Op de site van de babydump zien ze er het zelfde uit. De citi zijn effen en de cabriofix hebben hippere kleuren.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:25 schreef mefke79 het volgende:
vlindur volgens mij het zonnekapje en de optie voor isofix. Ik weet niet of de verkleiner ook in de citi zit.
Tip van de dag: kleur van vorig jaar pakken scheelt meestal al flink in de kosten.
Specs Cabriofixquote:De Maxi-Cosi Citi SPS is een autostoel uit de groep 0+ en dus geschikt voor baby’s vanaf 0 tot 12 maanden of tot 13 kilo.
Dankzij het Side Protection System biedt de Maxi-Cosi SPS optimale bescherming.
De autostoel is eenvoudig te bevestigen met de 3-puntsgordel en de gordels zijn eenvoudig met een hand strak te trekken. De Maxi-Cosi Citi moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting in.
De uitneembare zitverkleiner biedt extra ... lees verder ...steun aan hoofd en rug. De ergonomisch gevormde draagbeugel is eenvoudig met een drukknop te verstellen. Onder in de autostoel zit een handige opbergruimte.
De bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar.
De Maxi-Cosi Citi SPS vormt een ideaal 3-in-1 reissysteem samen met de wandelwagen en reiswieg.
De Maxi-Cosi Citi SPS komt inclusief gordelbeschermers en zonnekap.
Afmetingen:
Breedte binnenkant zitje: 26 cm
Totale breedte zitje: 43,5 cm
Diepte binnenkant zitje: 30 cm
Lengte van rug zitje: 50 cm
Totale lengte: 710 mm
Gewicht: 2,75 kg
Voldoet aan: ECE R44/04 en is goedgekeurd voor gebruik in het vliegtuig (zie ook www.tuv.com)
quote:De Maxi-Cosi Cabriofix is een autostoel uit de groep 0+ en dus geschikt voor baby’s vanaf 0 tot 12 maanden of tot 13 kilo.
Dankzij het Side Protection System biedt de Maxi-Cosi Cabriofix optimale bescherming. De autostoel is eenvoudig te bevestigen met de 3-puntsgordel en de gordels zijn eenvoudig met een hand strak te trekken. Praktische haken houden de harnasgordel opzij. De Maxi-Cosi Cabriofix moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting ... lees verder ...in. De Maxi-Cosi CabrioFix kan ook gebruikt worden in combinatie met de Maxi-Cosi EasyFix en de Maxi-Cosi EasyBase voor een nog eenvoudigere installatie en een minimale kans op verkeerde installatie.
De uitneembare zitverkleiner biedt extra steun aan hoofd en rug. De ergonomisch gevormde draagbeugel is eenvoudig met een drukknop te verstellen. Onder in de autostoel zit een handige opbergruimte.
De bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar.
De Maxi-Cosi Cabriofix vormt een ideaal 3-in-1 reissysteem samen met de wandelwagen en reiswieg.
De Maxi-Cosi Cabriofix komt inclusief gordelbeschermers en geïntegreerde zonnekap (dus altijd beschikbaar en handig op te bergen).
Afmetingen:
Breedte binnenkant zitje (rond de heupen): 29 cm
Breedte binnenkant zitje (rond het hoofdje): 23 cm
Breedte binnenkant zitje (bovenaan product): 14 cm
Diepte binnenkant zitje: 31 cm
Lengte binnenkant zitje: 50 cm
Hoogte (met draagbeugel omhoog): 57 cm
Totale lengte: 70 cm
Totale breedte: 44 cm
Gewicht: 3,25 kg
Voldoet aan: ECE R44/04.
Ja zoiets was hier ook idd, maar dat vonden wij (lees lief) onzinquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:46 schreef mefke79 het volgende:
wij hebben echt geen 175 betaald!
we kregen een citi bij de wagen, maar wilden vanwege de kleur () een cabriofix en moesten dan 40 bijleggen ofzo.
Prenatal idd en de korting is dan op heel veel dingen!quote:Op zondag 5 juni 2011 10:03 schreef Jipster het volgende:
Vlindur, krijg je tijdens die mazzeldagen een % korting ook op kinderwagens? En is dat van Prenatal?
Nou ja, het scheelde bijbetalen voor de pebble, de cabriofix was gratisquote:Op zondag 5 juni 2011 18:49 schreef Pvoesss het volgende:
De pebble en de cabriofix zijn identiek wat betreft de adapters![]()
De klikmanier is niet anders. de vorm van de bak wel ietsjes en ze zitten iets anders op de wagen maar het systeem is hetzelfde.
Kliksysteem is totaal anders waardoor je bij de pebble de bevestiging kan ontgrendelen en dan los kan laten. Bij de cabriofix moet je de ontgrendeling vasthouden bij het uitnemen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:49 schreef Pvoesss het volgende:
De pebble en de cabriofix zijn identiek wat betreft de adapters![]()
De klikmanier is niet anders. de vorm van de bak wel ietsjes en ze zitten iets anders op de wagen maar het systeem is hetzelfde.
Nope, pas vanaf Pebble past het op de familyfixquote:Op zondag 5 juni 2011 19:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De cabriofix past toch zowel op de easybase als de familyfix of ben ik nou gek?
De site van maxi cosi zegt toch echt iets andersquote:Op zondag 5 juni 2011 19:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nope, pas vanaf Pebble past het op de familyfix
quote:Op zondag 5 juni 2011 22:36 schreef Vlindur het volgende:
een vrouw van de pufclub wist niet dat ze de gordels kon verstellen en had ze dus langs de heupen bij haar zoon![]()
Ik was degene die haar dat uitlegde, terwijl zoonlief al 8 weken oud was inmiddels![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ze ook..quote:
In Duitsland zijn ze best goed verkrijgbaar voor redelijke prijzen. HTC, Graco en Britax hebben bv allemaal stoelen die tot een hoge gewichtsklasse achterstevoren kunnen. Het grootste probleem voor velen is de ruimte in de auto. Helaas zijn mini-autos nog steeds de norm als "vrouwenauto" en daar gaat het met moeite in passen, zeker als je ook nog een passagier op de voorstoel mee wil nemen.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:00 schreef mefke79 het volgende:
Zo lang mogelijk in de MC ja, dat is het beste imv botsingen enzo. In Zweden etc. zitten ze zelfs tot hun vierde achterstevoren, daar zijn dan ook speciale stoelen voor. Het rare, die zijn hier dan weer bijna niet te krijgen en als ze te krijgen zijn: heel duur!
Toen onze zoon geboren werd (ruim 6 maanden geleden) stond er ook al dat de familyfix ook geschikt was voor de cabriofix.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:31 schreef jpjedi het volgende:
Dan is dat nieuw want wij zijn juist geswitched om die reden en dat had ik nagekeken op de MC website omdat ik verkopers nooit zo vertrouw.
Nu staat er inderdaad een extra asterix op de website maar de tekst spreekt nog steeds enkel over pebble en Pearl.
Niet alleen de vrouwenauto's, ook heel veel auto's in het segment daarboven hebben er moeite mee.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze best goed verkrijgbaar voor redelijke prijzen. HTC, Graco en Britax hebben bv allemaal stoelen die tot een hoge gewichtsklasse achterstevoren kunnen. Het grootste probleem voor velen is de ruimte in de auto. Helaas zijn mini-autos nog steeds de norm als "vrouwenauto" en daar gaat het met moeite in passen, zeker als je ook nog een passagier op de voorstoel mee wil nemen.
Dat is de huidige werking van de MC, vroeger moest die beugel juist naar beneden zodat de MC als een cocon om de baby heen zou zitten bij een aanrijding.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:19 schreef Stiemie het volgende:
Die beugel vangt bij een aanrijding juist de klap op en zorgt ervoor dat je kind niet gesmoord wordt tegen de rugleuning
Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen de vrouwenauto's, ook heel veel auto's in het segment daarboven hebben er moeite mee.
Bij ons staat de familyfix in de A3 achter de passagiersstoel, omdat de Pebble er anders niet op past als ik rij... Dan staat de bestuurdersstoel te ver naar achteren.
In heb het in mijn Civic (sedan) nog niet geprobeerd, hij zit voorin op de passagiersstoel, maar het zou me niet eens verbazen als dat wel zou passen.
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
Hmm ik word onzeker van dit......ik heb een vw polo! zal een pebbel daar niet in passen??
Zolang ze er in pastquote:Op maandag 6 juni 2011 23:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Tot wanneer mag een baby eigenlijk in de maxi cosi? Ilse is nu 7,5 mnd. Ze weegt 8560 gram, en is 71 cm. We hebben een maxi cosi citi. Ze heeft aan de bovenkant nog wel wat ruimte, maar het houdt niet over. (zie een foto van eerder, en dan is ze nog wat langer).
Ik heb eens zitten googelen, en kom verschillende uitspraken tegen. De een spreekt over bovenkant hoofd, de ander over bovenkant oren.
Ilse kan nog echt niet zitten, ik hou haar het liefst zo lang mogelijk in de maxi cosi.
Ik twijfel nu tussen de maxi cosi tobi en de priori.
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.
Bij ons staat hij dus achter de passagiersstoel, en als N. rijdt zit ik gewoon met m'n benen bijna tegen het dashboardkastje
Overigens heb ik de binnenmaten met de A4 vergeleken en ik heb niet de illusie dat het dan wel achter de bestuurdersstoel past als die op een voor mij ideale stand ingesteld staat, maar dat gaan we binnenkort even uitproberen.
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...quote:Op maandag 6 juni 2011 23:27 schreef ma_ma het volgende:
[..]
Zolang ze er in past
Tessa is 16 maanden en zit nog steeds in de maxi-cosi (mutsy slider) ze is 81 cm en weegt nog geen 10 kilo.
Ik zou zolang ze er nog goed in past, lekker laten zittenEr zijn ook kindjes die met een maand of 10 het op n gillen zetten in de maxi-cosi en de papa/mama daarom overgaat op het vervolg stoeltje, dat kan ik ook zeker wel begrijpen
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=quote:Op maandag 6 juni 2011 23:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.
Bij een botsing is de beugel er als buffer tussen de cocon en de rugleuning van de autostoel, dus dan zou ik bovenkant oren aanhouden als overstapmoment, zeker als ze nog niet goed kan zitten.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:36 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=
Blijft wel een Skoda natuurlijk, dus dat gaat m zeker niet worden.
Als het aan mij lag wordt de volgende ook geen Audi trouwens, maar ik ben bang dat het niet mijn beslissing is, dus het zal wel een A4 worden
In een Prius van de vorige serie (vanaf 2006) past het trouwens ook zeer riant, dus we gaan er gewoon voor dat dat mijn volgende wordt, dan is het probleem ook opgelost
Ik heb per definitie een afkeer van alles van de VW-groep, met Porsche als uitzondering, dus als ik het half kan voorkomen komt er geen, ik ben alleen bang dat me dat met Audi niet lukt.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.
Ik koop autos gebaseerd op behoefte, niet op merk. Een auto is een gebruiksvoorwerp voor mij, geen statussymbool.
Hoi,quote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.
Mijn vrouw heeft een Fabia station (die zijn maar marginaal duurder dan een combi, maar hebben wel veel meer plek).quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:23 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoi,
Weet je misschien of de Fabia echt zo klein als een Polo is?? het oogt zo veel ruimer!
Ik bedoel geen station maar de standaard Fabia.
Ik zat te denken over mijn Polo in te ruilen voor een Fabia omdat onze kinderwagen ook groot is...en sowieso mijn Polo heeft geen airco!
Vlindur, ik heb ook de Safety adapters (heb een safety kinderwagen waar ze bij zaten) en op die adapters past een Maxi Cosi (Citi hebben wij)!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:51 schreef Vlindur het volgende:
We hebben adapters voor de safety, maar we kopen dan gewoon die voor de MC er bij.
Bronquote:Consument en Veiligheid raadt aan om kinderen tot 12 jaar in principe niet bij een airbag te zetten die ingeschakeld is.
quote:Opal
Top comfort in beide richtingen, Opal de nieuwe Bébé Confort autostoel.
Altijd op maat, van baby tot kleuter.
Kinderen groeien sneller dan je denkt, je pasgeboren baby zal snel een kleuter zijn. Daarom introduceert Bébé Confort autostoel Opal, een comfortabele combinatie autostoel geschikt voor baby's en kinderen vanaf de geboorte tot 4 jaar (tot max. 18kg.).
Opal van Bébé Confort beschikt over extra beenruimte waardoor baby nog langer in de positie "tegen de rijrichting in" kan meereizen. Deze veilige positie is geschikt voor baby's tot max. 13 kg.
De autostoel kan eenvoudig naar de positie "met de rijrichting mee" versteld worden terwijl de autogordel op identieke manier ingesnoerd wordt. De verstelbare hoofdsteun en het in breedte verstelbaar zitgedeelte bieden het kind veilig comfort tot de leeftijd van 4 jaar (ongeveer 18 kg).
Met Opal, de Bébé Comfort combinatie autostoel, ben je klaar voor de toekomst, klaar om samen veilig er op uit te trekken! Geniet van het leven samen met Bébé Confort.
GROEP 0+/1
[0-18 kg]
Aanbevolen vanaf de geboorte tot ongeveer 4 jaar.
Je moet een stoel niet anders gebruiken dan waarvoor hij bedoelt is, ik begrijp niet helemaal wat je doet, maar het klinkt niet veilig. Mijn kinderen slapen prima met hun hoofd naar voren gekukeld trouwens. Daar hebben ze geen last van.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:48 schreef octopussy het volgende:
2 nadeeltjes: voor slaapjes is het wat te rechtop. Wij kantelen hem iets verder en stutten dan met een kussentje. Anders blijft het hoofd naar voren kukelen wanneer de kleine slaapt.
Tussen het autostoeltje en de hoek zitting/rugleuning prop ik er een kussentje (het stoeltje zit muurvast) zodat het iets schuiner staat. Overigens hoeft dit niet meer sinds we het stoeltje op de bijrijdersplek hebben gezet aangezien die rugleuning zelf al schuiner kan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Je moet een stoel niet anders gebruiken dan waarvoor hij bedoelt is, ik begrijp niet helemaal wat je doet, maar het klinkt niet veilig. Mijn kinderen slapen prima met hun hoofd naar voren gekukeld trouwens. Daar hebben ze geen last van.
Die riempaddingen zitten bij onze stoeltjes ook vast, maar je krijgt ze wel goed schoon met een sopje en een schuursponsje.
Dus geen voorbereidingquote:Op donderdag 16 juni 2011 08:40 schreef CafeRoker het volgende:
Er zit nog geen isofix voorbereiding in
Ja nogal wiedus, als je niet gecontroleerd wordt kun je er een leven lang mee rondrijden hèquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Wij zijn er nooit op gecontroleerd en hebben er toch maanden mee gereden.
Gokken is niet het goede woord. Ik overweeg het omdat ik zo'n isofix bevestiging, mits stevig gemaakt, vele malen veiliger vind dan de heupgordel die er nu in zit. Als alternatief kan ik een stoeltje zoeken dat voor zowel heupgordel als isofix geschikt is en ze dubbel vastmaken; isofix voor de veiligheid, de gordel voor de wet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zou er geen risico mee nemen, waarom 'gokken' met die veiligheid?
Wij hadden eerste een oudere auto zonder isofix. Nu hebben we een paar maanden geleden een nieuwe auto gekocht en die heeft het wel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:25 schreef Kyara het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het isofix systeem van maxi cosi?
Nee isofix is het systeem dat in je auto zit (niet in elke auto trouwens). De familyfix maak je daar aan vast en daarop klik je de maxi cosi. Sinds een tijdje heeft maxi cosi ook één (jaja) vervolg stoeltje dat hier op past. Veel mensen vinden dat maar stom. Ik eerst ook omdat je de MC maar relatief kort gebruikt maar het is zo veel makkelijker en ze verkopen goed op MP dus ik vind het zijn geld waard.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:23 schreef bitterend het volgende:
Dus family fix is voor oudere kindjes en iso fix voor groep 0 autostoelen?
maar als je een iso fix hebt...en je kind groter wordt moet je een family fix kopen?
ik ben in de war
Ja, maar de family fix is niet verplicht hè? Het is gebruiksgemak maar als je gordels in je auto lang genoeg zijn voldoet dat ook.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:30 schreef bitterend het volgende:
oki dus iso fix zit in sommige auto's, family fix moet je apart kopen en daarnaast nog de stoel zelf?
en die family fix kan met alle combinatie maxi cosi stoelen?
Volgens de website kan de Pebble ook met gordels dus dan kan ze tot de nieuwe auto toch gewoon de MC met gordels vast zetten in de polo?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:24 schreef mefke79 het volgende:
Maar wat doe je dan tot die tijd? Kan de familyfix in de polo? Want anders moet je eerst een easybase (met gordels) en dan nog over. Volgens mij kan de pebble (groep 0 stoel) niet met gordels, dus dan moet je dus een base kopen.
Kijk maar eens goed op de site van MC, er staat best goede uitleg op zie ik nu (hij is vernieuwd, ik kom er nu nooit meer, wij hebben zo'n beetje alles al)
Oh gelukkig maar!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Volgens de website kan de Pebble ook met gordels dus dan kan ze tot de nieuwe auto toch gewoon de MC met gordels vast zetten in de polo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |