Dat kreeg die Nigeriaan ook niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het verschil is dat Pissige latino's doorgaans geen bommen op hun hoofd krijgen.
Die Nigeriaan is dan ook geen Arabier.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:19 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat kreeg die Nigeriaan ook niet.
Dat maakt niet uit, de Saudi's die zich in de torens boorden met 9/11 hebben dat ook niet op hun dak gehad.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die Nigeriaan is dan ook geen Arabier.
Je had het over het verschil tussen een pissige latino en een pissige arabier. Het is daarentegen wel vrij fappant, de Saoedies voelden zich verbonden met de andere arabieren in hun regio, hetgeen ik dus schreef, staat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:21 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, de Saudi's die zich in de torens boorden met 9/11 hebben dat ook niet op hun dak gehad.
Ja precies, de een blaast zichzelf op en de ander blijft fatsoenlijk.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je had het over het verschil tussen een pissige latino en een pissige arabier.
En ik verklaarde het verschil door te wijzen op de totaal andere geopolitieke verhoudingen en wijze van operereren van de VS. De VS is bang voor het Arabische volk, niet voor de Arabische regimes. Terwijl dat in latijns-amerika nagenoeg andersom is.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:26 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja precies, de een blaast zichzelf op en de ander blijft fatsoenlijk.
Ach kom op wat een grote onzin is dat, er is genoeg leed veroorzaakt in andere gebieden in de wereld maar daar blazen de mensen zich ook niet op. Geef nou maar toe dat zelfmoord verheerlijking specifiek een aspect is van de Islam en dat de meeste idioten die zich er aan wagen ook in die regionen te vinden zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je had het over het verschil tussen een pissige latino en een pissige arabier. Het is daarentegen wel vrij fappant, de Saoedies voelden zich verbonden met de andere arabieren in hun regio, hetgeen ik dus schreef, staat.
Zelfmoord is haram, ten alle tijden. Staat letterlijk in de Koran.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:27 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ach kom op wat een grote onzin is dat, er is genoeg leed veroorzaakt in andere gebieden in de wereld maar daar blazen de mensen zich ook niet op. Geef nou maar toe dat zelfmoord verheerlijking specifiek een aspect is van de Islam en dat de meeste idioten die zich er aan wagen ook in die regionen te vinden zijn.
Ja leuk en aardig, maar ik had het over de katalysator om jezelf op te blazen of niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En ik verklaarde het verschil door te wijzen op de totaal andere geopolitieke verhoudingen en wijze van operereren van de VS. De VS is bang voor het Arabische volk, niet voor de Arabische regimes. Terwijl dat in latijns-amerika nagenoeg andersom is.
Vreemd dat een groep die gelooft dat zelfmoord haram is dit als een van de enige groepen ter wereld actief doet om anderen het zwijgen op te leggen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelfmoord is haram, ten alle tijden. Staat letterlijk in de Koran.
De katalysator om je op te blazen is armoede, werkloosheid, tezamen met een beperkte mate van inspraak (democratie) en verder een erorm wrok tegen hetgeen er om je heen gebeurd. Sjeikhs die met de bombardeerders heulen worden rijk, terwijl jij van de straat moet eten. Tevens is er de regel van wraak, indien er een moeder sterft door een bombardement van de yanks, zal dit (ook al is dat jaren later) vergolden moeten worden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:28 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig, maar ik had het over de katalysator om jezelf op te blazen of niet.
Dat komt door die bloedmooie maagden die je dan tot je beschikking krijgt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:28 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Vreemd dat een groep die gelooft dat zelfmoord haram is dit als een van de enige groepen ter wereld actief doet om anderen het zwijgen op te leggen.
Ies koeltoer?quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tevens is er de regel van wraak, indien er een moeder sterft door een bombardement van de yanks, zal dit (ook al is dat jaren later) vergolden moeten worden.
Dat is niet zo vreemd. Macht is een menselijke drift, dat gaat door religies en gebieden heen. Alleen de manier waarop men aan de macht kan komen verschilt. In regionen waar inspraak niet mogelijk is, zal er geweld gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan de massamoord op journalisten in de Filipijnen, maar ook aan (op lokaler niveau) geweld van de maffia in Italie.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:28 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Vreemd dat een groep die gelooft dat zelfmoord haram is dit als een van de enige groepen ter wereld actief doet om anderen het zwijgen op te leggen.
Dat is ook allemaal van toepassing op LA en daar komen toch verdacht weinig zelfmoordterroristen vandaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De katalysator om je op te blazen is armoede, werkloosheid, tezamen met een beperkte mate van inspraak (democratie) en verder een erorm wrok tegen hetgeen er om je heen gebeurd.
Ja hoor, maar allemaal niet vergelijkbaar met zelfmoordterroristen die zichzelf opblazen op markten, bussen, vliegtuigen en metro's.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd. Macht is een menselijke drift, dat gaat door religies en gebieden heen. Alleen de manier waarop men aan de macht kan komen verschilt. In regionen waar inspraak niet mogelijk is, zal er geweld gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan de massamoord op journalisten in de Filipijnen, maar ook aan (op lokaler niveau) geweld van de maffia in Italie.
Nee, maar het is momenteel wel het enige gebied waarbij er kort na elkaar revoluties zijn ontstaan en in sommige gevallen hebben gefaald. Alles wat nu gebeurt is het gevolg van de ontwikkelingen binnen de geopolitieke situatie tussen 1900 en 2000. Denk aan het falen van het pan-arabisme, de stichting van de staat Israel, de gebroken beloftes van de Engelsen, de eerste wereldoorlog en de Ottomanen. Denk ook aan de opkomst van het Wahabisme, de kolonisatie. De actieve rollen van Arabische landen in de koude oorlog, etc.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:32 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ies koeltoer?
Verder heb je gelijk hoor, maar het is niet zo alsof de Arabieren het enige volk zijn waar armoede en werkloosheid heerst, om nog maar te zwijgen over decadente leiders.
Ik wist niet dat de mensen in LA geen mogelijkheid hadden tot inspraak in de politiek. Ook wist ik niet dat ze gebombardeerd werden door een buitenlandse macht.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal van toepassing op LA en daar komen toch verdacht weinig zelfmoordterroristen vandaan.
Oké, dat ze aardig pissed off zijn begrijp ik wel hoor, maar waarom dan jezelf opblazen in tegenstelling tot andere volken, en vanwaar een culturele gewoonte om wraak uit te oefenen? Ik kan toch echt niet anders dan een relatie vinden tussen Islam aanhangende mensen en zelfmoordenaars.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar het is momenteel wel het enige gebied waarbij er kort na elkaar revoluties zijn ontstaan en in sommige gevallen hebben gefaald. Alles wat nu gebeurt is het gevolg van de ontwikkelingen binnen de geopolitieke situatie tussen 1900 en 2000. Denk aan het falen van het pan-arabisme, de stichting van de staat Israel, de gebroken beloftes van de Engelsen, de eerste wereldoorlog en de Ottomanen. Denk ook aan de opkomst van het Wahabisme, de kolonisatie. De actieve rollen van Arabische landen in de koude oorlog, etc.
Er zijn genoeg Islamitische landen die niet worden gebombardeerd door buitenlandse machten. Mensen in LA hebben niet het gevoel dat ze enorm veel inspraak hebben. Politici zijn daar erg corrupt en de aversie tegen de VS is onder bepaalde groepen mensen behoorlijk groot.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de mensen in LA geen mogelijkheid hadden tot inspraak in de politiek. Ook wist ik niet dat ze gebombardeerd werden door een buitenlandse macht.
Nigeria is voor 50% een Islamitisch land, hij lijkt me dus geen bekeerling. Mensen zoeken niet bewust de Islam omdat dat hen aanzet tot aanslagen. Dat is al de eerste denkfout. De tweede denkfout is de culturele gewoonte van wraak, vergelijkbaar met de Amerikaanse cultuur van wraak. Wat gebeurde er na de aanslagen op de Twin Towers? Je zag een collectief wraak gevoel ontstaan in alle facetten van de Amerikaanse samenleving. Het heeft te maken met een bepaalde mate van gezag dat aangetast wordt, een rijk dat ten onder gaat een volk dat aan het degraderen is. En dan ga je spartelen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:37 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oké, dat ze aardig pissed off zijn begrijp ik wel hoor, maar waarom dan jezelf opblazen in tegenstelling tot andere volken, en vanwaar een culturele gewoonte om wraak uit te oefenen? Ik kan toch echt niet anders dan een relatie vinden tussen Islam aanhangende mensen en zelfmoordenaars.
En dat wil niet zeggen altijd dat de Islam aanzet tot aanslagen, maar wel dat die mensen de Islam opzoeken lijkt het. Net als die Nigeriaan, hij lijkt me een bekeerling.
Wat had je dan gedacht?quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:41 schreef Zith het volgende:
Wat is dit een zuur topic geworden, vol met de gebruikelijke rellerij. Het is kerst dames.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |