Sukkels, die lawaaimakers. Maar ze hebben inmiddels de onderhandelingen afgebroken.
Hoog tijd trouwens dat er bezuinigingen komen op onderwijs. Zeker de UU, die met al het geweld van de wereld hun geldslurpende panden in de binnenstad open willen houden, kan wel met wat minder.
Maar ook studenten, wat te denken van zo'n OV-kaart? Waarom is dat? Als je niet gaat wonen in je studentenstad, dan is vervoer daar naar toe toch gewoon je eigen zaak? Ik snap die verkapte staatssteun voor de NS echt niet.
Ik ben wel voor behoud van het UBlad trouwens!
Dat laatste onderschrijf ik wel, als je dan toch een OV-kaart moet geven, maak er dan een trajectkaart van.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:23 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Die ovjaarkaart is er omdat vervoer geen belemmering mag zijn om te gaan studeren. Denk eens aan al die mensen die niet in een stad wonen waar een universiteit is. Opleidingen zijn ook heel verschillend per universiteit. Je moet gewoon vinden wat het beste bij je past en niet elke uni heeft alle opleidingen. Overigens mogen ze wel wat strenger zijn wat mij betreft en bijv alleen het traject tussen huis en uni gratis maken. Want daar gaat het immers om. Dat ik nu met mijn kaart ook gratis naar Lutjebroek mag reizen is leuk, maar eigenlijk niet waar de ovjaarkaart voor bedoeld is.
Het ligt niet in Overvecht, maar wel vlak daarbij. Je zit zo op de Amsterdamsestraatweg, maar wel echt bijna helemaaaaaaaaaaaal aan het eind. Persoonlijk zou ik het niet doen, tenzij de nood heel hoog is. Waar woon je nu dan?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:27 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb even een dringende vraag: morgen heb ik een hospiteeravond in een huis dat ligt aan het Vechtplantsoen. De bewoners van het huis mailden me dat er nog weinig reacties waren. Nu ben ik zelf niet zo bekend in Utrecht, maar volgens mij ligt dit in Overvecht en das niet een al te beste buurt, toch?Of is het wel OK daar?
Ik woon nu op de Uithofquote:Op maandag 1 februari 2010 20:19 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Het ligt niet in Overvecht, maar wel vlak daarbij. Je zit zo op de Amsterdamsestraatweg, maar wel echt bijna helemaaaaaaaaaaaal aan het eind. Persoonlijk zou ik het niet doen, tenzij de nood heel hoog is. Waar woon je nu dan?
*ff weggeknipt*
Volgens mij is dat ook zoquote:Op maandag 1 februari 2010 20:23 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik woon nu op de UithofDe nood is niet zo hoog, maar ik wil op den duur toch a) dichterbij het centrum en b) heel belangrijk: een gezellig huis! Heb nu maar 1 huisgenootje namelijk, is nogal saai! Maar ik zit ook heeeeeel erg te twijfelen aangezien de locatie echt niet top is, het lijkt wel op de kaart alsof de Uithof dichterbij het centrum is
Pff... ik weet het ff niet meerquote:
Ja, dat geloof ik ook. En als ik op Google Streetview kijk word ik er niet echt vrolijk van.quote:
Ga bij een vereniging! Krijg je ook sneller een kamer!quote:Op maandag 1 februari 2010 20:27 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Pff... ik weet het ff niet meerIk word echt depri van die dooie boel hier op de Uithof
ik wil gewoon heel graag een gezellig huis. Nouja ik ga morgen maar gewoon kijken of het wat is denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |