ALs het via de bank gebeurt kan zelfs een Surinamer weinig geks doen heur.quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:18 schreef DirkZz het volgende:
't blijft een Surinamer he, ik zou oppassen.
Je weet hoe die verschillende scams werken?quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
ALs het via de bank gebeurt kan zelfs een Surinamer weinig geks doen heur.
Ik heb zo het gevoel dat jij mij over een voor mij onbekende scam gaat vertellen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je weet hoe die verschillende scams werken?
En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eensquote:Op vrijdag 25 december 2009 19:01 schreef Fokski het volgende:
Als je geld op je rekening krijgt dan heb je je geld. Hij kan het niet terug vorderen en als hij zo graag je rekeningnummer en naam wilde hebben om je zogenaamd op te lichten kon hij net zo goed zeggen dat hij in Nederland woonde (hij spreekt daar immers goed Nederlands voor) en dan had je blijkbaar geen argwaan gehad.
Tja, nu heb je het wel over 2 totaal verschillende zaken.quote:Mwoah.... Niemand van de goedgelovigen van Western Union gehoord??? Hij zegt wel dat 'ie het over gaat maken via de ABN.....
Heb ik gedaan, maar ik heb niets relevants gevonden dat je stelling onderbouwt. Misschien is mijn google-fu niet zo sterk dus wat voor zoekterm(en) moet ik gebruiken? (of als het zo simpel te vinden is als jij beweert; doe eens wat links dan)quote:En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eens
Met een ongedekte cheque lukt dat wel.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
Overschrijven per bank == Prima. Vrij lastig om daar mee iemand op te lichten
quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:45 schreef lirpA het volgende:
Meneer schrijft en spreekt goed Nederlands, maar het moet naar Suriname ergo het is een oplichter? Ooit gehoord van expats, voor het zelfde geld is het een Nederlander die daar woont.
Dat kan zeker![]()
Google maar eens op "fraude+cheque"quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tja, nu heb je het wel over 2 totaal verschillende zaken.
Western Union == Foute boel, niet doen.
Overschrijven per bank == Prima. Vrij lastig om daar mee iemand op te lichten
[..]
Heb ik gedaan, maar ik heb niets relevants gevonden dat je stelling onderbouwt. Misschien is mijn google-fu niet zo sterk dus wat voor zoekterm(en) moet ik gebruiken? (of als het zo simpel te vinden is als jij beweert; doe eens wat links dan)
Dat zie je op je afschrift (bijv. code CH). Als er een tegenrekening is van de ABN dan is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Met een ongedekte cheque lukt dat wel.
Hier ben ik het in principe mee eens. Waarom zou je een risico nemen om zo'n bruinjoekel te vertrouwen, als je het product ook aan een ariër kunt verkopen?quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:47 schreef ClioSporT het volgende:
vertrouw allochtonen niet.
Ja, vooral via Western Union.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:19 schreef DJ-Kool het volgende:
Een check? Je bedoelt een cheque neem ik aan. Die gebruiken we niet meer in Nederland.
wat heeft western union met abn te maken?quote:Op zondag 27 december 2009 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, vooral via Western Union.
Dat is dan een cheque en dat zie je op je afschrift. Een scammer kan dat doen maar je spreekt nu over de scammer alsof dit een scammer is.quote:Op maandag 28 december 2009 00:36 schreef Dulk het volgende:
waarschijnlijk wordt het geld overgemaakt via moneygram, en daarmee heeft de scammer 2 weken de mogelijkheid om te storneren
Kutmarokaan ik zit niet te zeiken.quote:Op maandag 28 december 2009 00:23 schreef Santello het volgende:
Wat zit je te zeiken...
Meneer wil iets van je kopen, hij maakt het geld over.
Geld op je bank, product versturen ( zijn keuze waar duh )
dus?
Verhaal 2:quote:Op maandag 28 december 2009 00:23 schreef Santello het volgende:
Wat zit je te zeiken...
Meneer wil iets van je kopen, hij maakt het geld over.
Geld op je bank, product versturen ( zijn keuze waar duh )
dus?
Hoe kun je geld overmaken met een cheque? Een cheque moet je toch innen? Als de koper een ongedekte cheque gebruikt om geld op zijn eigen rekening te zetten, en dit geld overmaakt naar TS, dan is er voor TS toch niks aan de hand?quote:Op maandag 28 december 2009 01:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verhaal 2:
Meneer maakt zijn geld over met een ongedekte cheque.
Geld op de bank, product wordt verstuurd.
Bank controleert cheque -> ongedekt, dus niet geldig, geld wordt terug gehaald (is immers nog van de bank zelf) en je product en je geld ben je kwijt
Dus.
En dan wordt ie gestorneerd en is het byebyequote:Op vrijdag 25 december 2009 17:20 schreef fuskergalleries het volgende:
al zou het naar tokio verzonden worden, als je de betaling binnen hebt gewoon de artikelen bestellen en laten versturen niet eerder... leuk he dropshipping
Met een bankoverschrijving kan dat dus niet.quote:Op maandag 28 december 2009 10:13 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
En dan wordt ie gestorneerd en is het byebye
Bij nader inzien heb je gelijkquote:Op maandag 28 december 2009 10:18 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met een bankoverschrijving kan dat dus niet.
NIet met een bankoverschrijving.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef Locusta het volgende:
[..]
En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eens
Inderdaad, het is bij een betaling vanaf een buitenlandse bank naar een Nederlandse bank (kort door de bocht) zo, dat die eerste bank een aankondiging doet van de betaling aan de Nederlandse bank, welke jij en ik zien als een betaling op het overzicht, maar achter de schermen gaat de Nederlandse bank dan het geld ook echt proberen over te boeken, en dat kan tot ~1 maand duren. Als dat dus niet lukt in het geval van een fraudeur halen ze het even snel weer van je rekening af, mogelijk een paar weken later, als alles dus allang bezorgd is.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:36 schreef Locusta het volgende:
[..]
En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eens
Meneer de negert komt met een zelfverzonnen.ingevulde cheque bij Western Union en laat het bedrag van deze cheque storten op de rekening van TS.quote:Op maandag 28 december 2009 09:59 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hoe kun je geld overmaken met een cheque? Een cheque moet je toch innen? Als de koper een ongedekte cheque gebruikt om geld op zijn eigen rekening te zetten, en dit geld overmaakt naar TS, dan is er voor TS toch niks aan de hand?
TS krijgt helemaal geen cheque, hij krijgt geld gestort van een Nederlandse bank. Mij lijkt er niks mis mee.
quote:Op maandag 28 december 2009 20:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meneer de negert komt met een zelfverzonnen.ingevulde cheque bij Western Union en laat het bedrag van deze cheque storten op de rekening van TS.
TS ziet het geld 2 dagen later op zijn rekening en stuurt het product op.
WU ziet 2 weken later dat de cheque niet gedekt is en boekt het geld weer af van TS' rekening.
quote:Op maandag 28 december 2009 20:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meneer de negert komt met een zelfverzonnen.ingevulde cheque bij Western UnionABN AMRO en laat het bedrag van deze cheque storten op dezijn rekening van TS.
TS ziet het geld 2 dagen later op zijn rekening en stuurt het product op.
WUABN AMRO ziet 2 weken later dat de cheque niet gedekt is en boekt het geld weer af van TS' meneer de negerts' rekening.
De officiële voertaal in Suriname is nog altijd het Nederlandsquote:Op vrijdag 25 december 2009 17:13 schreef caspergf1 het volgende:
.....De meneer kan goed Nederlands mailen, maar hij wil dat het wordt verstuurd naar Suriname.
Hij spreekt ook goed Nederlands enz. maar moet ik oppassen dat hij een oplichter is ofzoiets.
Overschrijving via ABN Amro en geen cheque. Wat is nou precies het probleem?quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:13 schreef caspergf1 het volgende:
Hij maakt het bedrag over via abn ambro, ik vroeg of hij dit deed met een cheque, Nee daar deed hij niet aan zei die
Ik kan dit niet terugvinden op de site van WU. Zou je me kunnen helpen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef daNpy het volgende:
Omdat mensen op internet misschien niet helemaal eerlijk zijn?
En dat ABN dus stiekum toch de WU is, want die vragen niet naar identiteitspapieren, ook niet als je een paar ton komt storten. Derhalve kun je bij de WU bank dus geld storten op rekeningen die niet van jou zijn, wat bij andere banken (zo ver ik weet) niet kan.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef daNpy het volgende:
Omdat mensen op internet misschien niet helemaal eerlijk zijn?
En dat ABN dus stiekum toch de WU is, want die vragen niet naar identiteitspapieren, ook niet als je een paar ton komt storten. Derhalve kun je bij de WU bank dus geld storten op rekeningen die niet van jou zijn, wat bij andere banken (zo ver ik weet) niet kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |