Ik heb mijn kolf (een handkolf van Medela) gekocht met de gedachte een voorraadje op te gaan bouwen zodat lief Stef kan voeden als ik bijv. ergens heen ben en door omstandigheden niet tijdig thuis kan zijn. Vlak na aanschaf werd mij door een lk aangeraden om de linkerborst voor 24 uur af te kolven ipv rechtstreeks te voeden ivm tepelpijn en toen was ik er erg blij mee. Sedertdien gebruik ik de kolf 1x per dag om een reguliere voeding te kolven zodat Stef het niet afleert om uit de fles te drinken en kolf ik de voeding nadat Stef heeft doorgeslapen de borst die ik hem niet geef af zodat ik voorraad opbouw én de stuwing die ik heb weg te kolven. Heb nogal vlot stuwing (net ook weer wakkergeworden in een gigantische plas melk en met keiharde boobs en Stef heeft nieteens doorgeslapen vannachtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef lily het volgende:
Even een vraagje aan de dames die nog niet werken:
waarom kolven jullie eigenlijk? (van BJ weet ik het wel)
puur voorraad aanleggen voor "later"?
ik kolf namelijk niet en bedenk me dat ik dat misschien wel moet gaan doen?
Precíes Lente, alles!quote:Op zondag 3 januari 2010 18:22 schreef Vlindur het volgende:
Nou zeg, zonet met de visite dronk hij wel gewoon uit de rechterborst![]()
Ik snap er nu niks meer van..
Hij drinkt ook altijd maar heel kort. Zo'n 2 tot 10 minuten.. Heeeeeel soms houdt ie het 20 minuten vol, maar dat is dan ook echt de max. Ook verslikt hij zich regelmatig, heeft hij heel vaak de hik en spuugt hij ook met de hik de voeding weer uit, soms wel 4 golven![]()
Maar de poep en plas luiers zijn wel goed, mosterddrap met pitjes
bij de rugbyhouding had ik steeds 4 kussens erbij, omdat ik anders idd last kreeg van mn rug!quote:Op zondag 3 januari 2010 15:06 schreef Vlindur het volgende:
Inwikkelen heb ik idd gister geprobeerd en dat helpt wel tegen het maaien, maar niet voor het goed aanhappen. De rugbyhouding lukt wel, maar ik krijg dan echt ernstig last van mijn rug.. (En ik heb er dan een voedingskussen bij) Maar ik heb dat pas 1 keer geprobeerd, dus misschien moet ik gewoon wat anders gaan zitten..
Lente komt iedere 3 a 4 uur voor een voeding. ´s Nachts laat ze er 8 tot 10 uur tussen.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:52 schreef sproet-je het volgende:
Sssserpente: hoe vaak komt Lente nu voor de voeding? Mini sproetje drinkt ook rap alles leeg (hoewel het de laatste weken niet meer 3 minuten is maar 10) maar ze komt dan ook heel vaak. Vandaag iedere twee uur. Een week lang heb ik kunnen genieten van 6 uurtjes slaap in de nacht maar sinds 2 weken is dat ook weer gekort naar 4 uur.
Cattie, was de chiropractor niet eng met dat kleintje? Ik heb namelijk het idee dat er bij haar ook een werveltje vast zit. Sinds een tijdje kijkt ze namelijk niet meer naar rechts en als ze het wel probeert dan gaat haar hele lichaampje scheef staan.
Nee, hij mankeert denk ik niks aan zn wervels/rug/nek hij is juist mega sterk in zn nekje. Toen hij net 5 seconden bij me op de borst lag tilde hij zn hoofd al op om vervolgens zo'n 10 seconden de wereld in te kijken voordat hij zn hoofd weer neerlegde. Ik kan hem ook zo in zit houding zetten en hem alleen onder zn oksels te ondersteunen. Hij houdt zelf wel zn hoofd omhoogquote:Op zondag 3 januari 2010 20:56 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij de rugbyhouding had ik steeds 4 kussens erbij, omdat ik anders idd last kreeg van mn rug!
en idd wat cattie zegt, heb je het idee dat hij verder zijn nekje en alles soepel beweegt? wellicht is die houding niet lekker voor hem omdat er iets klemt of zo?
haha nou ik doe elke paar dagen nog een poging, maar mijn meisje heeft niet meer het geduld om uit de borst te drinken...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
BJ gaat het niet meer lukken om Evie aan de borst te krijgen? Of is dat al een gepasseerd station? Fulltime kolven is echt zwaar, dus misschien nog de moeite waard om het live voeden nog een kansje te geven...?
(Ik ben niet echt heel erg bij gelezen hoor, dus schiet me niet meteen af)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |