Ik ook want zo kan het niet langer door gaan. Of de regering valt of de burgers zijn nagenoeg dood gemaakt. Het word bijna tijd voor een inlandse jihad!quote:
ok jij vind t niet belangrijk dat de Iraanse regering mensen die protesteren terug kunnen vinden op een Nederlandse site?quote:
De foto's staan verspreid op Twitter en op zowat elke blog. Ook RTLnieuws zond net de foto's zonder balkjes en dergelijke uit. Ik denk niet dat de foto's die ik hier heb gepost echt zullen leiden tot arrestaties.quote:Op zondag 27 december 2009 19:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
ok jij vind t niet belangrijk dat de Iraanse regering mensen die protesteren terug kunnen vinden op een Nederlandse site?
En RTL nieuws faalt ook. Gaan ze een verklaring van de staatszender uitzenden. Ook zijn er voor het eerst in een half jaar doden gevallen.quote:Op zondag 27 december 2009 19:06 schreef Lagrinta het volgende:
Ik word ook altijd zo doodziek van het falende NOS journaal. Op Belgiė was Thomas Erdbrink net te horen. Denk niet dat hij het NOS journaal haalt.
Eerder tegen het islamisme ofwel de politieke islam.quote:Op zondag 27 december 2009 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
Het probleem is dat Afshin Ellian er een "oorlog tegen de Islam" of "revolutie tegen de Islam " van maakt. Dubieus, hij speelt feitelijk een politiek spelletje. Veel Iraniers die ik ken zijn dan ook niet over hem te spreken.
Prima ik doel er all1 op dat je t zelf had kunnen doen zonder er later evt schuldgevoelens bij te krijgen. Maar ja als je er zo over denkt dan zal je dat nooit krijgen ook.quote:Op zondag 27 december 2009 19:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De foto's staan verspreid op Twitter en op zowat elke blog. Ook RTLnieuws zond net de foto's zonder balkjes en dergelijke uit. Ik denk niet dat de foto's die ik hier heb gepost echt zullen leiden tot arrestaties.
Elian is een beetje doorgeslagen, maar ik kan dat wel begrijpen als je meegemaakt hebt wat hij heeft meegemaakt.quote:Op zondag 27 december 2009 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
Het probleem is dat Afshin Ellian er een "oorlog tegen de Islam" of "revolutie tegen de Islam " van maakt. Dubieus, hij speelt feitelijk een politiek spelletje. Veel Iraniers die ik ken zijn dan ook niet over hem te spreken.
Dat is een dubieus onderscheid, omdat hij een aanhanger is van de theorie dat de Islam per definitie politiek is. Afgezien daarvan, de Iraniers die ik spreek zeggen dat het hier gaat om een strijd tegen een specifiek regime en niet zozeer tegen de politieke ideologie die het regime aanhangt. Immers ze zijn voor vrijheid van meningsuiting en democratie, het zou erg hypocriet zijn om dat te propageren - en ondertussen anderen monddood te maken.quote:Op zondag 27 december 2009 19:49 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Eerder tegen het islamisme ofwel de politieke islam.
Veel ouderen die de revolutie nog vers in hun geheugen hebben beschouwen het inderdaad als een strijd tegen de islam. Niet zozeer het geloof, maar meer de politieke islam in Iran. Immers verklaarden de ayatollahs zo'n 30 jaar geleden zelf dat de revolutie toen een islamitische was. Niet raar dus dat er nu mensen zijn die het als een strijd tegen de ''islam'' zien.quote:Op zondag 27 december 2009 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een dubieus onderscheid, omdat hij een aanhanger is van de theorie dat de Islam per definitie politiek is. Afgezien daarvan, de Iraniers die ik spreek zeggen dat het hier gaat om een strijd tegen een specifiek regime en niet zozeer tegen de politieke ideologie die het regime aanhangt. Immers ze zijn voor vrijheid van meningsuiting en democratie, het zou erg hypocriet zijn om dat te propageren - en ondertussen anderen monddood te maken.
De mensen die ik spreek zijn van de oudere generatie, de generatie Ellian dus (zelfs nog wat ouder - tegen de 50 jaar oud). En die walgen toch wel van de manier waarop hij over deze gaande revolutie spreekt. Islam speelt feitelijk een totaal ondergeschikte rol, het gaat om onderdrukking door een enorm corrupt regime, dat is wat hen pijn doet, dat is waar ze tegen strijden en dat waren ook de idealen waar ze eerst tegen streden. Het doet hen zeer om te zien dat hun idealen verkwanselt worden door het huidige regime.quote:Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Veel ouderen die de revolutie nog vers in hun geheugen hebben beschouwen het inderdaad als een strijd tegen de islam. Niet zozeer het geloof, maar meer de politieke islam in Iran. Immers verklaarden de ayatollahs zo'n 30 jaar geleden zelf dat de revolutie toen een islamitische was. Niet raar dus dat er nu mensen zijn die het als een strijd tegen de ''islam'' zien.
Ik gaf enkel een verklaring waarom er Iraniers zijn die het als een strijd tegen de islam zien. Dat de meeste demonstranten dat niet zien klopt.quote:Op zondag 27 december 2009 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De mensen die ik spreek zijn van de oudere generatie, de generatie Ellian dus (zelfs nog wat ouder - tegen de 50 jaar oud). En die walgen toch wel van de manier waarop hij over deze gaande revolutie spreekt. Islam speelt feitelijk een totaal ondergeschikte rol, het gaat om onderdrukking door een enorm corrupt regime, dat is wat hen pijn doet, dat is waar ze tegen strijden en dat waren ook de idealen waar ze eerst tegen streden. Het doet hen zeer om te zien dat hun idealen verkwanselt worden door het huidige regime.
quote:Op zondag 27 december 2009 20:05 schreef iteejer het volgende:
Aryamehr, goed gedaan die foto's zo!
Net als 99% van de Iraniėrs.quote:Op zondag 27 december 2009 19:09 schreef paddy het volgende:
[..]
De Iraniėrs die ik ken vonden Iran veel beter toen de Sha er nog was. Ook al was er toen ook niet veel vrijheid.
Volgens de Iraanse regering ja. Er zijn meer dan 5 mensen omgekomen.quote:Op zondag 27 december 2009 20:09 schreef Disana het volgende:
Volgens het NOS Journaal bevestigt de regering nu dat er 5 doden zijn gevallen.
Het is je dus gelukt zoals ik zei in PM?quote:Op zondag 27 december 2009 19:39 schreef AryaMehr het volgende:
Ik zal kijken wat ik met de foto's kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |