abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:07:01 #76
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76311765
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Dat het een wat rustiger jaar mag worden met meer fok!

Cruella de sleurder??? Do tell!!

Ben ik een heel erge mama als ik zeg dat ik het even niet zo leuk vind met Anna? Al een paar weken weigert ze naar bed te gaan tenzij ik bij haar kruip of zij bij ons mag. Nou dat wil ik dus niet, dus elke avond is het hier een gil en krijspartij. En dan zit ik ook te huilen. Ik zie gewoon huizenhoog op tegen haar naar bed brengen terwijl het echt nooit een probleem was.

En in de ochtend gekrijs omdat ze haar kleren niet aanwip, omdat haar boterham kapot (lees: gesneden) is, haar broertje aan haar haar trekt of nog honderd redenen. En eten doet ze ook niet naast haar boterhammen.

Maaarrr: nobody fucks wizz memmel, dus ik ga er hard in in 2010!

Ze plast wel op de wc. Dat dan weer wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_76312869
Pfff Anna toch.
Hopelijk zit ze snel wat beter in haar vel nu de feestdagen over zijn en alles overal weer wat rustiger en regelmatiger word.

Sterkte
pi_76317955
Oeh Memmel heftig hopelijk is deze fase gauw weer over...
Fake it till you make it...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:11:11 #79
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76319750
Beppie van nog geen 2 vroeg net om de pot, ze gaat er op zitten, zegt 'poep!' en had dus echt een poep gedaan

Memmel heftig is het als ze zo dwars kunnen zijn dat je het eigenlijk niet meer ziet zitten. Sterkte en ik hoop voor je dat het snel weer over is
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_76320353
Beppie, knapperd .
pi_76321380
Wow Beppie goed zeg!

Memmel helaas allemaal heel herkenbaar Vanmorgen ook onder andere "ruzie" om een kapotte boterham, sloffen die niet aanmoesten en een boterham die ze neit zelf mocht smeren. En daarna heeft ze anderhalf uur (an-der-half uur!!!!) aan tafel gezeten omdat ze eerst haar thee moest opdrinken. Was gewoon een klein bekertje met fruitthee die ze altijd drinkt, maar nu weigerde ze dus en ze mocht niet van tafel af voordat ie op was aangezien drinken nu erg belangrijk is ivm obstipatie. Nou ja ze heeft het niet van een vreemde want ik weet dat ik zelf ook eens uuuuren aan tafel heb gezeten omdat ik mijn drinken niet op wilde drinken... Klein dwarskopje
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:10:01 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76321518
Oh, wat lastig zeg, die dwarse peuters.
Het lijkt me moeilijk hoor, zo'n machtsstrijd Stiemie. Ik snap wel dat ze moet drinken ivm haar obstipatie, maar helpt het ook, dat ze anderhalf uur moet blijven zitten? Ik veroordeel je niet hoor , maar ik vraag het me af.

Beppie! Had je een mooi gebakje gemaakt?
Zeg, wat doet dat kind hier, dat is toch nog een baby????? Time fliiiiieeeees....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:14:40 #83
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76321641
Ja voor mijn gevoel is ze ook pas net 1 geworden ofzo maar bij de dreumesjes paste het nu écht niet meer
Ze raast als een wervelwind door het huis heen vanaf dat ze haar ogen opendoet tot wanneer ze in slaap valt. Stilzitten doet ze niet langer dan 10 seconden.
Ze kan overal bij en al kan ze er niet bij, schuift ze een stoel aan en zorgt ze dat ze er wél bij kan. Ze zegt zelf wat ze op haar brood wil, ze drinkt al lang uit gewone bekers en glazen en haar broers gaan een eindje voor haar om Ik hoef geen licht meer aan of uit te doen want ze is me altijd voor!
Ze is zó vermoeiend en ze luistert echt enorm slecht, ze loopt graag weg maar ze doet het altijd met een lach En ik zou niets aan haar willen veranderen
pi_76321709
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:10 schreef Moonah het volgende:
Oh, wat lastig zeg, die dwarse peuters.
Het lijkt me moeilijk hoor, zo'n machtsstrijd Stiemie. Ik snap wel dat ze moet drinken ivm haar obstipatie, maar helpt het ook, dat ze anderhalf uur moet blijven zitten? Ik veroordeel je niet hoor , maar ik vraag het me af.

Beppie! Had je een mooi gebakje gemaakt?
Zeg, wat doet dat kind hier, dat is toch nog een baby????? Time fliiiiieeeees....
Moonah er zaten misschien nog 6 slokken thee in haar beker en die moest ze opdrinken. We hebben het eerst leuk geprobeert met meetellen met de slokjes enzo, maar ze werd gewoon dwars en toen waren we het zat. Tot ze de thee op had, mocht ze niet van tafel. Ze had dus met 2 minuten klaar kunnen zijn, maar ze was ons echt aan het uitdagen. Steeds zeggen "ik ga nu drinken hoor mama" en dan alleen maar net doen alsof, een slok nemen en dan "per ongeluk" thee zo uit haar mond in haar nek laten lopen etc. Gewoon uitdagen dus. En aangezien ze daar de afgelopen weken al steeds mee bezig was, was dit de spreekwoordelijke druppel

Heb jij anders als leerkracht misschien tips Moonah? Ben wel benieuwd wat anderen in zo'n geval zouden doen
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:19:52 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76321798
Stiemie, ik bedoelde het niet dat je je moet verantwoorden hoor. Ik vind het knap als je zo lang zo consequent kunt volhouden.

Ah TF, ze klinkt wel erg gezellig.
pi_76321876
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef Moonah het volgende:
Stiemie, ik bedoelde het niet dat je je moet verantwoorden hoor. Ik vind het knap als je zo lang zo consequent kunt volhouden.
Nou wat dat betreft zijn we aan elkaar gewaagd Ik kan dat gerust anderhalf uur volhouden zonder boos te worden en gewoon rustig te blijven herhalen dat ze eerst haar thee moet opdrinken
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:23:39 #87
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76321913
Ze heeft het waarschijnlijk ook niet van een vreemde
pi_76322518
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ze heeft het waarschijnlijk ook niet van een vreemde
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:28:22 #89
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76342536
Iemand gaf mij de tip Anna d'f bed anders te zetten en salie te branden in
haar kamer. Nou ben ik niet zo van de zweverigen, maar ik ben alles bereid te proberen.

Zag vanavond ook dat haar knieholtes helemaal rood zijn. Eczeem?? Lijkt er wel op.

M'n meissie. Ik word soms gek van haar maar ik hou zo veel van haar en kan nog steeds uren naar haar staren!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 3 januari 2010 @ 00:29:02 #90
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76344876
Was dat ook niet bij Mahre het geval dat ze moeilijk sliep omdat haar bed niet goed stond ofzo? Is zeker de moeite van het proberen waard dus!

Dubbel is dat he dat ze het ene moment het bloed onder je nagels vandaag halen en dat ze je het volgende moment weer helemaal kunnen laten smelten
  zondag 3 januari 2010 @ 00:53:55 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76345710
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:28 schreef Memmel het volgende:
Iemand gaf mij de tip Anna d'f bed anders te zetten en salie te branden in
haar kamer. Nou ben ik niet zo van de zweverigen, maar ik ben alles bereid te proberen.

Zag vanavond ook dat haar knieholtes helemaal rood zijn. Eczeem?? Lijkt er wel op.

M'n meissie. Ik word soms gek van haar maar ik hou zo veel van haar en kan nog steeds uren naar haar staren!
Salie branden wordt vaak gedaan om een ruimte te reinigen van entiteiten. Interessante tip vanuit dat oogpunt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 3 januari 2010 @ 00:58:04 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76345845
Vivi waar koop je dat soort salie dan? Of is het gewoon het keukenkruid?

(Linde klaagt nog steeds over "monsters" in haar kamer en laatst ook over "monsters" op andere plekken in huis. Ik vraag me wel eens af of ze nou gewoon een hele grote fantasie heeft of dat ze echt "iets" ziet. Laatst zei ze bv ineens "nee meneer niet slaan dat is niet lief!" terwijl ze gewoon bij ons de huiskamer stond Of ze zwaait ineens naar een "oma" die zij alleen ziet...)
  zondag 3 januari 2010 @ 01:00:38 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76345921
Het wordt "smudgen" genoemd en het wordt gedaan met witte salie.

Hier een linkje met wat uitleg.

http://www.nativeart.nl/VERH_smudgen.htm

Stiemie, ik denk dat het ook een beetje bij de leeftijd hoort, dat gedoe met monsters en dergelijke, maar ik ben er zelf van overtuigd dat kinderen heel erg mediamiek zijn. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke insteek van mij .
  zondag 3 januari 2010 @ 02:04:57 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76347479
Anna zegt ook altijd oma gedag. Die heeft ze niet gekend en die leeft ook niet meer. Maar ik geloof wel dat ze haar voelt, dus ik ga daar ook gewoon in mee.

Ben net thuis van eerste hulp.... Anna d'r elleboog was uit de kom. Ze liep aan mijn hand, viel en ik trok haar op. Voelde me zo rot....

Ik zei net in de auto terug: sorry Anna dat mama je pijn deed. Toen zei ze: isse niet mama, is al over... Toen zei ik: je bent een goed mens Anna, dat je ma vergeeft. Zegt ze: neeheeee mama, Anna is een meissssje.
  zondag 3 januari 2010 @ 09:27:03 #95
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76349655
Meisje Anna
En zo'n zondagarmpje kan zoals je ziet de beste overkomen Memmel

Stiemie, 1,5 uur geduldig herhalen dat ze d'r drinken moet opdrinken?? Respect!!

Cruella, nu al poepen op het potje, wat goed!

Hier ziet meneer vaak een krokodil in de tuin. Dan kijkt hij naar buiten kijken en roept: "Kijk, krokodil is nu weg, krokodil komt straks weer." En soms ineens "Daar is krokodil weer, dag krokodil!!" Hij is er verder niet bang voor.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 3 januari 2010 @ 10:40:12 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76350635
Memmel dat is schrikken zeg! Zowel voor jou als voor jou als voor Anna een dikke voor de schrik. Enneh Anna is een meisssje Let op dat haar elleboog nu wel een "zwakke plek" blijft hoor Memmel. Ik heb zelf eens mijn elleboog uit de kom gehad (iets met gymles enzo ) en ik heb nu meer kans dan daarvoor dat het nog eens gebeurt.

Fijn dat er meer kinderen zijn die dingen zien die er niet altijd echt zijn. Denk ook zeker dat fantasie meespeelt hoor, maar soms denk ik ook wel eens dat kinderen bepaalde dingen wel eerder/vaker dan wij zien.
pi_76352197
Memmel en Anna . Auw, hopelijk heeft ze er niet zoveel last van. Kan gebeuren dit soort dingen.

Mirte heb ik nog niet gehoord over dingen die er niet zijn... wat niet is kan nog komen natuurlijk.
pi_76355011
Memmel, dat heeft Morris ook ooit gehad toen ik zwanger was van Lis. Ik wilde hem aan zijn armpjes van de vloer trekken en toen was zijn pols uit de kom. Ik voelde me vreselijk, dacht eerst dat ik zijn arm gebroken had. Daarna is het nog een keer of tig gebeurd omdat zijn banden 'slap' waren ofzoiets. We hadden echt een abo op de eerste hulp. Maar nu lijkt hij eroverheen gegroeid

Hopelijk heeft ze er nu niet al te veel last meer van!

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 03-01-2010 17:28:59 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_76356030
Gelukkig 2010 allemaal!!

Hier ook nog geen spookverhalen.

Arme memmel
Heeft Anna er nu nog last van? Je hoort vaak dat ze al snel weer de arm goed gebruiken..
En die peuterbuien zijn hier nog amper te vinden..
Stiemie, ik vind anderhalf uur volhouden echt knap! zo moeder, zo dochter..

Pepijn! Grote jongen!!
En die "mevrouw waarom vraagt jij dat allemaal aan mama?"

Cruella wat goed! Hier nog geen spoor van zindelijkheid..

Oud en nieuw gezellig met zijn drieen naar opa en oma geweest, 2 nachtjes gelogeerd en heerlijk gespeeld daar!
Chris heeft het vuurwerk ook gemist. Hij heeft heerlijk doorgeslapen. Al was het echt een herrie op de kamer (er werd vuurwerk op de straat voor het raam afgestoken). Maar geen kik. Overdag reageerde hij er eigenlijk ook weinig op, alleen af en toe een nonchalante "boem" en een vinger richting buiten.

Het hoesten blijft hier naar. Vannacht weer zonder zetpil geprobeerd, maar direct weer 3 flinke hoestbuien, terwijl met pil het maar 1 was. Dus ik geloof dat het spul wel iets doet.. Nu al een week aan de gang
  zondag 3 januari 2010 @ 14:55:24 #100
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76359133
Bedankt voor de lieve woorden allemaal! Ik voelde me echt heel schuldig. En je moet dan ook een paar keer dat verhaal vertellen alsof je haar bewust mishandeld hebt. Ik snap wel dat ze daar terecht goed op letten, maar toch.
  zondag 3 januari 2010 @ 18:36:46 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76367416
quote:
Op zondag 3 januari 2010 10:40 schreef Stiemie het volgende:
Fijn dat er meer kinderen zijn die dingen zien die er niet altijd echt zijn. Denk ook zeker dat fantasie meespeelt hoor, maar soms denk ik ook wel eens dat kinderen bepaalde dingen wel eerder/vaker dan wij zien.
Je hebt al eens eerder iets dergelijks verteld over Linde. Het schijnt idd zo te zijn dat (jonge) kinderen veel ontvankelijker zijn dat de meeste volwassenen in hun contacten met 'anderen'. Zo lang ze niet bang is lijkt het me alleen maar interessant.

Ah, Memmel, wat naar. En idd logisch dat er wordt doorgevraagd (ik zou het zelfs kwalijk vinden als dat niet gebeurde), maar wel rot voor je schuldgevoel.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:58:18 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76371033
*peutermama meldt zich...

Heeft er iemand tips voor een peutertje die zich zo op weet te winden als hij niet wil gaan slapen dat hij over zijn nek gaat? Het is nu te vaak voorgekomen om 'ziek' te kunnen zijn en het gebeurt zowel met een volle als met een lege maag.
Schoonmaken en zonder pardon zijn bedje weer in? Ik vind het zo lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-01-2010 20:49:33 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 20:44:12 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76373228
Oei lastig BE (Gelukkig) geen ervaring mee, maar het lijkt me echt heel vervelend, zowel voor jou als voor Sasha.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:49:44 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_76373516
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:58 schreef Stiemie het volgende:
Vivi waar koop je dat soort salie dan? Of is het gewoon het keukenkruid?

(Linde klaagt nog steeds over "monsters" in haar kamer en laatst ook over "monsters" op andere plekken in huis. Ik vraag me wel eens af of ze nou gewoon een hele grote fantasie heeft of dat ze echt "iets" ziet. Laatst zei ze bv ineens "nee meneer niet slaan dat is niet lief!" terwijl ze gewoon bij ons de huiskamer stond Of ze zwaait ineens naar een "oma" die zij alleen ziet...)
Ive heeft dat ook. Monsters en dinosaurussen. Ik weet vrij zeker at hij vroeger ook mensen zag, nu heeft hij het daar niet meer over. Wel zegt hij nu dingen als "vroeger toen ik een meisje was". Als hij bang is, dan stel ik hem gerust en dan gaat hij ook weer snel slapen.

BE, geen tips helaas. Wat naar zeg.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:00:18 #105
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_76374127
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
*peutermama meldt zich...

Heeft er iemand tips voor een peutertje die zich zo op weet te winden als hij niet wil gaan slapen dat hij over zijn nek gaat? Het is nu te vaak voorgekomen om 'ziek' te kunnen zijn en het gebeurt zowel met een volle als met een lege maag.
Schoonmaken en zonder pardon zijn bedje weer in? Ik vind het zo lastig.
ben ik ook weer eens...

Heel herkenbaar helaas

En ook het opvoed-dillema herken ik... Waar doe je goed aan?!
Ik ben het soort mama dat haar kindje wel bij zich in bed neemt of er zelf bij gaat liggen op zulke momenten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ons meisje door gaat krijgen dat ze op die manier haar zin krijgt....

Peutertjes..... *zucht.....
  zondag 3 januari 2010 @ 21:03:47 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76374342
DeLiedje, echt? Wat een toeval weer...
De eerste paar keer mocht Sasha idd mee naar beneden, even bijkomen enzo. Hij was ook echt heel erg geschrokken en verdrietig, maar de laatste dagen is het slapen hier ineens een strijd geworden. Het zal een fase zijn, maar hij gaat soms echt helemaal uit zijn dakje.
We krijgen hem nu meestal zoet door te zeggen dat papa en mama op het grote bed gaan liggen lezen (wat we dan ook doen) maar vanavond was dat niet genoeg en stond F. erbij toen het huilen over gaat in kuchen en hoesten etc. etc. Dus toen maar even in het grote bed liggen tot hij sliep en daarna over gelegd, maar ik wil hier idd ook geen vaste prik van maken...
  zondag 3 januari 2010 @ 21:10:29 #107
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_76374756
Leuk he, steeds hetzelfde?

Bij ons was het een paar weken terug ook dráma met slapen gaan, maar nu gaat het alweer een tijdje heel goed ("papa singen slaap kindje slaapt daar buiten loop een sjaap?" ).

Ik hoorde haar dan krijsen en liet haar (dapper als ik ben ) liggen... Gekrijs gaat over in kokhalzen, en nog denk ik "laat maar even, ze stelt zich aan"... Maar dan gaat ze echt overgeven, en dan ben ik in 3 tellen die trap op en bij haar...
(en zwanger als ik ben, ik kokhals gezellig even mee )
  zondag 3 januari 2010 @ 21:14:18 #108
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76374967
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:49 schreef cattie het volgende:
Wel zegt hij nu dingen als "vroeger toen ik een meisje was".
Jeetje wat een uitspraak voor zo'n ventje! Linde zegt ook wel eens iets over "voordat ze bij ons was". "Ja want toen was ik ergens anders en toen kreeg ik pijn en toen was ik hier met een gaatje in mijn buik (navel)"

Be wat erg zeg dat hij zich dan zo kan opwinden. Lastig dilemma of je hem dan moet 'troosten' of dat het dan juist een soort 'beloning' wordt voor het gedrag
  zondag 3 januari 2010 @ 21:15:45 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76375067
BE, ik heb er geen ervaring mee.
Maar mss als hij gaat kuchen een glaasje water aanbieden? dat hij er even uitkomt? (ihkv "och, arm kind, moet je hoesten? hier heb je wat water, gaat het vast beter!")
ik bedoel, je kan niet hoesten/kokken en water drinken tegelijk, toch?

maar tklinkt wel ingewikkeld!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:17:12 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76375146
Nou, vorige week stond ik zelf ook even te griezelen erbij hoor, en ik ben niet zwanger. Brrrr wat is het toch ranzig.
Ik heb je een PM-etje gestuurd.
pi_76375154
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:14 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Jeetje wat een uitspraak voor zo'n ventje! Linde zegt ook wel eens iets over "voordat ze bij ons was". "Ja want toen was ik ergens anders en toen kreeg ik pijn en toen was ik hier met een gaatje in mijn buik (navel)"

Be wat erg zeg dat hij zich dan zo kan opwinden. Lastig dilemma of je hem dan moet 'troosten' of dat het dan juist een soort 'beloning' wordt voor het gedrag
Morris zegt nog steeds geregeld: 'Vroeger, toen ik nog dood was...'
  zondag 3 januari 2010 @ 21:19:22 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76375276
Water is idd op zich een idee, maar het is gewoon ook wel zo dat het erop lijkt dat hij echt wel zo gaat gillen en doen als hij niet wil slapen om ons bij hem te houden. En ik ben dan eig. toch wel zo streng dat ik daar niet aan toe wil geven. Als ik dan voor elk kuchje naar hem toe ga is het einde zoek natuurlijk.

Nou ja goed, we gaan maar even uit van een fase, dat niet willen slapen en dan zitten we het wel even uit.
Badderen is trouwens de laatste 2 weken ook ineens grote paniek zomaar.... Zal de leeftijd wel zijn.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:22:11 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76375452
Maakt me aan de ene kant wel heel nieuwsgierig hoor wat die kleintjes allemaal zien en zich herinneren... Maar ik hoop vooral dat ze er geen 'last' van hebben want het lijkt me nogal wat
  zondag 3 januari 2010 @ 21:31:14 #114
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76376091
TVP (was topic kwijt).
Gelukkig 2010 allemaal!
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:29 schreef Stiemie het volgende:
Was dat ook niet bij Mahre het geval dat ze moeilijk sliep omdat haar bed niet goed stond ofzo? Is zeker de moeite van het proberen waard dus!
Ja, we hadden het bed verplaats na het plaatsen van een nieuwe kast en dat was (een deel) van het probleem.

Ze slaapt inmiddels wel weer (wat) beter. Maar ik lees ook dat anderen problemen hebben door erbij te liggen etc. Als zij om 19:30 uur ofzo in bed ligt, zitten we er vaak tot 20:00 uur bij tot ze in slaap is gevallen. Vanavond geprobeerd om dit weer af te bouwen, maar dan begint ze al te huilen voor we beneden zijn.
Dus zitten we er maar weer bij.

De onderbroken nachten lijken inmiddels voorbij, ze had het koud 's nachts. Inmiddels heeft ze 3(!?) dekbedden en slaapt ze redelijk door. Soms huilt ze 's nachts nog wel eens, maar dan is het vaak opgelost door haar even weer onder de dekens te leggen.

Maar, al met al een redelijke aanslag op onze nachtrust en dus zo er maar lekker vroeg induiken en hopen op een ongestoorde nacht...
(ga even verder bijlezen).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_76378851
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:58 schreef Stiemie het volgende:

Dat heeft Mahre ook! Maar dan met leeuwen en anderen kindjes. Volgens mij hoort het erbij. Wij doen er maar een beetje aan mee (als in leeuwen naar buiten sturen want die horen hier niet en als ze gaat slapen geeft ik alle kindjes ook een kus...) Het word wel iets minder nu maar er zijn dagen dat ik er niet goed van word.
  maandag 4 januari 2010 @ 08:05:30 #116
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_76388525
Kom even binnen vallen zonder bij te lezen en te reageren.

ERVARINGSDESKUNDIGE GEVRAAGD:
M. heeft ineens over heel zijn lief rode bultjes, begon op zijn rompje maar nu ook een paar in zijn liezen en op zijn benen.. Dacht natuurlijk gelijk aan de waterpokken MAAR er zit geen vocht onder de bultjes.
Begint het zo of zou het toch wat anders zijn??
  maandag 4 januari 2010 @ 08:20:20 #117
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76388617
Eerste wat in mij opkomt, bel even met je doktor. Lijkt mij dat ie wat heeft, geen idee wat.
pi_76389405
Stiemie, Ik herinnerde me gisteren nog dat iemand laatst tegen me zei dat ze 's ochtends voor het ontbijt een beker lauw water dronk (of thee), om de darmen 's ochtends op gang te helpen. Misschien kun je dat nog eens proberen bij Linde?

Mamanik, ik zou het zo niet weten. Er zijn genoeg vlekjesziektes. Maar het klinkt niet als de 5e of 6e ziekte (1e geeft eerst vlekken op gezicht, 2e geeft eerst een paar dagen hoge koorts).. Misschien de huisarts even bellen. Hij is verder niet ziek??

Ik ben hier vanochtend met een traan in mijn ogen uit het KDV gelopen.. Niet omdat het weer drama was bij het afscheid. Maar juist omdat het zo goed ging. Hij liep zo mee naar binnen. Ik zette hem bij zijn vriendje neer, en die 2 zaten binnen 3 minuten elkaar achterna op hun auto's. Geen gemiep, geen gebler, geen pruillip. Niet moeilijk doen met moeten optillen, aan de leidster geven, en die nog 5-10 minuten troosten na mijn afscheid..
Gewoon perfect, zoals het eigenlijk elke keer zou moeten zijn..
  maandag 4 januari 2010 @ 09:38:50 #119
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_76389544
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:

Mamanik, ik zou het zo niet weten. Er zijn genoeg vlekjesziektes. Maar het klinkt niet als de 5e of 6e ziekte (1e geeft eerst vlekken op gezicht, 2e geeft eerst een paar dagen hoge koorts).. Misschien de huisarts even bellen. Hij is verder niet ziek??

Ik ben hier vanochtend met een traan in mijn ogen uit het KDV gelopen.. Niet omdat het weer drama was bij het afscheid. Maar juist omdat het zo goed ging. Hij liep zo mee naar binnen. Ik zette hem bij zijn vriendje neer, en die 2 zaten binnen 3 minuten elkaar achterna op hun auto's. Geen gemiep, geen gebler, geen pruillip. Niet moeilijk doen met moeten optillen, aan de leidster geven, en die nog 5-10 minuten troosten na mijn afscheid..
Gewoon perfect, zoals het eigenlijk elke keer zou moeten zijn..
Nee hij is verder niet ziek, wel geweest rond kerst hoge koorts. Maar nu springlevend.
Net even huisarts gebeld, kan waterpokken zijn, begint met bultjes en binnen 6 tot 12 uur vocht eronder. Dus even in de gaten houden, nu alleen hopen dat de tweeling het niet krijgt maar dat zal wel wishfull thinking zijn

Deepfreze eigenlijk is het ook nooit goed he bij dat KDV als ze een drama maken van afscheid is het niet leuk maar als ze naar binnen lopen en gelijk gaan spelen en je krijgt bij wijze van nog geneens een kus is het ook niet goed. Herken het wel.
  maandag 4 januari 2010 @ 09:39:08 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76389548
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:20 schreef Tazz het volgende:
Eerste wat in mij opkomt, bel even met je doktor. Lijkt mij dat ie wat heeft, geen idee wat.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 4 januari 2010 @ 10:09:53 #121
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76390228
Wat fijn Deepfreeze
Een nieuw jaar met een nieuwe start? Zou mooi zijn!

Hier werd Devin vanmorgen voor het eerst sinds 2 weken weer naar de psz gebracht na 2 weken kerstvakantie. Ging prima, behalve dan dat hij mij geen gedag wilde zeggen voordat hij met M. de deur uitging. Niet kussen, niet zwaaien en hij negeerde me volkomen, zei niet eens gedag...
Is niet voor het eerst trouwens, doet me veel pijn om te zeggen en ik zit hier ook met dikke tranen, maar dit is al een poosje aan de gang. Devin trekt heel erg naar zijn papa toe en als hij erbij is dan besta ik 9 van de 10 keer niet. Ik mag hem niet aankleden of verschonen, mag geen drinken voor hem pakken of soms zelfs niet eens in zijn kamer komen of aan zijn speelgoed zitten. Naar bed brengen of in bad doen is ook iets wat alleen M. mag doen. Als ik het doe dan krijgen we schreeuw - en krijspartijen en dat is het me niet waard "Neeeheee, papa doen!" komt hier geregeld voorbij.
En dat steekt. Zometeen moet ik weer gaan werken, zijn ze weer de hele middag samen (met Toby erbij) en als ik dan vanavond thuiskom dan is het niet alsof hij me gemist heeft. Met een beetje mazzel krijg ik een snelle kus, maar als papa thuiskomt dan is het uitgebreid knuffelen en stoeien samen.

Oei, ik vind het heel moeilijk hierover te schrijven merk ik, laat staan erover te praten
.... met gevoel voor drama....
  maandag 4 januari 2010 @ 10:41:36 #122
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76390963
Wat vervelend Kersjes. Hier hangt K ook wel aan mijn lief maar niet zo erg. Als K de kans zou krijgen dan zou ze willen dat papa alles zou doen maar mijn lief zegt af en toe gewoon mama pakt even jou sap bv en als ze dat niet wilt krijgt ze geen drinken (klinkt erger dan het is maar zo accepteert ze mij wel en nu is het geen probleem meer. E hangt daarintegen heel erg aan mij en die moet ook altijd als papa weekend/vakantie/vrije dag heeft wennen aan het feit dat hij thuis is. Als ze dan huilt zit ze meteen met gestrekte armen richtign mij en als mijn lief haar dan oppakt dan snikt ze nog even wat harder tot ze doorkrijgt van oh papa kan het toch ook en dan is het goed.

Kersjes misschien is het een idee (hij zal er wel even over blijven mopperen of huilen) dat je lief ook gaat aangeven van nee papa doet geen drinken pakken dat doet mama en als hij weggaat zeggen van eerst mama een kus geven. Ik ken je lief niet natuurlijk maar persoonlijk denk ik dat hij wat meer moet zeggen van mama doet dit en als er hier weggegaan wordt dan is het normaal dat er eerst gekust/geknuffeld word met de achterblijvers.
pi_76391069
Kersjes, dat klinkt naar. Ik kan me voorstellen dat het steekt..
Ik herken het niet echt. Wel in kleine buien, maar dan was misschien een week, en lang niet zo heftig. Ze gingen wel altijd weer over. En ook beide kanten op.
Het 1e waar ik trouwens aan denk is dat hij misschien wat extra aandacht van papa heeft gehad na de geboorte van Toby, dat hij dat nu nog probeert te krijgen?
pi_76393714
BE, Damian doet het ook, maar dan als hij niet wil eten...
Het enige wat hier helpt is boos worden omdat hij het expres doet.

Het klinkt erg vervelend en kwetsend Kersjes.
Verder ga ik mee met Books.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:31:28 #125
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76398352
Kersjes, het is wel herkenbaar. Bij Mahre is ook vaak het standaard uitroep: "moet papa doen".
We besteden hier niet al teveel aandacht aan, en ik probeer dan ook dat ze mama hiermee ook kan roepen, maar het is wel lastig.
vb als ik in de keuken sta en mevrouw zit op de wc en is dan klaar moeten we even helpen, Lenaatje is dan het het dichts bij.. : neehee, papa helpen", "nou ja, prima, wacht je toch even, papa is aan het koken/drinken pakken etc en dan wacht je maar" Vaak mag mama het dan wel doen.
pi_76399963
Kers, dat lijkt me lastig...

Mirte was net weer aan het spelen op haar kamer, dus ik om 3 uur naar boven om haar dan maar op te halen... Ligt ze te slapen... op het aankleedkussen. Dat heeft ze op de grond gelegd, hoes eraf gehaald, is erop gaan liggen en heeft de hoes als een dekentje over haar benen heen getrokken .
Waarom hebben we eigenlijk een bed....
pi_76400201
Mirte
Maar dus wel lekker een middagslaapje gehad!
Ik ben soms zo blij dat Chris zijn bed niet uitkomt als wij niet op zijn kamer zijn..
  maandag 4 januari 2010 @ 15:38:44 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_76400652
Kersjes, Ive heeft dat ruim 2 jaar gedaan, ik weet dus wat je doorstaat. Het is heel naar en pijnlijk. Uiteindelijk is Ive wel weer redelijk bijgedraaid, al is en blijft papa favoriet. maar ik mag nu ook weer dingen bij hem doen. Wat hier helpt is om Ive geen keus in favoriet te geven. Als ik hem verschoon, doe ik dat en bemoeit mijn man zich er niet mee. Ook voor je man is er een rol weggelegd. Hij moet heel duidelijk tegenover Devin zijn dat jij ook je met Devin mag/moet bemoeien en dat mama geen kus geven niet lief is. Zorg dat je man niet onbewust teveel zorg bij jou weg trekt. Als je meer wilt weten of wat kwijt wil kun je me altijd pm-en.
pi_76402294
DF, ze heeft inderdaad wel geslapen, hahaha. Mirte komt wel haar bed uit, al vanaf dat ze in een gewoon bed slaapt. In het begin haalde ze de halve kamer overhoop (lees: alle boeken in bed leggen enzo). Maar inmiddels gaat het beter. Als ze niet gaat slapen dan gaat ze zitten/staan spelen op haar kamer. Of zoals nu liggen slapen op haar aankleedkussen
  maandag 4 januari 2010 @ 18:27:45 #130
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76407429
Mirte heb je lekker geslapen

Kersjes ik denk dat het ook gewoon de leeftijd is hoor. Linde kan ook heel erg "eisen" dat 1 van ons haar een schone luier geeft of naar bed brengt. Helaas voor haar heeft ze hier geen inbreng in en we merken dat dat wel scheelt. In het begin gingen we erin mee, maar op een gegeven moment ging ze niet alleen eisen dat bv ik haar naar bed ging brengen, maar ook dat ik dan op een bepaalde plek ging staan enzo. Tot zo ver en niet verder dus

Is je man misschien de afgelopen tijd meer vrij geweest met de feestdagen? Dat er zeg maar iets anders dan anders was? Linde is daar vaak heel gevoelig voor.

Overigens probeert ze bij ons ook vaak als ze van mij bv niet van tafel mag om het dan aan mijn vriend te vragen. Helaas voor haar vragen we dan vaak eerst: en wat zei mama daarvan? en dan is de lol er snel vanaf
  maandag 4 januari 2010 @ 19:32:10 #131
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_76410135
Hier ook wel peuterpubers zo af en toe.
Tis een beetje aanpoten, zeg maar

Vandaag hadden ze elkaar in de haren gebeten, want dat doet geen pijn
Of de deur openmaken (dat mogen ze niet zelf), want dan kan de 1 op de gang gezet worden
  maandag 4 januari 2010 @ 20:22:20 #132
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76412245
Hier is Lilah zo rond de feestdagen met haar kin op de vensterbank gekletterd. Na een kort ziekenhuisbezoek is het keurig op elkaar geplakt en dat leek best goed te gaan tot de eerste keer douchen een paar dagen later. Korst eraf, maar nog niet zo'n probleem. Totdat ze uit nijd met d'r kin op de rand van haar bed knalde omdat ze niet wilde slapen . Alles weer helemaal open en onder het bloed.

En nu is het rood en lelijk en volgens mij net zo'n grote gleuf als het oorspronkelijk was vóór het plakken. Ik heb er al een paar keer 's avonds een pleister met jodium opgeplakt, maar het lijkt niet echt te helpen, want het gaat steeds weer een beetje open omdat het op een rotplek zit . Maar ik kan het ook niet meer opnieuw laten plakken nu. Hebben jullie nog tips voor een voorspoedig herstel?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 4 januari 2010 @ 20:46:18 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76413499
Ik moet eigenlijk nog bijlezen, maar snel gescand zie ik heeeeeeel veel kleine peuterpubertjes met al hun eigenaardigheidjes tot aan óvergeven uit protest aan toe. Ik heb er weleens van gehoord, maar geen ervaring mee. Zal mijn oppas een vragen die heeft er geloof ik mee te maken gehad.

En Lilah-meisje op je zere plek. Kim, niet echt advies. Zei de HA dat ie niet meer geplakt kon worden? Kan het dan niet evt, gehecht worden. En inderdaad zoveel mogelijk een pleister er op. Maar goed dat deed je al.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:54:26 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76417045
Kim, ik zou er even mee terug gaan naar de HA. Het zit natuurlijk wél in haar gezicht...

Chacama weer terug met de meiden (en man)! WB!

Kersjes, wat naar zeg. Goed dat je het hier vertelt. Ik moest ook meteen aan Catiie denken. Gelukkig trouwens Cattie, dat het nu toch wat beter gaat. Ik heb regelmatig aan je moeten denken. want soms heeft Thies ook van die papa-perioden. ThankGod niet zo extreem, en het wordt ook gecompenseerd met mama-perioden. Wij gaan er mee om zoals Books het zo'n beetje omschrijft.
Veel succes en sterkte Kersjes. Ik kan me je pijn en verdriet heel goed voorstellen.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:55:03 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76417081
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:32 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Vandaag hadden ze elkaar in de haren gebeten, want dat doet geen pijn
Of de deur openmaken (dat mogen ze niet zelf), want dan kan de 1 op de gang gezet worden
geweldig!
  maandag 4 januari 2010 @ 21:57:11 #136
14746 k_i_m
pi_76417195
Ik ben met haar naar de spoedeisende hulp geweest omdat het in het weekend was. En omdat er nu wel een korst op zit die "de gleuf" opvult, valt er weinig te plakken denk ik. Gelukkig moet ik weer 4 dagen werken zodat ik lekker makkelijk langs de HA kan .
In my life
Why do I smile
  maandag 4 januari 2010 @ 22:00:36 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76417397
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben met haar naar de spoedeisende hulp geweest omdat het in het weekend was. En omdat er nu wel een korst op zit die "de gleuf" opvult, valt er weinig te plakken denk ik. Gelukkig moet ik weer 4 dagen werken zodat ik lekker makkelijk langs de HA kan .
Buitengewoon verlof? Ik zeg maar iets raars... Lijkt me toch wel iets waar een werkgever ontvankelijk voor moet zijn. Is toch een medisch noodzakelijke handeling en begrijpelijk dat je dat niet aan een oppas kunt overlaten. Toch? Of heb je een lastige werkgever wat dat betreft?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:07:11 #138
14746 k_i_m
pi_76417772
Ik heb geen idee, ik werk er pas 3 maanden en heb nog geen vrij hoeven nemen voor dit soort zaken. Ik denk wel dat het feit dat mijn wederhelft thuis is op enige weerstand gaat stuiten .

Aangezien ik ook al in mijn eentje in het ziekenhuis zat omdat hij dacht dat het wel meeviel ben ik er eigenlijk zo sjagerijnig van dat ik het niet meer aan hem wil vragen .
In my life
Why do I smile
pi_76417983
Haha in de haren bijten omdat het geen pijn doet.
Wel goed bedacht!

Kim kan je niet eerst naar de huisarts bellen om te vragen wat je het beste kan doen?
Ik zou het anders ook niet weten.

Qua zindelijkheid begint het hier eindelijk ergens op te lijken. Met kerst heeft Damian zijn nichtje op de wc zien plassen en nu wil hij zelf ook. Hij plast meerdere keren per dag op het potje/wc, vooral 's avonds. Dan lijkt hij wat meer rust in zich te hebben en voelt dan ook beter aan dat hij moet plassen.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:13:14 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76418099
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:07 schreef k_i_m het volgende:
Aangezien ik ook al in mijn eentje in het ziekenhuis zat omdat hij dacht dat het wel meeviel ben ik er eigenlijk zo sjagerijnig van dat ik het niet meer aan hem wil vragen .
Hup, zet die koppigheid trots opzij en vraag of haar vader met haar naar de dokter gaat!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:14:21 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76418163
Fijn Appelsap!
Uiteindelijk merk je het ook in (minder) luiers sjouwen.
Wij zitten nu op 1 á 2 luiers per dag ('s nachts, en als we echt lang weggaan).
pi_76418996
Kersjes, wag goed dat je het wèl vertelt hier. Goede tips al van iedereen hier, ik hoop voor je dag Devin vlug weer wat meer naar jou toetrekt.

S is echt binnen no time zindelijk geworden! Alleen 's nachts nog een luier, overdag helemaal nooit meer. Naar de stad, in de auto, wat langer aan het wandelen: het gaat allemaal goed.

En hij praat zo leuk. Hele verhalen. "Mama, ik zag vandaag een mens die helemaal verkeerd reed. Die kende ik helemaal niet. Ik stond bij hef stoplicht, terwijl het rood was en toen..." Zó leuk en knap!
pi_76419207
Yeuh, zindelijke peuters

Lis heeft helemaal geen luiers meer, ook 's nachts niet Dat was bij haar broer een iets langer traject zullen we maar zeggen

Lief die verhalen hè, MvD?

K-i-m, ik zou het toch ook wel even laten bekijken hoor. Straks krijg je er nog spijt van...
pi_76419413
Wat knap dat dat soort dingen allemaal goed gaan!
Hebben jullie het meteen bij het KDV (oid) gemeld toen jullie kindjes bezig waren met zindelijk worden?
Ik twijfel een beetje. Ik wil het leuk houden voor Damian en er niet teveel druk achter zetten, maar aan de andere kant zou het misschien ook goed kunnen zijn. Nu plast hij alleen 's avonds op het potje of op de wc omdat hij overdag gewoon weinig thuis is.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:39:46 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76419441
Leuk MvD! Dean vraagt ook steeds allerlei wat " abstracte"woorden betekenen . "Dus", bijvoorbeeld . Daaraan merk je dat ze echt met taal bezig gaan.

Kim ! Getsie, kan je niet even telefonisch overleg plegen met de huisarts?

Moonah, hoe is het nu met het praten van Thiesje dan? Er was toch niets bijzonders aan de hand begreep ik?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:42:25 #146
14746 k_i_m
pi_76419567
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:34 schreef snoopy het volgende:
Yeuh, zindelijke peuters

Lis heeft helemaal geen luiers meer, ook 's nachts niet Dat was bij haar broer een iets langer traject zullen we maar zeggen

Lief die verhalen hè, MvD?

K-i-m, ik zou het toch ook wel even laten bekijken hoor. Straks krijg je er nog spijt van...
Ik heb al spijt dat ik niet een tweede keer ben teruggegaan om het te laten plakken .
In my life
Why do I smile
pi_76419652
Oh ja, die wond van Lilah klinkt eng. Ik zou mijn vent er toch van overtuigen, denk ik. Sterkte ermee, kim!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:46:48 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76419784
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:39 schreef Vivi het volgende:
Moonah, hoe is het nu met het praten van Thiesje dan? Er was toch niets bijzonders aan de hand begreep ik?
Nou, dat weten we dus (nog) niet. Ik heb laatst een tussenevaluatie met de logopediste gehad en zij vond dat er tot nu toe te weinig vooruitgang is geboekt. Hij gaat wel vooruit, maar voor anderen is hij toch behoorlijk onverstaanbaar. Sommige klanken en ontwikkelingen zijn leeftijdsadequaat (zinnen van >6 woorden, ontwikkeling van dubbele klanken st-/bl-/tr- ) maar als de logopediste een indicatie zou moeten geven komt ze op een achterstand van anderhalf á twee jaar.
En aangezien er nog wat andere signaaltjes zijn én er Asperger in de familie zit, zijn we er op voorbereid dat hij mogelijk iets in het autistisch spectrum kan hebben.

(Zo Trui, Moonah is uit de kast ).
pi_76419849
Ooh Storm is dan al wel echt ver met praten zeg. Wat ontzettend leuk en goed! Lijkt me heerlijk om dat te horen.

Damian lijkt tegenwoordig wel een duitser. Hij plakt achter elk voltooid deelwoord et ...
Kijk mama, deze auto heb jij gekooptet he? Ja dat klopt, maar het is gekocht Damian, niet gekoopt.
Oja, deze auto heb jij gekochtet, he mama?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:48:31 #150
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76419884
Oh dat is ook niet leuk Moonah Tis ook niets wat je nu al kan testen bij hem ofzo :-/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')