Mijn peuter groeit
Pepijn is in een half jaar tijd wel 6!!!! centimeter gegroeid en met nu maar liefst 85!!! centimeter...
Ja ja we zijn van de onderste lijn van de bv.com curve af, en we zitten zowaar weer tussen de lijntjes van de curve op het CB ipv eronder.
![]()
Dat hij maar 200gram aangekomen is in die zelfde tijd was dan wel weer goed voor 10 minuten discussie...
En omdat meneer zijn cognitieve functies even aan het uitsloven was op de wijkverpleegkundige hebben we daar nog 20 minuten extra gezeten... Conclusie... energie gestoken in lengte groei en cognitieve ontwikkeling ipv gewichtsgroei (ja duhhhh!!!

) Alles prima en qua cognitieve ontwikkeling en taalvaardigheid op het niveau dat hij met de 4-jaars controle zou moeten hebben... we moesten maar vooral zo door gaan, en niet achterover leunen met opvoeden

... Nee, ik stop hem nu 1,5 jaar in een hokje tot hij weer op schema loopt
Was echt het grootste licht van een wijkverpleegkundige die maar bezig bleef... ik kwam echt alleen voor wegen en meten en voor de groeicurve. Daarna wel nog even met de cb-arts staan kletsen die gelukkig een stuk minder moeilijk over alles deed "wat fijn dat hij weer wat gegroeid is en wat kletst ie lekker, geniet er maar van"
meest geweldige opmerking van vandaag "mevrouw waarom vraagt jij dat allemaal aan mama?"
en op de vraag of hij even een torentje kon bouwen "ik KAN wel een toren bouwen, maar dat WIL ik niet"