Ja best wel ja. Waren er bij vorige verkiezingen twijfels? Verdiep je eens in een land man.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet eens. Enkel het westen roept dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen. Ja goh, verrassende conclusie van de westerse mogendheden.
Ooh ja, en de Iraanse oppositie roept dat het niet eerlijk verliep. Ook al zo verrassend.
Vast niet voor een stoelendans of rommelmarkt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:02 schreef Disana het volgende:
Ik hoor zojuist op de radio dat tegenstanders van de oppositie ook de straat op zijn gegaan.
Verzet tegen Amerika vind ik binnen de landsgrenzen geoorloofd, die zijn daar de agressor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe denk jij over het verzet in Irak?
Als ze de deur willen dichtsmijten voor de nucleaire onderhandelingen dan moeten ze dat vooral doen ja.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:05 schreef thingamajig het volgende:
Ik vind het trouwens een grote schande dat JM Barroso en Barack Obama nog niet hun volwaardige steun hebben uitgesproken voor deze protesten!
Dat zijn ze al dertig jaar. Een revolutie moet toch echt van binnenuit komen; als 't volk niet wil wil 't niet. Kijk naar Vietnam of WO2 - zelfs invasie helpt vaak niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:03 schreef Meki het volgende:
Amerika veroorzaakt deze onrusten in Iran.
ze stoken op en roepen de inwoners om te gaan rellen tegen de overheid van Iran
Ik ben geen fan van Iran, maar er spelen hier meer externe factoren een rol. Amerika en de westerse landen zijn uit op de val van de Iraanse regering daar.
Alsof die Ahmedinedjad daar ECHT aan mee gaat werkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:06 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ze de deur willen dichtsmijten voor de nucleaire onderhandelingen dan moeten ze dat vooral doen ja.
Hebben ze al gedaan, zij roepen tot geweld en tot rellen in Iran.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:05 schreef thingamajig het volgende:
Ik vind het trouwens een grote schande dat JM Barroso en Barack Obama nog niet hun volwaardige steun hebben uitgesproken voor deze protesten!
Ja, maar dit scholieren bleven na afloop tenminste niet dood op de grond liggen. Dit is toch niet te vergelijken man!quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Hebben ze al gedaan, zij roepen tot geweld en tot rellen in Iran.
De politie treedt wel te hard op.. En alle users die vinden dat de politie te hard op treden moeten eerst kijken naar Nederland waar duizenden politieagenten slaags raakten met scholieren die protesteerden tegen de 1040 urennorm.
Don't ask me, ik vind dat hele land een schertsvertoning van oppositie tot regering. Het is een pot nat allemaal, de demonstranten vermoorden en mishandelen de agenten, en de agenten vermoorden en mishandelen de demonstranten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:07 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Alsof die Ahmedinedjad daar ECHT aan mee gaat werken
Het Hollywood-gehalte neemt snel toe ja.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:09 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Don't ask me, ik vind dat hele land een schertsvertoning van oppositie tot regering. Het is een pot nat allemaal, de demonstranten vermoorden en mishandelen de agenten, en de agenten vermoorden en mishandelen de demonstranten.
Evenveel schuld, even dom en even belachelijk.
Volgens Press TV zijn er alleen doden gevallen bij ongelukken etc. De westerse media gooit olie op het vuur door het zeggen van dat er tientallen doden zijn gevallen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:09 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Ja, maar dit scholieren bleven na afloop tenminste niet dood op de grond liggen. Dit is toch niet te vergelijken man!
Je hebt helemaal gelijk Meki. De Iraanse staatszender is natuurlijk 1 brok 100% objectiviteitquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:12 schreef Meki het volgende:
Wie moet je geloven. De Iraanse staatszender of de olie-op-het-vuur-gooiende westerse media die hier alleen politieke motieven van hebben
Het is in ieder geval beter dan de westerse media die alleen olie op het vuur willen goien in Iran door te zeggen dat er doden zijn gevallen in Iran zonder enige vastgestelde bronquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:15 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk Meki. De Iraanse staatszender is natuurlijk 1 brok 100% objectiviteit
maar hoe voelt het nu dat moslims tegen moslims vechten aangestuurd door niet moslims...?quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Volgens Press TV zijn er alleen doden gevallen bij ongelukken etc. De westerse media gooit olie op het vuur door het zeggen van dat er tientallen doden zijn gevallen.
Wie moet je geloven. De Iraanse staatszender of de olie-op-het-vuur-gooiende westerse media die hier alleen politieke motieven van hebben
Natuurlijk is Iran verkeerd bezig, maar de westerse landen zijn hier 2 keer meer verkeerd bezig door met Iraanse binnelandse zaken te bemoeien.
Oh god, nu is het topic helemaal naar de klote.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is in ieder geval beter dan de westerse media die alleen olie op het vuur willen goien in Iran door te zeggen dat er doden zijn gevallen in Iran zonder enige vastgestelde bron
nee ik reageer er niet op ,quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is in ieder geval beter dan de westerse media die alleen olie op het vuur willen goien in Iran door te zeggen dat er doden zijn gevallen in Iran zonder enige vastgestelde bron
Tactiek. Allemaal tactiek.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:05 schreef thingamajig het volgende:
Iran / perzie is gewoon hetzelfde zooitje als ten tijde van de grieken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:18 schreef Re het volgende:
[..]
maar hoe voelt het nu dat moslims tegen moslims vechten aangestuurd door niet moslims...?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Iran / perzie is gewoon hetzelfde zooitje als ten tijde van de grieken.
Een machtsziek zooitje dat met olie en gas nu centraal azie wil domineren ten koste van westerlingen en arabieren. Maarja, als perzier zou ik ook een hekel hebben aan die jongeren die een mtv-vrijheid na streven wat erop neer komt dat ze hun deur open moeten gooien voor amerikaanse olie bedrijven die dan de baas gaan spelen zoals in een saoudie arabie.
Nee het interesseert me allemaal geen bal, laat ze elkaar maar afmaken daar - dat deden die barbaren 3000 jaar geleden ook al. Sommige dingen veranderen niet. Ik wacht wel tot het beschaafde westen een nieuwe alexander de grote voortbrengt om al dat tuig eens op te voeden
Nou ja, toen zij daar heilige hymnen en canonnen componeerden zo rond 1000 vChr zaten wij er zo bij:quote:Early history (9000 BC – 625 BC)
Main articles: Tappeh Sialk, Jiroft civilization, Elamite kingdom, and Mannaeans
Dozens of pre-historic sites across the Iranian plateau point to the existence of ancient cultures and urban settlements in the fourth millennium BC,[41][42][43] centuries before the earliest civilizations arose in nearby Mesopotamia.[44] Proto-Iranians first emerged following the separation of Indo-Iranians, and are traced to the Bactria-Margiana Archaeological Complex.[45] Aryan, (Proto-Iranian) tribes arrived in the Iranian plateau in the third and second millennium BC, probably in more than one wave of emigration, and settled as nomads. Further separation of Proto-Iranians into "Eastern" and "Western" groups occurred due to migration. By the first millennium BC, Medes, Persians, Bactrians and Parthians populated the western part, while Cimmerians, Sarmatians and Alans populated the steppes north of the Black Sea. Other tribes began to settle on the eastern edge, as far as on the mountainous frontier of north-western Indian subcontinent and into the area which is now Balochistan. Others, such as the Scythian tribes spread as far west as the Balkans and as far east as Xinjiang. Avestan is an eastern Old Iranian language that was used to compose the sacred hymns and canon of the Zoroastrian Gathas in c. 1000 BC.
quote:Lang voor er sprake zou zijn van een herkenbare Nederlandse identiteit bestond de bewoning in dit gebied uit passerende jager-verzamelaars. Vondsten uit de vroegste periodes zijn spaarzaam en ontbreken bij een aantal periodes volledig. Vanaf het begin van het Holoceen (0,0117 Ma - heden) steeg de temperatuur. Dit had een zeespiegelstijging tot gevolg en het volstromen van de Noordzee heeft mogelijk mesolithische jagers naar het vasteland doen trekken, maar continue bewoning kwam waarschijnlijk pas later. Hierna werd tijdens het Vroeg-Neolithicum de overgang gemaakt van nomadisch jagen en verzamelen naar sedentaire landbouw en veeteelt, ook wel neolithische revolutie genoemd. Na de Bronstijd begon met de Kelten de IJzertijd, om opgevolgd te worden door de La Tène-cultuur (ca. 450 v.Chr. tot de Romeinse periode in de 1e eeuw v.Chr.). Aangetrokken door Keltische welvaart, trokken in de tweede eeuw voor Christus Germanen naar het westen, hierbij geholpen door het gebrek aan samenhang in de Keltische samenleving.
Volgens mij was toch 'barbaar' Cyrus die de Joden uit hun Babylonische ballingschap liet ontsnappen. En natuurlijk heeft het Christendom vele gebruiken en concepten overgenomen van het Zoroastrisme.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Iran / perzie is gewoon hetzelfde zooitje als ten tijde van de grieken.
Een machtsziek zooitje dat met olie en gas nu centraal azie wil domineren ten koste van westerlingen en arabieren. Maarja, als perzier zou ik ook een hekel hebben aan die jongeren die een mtv-vrijheid na streven wat erop neer komt dat ze hun deur open moeten gooien voor amerikaanse olie bedrijven die dan de baas gaan spelen zoals in een saoudie arabie.
Nee het interesseert me allemaal geen bal, laat ze elkaar maar afmaken daar - dat deden die barbaren 3000 jaar geleden ook al. Sommige dingen veranderen niet. Ik wacht wel tot het beschaafde westen een nieuwe alexander de grote voortbrengt om al dat tuig eens op te voeden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |