Ik las je opmerking nadat ik ff in slaap was gedonderd, blijkbaar heb ik toch even last van enigszins chagreinigheidquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Gemiddeld wel wat ongezonder, jij denkt van niet?
Ik dacht zoiets ook weleens gelezen te hebben, ging over schizofrene mensen maarja.
Haalt ook niet uit allemaal laten we ons niet te druk maken
Wat geef ik hier aan? Ik bedoel dat ik op r&p heel veel topics voorbij heb zien komen, met iemand die plaatste op latere leeftijd maagd te zijn die werd afgebrand, het was geenszins bedoeld als een opmerking naar iemand persoonlijk gericht en als da zou overkwam mijn excuses.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Zo, even tijd om te reageren.
Deel 1
[..]
Onbedoelt geef je hier toch wel wat aan...
[..]
Zo las ik het wel, sorryquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat geef ik hier aan? Ik bedoel dat ik op r&p heel veel topics voorbij heb zien komen, met iemand die plaatste op latere leeftijd maagd te zijn die werd afgebrand, het was geenszins bedoeld als een opmerking naar iemand persoonlijk gericht en als da zou overkwam mijn excuses.
Een heel groot probleem is dat de autist gewoon niet doorheeft wat er speelt. Je pikt de hints niet op, je snapt de signalen niet, etc. Vaak kom je er later wel achter, maar ja: dat is dan al te laat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Over relaties, degene die nog niet iemand hebben gevonden die je accepteerd zoals je bent, waarmee t tegen alle verwachtingen in gewoon goed gaat en goed blijft gaan, zelfs angsten als onduidelijkheid enz zijn weg..
Zou puur mijn eigen onzekerheid zijn, als je die tegen komt, blijf je bij diegene omdat het al moeilijk zat is een partner te vinden, en je geen zin hebt om dat hele circus weer overnieuw te doen, en je zonder diegene weer alleen eindigt? Of blijf je toch bij diegene omdat hij/zij de ware is..
Misschien weet ik t antwoord wel.. Als je iemand tegenkomt die je 100% accepteerd etc. zie bovenstaande, dan móet dat haast wel de ware zijn?
Maar aan de andere kant zou ik (wellicht uit onzekerheid) denken dat je samen bent omdat de ander niet zonder je kan, meer nog dan niet zonder je wilt.
Leg ik het zo een beetje duidelijk uitDegene die Adam heeft gezien weet waar ik op doel
way to goquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:22 schreef robuust89 het volgende:
*vind het leuk om te zien dat sean en stupendous hetzelfde over de liefde denken als ik
gister way outta the comfortzone geweest, ik stond op straat, mensen werven voor het goede doel (donateurs, weet je) echt iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb, maar ik dacht, waarom niet? uitproberen die handel!![]()
t was wel gruwelijk koud, dus mensen zijn meer geneigd door te lopen, en t is een leuke ervaring!
Ik vind het maar een raar verhaal.....Hebben autisten een lagere levensverwachting?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:03 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik had absoluut geen moeite om een uitvaartverzekering te krijgen bij DELA.. kost haast niets per kwartaal als je jong bent, zoals wij. Verder, wat maakt een diagnose officieel, dat ik nu bv. Wajong krijg op basis van een psychiatrisch rapport?
Tis niet echt, dat het ergens opstaat ofzo. Naja bij een levensverzekering zul je inderdaad eerlijk moeten zijn.. Zou best kunnen dat ze dan moeilijker doen, al is het erg prematuur.
Dat lijkt me ronduit onzin, ons lichaam is niet minder.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal.....Hebben autisten een lagere levensverwachting?
Lijkt mij eerlijk gezegd raar, als het waar is....
Zeker. Ik weet niet waar sempron de info vandaan heeft, je zou natuurlijk bij verschillende verzekeraars navraag kunnen doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:26 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Dat lijkt me ronduit onzin, ons lichaam is niet minder.
Lijkt mij vergezocht. nogmaals, als het mij zou treffen, dan zou ik met graagte er een zaak van maken. En vooral de publiciteit gaan zoeken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:34 schreef Autidude het volgende:
Het zal er wel mee te maken hebben dat het zelfmoordgehalte hoger ligt bij mensen met een levenskwaliteit verminderende psychische aandoening ofzo.
Dat ben ik 100% met je eens.. je wilt niet weten hoe groot probleem ik er van zou maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijkt mij vergezocht. nogmaals, als het mij zou treffen, dan zou ik met graagte er een zaak van maken. En vooral de publiciteit gaan zoeken.
Nogmaals volstrekt buiten alle proporties.
Rechtvaardigheidsgevoelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens.. je wilt niet weten hoe groot probleem ik er van zou maken.![]()
Kan er ook helemaal woest om worden...
Precies! Als het waar zou zijn, dan zouden er wel erg veel mensen uit de boot vallen....Dat zou maatschappelijk imo volstrekt onverantwoord zijn.....quote:Maar ik kan geen enkele andere reden verzinnen.
Bij autisten is het risico misschien veel en veel lager dan bij mensen met chronische depressie of
zware persoonlijkheidsstoornissen.. Maar je weet zelf ook; ze scheren alles over 1 kam, zeker bij
WA-Jong'ers e.d.
Ga je een boek schrijven? Wat knap. Waar gaat het precies over?quote:Het is inderdaad ronduit belachelijk, en zal het ook zeker meenemen in mijn boek.. als dat er nog van komt.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:40 schreef SeanDaley het volgende:
En elke keer als je hemel aanraakt besef je dat zwaartekracht nooit anders is geweest en val je weer naar beneden. Ze raken verveelt aan je passieve houding, aan het feit dat je sociaal niet actief bent. Dat je ze niet laat bewegen, ze laat vechten om iets. Ze voelen zich alleen bij je, ze gebruiken je alleen nog maar om je kennis en levenservaring, zeggen dat je geweldig bent maar willen niet afspreken, en zo gaat het door tot het voorzichtig uit bloed en ze 1 a 2 maand later vertellen dat ze iemand gevonden hebben.
Je gaat jezelf isoleren, en bij elke tegenslag gaat die spijker er steeds dieper in zitten. Je kijkt niet eens meer naar de mooiste meiden omdat ze je verblinden met onzekerheid. Je geeft de schuld aan je handicap. Maar hoe kan het de schuld van je handicap zijn, als zij niet eens wisten wat je handicap was.
Dat ligt al heel lang in de planning, en in mijn hoofd is het zo goed als af.. ik moet het er alleen nog uit krijgen en dan nog is het nog maar de vraag of het gaat lukken en of ik het weet door te zetten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ga je een boek schrijven? Wat knap. Waar gaat het precies over?
Nou een nobel doelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:53 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat ligt al heel lang in de planning, en in mijn hoofd is het zo goed als af.. ik moet het er alleen nog uit krijgen en dan nog is het nog maar de vraag of het gaat lukken en of ik het weet door te zetten.
Maar de bedoeling is dat het een soort van autobiografie wordt, en dat er zo een boek ontstaat over het leven met een ASS en zaken als ADHD en BPS binnen de maatschappij.
Het boek zal veel duidelijkheid moeten geven en cliche's en vooroordelen e.d. moeten wegnemen.
Ik ben een beetje er op aan het instellen dat dat mijn levensdoel is oid. Om de mensen iets te leren
en duidelijk te maken dmv een boek.
Heel mooi geschreven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:40 schreef SeanDaley het volgende:
Het is niet onmogelijk om iemand te vinden waar je je rustplaats zal vinden. Het moet op je pad komen, je moet haar vertellen wat je hebt, alsof het iets is van ik verander om 12 uur in een weerwolf, kan je daarmee leven? Maar goed, in mijn geval weten ze vaak toch niet wat het is. Waar door je maar door blijft spelen, want dit keer wil je wel geluk hebben. En elke keer als je hemel aanraakt besef je dat zwaartekracht nooit anders is geweest en val je weer naar beneden. Ze raken verveelt aan je passieve houding, aan het feit dat je sociaal niet actief bent. Dat je ze niet laat bewegen, ze laat vechten om iets. Ze voelen zich alleen bij je, ze gebruiken je alleen nog maar om je kennis en levenservaring, zeggen dat je geweldig bent maar willen niet afspreken, en zo gaat het door tot het voorzichtig uit bloed en ze 1 a 2 maand later vertellen dat ze iemand gevonden hebben.
Je gaat jezelf isoleren, en bij elke tegenslag gaat die spijker er steeds dieper in zitten. Je kijkt niet eens meer naar de mooiste meiden omdat ze je verblinden met onzekerheid. Je geeft de schuld aan je handicap. Maar hoe kan het de schuld van je handicap zijn, als zij niet eens wisten wat je handicap was.
Beter denk je in het geheel niet donker, daar ga je je enkel maar slechter van voelen met als gevolg nog meer autistische denkbeelden en dan is het einde zoek.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:24 schreef SeanDaley het volgende:
Je kan beter vroeg donker denken, aangezien je dan nog een hele tijd hebt dat het tegendeel bewezen kan worden.
Dan heb je even een tegenslag, dat heeft iedereen. De kunst is, vergeet het en ga verder met je leven. Ja ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is o zo belangrijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:31 schreef SeanDaley het volgende:
Soms heb je het niet in de hand dat alles tegenzit. Ik heb ook wel momenten dat ik de wereld aan kan, maar ik ben door alles zo fragiel gemaakt voor tegenslagen.
Ik doel eigenlijk op allerlei dingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik las je opmerking nadat ik ff in slaap was gedonderd, blijkbaar heb ik toch even last van enigszins chagreinigheidDus mijn excuses máár dat neemt niet weg dat jouw opmerking erg kort door de bocht was.
Ik ken zat mensen zonder stoornis die leven op chips en patat bijv. Heeft volgens mij niet met een stoornis te maken
Je woonplaats zal inderdaad niet meehelpen, misschien moet je erover denken om te verhuizen? Het gaat tenslotte om jouw leven en hoe jij die wilt indelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:49 schreef SeanDaley het volgende:
Ja, ik snap hoe het principe werkt. Maar het beangstigd mij soms dat ik heel vaak liever alleen 'moet' zijn. Ik zou bijvoorbeeld ook wel gewoon uit willen gaan en plezier hebben, maar dat komt dan ook alleen maar omdat iedereen het doet en jij uiteindelijk over blijft in het weekend. Beetje gamen, anime kijken, naar de klok kijken. Je bent er gewoon zo zat van om altijd alleen te zitten, niet persee liefde, maar ook vrienden die het altijd maar druk hebben. Daarnaast woon ik in een dorp in Friesland en als ik wat leuks wil doen moet ik minstens 30 a 40 kilometer ergens naar toe. Ik heb geen rijbewijs, en bussen rijden hier heel onregelmatig. Het klinkt allemaal wat pessimistisch haha. De verleiding van het samenzijn word gewoon overal gepromote en het prikkelt me.
Is dat niet zo dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:18 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Je woonplaats zal inderdaad niet meehelpen, misschien moet je erover denken om te verhuizen? Het gaat tenslotte om jouw leven en hoe jij die wilt indelen.
Maar verder moet proberen niet te veel naar de door de media gepromote dingen te kijken, anders ben je zonder Axe ook nergens.
Beter dan een normaal topic tochquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:41 schreef ScarFace- het volgende:
Ik blijf dit maar een raar topic vinden
Ja nu moet ik de waarheid wel vertellen. Vorig jaar probeerde ik het eens. Gevolg: er kwamen zoveel dames op me af dat ik niet meer naar mijn werk kon komen. Hele straten, de hele wijk stond bomvol met dames die mij eens wilden ontmoeten. Nadat ik klachten van omwonenden heb gehad heb ik besloten die deo maar weg te doen, kon wel begrijpen dat ze er last van hebben.quote:
En toen werd je wakkerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:59 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Ja nu moet ik de waarheid wel vertellen. Vorig jaar probeerde ik het eens. Gevolg: er kwamen zoveel dames op me af dat ik niet meer naar mijn werk kon komen. Hele straten, de hele wijk stond bomvol met dames die mij eens wilden ontmoeten. Nadat ik klachten van omwonenden heb gehad heb ik besloten die deo maar weg te doen, kon wel begrijpen dat ze er last van hebben.
Bestaan die dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:54 schreef SeanDaley het volgende:
[..]
Beter dan een normaal topic toch
???quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:40 schreef Perico het volgende:
Hear, hear, sempron! Dat klopt echt als een bus. Van 1997 - 2005 heb ik twee back-to-back relaties gehad van 4 jaar elk, die me eigenlijk kwamen aanwaaien en ook naadloos in elkaar overgingen.
Maar daarna ben ik hard met de neus op de eigenlijke feiten gedrukt. Ik zie er normaal uit, al heeft de typische autistische kraakbeen en bindweefsel explosie in de eerste maand van de zwangerschap ervoor gezorgd dat ik groteske oren en skelethanden heb.. maar da's het punt niet zo.
Oh ja dat is waar ook. Iedereen is gek behalve wijquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:04 schreef Juup© het volgende:
[..]
Op FOK! ? Needan is dit het enige normale topic
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat een groot aantal autismekenmerken je 'meer mens' maken, maar er zit wel wat dubbels in. Iedereen waardeert eerlijkheid, maar liegt er op los. Iedereen waardeert behulpzaamheid, maar heeft 'even geen tijd'. Iedereen waardeert openheid, maar vertelt een groot deel niet.
Een beetje als Louis van Gaal: zijn zij nu zo dom of ben ik nu zo slim?
Volgens mij verschilt het zo als bij andere mensen. Ik heb gezonde collega's die leven op mars en energiedrankjes en nooit groente of fruit eten en niet sporten. Ik denk dat mensen die wat mankeren nog eerder bezig zijn met gezonder leven dan gezonde mensen, juist omdat het voor hun meer verschil kan maken. Voor mij is voldoende slaap bijv. veel belangrijker dan voor gezonde mensen, dus houd ik er ook meer rekening mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mensen met een psychische stoornis leven wel extreem ongezond.
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat ze meer hulp nodig hebben en zo dus meer kosten.
Het is dus niet zo dat er helemaal niets voor te zeggen valt, maar, overal valt wat voor te zeggen.
En dat moeten we niet willen, inderdaad.
Tja hier ben ik het helemaal mee eens. En zelf vorm ik er deel van uit, maar probeer het te beheersen. En eerlijkheid word zogenaamd gewaard, maar als je te eerlijk bent dan krijg je soms een trap op je kont(om het ff zo te stellen) of je word de deur gewezenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat een groot aantal autismekenmerken je 'meer mens' maken, maar er zit wel wat dubbels in. Iedereen waardeert eerlijkheid, maar liegt er op los. Iedereen waardeert behulpzaamheid, maar heeft 'even geen tijd'. Iedereen waardeert openheid, maar vertelt een groot deel niet.
Een beetje als Louis van Gaal: zijn zij nu zo dom of ben ik nu zo slim?
En hier ben ik het ook weer mee eens. Veel mensen met psychische stoornis moeten soms noogedwongen gezonder leven. Omdat er anders grotere gevolgen kunnen zijn, die schadelijk kunnen voor hun leven. Wat ik soms wel merk is dat mensen met een psychische stoornis soms wat meer zelfbewust zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Volgens mij verschilt het zo als bij andere mensen. Ik heb gezonde collega's die leven op mars en energiedrankjes en nooit groente of fruit eten en niet sporten. Ik denk dat mensen die wat mankeren nog eerder bezig zijn met gezonder leven dan gezonde mensen, juist omdat het voor hun meer verschil kan maken. Voor mij is voldoende slaap bijv. veel belangrijker dan voor gezonde mensen, dus houd ik er ook meer rekening mee.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar ook. Iedereen is gek behalve wij![]()
Heb zojuist zeker een minuut nagedacht of je nu de plaats mars en het bijbehorende drugsgebruik, of een letterlijke mars bedoelde.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Volgens mij verschilt het zo als bij andere mensen. Ik heb gezonde collega's die leven op mars en energiedrankjes en nooit groente of fruit eten en niet sporten. Ik denk dat mensen die wat mankeren nog eerder bezig zijn met gezonder leven dan gezonde mensen, juist omdat het voor hun meer verschil kan maken. Voor mij is voldoende slaap bijv. veel belangrijker dan voor gezonde mensen, dus houd ik er ook meer rekening mee.
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:04 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Heb zojuist zeker een minuut nagedacht of je nu de plaats mars en het bijbehorende drugsgebruik, of een letterlijke mars bedoelde.
Het 2e was hier van toepassing.
What a world right
Dit is gewoon een vorm van apartheid, waarbij in dit geval de autisten minder rechten hebben. Enkele verzekeraars gooien het op een verhoogd risico op een psychose. Ik las het op het forum van AutSider, dat sommige mensen geweigerd werden. Hier ligt duidelijk een taak voor de overheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens.. je wilt niet weten hoe groot probleem ik er van zou maken.![]()
Kan er ook helemaal woest om worden... Maar ik kan geen enkele andere reden verzinnen.
Bij autisten is het risico misschien veel en veel lager dan bij mensen met chronische depressie of
zware persoonlijkheidsstoornissen.. Maar je weet zelf ook; ze scheren alles over 1 kam, zeker bij
WA-Jong'ers e.d.
Het is inderdaad ronduit belachelijk, en zal het ook zeker meenemen in mijn boek.. als dat er nog van komt.
Daarom vind ik het ook zo kwalijk dat die van Fok geen gehoor geven als je vraagt of ze je berichten willen verwijderen.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:38 schreef Perico het volgende:
Hrmmm wat je op Fok schrijft kan consequenties hebben, lolz, zoals ik vanavond heb ondervonden. Was er eerst nogal beduusd van, en dat ben ik nog steeds wel, maar ik weet wie het zegt.
Ik had vorig jaar in een topic over "fotomodellen op hyves" een link geplaatst naar een model dat ik in 2005/2006 goed had leren kennen online. Ik had hierbij de woorden gebruikt "Veel typische shoot foto's. En het nodige drama".
Blijkbaar had ze haar site gegoogled of was getipt, want ik kreeg een erg boze reactie. Ook verdraaide ze mijn woorden op twitter en krijg ik de volle laag in een tweet, zonder mij overigens bij naam te noemen.
Tsjah, niets gelogen dus over drama. En typische shoot foto's meende ik neutraal, zo vind ik veel "typische jaren 70 muziek" juist hele goeie muziek.
Maar dat was ook meteen de reden waarom ons contact verwaterde -- je moest heel erg opletten met wat je zei, want ze nam alles heel persoonlijk en viel over ieder woord. Dat vond ik op den duur veel te ingewikkeld. Jammer maar helaas.
dit lijkt me toch niet helemaal oke, enige oorzaak bekend.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef SeanDaley het volgende:
Jeetje, ik ging even slapen want ik was moe, dus word wakker met een hoofdpijn een uurtje later, en alles begint verdoofd aan te voelen(lees armen, mond en benen, wat mij beangstigd. Geen idee wat het was, maar het voelde overgevoelig allemaal. Wel eens eerder gehad, maar niet vaak. Een soort meltdown in mijn hoofd denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |