abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77043047
geen extra kosten volgens mij. maar je zegt dus elk metrostation heeft een automaat staan waar je die cards gelijk kan kopen met muntgeld?
Hooray for boobies!
pi_77046064
ik heb de mijne op een groter station gekocht, maar anders is er altijd wel een ticketoffice, in Camden Town heb je die ook wel gewoon
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77046874
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
geen extra kosten volgens mij. maar je zegt dus elk metrostation heeft een automaat staan waar je die cards gelijk kan kopen met muntgeld?
je betaald wel verzendkosten naar NL (3 pond). A
ls je op liverpool street station aankomt, dan kun je ze daar aan de balie van de metro kopen. (contant of met cc)

[ Bericht 1% gewijzigd door mister_HP op 20-01-2010 12:24:15 ]
pi_77054229
Ik zou die Oyster kaart gewoon kopen zodra je aankomt.
Ik weet niet hoe je reist, maar ik hoor ze in de Eurostar altijd omroepen dat ze Oysters in de trein verkopen (de kaarten dan ), heb alleen geen idee of zij daar nog een winstpercentage bovenop gooien.

Verder zijn ze, zoals al eerder verteld is, op ieder groter station te koop. Maar ook bij veel van de kleinere supermarkten/tijdschriftenwinkels/groentewinkels. Kun je herkennen aan de Oyster sticker op het raam, of de deur.

Ik zou ze geeneens laten verzenden met de post, want de post daar is echt verschrikkelijk. Moet vaker weken wachten voordat een poststuk aankomt in NL.
Terwijl post uit Amerika vaak al 4 tot 5 dagen later op de mat ligt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 15:04:38 ]
pi_77055941
We gaan volgende week naar London toe....

Iemand tips qua winkelen en eten ?
pi_77056361
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:40 schreef linebear het volgende:
We gaan volgende week naar London toe....

Iemand tips qua winkelen en eten ?
In een dergelijk grote stad moet je echt wat meer hints geven. Wat voor winkels zoek je, waar logeer je, wat wil je uitgeven aan eten, etc....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77057003
Dat is waar

Wij verblijven in Oval.... Het eten hoeft niet duur te zijn, als het maar goed is.
Wilden in ieder geval een avond in China town eten. Mogelijk ook een keer indiaas.

Verder gaan we ook naar een musical (waarschijnlijk Priscilla, adventures of the desert queen)
Ook naar ABBAworld

Wat shoppen betreft. Wil graag naast Oxford street naar de leuke kleinere shops qua kleding, films en muziek (Tower Records of HMV zal ik zeker ook niet over slaan)
pi_77057301
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef linebear het volgende:
Dat is waar

Wij verblijven in Oval.... Het eten hoeft niet duur te zijn, als het maar goed is.
Wilden in ieder geval een avond in China town eten. Mogelijk ook een keer indiaas.

Verder gaan we ook naar een musical (waarschijnlijk Priscilla, adventures of the desert queen)
Ook naar ABBAworld

Wat shoppen betreft. Wil graag naast Oxford street naar de leuke kleinere shops qua kleding, films en muziek (Tower Records of HMV zal ik zeker ook niet over slaan)
Daar in de buurt weet in niet zo even wat. Voor indiaas naar Noor Jahan op Bina Gardens. Voor shoppen de gebruikelijk plekken: Covent Garden, Soho (Carneby Street), Marylebone of richting SW en dan Knightsbridge, Sloan Square en Kings Road doen.
pi_77057898
nuttige info, dank
Hooray for boobies!
pi_77058666
Pak de Tube naar station Shepherd's Bush, dan kom je bij Westfield. Mooi groot overdekt winkelcentrum (grootste van Europa meen ik). Je vind er vanalles, van Louis Vuitton tot aan A&F bijvoorbeeld.

Tevens een leuk restaurant daar dicht in de buurt is The meat and wine company.

Westfield
The meat and wine co.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 16:45:05 ]
pi_77058965
Westfield

Was erg warm daar, geen jas nodig, zelfs niet in de winter.
pi_77059609
Daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Gek genoeg ken ik ook niemand in Londen die er heen gaat, wel veel Nederlanders. Maar goed, het moet vrij mooi zijn, hoor je in ieder geval altijd. Ik zelf hou niet van die "shopping mall" achtige onderneming en ken alles in Londen ook wel. Kan dus op mijn fietsje in een dag hetzelfde bereiken als in zo'n Westfield en dan heb ik een leuker dagje uit gehad
pi_77059789
Volgens mij moet je echt vrouw zijn om daar te kunnen genieten. Ik vind het een depressieve commerciele mall waar echt alles draait om zoveel mogelijk te verkopen. Het ziet er idd shiny uit maar imo totally sfeerloos. Verder zijn het vooral de duurdere zaken die er zitten dus je moet daar net van houden.
pi_77060053
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:08 schreef zeebeschuit het volgende:
Volgens mij moet je echt vrouw zijn om daar te kunnen genieten. Ik vind het een depressieve commerciele mall waar echt alles draait om zoveel mogelijk te verkopen. Het ziet er idd shiny uit maar imo totally sfeerloos. Verder zijn het vooral de duurdere zaken die er zitten dus je moet daar net van houden.
Mwah, ik hoef mijn vriendin er ook niet los te laten, komt ze er ook meteen weer uit lopen. Niks mis met de winkels op zich, maar het is leuker om wat door de stad te banjeren, beetje te genieten van hou mooi Londen is en wat nieuwe dingen bekijken.
pi_77060119
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef linebear het volgende:
Dat is waar

Ook naar ABBAworld

Voor Indisch eten zijn er echt heel veel restaurants. Ik zelf ga graag naar de Agra in Bethnal Green Road, E1, maar of het het waard is om helemaal daarnaartoe te gaan vanuit Oval... kijk op www.squaremeal.co.uk/ bijvoorbeeld en zoek naar Indisch eten in je buurt.
3Shoppen: Grote department stores zijn Selfridges, John Lewis etc. Qua muziek zijn de Virgin Stores nu gesloten, de grote HMV bij Tottenham Court Road is er nog steeds. Winkelcentra inderdaad Westfield enzo maar of dat nu leuk is... ga liever naar Regent's Street, Carnaby, Covent Garden of Knightsbridge/Kensington/King's Road in het westen van Londen. Ook Camden Town is look voor de vele markten en Islington heeft heel veel kleine independent stores.
pi_77060198
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:03 schreef Drive-r het volgende:
Daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Gek genoeg ken ik ook niemand in Londen die er heen gaat, wel veel Nederlanders. Maar goed, het moet vrij mooi zijn, hoor je in ieder geval altijd. Ik zelf hou niet van die "shopping mall" achtige onderneming en ken alles in Londen ook wel. Kan dus op mijn fietsje in een dag hetzelfde bereiken als in zo'n Westfield en dan heb ik een leuker dagje uit gehad
Ik ben daar gelukkig nog nooit Nederlanders tegengekomen .
Klopt inderdaad dat het over het algemeen duurdere zaken zijn, maar dat maakt het niet minder leuk toch?!
Het is wel een echte Amerikaanse shoppingmall (zonder parkeerplaats dan...), en daar moet je van houden.
Ben het wel met je tweede opmerking eens, dat door de stad lopen leuker is. Maar bij echt slecht weer is dit zeker een leuk alternatief.

Aan de overkant ligt wel een leuke bioscoop trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 17:18:47 ]
pi_77060284
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:15 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]
3Shoppen: Grote department stores zijn Selfridges, John Lewis etc.
Ga dan ook eens kijken bij Liberty's, apart, leuk, en mooi.
pi_77062590
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik ben daar gelukkig nog nooit Nederlanders tegengekomen .
Klopt inderdaad dat het over het algemeen duurdere zaken zijn, maar dat maakt het niet minder leuk toch?!
Het is wel een echte Amerikaanse shoppingmall (zonder parkeerplaats dan...), en daar moet je van houden.
Ben het wel met je tweede opmerking eens, dat door de stad lopen leuker is. Maar bij echt slecht weer is dit zeker een leuk alternatief.

Aan de overkant ligt wel een leuke bioscoop trouwens.
Zoals ik al zei, is het dure het probleem niet

En de enige bioscoop waar ik echt heen wil is de Electric
pi_77062601
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:20 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ga dan ook eens kijken bij Liberty's, apart, leuk, en mooi.
Beste warenhuis in Londen. Daarna Harvey Nichols
pi_77064927
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat idee had ik al .
pi_77067193
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En de enige bioscoop waar ik echt heen wil is de Electric
Prince Charles Cinema is verrreweg mijn favoriete cinema. Briljante independent cinema met een goede mix van oude en nieuwe films. Daarnaast zijn de Curzons en Everyman Cinemas twee kleinere ketens die erg goed zijn. Electric Cinema ben ik nog steeds niet geweest maar moet inderdaad ook goed zijn!

Go vooral niet naar een Odeon of Cineworld als je in Londen bent. Vue vind ik wel oke qua grote ketens.
pi_77067384
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:16 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Prince Charles Cinema is verrreweg mijn favoriete cinema. Briljante independent cinema met een goede mix van oude en nieuwe films. Daarnaast zijn de Curzons en Everyman Cinemas twee kleinere ketens die erg goed zijn. Electric Cinema ben ik nog steeds niet geweest maar moet inderdaad ook goed zijn!

Go vooral niet naar een Odeon of Cineworld als je in Londen bent. Vue vind ik wel oke qua grote ketens.
Electric is nog een tikkie anders, met enorm grote stoelen en een bar in de zaal die tot aanvang geopend is en lekker dingen heeft. Voor de zondag middag kun je gewoon ontbijt bestellen voor tijdens de film en voor een avondfilm een lekker kaasplankje en een fles rode wijn
pi_77067478
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:03 schreef Drive-r het volgende:
Ben er 2x geweest en mij zul je daar niet meer zien. Het is misschien best mooi maar te groot en sfeerloos. Maar goed, ik ben ook geen fan van Harrods omdat ik dat te groot en te druk vind.

Daarentegen vind ik Harvery Nichols en Selfridges wel okay al is laatstgenoemde ook te druk in het weekend
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77067617
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ben er 2x geweest en mij zul je daar niet meer zien. Het is misschien best mooi maar te groot en sfeerloos. Maar goed, ik ben ook geen fan van Harrods omdat ik dat te groot en te druk vind.

Daarentegen vind ik Harvery Nichols en Selfridges wel okay al is laatstgenoemde ook te druk in het weekend
En dan moet jij zeker naar Liberty
pi_77067732
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En dan moet jij zeker naar Liberty
Grappig eigenlijk. Ik woon al 4 jaar in Londen en ben er nog nooit geweest
Ik ga vaak 'gericht' shoppen. Zo heb ik afgelopen weekend een mooie jas gekocht bij Aquascutum (Regent St)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')