abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 05:26:00 #226
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76349011
bedankt. Dus geel is goed... mooi zo.

En ik ben nu ook weer aan het kolven... eigenlijk niet mijn rondje, dus was van plan door te slapen; maar Evie heeft een huiluurtje (en die heeft ze maar heel spaarzaam.. ) dus ik ben ook maar even uit bed gegaan.. misschien dat ik dan mijn kolfsessie van uurtje of 7-8 oversla...

productie neemt hier overigens wel goed toe nu ik meer kolf... Evie drinkt 6-7 voedingen op een dag en ik kolf nu ongeveer 5-6 keer... en ik heb niets meer uit de vriezer gepakt..
dus ik kolf ongeveer 800 ml op een dag...(en het wordt nog elke dag meer)...
(en het lijkt ook nog elke keer wat sneller te gaan...)
Ik heb overigens ook de medela swing en die bevalt me prima...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 3 januari 2010 @ 07:29:06 #227
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76349231
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef lily het volgende:
Even een vraagje aan de dames die nog niet werken:

waarom kolven jullie eigenlijk? (van BJ weet ik het wel)
puur voorraad aanleggen voor "later"?

ik kolf namelijk niet en bedenk me dat ik dat misschien wel moet gaan doen?
Ik heb mijn kolf (een handkolf van Medela) gekocht met de gedachte een voorraadje op te gaan bouwen zodat lief Stef kan voeden als ik bijv. ergens heen ben en door omstandigheden niet tijdig thuis kan zijn. Vlak na aanschaf werd mij door een lk aangeraden om de linkerborst voor 24 uur af te kolven ipv rechtstreeks te voeden ivm tepelpijn en toen was ik er erg blij mee. Sedertdien gebruik ik de kolf 1x per dag om een reguliere voeding te kolven zodat Stef het niet afleert om uit de fles te drinken en kolf ik de voeding nadat Stef heeft doorgeslapen de borst die ik hem niet geef af zodat ik voorraad opbouw én de stuwing die ik heb weg te kolven. Heb nogal vlot stuwing (net ook weer wakkergeworden in een gigantische plas melk en met keiharde boobs en Stef heeft nieteens doorgeslapen vannacht ) dus ik vang 2 vliegen in 1 klap
3!
pi_76351459
Ik heb alleen een medela handkolf. Nog van mijn vorige zwangerschappen. Het ding is dus al 10 jaar oud en vereist best wat kracht om hem te gebruiken.
Ik heb hem nu 1 keer gebruikt om mijn borsten een keer leeg te kolven na vreselijke stuwing (althans mijn man heeft dat gedaan want ik had er gewoon de kracht niet voor en kon ook niet goed rechtop zitten door de buikwond).

Ik heb zo'n hekel aan kolven (maar goed; ik heb dan ook alleen een handkolf).

Ik ga wel nog een electrische kolf aanschaffen ruim voordat ik ga werken dus dan zie ik wel weer.

BJ; respect voor wat je doet. Kolven en de melk daarna met fles voeden...
Ik denk niet dat ik dat zou kunnen opbrengen
pi_76358560
Lily ik werk inmiddels alweer een tijdje. Ik kolfde dan wel voordat ik ging werken al om een voorraadje bij mekaar te sparen. Voor mij heel handig, want ik kolfde niet genoeg voor wat hij nodig had overdag. Ik kolfde een uur na de ochtendvoeding. Dan liet hij toch meestal wel 3-3,5 uur tussen, dus dan kwam het mooi uit. Ik kolfde ook op weekenden vaak een extra keer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76359034
Even zonder bij te hebben gelezen:

Ik geef Rienk (18 dagen oud) ook bv, uit de linkerborst gaat het (bijna) altijd goed maar rechts is altijd een strijd Er zit genoeg melk in, als ik er in knijp dan spuit het er uit. Wat is dan het probleem? Ik denk zelf dat hij te vol zit, en kolf ik dus wel eens wat af (Ik heb een avent handkolf) Dan gaat het wel iets beter, maar de ronde er na is het weer een ramp. Heeft iemand een idee wat ik hier mee aan moet?

Ik vind het zo sneu om te zien.. Hij hapt als een wilde, zn mondje gaat alle kanten op en zn handjes stopt hij ook voor zn mond, dus eerst moet ik die handen vasthouden en dan de borst er in proppen/voor houden. En als hij dan eindelijk beet heeft laat hij snel weer los omdat het niet goed zit of omdat hij alleen mn tepel beet heeft..
En links gaat het dus wel goed. Hij hapt in een keer raak en zit ook gelijk goed.

(Ik ben niet zo goed in mn gedachten weer te leggen op 'papier' maar hoop dat jullie dit snappen. Bedankt alvast..)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 3 januari 2010 @ 14:56:47 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76359191
vlindur, mss kan je een andere houding proberen? rugbyhouding bijvoorbeeld? of hem inwikkelen in een hydrofieldoek zodat die armpjes even weg zijn?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76359572
Inwikkelen heb ik idd gister geprobeerd en dat helpt wel tegen het maaien, maar niet voor het goed aanhappen. De rugbyhouding lukt wel, maar ik krijg dan echt ernstig last van mijn rug.. (En ik heb er dan een voedingskussen bij) Maar ik heb dat pas 1 keer geprobeerd, dus misschien moet ik gewoon wat anders gaan zitten..
pi_76359786
Misschien inderdaad een andere zithouding proberen vlindur? Ik heb zelfs geen voedingskussen gehad. Maar wel bij het cb een paar keer ermee gevoed. Zeker als je lekker op de bank of in bed zit, zou de voedingskussen genoeg steun voor je rug moeten geven denk ik? Hebben jullie een bed met een opstaand stuk hout bij het hoofdeinde? Ik heb de ervaring gemaakt, dat je daar lekker tegenaan kunt leunen en zo steun hebt voor je rug. Dan kun je het voedingskussen gebruiken onder je kind en eventueel als steun voor je armen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76360283
Ik voed alleen liggend in bed en dat gaat vaak wel goed, het gaat voornamelijk over het voeden in zn kamer (daar heb ik een poang) en beneden (bankstel). Met de rugbyhouding had ik gister op zn kamer het voedingskussen er bij. Vanavond maar weer eens proberen.
(het voedingskussen ligt op zn kamer)

Zometeen krijgen we visite dus kan straks niet meer reageren. Toch bedankt alvast!
pi_76360463
Vlinder, bij mini sproetje was dat ook wel een probleem. Wat bij mij hielp was haar in de houding van de linkerborst leggen maar dan de rechter geven. Oke, ik zat een beetje ongemakkelijk maar met wat kussens erbij is het prima te doen. Blijkbaar hapte ze op die zij gewoon lekkerder... Veel plezier met de visite
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_76366846
Nou zeg, zonet met de visite dronk hij wel gewoon uit de rechterborst
Ik snap er nu niks meer van..

Hij drinkt ook altijd maar heel kort. Zo'n 2 tot 10 minuten.. Heeeeeel soms houdt ie het 20 minuten vol, maar dat is dan ook echt de max. Ook verslikt hij zich regelmatig, heeft hij heel vaak de hik en spuugt hij ook met de hik de voeding weer uit, soms wel 4 golven

Maar de poep en plas luiers zijn wel goed, mosterddrap met pitjes
pi_76369393
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:22 schreef Vlindur het volgende:
Nou zeg, zonet met de visite dronk hij wel gewoon uit de rechterborst
Ik snap er nu niks meer van..

Hij drinkt ook altijd maar heel kort. Zo'n 2 tot 10 minuten.. Heeeeeel soms houdt ie het 20 minuten vol, maar dat is dan ook echt de max. Ook verslikt hij zich regelmatig, heeft hij heel vaak de hik en spuugt hij ook met de hik de voeding weer uit, soms wel 4 golven

Maar de poep en plas luiers zijn wel goed, mosterddrap met pitjes
Precíes Lente, alles!

Haar voorkeur gaat ook uit naar links. En ook altijd die handjes die in de weg zitten. Maar naarmate ze ouder wordt, gaat het allemaal veel soepeler hoor.

En ze dronk en drinkt nog steeds maar heel kort. Een voeding duurt dan ook maar max tien minuten, dan heeft ze beide borsten leeg. De eerste paar weken had ze hier veel last van, veel hikken, verslikken en spugen, maar dat is nu allemaal al stukken minder gelukkig. Hoewel, een slabbetje hebben we altijd bij de hand, want een spugertje blijft ze wel een beetje. Maar daar heeft ze zelf weinig last van gelukkig.

In je buik had Rienk ook al veel de hik hè? Grappig dat dat er toen al in zat.

Maar goed, mijn ervaring is dus dat dit allemaal dingen zijn die beter worden naarmate ie ouder wordt.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:57:03 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_76370983
Vlindur, Ive had dat ook. Ive bleek een nekwerveltje vast te hebben zitten waardoor die houding heel vervelend voor hem was. 1 bezoekje an een chiropractor en het was over.
pi_76373683
Sssserpente: hoe vaak komt Lente nu voor de voeding? Mini sproetje drinkt ook rap alles leeg (hoewel het de laatste weken niet meer 3 minuten is maar 10) maar ze komt dan ook heel vaak. Vandaag iedere twee uur. Een week lang heb ik kunnen genieten van 6 uurtjes slaap in de nacht maar sinds 2 weken is dat ook weer gekort naar 4 uur.

Cattie, was de chiropractor niet eng met dat kleintje? Ik heb namelijk het idee dat er bij haar ook een werveltje vast zit. Sinds een tijdje kijkt ze namelijk niet meer naar rechts en als ze het wel probeert dan gaat haar hele lichaampje scheef staan.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 3 januari 2010 @ 20:54:25 #240
108648 cattie
lieve moeder
pi_76373805
Het was 1 klein tikje tegen de wervel en het was klaar. De chiropractor deed het eerst voor op mijn hand, zodat ik wist hoe weinig kracht hij zou zetten.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:56:38 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76373906
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:06 schreef Vlindur het volgende:
Inwikkelen heb ik idd gister geprobeerd en dat helpt wel tegen het maaien, maar niet voor het goed aanhappen. De rugbyhouding lukt wel, maar ik krijg dan echt ernstig last van mijn rug.. (En ik heb er dan een voedingskussen bij) Maar ik heb dat pas 1 keer geprobeerd, dus misschien moet ik gewoon wat anders gaan zitten..
bij de rugbyhouding had ik steeds 4 kussens erbij, omdat ik anders idd last kreeg van mn rug!
en idd wat cattie zegt, heb je het idee dat hij verder zijn nekje en alles soepel beweegt? wellicht is die houding niet lekker voor hem omdat er iets klemt of zo?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76374776
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:52 schreef sproet-je het volgende:
Sssserpente: hoe vaak komt Lente nu voor de voeding? Mini sproetje drinkt ook rap alles leeg (hoewel het de laatste weken niet meer 3 minuten is maar 10) maar ze komt dan ook heel vaak. Vandaag iedere twee uur. Een week lang heb ik kunnen genieten van 6 uurtjes slaap in de nacht maar sinds 2 weken is dat ook weer gekort naar 4 uur.

Cattie, was de chiropractor niet eng met dat kleintje? Ik heb namelijk het idee dat er bij haar ook een werveltje vast zit. Sinds een tijdje kijkt ze namelijk niet meer naar rechts en als ze het wel probeert dan gaat haar hele lichaampje scheef staan.
Lente komt iedere 3 a 4 uur voor een voeding. ´s Nachts laat ze er 8 tot 10 uur tussen.

Iedere 2 uur is idd wel vaak. En die nachten zijn ook weer korter. Balen zeg!
pi_76392083
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:56 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

bij de rugbyhouding had ik steeds 4 kussens erbij, omdat ik anders idd last kreeg van mn rug!
en idd wat cattie zegt, heb je het idee dat hij verder zijn nekje en alles soepel beweegt? wellicht is die houding niet lekker voor hem omdat er iets klemt of zo?
Nee, hij mankeert denk ik niks aan zn wervels/rug/nek hij is juist mega sterk in zn nekje. Toen hij net 5 seconden bij me op de borst lag tilde hij zn hoofd al op om vervolgens zo'n 10 seconden de wereld in te kijken voordat hij zn hoofd weer neerlegde. Ik kan hem ook zo in zit houding zetten en hem alleen onder zn oksels te ondersteunen. Hij houdt zelf wel zn hoofd omhoog
Vanncht tussen 2.15 en 03.40 hebben we niet geslapen, Rienk vond het nodig om zn wakkere uurtje dan te houden
Maar de voeding wil rechts nu ineens wel goed.. De rugbyhouding is idd erg fijn en hij drinkt er ook goed uit.
Ik zie nu ineens misschien wel een ander probleem, maar dat kwak in wel even in het babytopic neer
  maandag 4 januari 2010 @ 11:47:17 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76392950
hey dames;
Vlindur fijn dat het nu aan beide kanten goed gaat!
Evie had ook voorkeur voor 1 kant... en dat was nou net de kant waar ik ook de borstontsteking kreeg... erg jammer...

Ik zit inmiddels weer te kolven, had van8 een voeding overgeslagen en stond echt op knappen; resultaat: 250 ml gekolfd in 1 keer dus genoeg voor 2 voedingen. en nu weer soortgelijk.. (6 uur ertussen). De rest van de dag zal ik weer bij elke voeding kolven, maar mijn nachtrust is me ook veel waard..
pi_76393096
BJ gaat het niet meer lukken om Evie aan de borst te krijgen? Of is dat al een gepasseerd station? Fulltime kolven is echt zwaar, dus misschien nog de moeite waard om het live voeden nog een kansje te geven...?

(Ik ben niet echt heel erg bij gelezen hoor, dus schiet me niet meteen af)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:07:27 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76393609
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
BJ gaat het niet meer lukken om Evie aan de borst te krijgen? Of is dat al een gepasseerd station? Fulltime kolven is echt zwaar, dus misschien nog de moeite waard om het live voeden nog een kansje te geven...?

(Ik ben niet echt heel erg bij gelezen hoor, dus schiet me niet meteen af)
haha nou ik doe elke paar dagen nog een poging, maar mijn meisje heeft niet meer het geduld om uit de borst te drinken...
misschien vanmiddag nog maar eens een poging doen. Maar ik ben bang dat het niet meer gaat lukken...
en idd dat kolven is best zwaar zo.. Maar is niet anders; als Evie echt niet meer aan de borst gaat drinken wil ik in elk geval tot aan het eind van mijn verlof zo doorgaan..
(halverwege maart)
(en dan misschien toch maar over op KV of om en om ofzo...)
pi_76393919
Misschien is het handig iets van een slangtje naast je tepel te plakken en dan kun je met een spuitje meteen melk geven zodra ze aanhapt. Dan wordt ze meteen beloont en hoeft ze dus niet te wachten op een toeschietreflex, daar zou ze ongeduldig van kunnen zijn, want bij een flesje hoeft ze niet te wachten..

Heb je nog eens contact gehad met een laktatiekundige? Een consult wordt vaak vergoed, maar ook als het niet wordt vegoed heb je het er zo uit als je het bedrag wegzet tegen de prijs van kunstvoeding.

http://www.borstvoeding.c(...)voedingshulpset.html

http://www.naturalbeginni(...)tvoeding_hulpset.htm
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76396947
Met andere woorden: het CB moet af en toe ff dimmen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')