het liefst een i7, maar ik weet dus niet of ik beter voor i7 860 of 920 kan gaan, de i7 920 schijnt meer problemen met warmte te hebben? Iemand ervaring mee?quote:Op zondag 27 december 2009 14:56 schreef geelkuikentje het volgende:
Waarom perse een i7? Budget is hoog genoeg is 20.000 euro of zo?
i7 + Foto en muziek bewerking -> al aan de nieuwe 27" i7 iMac gedacht ? Erg goed scherm en foto en muziek bewerking is nu net iets waar de Mac traditioneel erg sterk in is (Als je Logic Studio wilt gebruiken is er simpelweg geen andere optie)quote:Op zondag 27 december 2009 14:50 schreef MeneerKaktus het volgende:
(...)
Wie heeft er tips over wat het beste zou zijn als er geen zware games gespeeld worden, wel foto en muziekbewerking, budget is hoog genoeg. (...)
dat is dan weer iets wat ik wel al te weten ben gekomen en jij nog niet, een i7 860 werkt op DUAL channel, een i7 920 op TRIPLE channel.quote:Op zondag 27 december 2009 18:28 schreef Rucky het volgende:
Het zijn allemaal kut computers. Een i7 Processor en dan dual channel plaatsen ipv tripple. Dat is als een ferrari kopen met een tweetakt brommer motorblok.
225¤. Een core i7 zetten gaat je (als je voor de s1366 gaat) niet zo veel minder kosten (geheugen wat duurder, moederbord een pak duurder, cpu een stukje duurder), en anders heeft het niet zo veel toegevoegde waarde tov de gewone i5 (de extra toegevoegde waarde zit nl vooral in de triplechannel). Je zal dus meer snelheidswinst met een SSD voelen tov een c i7.quote:Op zondag 27 december 2009 19:57 schreef Netsplitter het volgende:
SSD is leuk maar nog reteduur en slecht te verkrijgen.
Welke uitvoering?quote:Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
225¤. Een core i7 zetten gaat je (als je voor de s1366 gaat) niet zo veel minder kosten (geheugen wat duurder, moederbord een pak duurder, cpu een stukje duurder), en anders heeft het niet zo veel toegevoegde waarde tov de gewone i5 (de extra toegevoegde waarde zit nl vooral in de triplechannel). Je zal dus meer snelheidswinst met een SSD voelen tov een c i7.
(700¤ voor i5, mobo, 8 gig ram & SSD; 600¤ voor i7, mobo & 6 gig ram)
moeilijk verkrijgbaar? In de winkel waar ik ga liggen er een stuk of 20 intel SSD's in het schap.
de standaard x25m's van intel, 80 gig.quote:Op zondag 27 december 2009 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke uitvoering?
En welke winkel?
920 heeft ook HT.quote:Op zondag 27 december 2009 20:46 schreef Adames het volgende:
i5 750 vs i7 860 zit geen/nauwelijks verschil in bij games als dat je voornaamste doel is. Bij andere taken als videobewerking is een 860 stuk sterker dmv de hyperthreading. Als je dat doet, dan zeker voor 860 kiezen
i7 860 vs i7 920. Triple Channel is puur marketing en heeft geen effect op prestaties. Enige voordeel is dat 6 GB een mooie sweetspot is voor mensen die net wat meer geheugen willen. Maar dat terzijde.
Verder is 1366 de high end en 1156 meer consument gericht. Op de 1366 komen wel weer de eerste hexacores uit, maar verder zou ik zelf eerder voor de 1156 gaan. Dus 750 of 860.
Maar zijn dat de nieuwe Postville's of de eerste versie?quote:Op zondag 27 december 2009 23:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
de standaard x25m's van intel, 80 gig.
codima (in Gent, België)
De 860 is beter volgens die review, bij gebruik van minder cores klokt ie verder over dan de 920 (dus sneller) en hij stuurt de videokaart direct aan, wat ook sneller zou zijn. Het gemis van triple channel zou daar niet tegenop wegen.quote:Prijstechnisch zou de 860 weleens de zogeheten sweet spot kunnen vormen: de processor is gemiddeld duidelijk sneller dan de 920, maar niet erg veel duurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |