Mousavi heeft de reputatie van een hardliner en een antisemiet. En dat lijken me nou juist de kwetsbare punten van Iran.quote:Op zondag 27 december 2009 13:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Och Iran heeft wel meer problemen en aan hun hoofd dan vriendelijk doen tegen Israël, misschien heeft hij een andere kijk op hun nucleaire ambities, of wil hij een zachtere lijn kiezen met dreigementen tegen het westen, of iets anders?
Weet ik veel, ik zit niet in dat kabinet, ik weet net zoveel als jullie.
Mousavi zou nu nooit kunnen roepen dat hij, in vergeleken met Ahmadinejad, veel milder tegenover de staat Israel staat. Hij zou dan onmiddellijk opgepakt worden en aangeklaagd worden als een verrader. Bovendien heeft Iran dan weer een smoes om de protesten af te doen als een opstand die door Amerika en Israel is geregisseerd. Ik weet vrijwel zeker dat Mousavi veel milder tegenover de staat Israel staat als Ahmadinejad.quote:Op zondag 27 december 2009 13:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Och Iran heeft wel meer problemen en aan hun hoofd dan vriendelijk doen tegen Israël, misschien heeft hij een andere kijk op hun nucleaire ambities, of wil hij een zachtere lijn kiezen met dreigementen tegen het westen, of iets anders?
Weet ik veel, ik zit niet in dat kabinet, ik weet net zoveel als jullie.
Het is anders een wezenlijk onderdeel van hun buitenlandse politiek op dit moment, het kan wel rare meningen opleveren maar daarom is het nog wel een belangrijk en controversieel onderwerp.quote:Op zondag 27 december 2009 13:58 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hoewel ik de binnenlandse terreur verschrikkelijk vind, vind ik het gespeculeer over het nucleaire programma nogal domme meningen opleveren. Als je eens naar het verleden kijkt gaat is dit geouwehoer over een kernwapen al heel lang aan de gang. Het is een instrument van het regime voor haar politiek.
Het is niet zo moeilijk om vast te stellen dat een flinke minderheid een protest laat zien.quote:Op zondag 27 december 2009 13:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jij stelt iets. Ik stel het tegenovergestelde. Verdedig jezelf zou ik zeggen. Jij hebt een probleem, ik niet.
Maar wat is dan de voornaamste reden om op Mousavi te stemmen dan, puur en alleen de afkeer tegen het oude regime en meer niet? Wat heeft het voor nut om een regime change op je af te roepen terwijl er wezenlijk niks zal veranderen in de regering m.b.t. het buitenland beleid en intern beleid?quote:Op zondag 27 december 2009 13:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mousavi zou nu nooit kunnen roepen dat hij, in vergeleken met Ahmadinejad, veel milder tegenover de staat Israel staat. Hij zou dan onmiddellijk opgepakt worden en aangeklaagd worden als een verrader. Bovendien heeft Iran dan weer een smoes om de protesten af te doen als een opstand die door Amerika en Israel is geregisseerd.
Moet je meteen vrienden met Israël zijn. Welke landen zijn nu bevriend met Israël Het is allemaal niet zo zwart-wit.quote:Op zondag 27 december 2009 13:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Israël de hand reiken? Die antisemiet van een Mousavi zou liever sterven.
Chooselife moet je gewoon negeren. Voor je het weet is het weer een alles is de schuld van de Joden/Amerikanen discussie.quote:Op zondag 27 december 2009 13:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jij stelt iets. Ik stel het tegenovergestelde. Verdedig jezelf zou ik zeggen. Jij hebt een probleem, ik niet.
Loop je nou expres te trollen, ofwat? De meerderheid van de bevolking ziet Khamenei en Ahmadinejad liever vandaag nog verdwijnen. Ik heb contacten over heel het land en de meningen daar spreken voor zich. Niet praten als je niets weet, zoals je wel vaker doet.quote:Op zondag 27 december 2009 14:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk om vast te stellen dat een flinke minderheid een protest laat zien.Alsjeblieft zeg.
Iran heeft helemaal geen hekel aan Israel. Dat is allemaal een politiek spel. Denk je nu werkelijk dat het ze het boeit hoe het met de bevolking van Gaza gaat? Zijn allemaal eigenbelangen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:59 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Mousavi heeft de reputatie van een hardliner en een antisemiet. En dat lijken me nou juist de kwetsbare punten van Iran.
Als ik eerlijk ben vind ik het niet zo belangrijk hoe de relatie met Israel is. Heel veel landen zijn geen vriendjes met Israel. Alleen het gedreig van Iran zou kunnen stoppen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mousavi zou nu nooit kunnen roepen dat hij, in vergeleken met Ahmadinejad, veel milder tegenover de staat Israel staat. Hij zou dan onmiddellijk opgepakt worden en aangeklaagd worden als een verrader. Bovendien heeft Iran dan weer een smoes om de protesten af te doen als een opstand die door Amerika en Israel is geregisseerd. Ik weet vrijwel zeker dat Mousavi veel milder tegenover de staat Israel staat als Ahmadinejad.
Precies, dat vraag ik me dus ook af. Is dit niet gewoon protesteren voor regime change dat toch neer komt op "more of the same, over and over again"?quote:Op zondag 27 december 2009 14:02 schreef iteejer het volgende:
Arm land.. als je een bevolking gedurende tientallen jaren leert dat repressie en geweld normaal is, krijg je vroeg of laat die bevolking tegen je. Maar dat zijn dan ook echt geen zachtzinnige slachtoffers meer, die mensen zijn ook immers zelf ook net zo gewelddadig en intolerant als hun tegenstanders.
Ik ken een paar mannen die jaren terug gevlucht zijn daarvandaan, hebben hier inmiddels een succesvol bedrijf opgebouwd in IT. Huiveringwekkend als je ze hoort vertellen over de praktijken daar, zowel van de geheime dienst als van de oppositie die daar tegen is.
Het is politiek behoorlijk essentieel, de relatie met Israël. Gezien de landen nu op voet van oorlog met elkaar leven, zou het een enorme vredesboost, (en wellicht economische voorspoed, als gevolg van verval van zware handelsboycotten) geven om door relatie ook maar enigszins te verbeteren.quote:Op zondag 27 december 2009 14:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Moet je meteen vrienden met Israël zijn. Welke landen zijn nu bevriend met Israël Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Dat zeg je ook vaak. Je lijkt wel een antieke grammafoonplaat.quote:Op zondag 27 december 2009 14:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Chooselife moet je gewoon negeren. Voor je het weet is het weer een alles is de schuld van de Joden/Amerikanen discussie.
Jammer van het topic als het nu uit gaat lopen op een welles-nietes discussie over zaken die er bij de haren bijgesleept worden terwijl de protesten aan de gang zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 14:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mafkees verwoord iemand als Chooselife anders goed.
Ze heeft gelijk. Gewoon niet meer reageren op Chooselife iedereen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat zeg je ook vaak. Je lijkt wel een antieke grammafoonplaat.
Dat zeg ik immers. Het is een strategie. Ik zie alleen niet echt een gevaar in de nucleaire ambities van Iran. Iran wil geen vrienden worden want dat verwzakt het regime. Aan de andere kant wil de VS ook geen vrienden worden - hoewel Obama doet alsof ie dat wil - want dan steunen ze het regime. Het moet gewoon gaan clashen nu en het liefst van binnenuit zodat het straks beter zal gaan met Iran.quote:Op zondag 27 december 2009 13:59 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het is anders een wezenlijk onderdeel van hun buitenlandse politiek op dit moment, het kan wel rare meningen opleveren maar daarom is het nog wel een belangrijk en controversieel onderwerp.
Ik ga er zo vandoor, dus je hebt geluk vandaag.quote:Op zondag 27 december 2009 14:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk. Gewoon niet meer reageren op Chooselife iedereen.
Dat dus. Vriendelijk verzoek dus daarmee te kappen, als je wil vechten ga je maar naar Iran.quote:Op zondag 27 december 2009 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer van het topic als het nu uit gaat lopen op een welles-nietes discussie over zaken die er bij de haren bijgesleept worden terwijl de protesten aan de gang zijn.
Ja dan zie ik het nut niet de straten op te gaan om te rellen, als er toch niks veranderd.quote:Op zondag 27 december 2009 14:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat zeg ik immers. Het is een strategie. Ik zie alleen niet echt een gevaar in de nucleaire ambities van Iran. Iran wil geen vrienden worden want dat verwzakt het regime. Aan de andere kant wil de VS ook geen vrienden worden - hoewel Obama doet alsof ie dat wil - want dan steunen ze het regime. Het moet gewoon gaan clashen nu en het liefst van binnenuit zodat het straks beter zal gaan met Iran.
Op voet van oorlog en Israel is daar zelf ook mede schuldig aan. Als je nu eens goed nadenkt. Heeft Iran Israel gedreigd met oorlog en zo ja heb je dit zwart op wit? Ik snap dat Israel nerveus wordt van Iran, maar is het rationeel. Ik geloof namelijk niet dat Iran suïcidaal is.quote:Op zondag 27 december 2009 14:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is politiek behoorlijk essentieel, de relatie met Israël. Gezien de landen nu op voet van oorlog met elkaar leven, zou het een enorme vredesboost, (en wellicht economische voorspoed, als gevolg van verval van zware handelsboycotten) geven om door relatie ook maar enigszins te verbeteren.
Kernwapen is alleen het breekpunt, en ik ken de ideeen van Mousavi hieromtrent niet.
Laat zien inderdaad. Turf jij de meningen van de mensen die niet aanwezig zijn?quote:Op zondag 27 december 2009 14:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk om vast te stellen dat een flinke minderheid een protest laat zien.Alsjeblieft zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |