Nou, ik ben ook kritisch tegenover Amerika. De waarheid ligt meestal in het midden en daarom is dat nodig. Amerika heeft natuurlijk een dubbele agenda. Amerika heeft het in mijn ogen goed voor met de wereld maar is natuurlijk machtsgeil en ziet het liefst landen naar haar pijpen dansen. Een Iran - wat je va het regime ook vindt - heeft geen trek in dit soort dingen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Chooselife moet je gewoon negeren. Voor je het weet is het weer een alles is de schuld van de Joden/Amerikanen discussie.
Welke twitter topics volg je? Ik zag gisteren dat ook dit doorloopt onder #iranelection maar er kunnen inmiddels ook nieuwe topics zijn ontstaan.quote:Op zondag 27 december 2009 14:01 schreef Monidique het volgende:
Je leest tamelijk heftige dingen op Twitter, het probleem is dat je niet weet hoe serieus het is, hoe echt. Nou ja, een probleem voor nieuwsjunkies als ik, natuurlijk.
Niets veranderd? Mensen willen veel meer dan alleen Mousavi. Men wil dat de IRI verdwijnt. Mousavi zou eventueel een interim regering kunnen leiden.quote:Op zondag 27 december 2009 14:07 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja dan zie ik het nut niet de straten op te gaan om te rellen, als er toch niks veranderd.
Maar het regiem is corrupt, gewelddadig en dringt de bevolking van alles op.quote:Op zondag 27 december 2009 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
Een Iran - wat je va het regime ook vindt - heeft geen trek in dit soort dingen.
Nou die.quote:Op zondag 27 december 2009 14:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Welke twitter topics volg je? Ik zag gisteren dat ook dit doorloopt onder #iranelection maar er kunnen inmiddels ook nieuwe topics zijn ontstaan.
Is ook weer waar. Het is een tactiek van ze om zelf in het zadel te blijven. Politiek is en blijft niet meer dan een spel een zeer smerig spel. Het is alleen wel belangrijk om het te begrijpen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maar het regiem is corrupt, gewelddadig en dringt de bevolking van alles op.
Ze hebben geen trek in dat soort dingen als het van anderen af komt maar zelf stellen ze zich net zo op tegenover hun eigen bevolking.
Ja maar welke verandering willen ze dan, als hun gezamenlijke opvatting is dat de hardline wel gevolgd moet worden, dat Israël geen vriendenstaat mag zijn, en het westen met argusogen bekeken dient te worden. Waarom zou je een appel inruilen voor een appel?quote:Op zondag 27 december 2009 14:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Niets veranderd? Mensen willen veel meer dan alleen Mousavi. Men wil dat de IRI verdwijnt. Mousavi zou eventueel een interim regering kunnen leiden.
Okee bedankt.quote:
Nou ja, over het algemeen gaan moderne middelen en barbaarse regimes, als het ware, vrij goed samen. Het absolutisme kwam op in de zestiende en zeventiende eeuw, toen die mogelijkheden er kwamen. Zie ook het totalitarisme in de twintigste eeuw. Mobieltjes houden niet per se leukigheid in. Ook nu zie je dat het regime gretig gebruik maakt van de moderne middelen, niet alleen voor propaganda, maar ook om demonstranten op te nemen om zo de bevolking te terroriseren.quote:Op zondag 27 december 2009 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Okee bedankt.
Het is trouwens zo schrijnend om het contrast te zien tussen waar het land door wordt geregeerd en de moderne middelen waarover deze mensen beschikking hebben; je ziet nog meer mobieltjes dan in juni.
De bevolking heeft toch niks tegen Israel en zeker niets tegen het westen? Het zijn geen gehersenspoelde Arabieren en al zouden ze wel wat tegen Israel of het westen hebben, dat hebben veel meer moslims. Die hebben dan toch niet een anti-Israel/anti-westerse regering nodig.quote:Op zondag 27 december 2009 14:17 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja maar welke verandering willen ze dan, als hun gezamenlijke opvatting is dat de hardline wel gevolgd moet worden, dat Israël geen vriendenstaat mag zijn, en het westen met argusogen bekeken dient te worden. Waarom zou je een appel inruilen voor een appel?
Leuk en aardig hoor, maar ik zie het nut er niet van in. Wat Iteejer ook al zegt, in een land verdeeld als dat is het ook naïef te denken dat met een andere leider het allemaal rozengeur en maneschijn zal zijn. Als de oppositie aan de macht komt dan zal die de rest weer proberen monddood te maken.
Dan zijn de rollen omgedraaid, en de mensen die nu op straat staan te rellen blij, maar de mensen die voor Khamenei zijn gaan dán weer rellen. Zo houd het ook nooit op met die onzin.
quote:Op zondag 27 december 2009 14:21 schreef De_Ruyter het volgende:
Ik vind het maar slecht, een ware democratie creëer je niet met rellen en geweld, dan lok je alleen maar de nieuwe oppositie uit dit ook te doen. Een spiraal van geweld waar je in uit komt, ik hoop dat ze slim genoeg zijn dit zelf ook door te krijgen.
Was het niet een Nederlands bedrijf dat de software/apparatuur aan het Iraanse regime had verkocht om mobiel verkeer te blokkeren?quote:Op zondag 27 december 2009 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, over het algemeen gaan moderne middelen en barbaarse regimes, als het ware, vrij goed samen. Het absolutisme kwam op in de zestiende en zeventiende eeuw, toen die mogelijkheden er kwamen. Zie ook het totalitarisme in de twintigste eeuw. Mobieltjes houden niet per se leukigheid in. Ook nu zie je dat het regime gretig gebruik maakt van de moderne middelen, niet alleen voor propaganda, maar ook om demonstranten op te nemen om zo de bevolking te terroriseren.
Nee. Ze roepen alleen maar dat de gewelddadigheden van de basiji-leden ze niet meer kan stoppen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:20 schreef Disana het volgende:
Kennelijk daagt men hier de basiji uit:
Je ziet het toch in al die Arabische landen daar, zodra er door geweld weer een nieuw regime aan de macht is gekomen gaan de mensen die uit die macht zijn geholpen weer hetzelfde riedeltje herhalen.quote:
Waar zie jij dat er voornamelijk geweld wordt gebruikt? De mensen reageren enkel op geweld, maar over het algemeen reageren ze erg mild. Jij verwacht dat mensen zich zomaar laten afmaken? Wat naïef en dom.quote:Op zondag 27 december 2009 14:24 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Je ziet het toch in al die Arabische landen daar, zodra er door geweld weer een nieuw regime aan de macht is gekomen gaan de mensen die uit die macht zijn geholpen weer hetzelfde riedeltje herhalen.
Iran is niet Arabisch en dat maakt veel uit inderdaad. Verdiep je daar nu eens in en kijk eens naar de geschiedenis van Iran.quote:Op zondag 27 december 2009 14:24 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Je ziet het toch in al die Arabische landen daar, zodra er door geweld weer een nieuw regime aan de macht is gekomen gaan de mensen die uit die macht zijn geholpen weer hetzelfde riedeltje herhalen.
Dankjewel. Het is frustrerend dat wij de beelden zo slecht kunnen interpreteren.quote:Op zondag 27 december 2009 14:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee. Ze roepen alleen maar dat de gewelddadigheden van de basiji-leden ze niet meer kan stoppen.
Afghanistan is ook geen Arabisch land, maar verder heb je gelijk.quote:Op zondag 27 december 2009 14:27 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Iran is niet Arabisch en dat maakt veel uit inderdaad. Verdiep je daar nu eens in en kijk eens naar de geschiedenis van Iran.
En nieuwe regimes in Arabische landen? Mag jij mij eens vertellen welke? De meeste dictators zitten al jaren op hun zetel in Arabische landen. Afghanistan is altijd een puinhoop geweest. Saddam is weg en een puinhoop. Syrië is een dynastie, Saoudi Arabie is een absolute monarchie, Jordanië net zo. Mubarak zit er al een jaar of 30, Gadaffi nog langer.
En die zijn vreedzaam tot stand gekomen? Saddam was een moordende onderdrukker, Syrië duld geen tegenstand tegen de dynastie, Saudi Arabië onderdrukt iedereen met moordende religieuze standpunten, Mubarak is daar gekomen door moord en deceptie, en wil ook een dynastie starten.quote:Op zondag 27 december 2009 14:27 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Iran is niet Arabisch en dat maakt veel uit inderdaad. Verdiep je daar nu eens in en kijk eens naar de geschiedenis van Iran.
En nieuwe regimes in Arabische landen? Mag jij mij eens vertellen welke? De meeste dictators zitten al jaren op hun zetel in Arabische landen. Afghanistan is altijd een puinhoop geweest. Saddam is weg en een puinhoop. Syrië is een dynastie, Saoudi Arabie is een absolute monarchie, Jordanië net zo. Mubarak zit er al een jaar of 30, Gadaffi nog langer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |