abonnement Unibet Coolblue
pi_76405225
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zoals ik zo ongeveer om de 3 maanden post : I Don't Wanna Lose You is de mooiste Lennon-compositie die nooit is opgenomen. Volgens de berichten zijn meerdere ruwe takes van de song gemaakt door The Threetles, maar zoals Arn0 hierboven al heeft gepost zijn daar geen gedetailleerde gegevens over. Wat wel bekend is dat George de handdoek in de ring gooide toen de buit binnen was. Sowieso liep McCartney het gehele project op z'n tenen om te zorgen dat George tevreden bleef.

Tijdens de promotie van Memory Almost Full werd bekend dat McCartney in 2007 de song heeft afgemaakt.

Niet dat ik je niet geloof maar hoe weet je dat? Heb je een bron ofzo?

Daarnaast jammer/gemiste kans dat het nummer niet afgelopen jaar is uitgebracht.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:20:07 #227
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76409635
Ah, mijn deluxe packet van Good Evening New York City is aangekomen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:33:18 #228
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76421875
Zozo, volgens voorspellingen hebben The Beatles in 2009 1.6 miljard dollar winst gemaakt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76422011
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:33 schreef Arn0 het volgende:
Zozo, volgens voorspellingen hebben The Beatles in 2009 1.6 miljard dollar winst gemaakt
Aan mij hebben ze iig een leuk bedrag verdient
pi_76435231
Winst of omzet?
pi_76442650
Waarom was George eigenlijk zo pissig tijdens de Anthology-sessies?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:33:46 #232
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76442956
Oeh, mijn BootlegDVD is vandaag ook gearriveerd. Eindelijk sessies van "Ringo", "All Things Must Pass", "Imagine", "Double Fantasy" en "Milk and Honey"
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:36:51 #233
192683 AMDB
Visionair.
pi_76443105
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef Arn0 het volgende:
Oeh, mijn BootlegDVD is vandaag ook gearriveerd. Eindelijk sessies van "Ringo", "All Things Must Pass", "Imagine", "Double Fantasy" en "Milk and Honey"
Wat zou je leven leeg zijn zonder

  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:45:48 #234
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76443478
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat zou je leven leeg zijn zonder


Inderdaad, wat een ramp Nee maar dat zijn fantastische albums en hoe meer materiaal ervan hoe beter! En ik keek al uit naar de DVD voor een aantal dagen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76447554
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:35 schreef Writersright het volgende:

[..]

Niet dat ik je niet geloof maar hoe weet je dat? Heb je een bron ofzo?

Daarnaast jammer/gemiste kans dat het nummer niet afgelopen jaar is uitgebracht.
Sorry, iets te stellig verkondigd. Ik dacht mij te herinneren dat betrouwbare bronnen in 2007 zeiden dat Paul tijdens de MAF-sessies de song had afgerond, maar ik kan mij nu alleen beroepen op roddel-bronnen: http://www.express.co.uk/posts/view/5697 en http://www.contactmusic.c(...)t-great-song_1029522 en http://www.thesun.co.uk/s(...)re/article988917.ece

Maar er is in ieder geval wel wat aan de gang geweest in die tijd. Ik dacht echt dat zelfs David Kahne (producer MAF) er iets over had losgelaten. McCartney zei in ieder geval in die tijd dit: "There was one more that we didn't do (for The Beatles Anthology), which was a pity. It didn't have a very good title, it needed a bit of reworking, but it had a beautiful verse and it had John singing it. But George (Harrison) didn't wanna do it." En dat is niet de eerste keer dat hij op de sessies is teruggekomen.

Denk alleen niet dat de opnames ooit als The Beatles uitgebracht zullen worden. Toen alle geruchten weer op gang kwamen, zei Olivia Harrison dit: "Well, I don't know that much about it. But I know that if they thought something wasn't good enough then that's probably the reason no one's heard it. You know, if they never got around to it -- sometimes that's it, time runs out."

En zelfs Yoko werd opnieuw naar "I Don't Wanna Lose You" gevraagd: "I sent those songs to them when the situation was quite different. Now that George is gone, I don't know if the same would apply. I will consider the possibility, that is, when I get the call."

De basis ligt er, de geruchten zijn er, maar tijd zal zeggen of we het ooit te horen gaan krijgen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:27:09 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76447609
McCartney moet het gewoon zelf 'bootleggen'
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76448020
quote:
Exact, dat bedoel ik. De sfeer tijdens de playback-sessie van "Golden Slumbers" in Abbey Road is zelfs nog wat meer ongemakkelijk. Vooral de stekende opmerkingen zoals "I don't think there's anyone on this take" enz.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:26 schreef Writersright het volgende:
Waarom was George eigenlijk zo pissig tijdens de Anthology-sessies?
Komt op mij over als toch een soort wraak, en zeker op Paul. Ben altijd blij om te horen dat ze het in George's laatste levensjaar toch een beetje goed hebben weten te maken.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef Arn0 het volgende:
Oeh, mijn BootlegDVD is vandaag ook gearriveerd. Eindelijk sessies van "Ringo", "All Things Must Pass", "Imagine", "Double Fantasy" en "Milk and Honey"
Klinkt goed! Ook al wel eens naar de normale studio-albums geluisterd ?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:41:28 #238
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76448166
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:38 schreef Aisumasen het volgende:
Komt op mij over als toch een soort wraak, en zeker op Paul. Ben altijd blij om te horen dat ze het in George's laatste levensjaar toch een beetje goed hebben weten te maken.
Ik twijfel nog altijd of die ene laatste photo van de Threetles fake is of niet
quote:
Klinkt goed! Ook al wel eens naar de normale studio-albums geluisterd ?
Uiteraard, al zoveel Vind je dat ik te ver ga qua bootlegs?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76448469
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik twijfel nog altijd of die ene laatste photo van de Threetles fake is of niet
Snap wat je bedoelt. Aan de ene kant is de foto voor het eerst gepubliceerd in de autobiografie van Pattie Boyd, en het is onwaarschijnlijk dat zij een Photoshop-fabricatie zou afdrukken. Aan de andere kant lijkt het geen privé-situatie, en meer een geregisseerd moment. En dan hadden we het natuurlijk allang geweten.

Voor de mensen die de foto niet kennen:

quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]

Uiteraard, al zoveel Vind je dat ik te ver ga qua bootlegs?
Nee joh, ben je gek. En ik zou de laatste persoon zijn die dat zou mogen zeggen . Ik vroeg me gewoon af of je alleen de albums die je nu noemde kent, of dat je al gezwicht bent voor pareltjes als "Pipes Of Peace" en "Ringo The 4th" .
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:53:39 #240
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76448653
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:49 schreef Aisumasen het volgende:
Aan de ene kant is de foto voor het eerst gepubliceerd in de autobiografie van Pattie Boyd, en het is onwaarschijnlijk dat zij een Photoshop-fabricatie zou afdrukken.
Tja, ter promotie van het boek misschien.
quote:
Nee joh, ben je gek. En ik zou de laatste persoon zijn die dat zou mogen zeggen . Ik vroeg me gewoon af of je alleen de albums die je nu noemde kent, of dat je al gezwicht bent voor pareltjes als "Pipes Of Peace" en "Ringo The 4th" .
Ik ken wel meer albums maar dat zijn mijn favorieten. Maar je hebt wel een punt ja: Ik ken nog niet alle studioalbums, true.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 6 januari 2010 @ 02:48:45 #241
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76468425
quote:
"To mark the release that day of his "Y Not" album, Ringo will perform a few songs live as part of a media event on Jan. 12 at Rockefeller Center, before taping an episode of "Late Night With Jimmy Fallon" for NBC, a source tells Beatlefan Bulletin. Fallon reportedly is devoting the entire show to Ringo. "
Het is een gerucht, maar klinkt wel tof!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76501100
Foto's van de Lennon/Zappa-jam uit 1971 in Fillmore East, die ik nog nooit eerder had gezien: http://www.wolfgangsvault(...)bilia/FME710605.html
pi_76501201
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Exact, dat bedoel ik. De sfeer tijdens de playback-sessie van "Golden Slumbers" in Abbey Road is zelfs nog wat meer ongemakkelijk. Vooral de stekende opmerkingen zoals "I don't think there's anyone on this take" enz.
[..]

Komt op mij over als toch een soort wraak, en zeker op Paul. Ben altijd blij om te horen dat ze het in George's laatste levensjaar toch een beetje goed hebben weten te maken.
[..]

Klinkt goed! Ook al wel eens naar de normale studio-albums geluisterd ?
Ik vind die video juist helemaal niet gespannen. Waarom zou dat zijn dan?
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:30:48 #244
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76501351
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:26 schreef Aisumasen het volgende:
Foto's van de Lennon/Zappa-jam uit 1971 in Fillmore East, die ik nog nooit eerder had gezien: http://www.wolfgangsvault(...)bilia/FME710605.html
Frank Zappa was ook geen fan van Yoko, zo blijkt

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:31:37 #245
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76501391
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:30 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Frank Zappa was ook geen fan van Yoko, zo blijkt

[ afbeelding ]
pi_76501453
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:28 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik vind die video juist helemaal niet gespannen. Waarom zou dat zijn dan?
Ik zie één stralend middelpunt van belangstelling (Paul McCartney), die (zoals ehh...altijd) een act opvoert en alles uit de kast haalt om George te pleasen, die daar alleen totaal niet positief op reageert. Of zoals George al zegt: "This IS Candlestick Park", met andere woorden: Dit is de laatste keer dat we samen zullen spelen. George had er gewoon (alweer) geen meer zin in.
pi_76501480
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:30 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Frank Zappa was ook geen fan van Yoko, zo blijkt

[ afbeelding ]
Wel eens naar de opnames geluisterd ?
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:41:24 #248
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76501893
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zie één stralend middelpunt van belangstelling (Paul McCartney), die (zoals ehh...altijd) een act opvoert en alles uit de kast haalt om George te pleasen, die daar alleen totaal niet positief op reageert. Of zoals George al zegt: "This IS Candlestick Park", met andere woorden: Dit is de laatste keer dat we samen zullen spelen. George had er gewoon (alweer) geen meer zin in.
Ik vond het ook vrij 'onbeleefd' dat George bij de gesprekken aan de tafel gewoon ongeïnteresseerd met zijn ukelele blijft spelen terwijl Paul een verhaal verteld.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:33 schreef Aisumasen het volgende:
Wel eens naar de opnames geluisterd ?
Lang geleden. Ik heb wel de video al een tijdje maar ik moet het nog bekijken. Maar ik had deze PI gebruikt voor een reden;
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76502831
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vond het ook vrij 'onbeleefd' dat George bij de gesprekken aan de tafel gewoon ongeïnteresseerd met zijn ukelele blijft spelen terwijl Paul een verhaal verteld.
Ach, dat is muzikant's eigen . Maar er is vast een reden dat ze nauwelijks materiaal van de Threetles samen verwerkt hebben in de Anthology-documentaire. De ongebruikte "Blue Moon of Kentucky"-jam is priceless, maar ik zie op die opnames toch meer Paul McCartney die speelt met een sessiedrummer, en toevallig George Harrison ook nog. George, die overkomt alsof hij de camera's en z'n zware verleden haat en zo snel mogelijk weer weg wilt zijn. Geen band, er is geen magie.

Het is vooral dat George niet communiceert met Paul, wat het ongemakkelijk maakt. Als Paul het niet ontzettend graag had gewild, en niet zo op z'n tenen had gelopen tijdens het Anthology-project, was het al veel eerder gebotst tussen die twee. Wat waarschijnlijk ook gebeurd is, waardoor er nooit een derde reunie-single is gekomen. Maar dat is speculatie.

Vind het trouwens prima dat ze het zo losjes gebracht hebben, de reunie. Moet er toch niet aan denken dat ze op een van de vele aanbiedingen waren in gegaan, en een concert hadden gegeven of een nieuw album hadden opgenomen. Of dat ze in de documentaire pompeus "I Want To Hold Your Hand" hadden gespeeld met z'n drieën. Dat had de magie wel behoorlijk verbroken, hoor... Nee, daar hadden ze gelukkig vééél te veel geld en besef van legende voor.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]

Lang geleden. Ik heb wel de video al een tijdje maar ik moet het nog bekijken. Maar ik had deze PI gebruikt voor een reden; [ afbeelding ]
Juist daarom. "Gonna put my Yoko records in a scumbag". Het is trouwens nooit meer goedgekomen tussen de Lennon's en Frank Zappa. Iets met rechten, geknip in opnames en royalties. Maar misschien dat TheGrandWazoo daar meer over weet.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:09:53 #250
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76503387
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:59 schreef Aisumasen het volgende:
Juist daarom. "Gonna put my Yoko records in a scumbag". Het is trouwens nooit meer goedgekomen tussen de Lennon's en Frank Zappa. Iets met rechten, geknip in opnames en royalties. Maar misschien dat TheGrandWazoo daar meer over weet.
Yep, check dit:
Frank Zappa Recalls John Lennon Screwing Him Over (Audio Only)

Wel maar een kant van het verhaal, maar goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')