abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:18:23 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76717522
Karin, wat fijn om te horen dat Meike het toch zo goed doet en het leuk heeft op de psz

*zucht* Dat verschonen is elke keer al een worsteling van jewelste. Maar nu hij de afgelopen dagen weer een paar keer getemperatuurd is en zetpillen heeft gekregen EN zijn volledige luiergebied onder de waterpokken zit (zelfs in zijn anus ) is elke poepluier helemaal een feestje
* Kersjes trekt beschermende kleding aan, doet oordoppen in en bereid zich voor op het ergste...
.... met gevoel voor drama....
pi_76717957
Karin, wat fijn dat het zo positief was. Heb je enig idee wanneer er jongens weggaan?

Arme Devin, die heeft het flink te pakken. Is Toby ook besmet?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:42:59 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76718433
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Karin, wat fijn dat het zo positief was. Heb je enig idee wanneer er jongens weggaan?

Arme Devin, die heeft het flink te pakken. Is Toby ook besmet?

Niet zo gek natuurlijk met een grote broer die vaak over hem heen hangt, hem kusjes geeft of hem, zoals laatst, over zijn gezicht likt. Hij had in een boekje gezien dat een hondje dat deed dus die liep de hele middag blaffend en wel zijn broertje af te lebberen
pi_76718830
Dat is wel jammer, maar bijna onvermijdelijk..
Als ze zo jong zijn hebben ze toch meer kans om het nog eens te krijgen toch?
In ieder geval beterschap voor je mannetjes!
pi_76721460
Wat geef je een zieke peuter te eten die niks binnen houdt maar wel honger heeft. Hij wil kipnuggets van de Mac maar dat lijkt me niet zo slim
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76721652
beschuitje/cracker? Of iets van boullion.
Ik kreeg vroeger altijd rijst met suiker en boter als ik ziek+misselijk was. Laatst na een buikgriep ook weer gehad, en dat is ook nog redelijk mak voor je maag..
pi_76721679
Karin wat fijn dat het zo is meegevallen! En lekker slim zo van de juf

Kersjes pff dat lijkt me niks zo inderdaad, arme Devin. Wij hebben nu iets "nieuws" en dat maakt verschonen weer wat leuker.....*insert tromgeroffel* het luierbroekje. Tsja je moet je peuter ergens mee omkopen toch? En wie wil er nou niet zo'n hendige luieronderbroek

Deepfreeze wat zijn dat voor pilletjes? Mogen ze die gewoon kauwen? Lijkt me namelijk ook wel handig
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:07:14 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76721849
Hmm, misschien toch het luierbroekje maar gaan proberen, dank voor de tip Stiemie!

MeNicole, misschien wat crackertjes, eventueel met kaas ofzo? Soepstengels, banaan, yoghurt??
pi_76721957
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:07 schreef Kersjes het volgende:
Hmm, misschien toch het luierbroekje maar gaan proberen, dank voor de tip Stiemie!

MeNicole, misschien wat crackertjes, eventueel met kaas ofzo? Soepstengels, banaan, yoghurt??
Ja hij heeft nu een soepstengel maar die smaakt vies. tis ook ehct iets voor hem he! Ziek en nog kipnuggets willen eten.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76724388
Stiemie, het is gewoon paracetamol, alleen dan kleiner en met een smaakje. Maar volgens mij mag je op gewone paracetamol ook kauwen, mits je het goed naspoelt (met water).
En ik denk dat je het ook wel kunt fijnmaken en oplossen in water (of sap). Bij ibuprofen etc is het wel belangrijk dat het in 1 geheel in je maag komt, maar paracetamol is stukjes niet zo erg..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:07:55 #286
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76724392
Ik gebruik al een hele poos alleen maar luierbroekjes voor Anna. Die kan je zo handig aantrekken als je haar over je schouder gooit in de houdgreep.

Anna heeft nog steeds haar buien, maar is weer iets rustiger. Ik bemerk dat ze een beetje jaloers is op Morris en daar proberen we zo goed mogelijk mee om te gaan. Maar ik heb ook niet steeds zin om een strijd te voeren eigenlijk.

Oh en van de week zat ze Morris af te likken...: "Mama kijk! Mowwwwwies isse ijsje!"
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_76724728
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, het is gewoon paracetamol, alleen dan kleiner en met een smaakje. Maar volgens mij mag je op gewone paracetamol ook kauwen, mits je het goed naspoelt (met water).
En ik denk dat je het ook wel kunt fijnmaken en oplossen in water (of sap). Bij ibuprofen etc is het wel belangrijk dat het in 1 geheel in je maag komt, maar paracetamol is stukjes niet zo erg..
Ah handig! Hoe heet het?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:19:07 #288
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76724943
Stiemie, is dat niet gewoon Sinaspril?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_76733074
Sinaspril heeft gewoon tabletjes
pi_76733761
Vroeger smaakte sinaspril volgens mij naar sinaasappel (toch?), maar nu zag ik dat ze mint-smaak hebben... Tot nu toe werkt de zetpil hier nog wel... Wij hebben ook een paracetamol drankje met frambozen smaak, maar dat valt niet in de smaak hier.

Wij hebben een drein-peuter. Het niet middagslapen blijft ze volhouden, om vervolgens de rest van de middag te dreinen, jammeren, hangerig te zijn. Ze heeft het nodig en ze gaat ook gewoon naar bed (en daar dan spelen ), maar ze slaapt dus niet en er is de rest van de dag geen land mee te bezeilen.... Net het naar bed brengen is ook een drama, maar wat er dan is dat kan ze niet vertellen... Leuk die peuterpubertijd...
En ik word zo langzamerhand gestoord van het alsmaar binnen zitten, maar met die sneeuw kom ik ook nergens. Want met de wandelwagen dan kan ik Mirte geen hand geven en dan glijdt ze onderuit en is het brullen. En met Iris in de doek dan wil ze getild en dat kan dan ook niet en is het ook drama... Blegh.
Fake it till you make it...
pi_76738068
Oh het is dus die ik al heb, maar dan in tabletjes Ik dacht dat het een heel innovatief nieuw iets was
Nou ja vanavond de vloeibare versie met een spuitje gegeven en dat ging wel redelijk. (ze heeft veel last van doorkomende kiezen )

Nijna Linde gaat ook steeds meer muiten emt het middagslaapje. We zijn er nu achter dat ze op dagen dat we de hele dag thuis zijn, gewoon niet moe genoeg is. Dus heeft ze niks actiefs gedaan buiten, dan slaan we het slaapje over en gaat ze er 's avonds om een uur of 7 in.

Het weer is nu wel minder met 2 kleintjes ja Moet zeggen dat ik momenteel ook niet superveel buiten kom. Wel hebben we zo'n plankje:

Je loopt er een beetje mee alsof er een enorme drol in je broek hangt, maar het is echt een geniale uitvinding. Je schiet echt veeel meer op! Met de doek durf ik nu trouwens niet omdat ik laatst weer bijna onderuit ben gegaan
  woensdag 13 januari 2010 @ 06:31:16 #292
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_76750145
Lastig lijkt me dat. Een peuter en een baby in combi met die weer. Dan zijn de dagen wel lang, kan ik me goed voorstellen. Geen duo wagens ? Of zoiets ?
pi_76751279
Stiemie, Ik heb huismerk tabletjes van de Etos, die hebben ook een sinaasappelsmaak.
Wat een handig zitje trouwens, kende wel de buggy-boards, maar dan moet je kind wel zolang blijven staan..

Het is wat met die mini-pubertjes...
Ik had hier gisteren juist een gezellige dag..Nadat hij uitgeslapen had tot 8.30.
Eerst samen cake gebakken, daarna een uur met de slee gewandeld (lees: Chris heeft max 10 minuten op dat ding gezeten). Natuurlijk een plakje cake bij thuiskomst. Na de lunch lekker naar bed. Even 15 minuten zelf/alleen in een boekje bladeren, en daarna mocht ik hem instoppen en heeft hij heerlijk 2 uur geslapen. Na de slaap samen gespeeld, thee gedronken. Samen eten gemaakt, Chris kan en moet snijden tegenwoordig. En 's avonds ook vrolijk gespeeld, en bij papa/mama lui gehangen..
Alleen het slapen gaan 's avonds is af en toe wat lastig. Dan ligt hij met half dichte oogjes nog wat te miepen. Maar meestal slaapt hij na een half uur wel, terwijl we maar 1a2 keer moesten lopen.

En zo vrolijk gaat het eigenlijk al een weekje, echt heerlijk na allerlei drama-buien en uitproberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 13-01-2010 09:01:27 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:08:22 #294
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76751489
Nijna, dat klinkt als een gemiddeld dagje met Anna. Het is niet echt leuk hè, deze fase. Ik merk dat Anna ook een beetje jaloers aan het worden is. Nouja, het mooie van een fase is dat ie ook weer over gaat.
pi_76752461
Oh Deepfreeze dat klinkt als een leuk dagje! Hier gisteren net zo'n dagje. Naar de kinderboerderij geweest (heeft de koe ook sneeuw mama?), stoofperen gaan kopen en daarna samen gemaakt (ik snijden en Linde deed ze samen met haar beer in de pan ) en lekker kleuren enzo. Was gewoon een lekker dagje (op onze met zeer veel herrie makende verbouwende buren na dan )

Plankje is trouwens zeker handig. Het stoeltje kan je er trouwens ook afhalen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:51:51 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76754168
Wij zijn alweer dagen Sinterklaasje aan het spelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76754366
Stiemie, wij hebben ook een plankje achter de wagen, maar daar kan ze niet op zitten en wil ze ook niet altijd op staan.
Misschien is Mirte idd ook niet moe genoeg als we alleen maar thuis zijn... Ze gaat evengoed wel even "naar bed", even mn handen vrij...
Ik ga me zo toch even buiten wagen, moet een kaartje op de post doen en dan kunnen we gelijk even luchten...

KP, wij hebben geen duo wagen nee. Was nu wel handig geweest .

DF, gezellig klinkt dat zeg! Lekker cake bakken enzo en ook nog slapen, heerlijk!

Memmel, gezellig... fase die hopelijk niet al te lang duurt...

Moonah, leuk sinterklaas

Ik ga mn peuterpuber en baby even uitlaten (en mezelf ook) wie weet wordt er straks dan nog wat geslapen...

edit: baby besloot dat het NU tijd was om te slapen dus ligt in bed, uitlaten doen we dan straks wel ofzo...

[ Bericht 5% gewijzigd door Nijna op 13-01-2010 11:04:15 ]
pi_76757997
Nijna bij de opvang laten ze kindjes die niet moe genoeg zijn rusten. Dan gaan ze of in bed of op de bank rustig een uurtje boekje lezen of gewoon lekker liggen naar een sprookje ofzo luisteren. Misschien is dat een idee om te proberen of dat wat is voor Mirte in haar bed? Heb je toch even rust (ik weet dat een peuter en een babie samen echt dodelijk vermoeiend kunnen zijn en mis het slaapje van Linde ook hoor. Maar ik stak er net zoveel energie in om me druk te maken dat ze niet sliep als nu dat ze dan soms wakker blijft )
pi_76760859
ze ligt nu in bed naar de hoorspel cd van woezel en pip te luisteren enb ze weet zelf hoe ze em nog een keer aan kan zetten . Ik sliep zelf vroeger altijd heerlijk met een sprookjesbandje op .
Baby is weer wakker, ze wisselen elkaar lekker af vandaag. Ik ga eens een fles brouwen en straks even gluren of peuter stiekum toch in slaap is gevallen...
pi_76762854
tip voor slecht etende peuters;
zelf hun broodje/crackertje laten smeren.

Meike at steeds maar een half broodje, score was net:
1 broodje en 3 crackers
zelf smeren is geweldig!
en erg gezellig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')