abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76222048
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Taal=Cultuur. Cultuur=taal. Verder hebben Tatars en Turken echt wel genoeg gemeen om te zeggen dat ze twee broedervolken zijn. Maar misschien ben jij een geassimileerde Rus, daarom dat jij een hele andere cultuur hebt?.. Verder ken ik Christelijke Gagauz Turken en een Joodse Karaim Turk. Ik zie genoeg overeenkomsten tussen hun en Turken uit Turkije. Jij als extremistische geassimileerde Rus misschien niet, maar ik wel.
Meteen overstappen op beledigen? De cultuur van een Kazachstaan is totaal verschillend dan die van een Turk uit Turkije.

Ik ben trouwens als we het nu toch over "bloed etc." hebben, "puurder"Turks dan dat jij dat bent. Dus om mij nou een Rus te noemen, omdat je met argumenten mij niet kan neerhalen is zeer zwak.

Het is gewoon "blijkbaar" moeilijk om voor jou te accepteren (vanwege je nationalisme en trots), dat Turken gewoon zeer divers zijn en dat er gewoon heel veel Turken zijn met niet-Turks bloed.

Taal is niet cultuur. Ik spreek Nederlands, maar mijn cultuur is anders dan die van de Nederlandse. Denk niet zo simpel.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76222094
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:34 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hij is een Rus/Tatar.

En wij zijn gewoon een dom volk.
Ik ben een Tatar/Tjetjeen/Turk . Maar goed ik wou dat ik wel wat Russisch bloed in me had! Meer diversiteit en ook een prachtig volk als je het aan mij vraagt! Het liefst zou ik alle bloeden in me willen hebben van de hele wereld!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76222137
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:37 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens Burakius, jij bewijst maar weer dat Turken nooit een eenheid zullen vormen. Jij bent echt representatief voor je Tatar broeders in Rusland en Oost-Europa.
Ik zie geen unificatie in het "Turk" zijn. Ik zie slechts unificatie in Moslim zijn. En alle Moslimlanden verenigen. Deze ziekte van nationalisme zorgt ervoor dat we vandaag de dag nog steeds negatief staan tegenover onze eigen broeders, zoals de Arabieren. Ik poep op nationalisme.
pi_76222189
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:04 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is meer een ''strijd'' tussen de islamitische Turken en de meer seculiere, niet-gelovige Turken. Waar de islamitische Turken minder nationalistischer zijn en volgens de principes van de islam geen waarde aan iemand zijn ras hechten, tegenover de meer nationalistischer Turken die het Turks zijn meer voorop stellen.
Totaal mee eens. En om een Sultan te quoten:

The people think of wealth and power as the greatest fate,

But in this world a spell of health is the best state.
What men call sovereignty is a worldly strife and constant war;
Worship of God is the highest throne, the happiest of all estates
pi_76222228
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:31 schreef XtremeNL het volgende:

[..]

Die zou je welhaast de nadenkende Turken noemen.
Een mooie kans om eens een belediging te doen richting mijn kant natuurlijk. Maar argument "ho"maar.
pi_76222639
Lieve Burak, ik ben een nationalist, dat klopt. Maar ik ben alles behalve een MHP-Grijze wolver. Ik tuf op dat soort nationalisten. Ik ben gewoon trots op mijn afkomst en ik hou van mijn cultuur. Ik ben ook alles behalve een rassenfreak, dat ben jij. Ik zeur niet in iedere topic dat Turken uit Turkije een mix zijn maar Tataren daarentegen puur. Omdat ieder volk gemixt is, zie ik het nut er niet van in om dat steeds in iedere discussie over Turken te vermelden. Jij wel, en dat laat zien dat jij er meer waarde aan hecht. Verder vind ik antropologie wel reuze interessant en weet ik dat Turken hun diversiteit meer te danken hebben aan Azië dan aan Anatolië. Dus het is echt niet dat ik een Griekofoob ben dat ik mij daardoor erger aan jouw reacties. Integendeel zelfs. Een deel van de oorspronkelijke Anatoliërs leven voort in ons, wij maken ook een deel uit van hen. Maar ook van het volk dat er voor heeft gezorgd dat Turkije vandaag de dag Turkije heet en wij Turks spreken.

Verder klopt het ook dat een Kazachstaan een andere cultuur heeft dan een Turk uit Turkije. Maar het is niet zo dat er een wereld van verschil zit tussen deze twee volken. Ik zie heel veel overeenkomsten tussen Centraal-Azië en Turkije. En ons belangrijkste overeenkomst is onze taal. Als jij werkelijk gelooft dat taal weinig invloed heeft op cultuur, dan raad ik je aan om 'Bye Bye Turkce' te lezen van de Turkse Einstein Oktay Sinanoglu. Hij heeft vele onderzoeken verricht naar het belang van taal.

Overigens hebben wij deze verdeeldheid en de grote verschillen te danken aan de Russen. Zij hebben er alles aangedaan om de Turken tegen elkaar op te zetten. Zij wisten hoe belangrijk taal was, en daarom ook dat ze verschillende dialecten hebben ontwikkeld om de Turken nog meer uit elkaar te drijven.

Verder mag Turkoloog Alexander de Groot het woord doen:

pi_76222967
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:11 schreef Bortecinem het volgende:
Lieve Burak, ik ben een nationalist, dat klopt. Maar ik ben alles behalve een MHP-Grijze wolver. Ik tuf op dat soort nationalisten. Ik ben gewoon trots op mijn afkomst en ik hou van mijn cultuur. Ik ben ook alles behalve een rassenfreak, dat ben jij. Ik zeur niet in iedere topic dat Turken uit Turkije een mix zijn maar Tataren daarentegen puur. Omdat ieder volk gemixt is, zie ik het nut er niet van in om dat steeds in iedere discussie over Turken te vermelden. Jij wel, en dat laat zien dat jij er meer waarde aan hecht. Verder vind ik antropologie wel reuze interessant en weet ik dat Turken hun diversiteit meer te danken hebben aan Azië dan aan Anatolië. Dus het is echt niet dat ik een Griekofoob ben dat ik mij daardoor erger aan jouw reacties. Integendeel zelfs. Een deel van de oorspronkelijke Anatoliërs leven voort in ons, wij maken ook een deel uit van hen. Maar ook van het volk dat er voor heeft gezorgd dat Turkije vandaag de dag Turkije heet en wij Turks spreken.

Verder klopt het ook dat een Kazachstaan een andere cultuur heeft dan een Turk uit Turkije. Maar het is niet zo dat er een wereld van verschil zit tussen deze twee volken. Ik zie heel veel overeenkomsten tussen Centraal-Azië en Turkije. En ons belangrijkste overeenkomst is onze taal. Als jij werkelijk gelooft dat taal weinig invloed heeft op cultuur, dan raad ik je aan om 'Bye Bye Turkce' te lezen van de Turkse Einstein Oktay Sinanoglu. Hij heeft vele onderzoeken verricht over het belang van taal.

Overigens hebben wij deze verdeeldheid en de grote verschillen te danken aan de Russen. Zij hebben er alles aangedaan om de Turken tegen elkaar op te zetten. Zij wisten hoe belangrijk taal was, en daarom ook dat ze verschillende dialecten hebben ontwikkeld om de Turken nog meer uit elkaar te drijven.

Verder mag Turkoloog Alexander de Groot het woord doen:

Je leest blijkbaar de gehele tijd over mijn teksten heen. Nergens beweer ik dat Tataren "een puur Turks volk zijn". Een puur Turks volk bestaat niet . Knoop dat eens goed in je oren. Wat ik zeg is dat een Tataar waarschijn minder gemixed zou kunnen zijn (in procent/kans) dan een Turk uit Anatolië. LEZEN.

Dat het land Turkije heet ben ik dan ook abrupt tegen. In de Osmaanse tijdperk heette het niet Turkije. Weet je waarom. Omdat Moslim zijn voorop stond. Zoiets als "Turk" was echt een dikke bijzaak. Als men iemand vroeg wat hij was, dan werd er gereferreerd naar de stad waarin diegene geboren was. Iemand uit Sham was een Shamli, niet een Arabier etc. Maar dit Turk gelul zorgt voor het opbreken van de Islamitische landen en Islamitische volkeren.

De Russen hebben niet de dialecten zitten veranderen, maar meer gesleuteld aan de schrijfwijze van de taal (zie ook het videotje van Alexander de Groot).

Zoals je al eerder een paar foto's heb zitten posten zie je de ongelooflijke verschillen. Hoe kan het nou dat er in Turkije zoveel mensen zijn met blond haar groene ogen, maar aan de andere kant heel veel mensen met spleetogen en zwart haar. Als je dan toch afgaat op persoonlijke dingen die je hebt gezien kan ik wel zien dat de diversiteit enorm is. Het is gewoon droogweg gezegd zo, dat heel veel mensen op Europeanen lijken. Hoe meer je naar het Westen toegaat van Turkije hoe meer "Westers" de mensen er uitzien qua uiterlijk. Dit is ook logisch, omdat daar juist heel veel Grieken etc. woonden.

Ik zie hierin juist een pluspunt. Laten we onszelf niet in de eerste plaats Turk noemen, maar Mens en daarna Moslim en daarna Istanbullu, of Aksarayli whatever. Dan pas zul je zien wat voor een echte kracht daar achter ligt. In broederschap tussen alle volkeren. Vergeet niet dat ook Turkije in de geschiedenis en het Osmaanse Rijk , niet alleen door Turken is verdedigd en opgezet. Aan de "Turkse Rijken" hebben heel veel andere volkeren ook meegewerkt. Het meeste beroemde , de Janitsaren, waar wij Turken zo trots op zijn. Bestond natuurlijk gewoon voor het grootste gedeelte uit niet-Turken. En dit is juist zo een mooi gebaar! Dat het niet gaat om Turk-zijn!

p.s.

De Turkse-Taal zoals die is , is sowieso al "vern%$%kt. Ik zou graag willen dat we allemaal "Osmanlica" zouden gaan spreken.
pi_76223032
Overigens hebben de Turken in het westen van Turkije en midden Anatolie het meest Aziatisch bloed. En ook het meest Europees. En dat komt, zoals ik al zei, doordat zij MINDER gemixt zijn. Je ziet ook dat de Centraal-Aziatische Turken MEER Europees zijn dan de Turken uit Turkije. Hoe meer Europees, des te meer Aziatisch. Zo is dat in Turkije en de rest van de Turkstalige landen. Blond haar en lichte haren zie je veel meer onder Aziatische en Tataarse Turken.
pi_76223144
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:20 schreef Bortecinem het volgende:

Overigens hebben de Turken in het westen van Turkije en midden Anatolie het meest Aziatisch bloed. En ook het meest Europees. En dat komt, zoals ik al zei, doordat zij MINDER gemixt zijn. Je ziet ook dat de Centraal-Aziatische Turken MEER Europees zijn dan de Turken uit Turkije. Hoe meer Europees, des te meer Aziatisch. Zo is dat in Turkije en de rest van de Turkstalige landen. Blond haar en lichte haren zie je veel meer onder Aziatische en Tataarse Turken.
Kom nou eens met een site fapperd.
pi_76223159
Kirgiz:

The descent of the Kyrgyz from the autochthonous Siberian population is confirmed by recent genetic studies.[12] Remarkably, 63% of modern Kyrgyz men share Haplogroup R1a1 (Y-DNA) with Tajiks (64%), Ukrainians (54%), Poles and Hungarians (~60%), and even Icelanders (25%). Haplogroup R1a1 (Y-DNA) is often believed to be a marker of the Proto-Indo-European language [13] speakers.

Niet door Grieks DNA dus. Grieken hebben veel minder 'Europees' bloed dan de Aziatische Turken.
pi_76223324
http://freepages.genealog(...)1500AD-World-Map.png

Uyghur: 40/50 %
Kirgiz: 58%
Uzbek: 30/40%
Altay Turken: 55%

Turken uit Turkije: 15-20%

*Je ziet ook dat de Centraal-Aziatische Turken net zo 'erg' gemixt zijn als de Turken uit Turkije (Behalve de Altay en Kirgiz, die zijn meer half Aziatisch en half Russisch).
pi_76224245
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:27 schreef Bortecinem het volgende:
http://freepages.genealog(...)1500AD-World-Map.png

Uyghur: 40/50 %
Kirgiz: 58%
Uzbek: 30/40%
Altay Turken: 55%

Turken uit Turkije: 15-20%

*Je ziet ook dat de Centraal-Aziatische Turken net zo 'erg' gemixt zijn als de Turken uit Turkije (Behalve de Altay en Kirgiz, die zijn meer half Aziatisch en half Russisch).
Ten eerste , plaats je een map, geen site. Ten tweede zie ik duidelijk aan de cirkel in Turkije dat het erg gemixt is. En vooral veel weg heeft van Semitische vokleren Op een of andere manier. Ten tweede scandinavisch "Germaans" bloed. En het rood ziet er Europees uit. .... Dus je ziet aan het plaatje dat Turken voor het grootste gedeelte uit "Europees-Midden-Oosten bloed" bestaan en niet uit Aziatisch bloed.
pi_76237761
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ten eerste , plaats je een map, geen site. Ten tweede zie ik duidelijk aan de cirkel in Turkije dat het erg gemixt is. En vooral veel weg heeft van Semitische vokleren Op een of andere manier. Ten tweede scandinavisch "Germaans" bloed. En het rood ziet er Europees uit. .... Dus je ziet aan het plaatje dat Turken voor het grootste gedeelte uit "Europees-Midden-Oosten bloed" bestaan en niet uit Aziatisch bloed.
Jeetje, het lijkt wel alsof ik met een klein kind aan het discussiëren ben. Je ziet duidelijk de website naam in die link staan, je hoeft alleen maar een deel te wissen en je bent op de site. Verder is dit dezelfde cirkel die ook werd gebruikt in het DNA plaatje van jou. Zoals je bij andere volkeren kunt zien zijn de testen uitgevoerd binnen de etnische groepen (Uyghur, Kirgiz, Altay, Tatar, Uzbek enz), en zijn ze niet representatief voor het hele land, wat wel het geval is bij Turkije. Later zijn er pas nauwkeurige DNA testen afgenomen bij de Turkije Turken. Zie de quotes:

'One study based on an analysis of Y-chromosomes from Turkey suggested that Central Asians have made a 30% genetic contribution.[19]'

'The lastest study Turkish Genetic analysing in the report written by Di Benedetto, et al. entitled "DNA Diversity and Population Admixture in Anatolia", it is clearly seen that is it not Elite Culturel Dominance, but a steady genetic contribution over a long period of time. It is illogical to be able to change the entire language of a sedentary population by a recent wave of nomads'

'The latest study from Turkey by Gokcumen (2008)[30] took into account oral histories and historical records. They went to villages and did not do a random selection from a group of university students like many other studies. Accordingly here are the results:

1) At an Afshar village whose oral stories tell they come from Central Asia they found that 57% come from haplogroup L, 13% from haplogroup Q, 3% from haplogroup N thus indicating that the L haplogroups in Turkey are of Central Asian heritage rather than Indian. These Asian groups add up to 73% in this village. Furthermore 10% of these Afshars were E3a and E3b. Only 13% were J2a, the most common haplogroup in Turkey.

2) An older Turkish village center that did not receive much migration was about 25% N and 25% J2a with 3% G and close to 30% of some sort of R1 but mostly R1b.'

Met Europees bedoel ik dus de haplogroupen die voor de lichte ogen en lichte haren zorgen. En dat is vooral R1 en R1b, deze twee haplogroepen worden gerekend tot 'Europees', al zijn ze niet in Europa onstaan. Ik ging ervan uit dat jij dat zou snappen. En verder heb ik helemaal niks gezegd over Semitisch DNA (J2 is niet Semitisch, dat is J1, al dragen de Turken ook een beetje J1). Wij hadden het puur over licht haar en lichte ogen en dat Turken deze genen vooral te danken hebben aan Azië en niet zozeer aan de Anatolische volken. Dus ja, Turken dragen ook J1 en J2, ook in Azië. Nogmaals: Turken mogen dan wel divers zijn en vooral een mix zijn tussen Midden-Oosters, Aziatisch en Europees, maar dat zijn de Aziatische Turken ook, dus heeft 'Grieks zijn' daar helemaal niks mee te maken. (Met 'Turken hebben hun genen te danken aan Azie' bedoel ik dus niet dat ze ook perse Aziatisch/Mongools DNA dragen, maar dat Centraal-Aziatische Turken meer Europees DNA dragen en het logischer zou zijn om aan te nemen dat Turkije Turken hun Europese DNA aan Azië te danken hebben.)

Verder was de overvloed aan verschillende volken binnen het Ottomaanse Rijk absoluut niet representatief voor het Turkse volk. Er was een wereld van verschil tussen de elite Ottomanen en de boeren Turken. Bij de elite Ottomanen hoorden ook de Jannitesaren, die trouwden echt niet Turken. Ze voelden zich veel te goed om met een boeren Anatolische Turkse vrouw te trouwen. De Turken die als eerste het nomadenbestaan verlieten daarentegen mixten zich wel met de Anatoliërs, maar daar hebben ze niet hun lichte haren en/of ogen aan te danken, maar meer aan hun genen die ze uit Azië hebben meegenomen. Een groot deel van J1 hebben ze overgehouden aan de Anatoliërs die zijn opgegaan in de Turken.
Je ziet ook dat de Yoruks - die zich het minst mengden met andere volken en die vooral in het westen van Turkije leven, vaak meer Aziatische trekjes hebben maar ook lichtere haren en lichtere ogen vergeleken met de rest van de Anatoliërs (Alevieten daargelaten, zij zijn ook een soort Yoruks).

* Damn heb het stukje wel 100 keer gewijzigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 30-12-2009 21:34:40 ]
pi_76239164
Door dit topic herinner ik me weer waarom ik nationalisten zo extreem haat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76239235
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
Door dit topic herinner ik me weer waarom ik nationalisten zo extreem haat.
Alsof deze discussie ook maar iets te maken heeft met nationalisme?
pi_76239287
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:35 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alsof deze discussie ook maar iets te maken heeft met nationalisme?
Nee, maar wel met de manier waarop nationalisten naar bepaalde zaken kijken. Futiliteiten. Arrogantie. Hoogmoed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76239371
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar wel met de manier waarop nationalisten naar bepaalde zaken kijken. Futiliteiten. Arrogantie. Hoogmoed.
Ik hoop niet dat jij mij daarmee bedoeld, want dat is absoluut niet mijn intentie.
  woensdag 30 december 2009 @ 21:43:21 #144
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76239621
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat jij mij daarmee bedoeld, want dat is absoluut niet mijn intentie.
Bedoelt.

Mutant.
pi_76239752
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:43 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Bedoelt.

Mutant.
Je vindt dit echt leuk he? Misschien zou je mijn andere post ook eens moeten doornemen, zitten vast en zeker ook genoeg fouten in.

Trouwens, als er hier iemand een arrogante nationalist is dan ben jij dat wel.
pi_76240026
Ik vraag me af hoe Marokkanen, Perzen of welk ander volk dan ook zou reageren als ze in iedere discussie over hun volk te horen krijgen dat ze eigenlijk niks te maken hebben met de oorspronkelijke Berbers, Arabieren, Perzen of what ever.
pi_76248177
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vraag me af hoe Marokkanen, Perzen of welk ander volk dan ook zou reageren als ze in iedere discussie over hun volk te horen krijgen dat ze eigenlijk niks te maken hebben met de oorspronkelijke Berbers, Arabieren, Perzen of what ever.
Zie Aryamehr. Ten twee zou ik denken dat het een Moslim in ieder geval weinig zou moeten boeien..
pi_76249463
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:42 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zie Aryamehr. Ten twee zou ik denken dat het een Moslim in ieder geval weinig zou moeten boeien..
Ik denk niet dat moslim zijn hier iets mee te maken heeft, net zo min als trots of nationalisme gevoel hier iets mee te maken heeft.

Het punt is dat dat DNA onderzoek van jou (dat allang is ontkracht door nieuwe en betere) vaak tegen Turken wordt gebruikt. Zo van 'Ha-ha, jullie zijn toch geen echte Turken'. Als ik of een andere Turk het dan tegenspreek omdat de feiten heel anders liggen wordt dat blijkbaar niet op prijs gesteld. Een tijdje terug zei iemand op fok! dat er een taboe zou rusten op zulke onderwerpen. Maar die opmerking komt door dit topic helemaal tot zijn recht. Blijkbaar is het nog steeds onmogelijk om over rassen/dna onderzoeken/antropologie (of hoe je het ook wilt noemen) te praten zonder dat er een link wordt gelegd met racisme.
pi_76249513
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik denk niet dat moslim zijn hier iets mee te maken heeft, net zo min als trots of nationalisme gevoel hier iets mee te maken heeft.

Het punt is dat dat DNA onderzoek van jou (dat allang is ontkracht door nieuwe en betere) vaak tegen Turken wordt gebruikt. Zo van 'Ha-ha, jullie zijn toch geen echte Turken'. Als ik of een andere Turk het dan tegenspreek omdat de feiten heel anders liggen wordt dat blijkbaar niet op prijs gesteld. Een tijdje terug zei iemand op fok! dat er een taboe zou rusten op zulke onderwerpen. Maar die opmerking komt door dit topic helemaal tot zijn recht. Blijkbaar is het nog steeds onmogelijk om over rassen/dna onderzoeken/antropologie (of hoe je het ook wilt noemen) te praten zonder dat er een link wordt gelegd met racisme.
Moslim zijn heeft er wel mee te maken. En nu sluit ik af, dit gaat nergens over. Nationaliteit/Nationalisme heeft geen plaats in de Islam. Klaar. Punt uit.
pi_76249608
Jij begint de discussie, jij reageert op mijn reacties, en dan weiger je verder te reageren omdat het tegen jouw geloofsovertuiging in zou gaan? Logisch hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')