abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76053220
Ik verkoop regelmatig spullen aan mensen via het internet, de leverancier stuurt het rechtstreeks naar diegene die het wilt kopen.
Meestal gaat het om kleine aantallen en bedragen, rond de 10 Euro.

Maar nu wil iemand voor 40Euro bestellen, hij zal het bedrag overmaken en ik zal dan de spullen laten versturen. MAAAAAAAAR..............

De meneer kan goed Nederlands mailen, maar hij wil dat het wordt verstuurd naar Suriname.
Hij spreekt ook goed Nederlands enz. maar moet ik oppassen dat hij een oplichter is ofzoiets.

Hij maakt het bedrag over via abn ambro, ik vroeg of hij dit deed met een cheque, Nee daar deed hij niet aan zei die.

Is dit te vertrouwen? Of is het zo'n oplichter?

[ Bericht 0% gewijzigd door caspergf1 op 25-12-2009 17:21:03 ]
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_76053234
Bij twijfel niet doen.
pi_76053355
Een check? Je bedoelt een cheque neem ik aan. Die gebruiken we niet meer in Nederland.
pi_76053371
al zou het naar tokio verzonden worden, als je de betaling binnen hebt gewoon de artikelen bestellen en laten versturen niet eerder... leuk he dropshipping
pi_76053938
Zijn de artikelen daadwerkelijk 40 euro waard, of biedt hij extreem hoog?
Als hij veel meer biedt dan het waard is > niet doen.
Maakt hij het over via een Nederlandse bank? Gewoon doen, dan kan hij het geld niet terughalen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_76054275
't blijft een Surinamer he, ik zou oppassen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 18:19:56 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76054296
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 18:18 schreef DirkZz het volgende:
't blijft een Surinamer he, ik zou oppassen.
ALs het via de bank gebeurt kan zelfs een Surinamer weinig geks doen heur.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 25 december 2009 @ 18:29:53 #8
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_76054419
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 18:19 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

ALs het via de bank gebeurt kan zelfs een Surinamer weinig geks doen heur.
Je weet hoe die verschillende scams werken?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  vrijdag 25 december 2009 @ 18:55:48 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76054805
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 18:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Je weet hoe die verschillende scams werken?
Ik heb zo het gevoel dat jij mij over een voor mij onbekende scam gaat vertellen. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76054880
Als je geld op je rekening krijgt dan heb je je geld. Hij kan het niet terug vorderen en als hij zo graag je rekeningnummer en naam wilde hebben om je zogenaamd op te lichten kon hij net zo goed zeggen dat hij in Nederland woonde (hij spreekt daar immers goed Nederlands voor) en dan had je blijkbaar geen argwaan gehad.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fokski op 25-12-2009 19:12:12 ]
pi_76055411
Mwoah.... Niemand van de goedgelovigen van Western Union gehoord??? Hij zegt wel dat 'ie het over gaat maken via de ABN.....
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:35:32 #12
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76055445
Als je het vertrouwt doen, en als je twijfelt niet doen.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76055465
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:01 schreef Fokski het volgende:
Als je geld op je rekening krijgt dan heb je je geld. Hij kan het niet terug vorderen en als hij zo graag je rekeningnummer en naam wilde hebben om je zogenaamd op te lichten kon hij net zo goed zeggen dat hij in Nederland woonde (hij spreekt daar immers goed Nederlands voor) en dan had je blijkbaar geen argwaan gehad.
En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eens
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:41:23 #14
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_76055577
quote:
Mwoah.... Niemand van de goedgelovigen van Western Union gehoord??? Hij zegt wel dat 'ie het over gaat maken via de ABN.....
Tja, nu heb je het wel over 2 totaal verschillende zaken.

Western Union == Foute boel, niet doen.
Overschrijven per bank == Prima. Vrij lastig om daar mee iemand op te lichten
quote:
En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eens
Heb ik gedaan, maar ik heb niets relevants gevonden dat je stelling onderbouwt. Misschien is mijn google-fu niet zo sterk dus wat voor zoekterm(en) moet ik gebruiken? (of als het zo simpel te vinden is als jij beweert; doe eens wat links dan)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_76055654
Meneer schrijft en spreekt goed Nederlands, maar het moet naar Suriname ergo het is een oplichter? Ooit gehoord van expats, voor het zelfde geld is het een Nederlander die daar woont.
  vrijdag 25 december 2009 @ 21:30:56 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_76058154
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:41 schreef bug_me_not2 het volgende:

Met een ongedekte cheque lukt dat wel.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_76058531
hoe weet je of een bankoverschrijving via cheque is? is de code dan anders dan normaal?
pi_76058588
vertrouw allochtonen niet.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_76058967
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:45 schreef lirpA het volgende:
Meneer schrijft en spreekt goed Nederlands, maar het moet naar Suriname ergo het is een oplichter? Ooit gehoord van expats, voor het zelfde geld is het een Nederlander die daar woont.
Dat kan zeker
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tja, nu heb je het wel over 2 totaal verschillende zaken.

Western Union == Foute boel, niet doen.
[..]
Heb ik gedaan, maar ik heb niets relevants gevonden dat je stelling onderbouwt. Misschien is mijn google-fu niet zo sterk dus wat voor zoekterm(en) moet ik gebruiken? (of als het zo simpel te vinden is als jij beweert; doe eens wat links dan)
Google maar eens op "fraude+cheque"

Maar ik had er over heen gelezen dat TS al uitgesloten had dat er met cheque zou worden betaald.
Hoe kun je dat met zekerheid uitsluiten overigens?
pi_76059062
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Met een ongedekte cheque lukt dat wel.
Dat zie je op je afschrift (bijv. code CH). Als er een tegenrekening is van de ABN dan is er niets aan de hand.
pi_76059083
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 21:47 schreef ClioSporT het volgende:
Bek houwe, trol.
pi_76063197
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 21:47 schreef ClioSporT het volgende:
Hier ben ik het in principe mee eens. Waarom zou je een risico nemen om zo'n bruinjoekel te vertrouwen, als je het product ook aan een ariër kunt verkopen?
pi_76067523
de vraag is nu natuurlijk, wat verkoopt TS
pi_76094671
Zorg wel dat je het aangetekend verstuurd dan en dat meneer daarvoor betaalt.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_76108545
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:19 schreef DJ-Kool het volgende:
Een check? Je bedoelt een cheque neem ik aan. Die gebruiken we niet meer in Nederland.
Ja, vooral via Western Union.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_76109455
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja, vooral via Western Union.
wat heeft western union met abn te maken?
pi_76126639
Wat zit je te zeiken...

Meneer wil iets van je kopen, hij maakt het geld over.
Geld op je bank, product versturen ( zijn keuze waar duh )

dus?
pi_76127016
waarschijnlijk wordt het geld overgemaakt via moneygram, en daarmee heeft de scammer 2 weken de mogelijkheid om te storneren
namaste
pi_76128158
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:36 schreef Dulk het volgende:
waarschijnlijk wordt het geld overgemaakt via moneygram, en daarmee heeft de scammer 2 weken de mogelijkheid om te storneren
Dat is dan een cheque en dat zie je op je afschrift. Een scammer kan dat doen maar je spreekt nu over de scammer alsof dit een scammer is.
pi_76128161
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:23 schreef Santello het volgende:
Wat zit je te zeiken...

dus?
Kutmarokaan ik zit niet te zeiken.
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
  maandag 28 december 2009 @ 01:20:56 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_76128211
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:23 schreef Santello het volgende:
Wat zit je te zeiken...

dus?
Verhaal 2:
Meneer maakt zijn geld over met een ongedekte cheque.
Geld op de bank, product wordt verstuurd.

Bank controleert cheque -> ongedekt, dus niet geldig, geld wordt terug gehaald (is immers nog van de bank zelf) en je product en je geld ben je kwijt

Dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_76131875
quote:
Op maandag 28 december 2009 01:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Verhaal 2:
Meneer maakt zijn geld over met een ongedekte cheque.
Geld op de bank, product wordt verstuurd.

Bank controleert cheque -> ongedekt, dus niet geldig, geld wordt terug gehaald (is immers nog van de bank zelf) en je product en je geld ben je kwijt

Dus.
Hoe kun je geld overmaken met een cheque? Een cheque moet je toch innen? Als de koper een ongedekte cheque gebruikt om geld op zijn eigen rekening te zetten, en dit geld overmaakt naar TS, dan is er voor TS toch niks aan de hand?

TS krijgt helemaal geen cheque, hij krijgt geld gestort van een Nederlandse bank. Mij lijkt er niks mis mee.
pi_76132155
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:20 schreef fuskergalleries het volgende:
al zou het naar tokio verzonden worden, als je de betaling binnen hebt gewoon de artikelen bestellen en laten versturen niet eerder... leuk he dropshipping
En dan wordt ie gestorneerd en is het byebye
  maandag 28 december 2009 @ 10:18:31 #34
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76132258
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:13 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

En dan wordt ie gestorneerd en is het byebye
Met een bankoverschrijving kan dat dus niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76132564
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:18 schreef eleusis het volgende:

[..]

Met een bankoverschrijving kan dat dus niet.
Bij nader inzien heb je gelijk
pi_76132610
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef Locusta het volgende:

[..]

NIet met een bankoverschrijving.

fuck he, klepel en klok enzo.
pi_76132776
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef Locusta het volgende:

[..]

Inderdaad, het is bij een betaling vanaf een buitenlandse bank naar een Nederlandse bank (kort door de bocht) zo, dat die eerste bank een aankondiging doet van de betaling aan de Nederlandse bank, welke jij en ik zien als een betaling op het overzicht, maar achter de schermen gaat de Nederlandse bank dan het geld ook echt proberen over te boeken, en dat kan tot ~1 maand duren. Als dat dus niet lukt in het geval van een fraudeur halen ze het even snel weer van je rekening af, mogelijk een paar weken later, als alles dus allang bezorgd is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 28 december 2009 @ 20:22:52 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_76154881
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:59 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Hoe kun je geld overmaken met een cheque? Een cheque moet je toch innen? Als de koper een ongedekte cheque gebruikt om geld op zijn eigen rekening te zetten, en dit geld overmaakt naar TS, dan is er voor TS toch niks aan de hand?

TS krijgt helemaal geen cheque, hij krijgt geld gestort van een Nederlandse bank. Mij lijkt er niks mis mee.
Meneer de negert komt met een zelfverzonnen.ingevulde cheque bij Western Union en laat het bedrag van deze cheque storten op de rekening van TS.
TS ziet het geld 2 dagen later op zijn rekening en stuurt het product op.

WU ziet 2 weken later dat de cheque niet gedekt is en boekt het geld weer af van TS' rekening.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_76155757
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Meneer de negert komt met een zelfverzonnen.ingevulde cheque bij Western Union en laat het bedrag van deze cheque storten op de rekening van TS.

WU ziet 2 weken later dat de cheque niet gedekt is en boekt het geld weer af van TS' rekening.
pi_76170835
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Meneer de negert komt met een zelfverzonnen.ingevulde cheque bij Western UnionABN AMRO en laat het bedrag van deze cheque storten op dezijn rekening van TS.

WUABN AMRO ziet 2 weken later dat de cheque niet gedekt is en boekt het geld weer af van TS' meneer de negerts' rekening.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:44:32 #41
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_76171926
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:13 schreef caspergf1 het volgende:
.....De meneer kan goed Nederlands mailen, maar hij wil dat het wordt verstuurd naar Suriname.
Hij spreekt ook goed Nederlands enz. maar moet ik oppassen dat hij een oplichter is ofzoiets.
De officiële voertaal in Suriname is nog altijd het Nederlands
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:13 schreef caspergf1 het volgende:
Hij maakt het bedrag over via abn ambro, ik vroeg of hij dit deed met een cheque, Nee daar deed hij niet aan zei die
Overschrijving via ABN Amro en geen cheque. Wat is nou precies het probleem?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:36:46 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_76180903
Omdat mensen op internet misschien niet helemaal eerlijk zijn?

En dat ABN dus stiekum toch de WU is, want die vragen niet naar identiteitspapieren, ook niet als je een paar ton komt storten. Derhalve kun je bij de WU bank dus geld storten op rekeningen die niet van jou zijn, wat bij andere banken (zo ver ik weet) niet kan.
pi_76181903
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef daNpy het volgende:

En dat ABN dus stiekum toch de WU is, want die vragen niet naar identiteitspapieren, ook niet als je een paar ton komt storten. Derhalve kun je bij de WU bank dus geld storten op rekeningen die niet van jou zijn, wat bij andere banken (zo ver ik weet) niet kan.
Ik kan dit niet terugvinden op de site van WU. Zou je me kunnen helpen?
pi_76192947
Pfff... onderhand is het wel tijd dat het pakketje een keer naar de post gaat.
`
stuur het gewoon naar zn adres in `nederland op en laat het via daar versturen naar `Suriname.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_76193231
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef daNpy het volgende:

Hoe kom je daar nou weer bij?
Wel eens bij WU geweest? ik wel namelijk.. daar moet je je identificeren als je wilt storten (of opnemen)
Waar ook ter wereld.
pi_76194332
er worden als sinds 2002 geen cheques meer gebruikt in nederland maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')