Ik geef automobilist groot gelijk. Jij ook?quote:Het slachtoffer was met vrienden op de Buys Ballotlaan sneeuwballen aan het gooien naar passerende auto's. Een bestuurder kon er de lol niet van in zien en stapte uit.
De man sloeg de tiener een blauw oog. De jongen heeft aangifte gedaan wegens mishandeling. De automobilist wordt verhoord.
Dit incident staat niet op zich. De meldkamer van de politie Utrecht kreeg in 24 uur honderdtwintig meldingen van sneeuwbaloverlast binnen, schrijft De Gooi en Eemlander
Een deuk in je auto gaat niet over hoor. Een blauw oog meestal wel.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, je slaat niet iemand een blauw oog om een sneeuwbal.
20 jaar geleden hadden ze zich dit niet voor kunnen stellen.
Al die gestresste gefrustreerde mensen hier.
quote:Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef porsche1 het volgende:
Ja, zeker omdat die jongen zwart haar had he! Racist.
Waar staat deuk?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deuk in je auto gaat niet over hoor. Een blauw oog meestal wel.
Dat zal ze leren!
Staat er niet, maar een sneeuwballen worden vaak en zeker met dooi tot ijsballen gedrukt. Weinig fantasie nodig lijkt mij.quote:
Een paar gebroken ribben gaan ook wel over, dus dan had hij hem net zo goed meteen kunnen aanrijden.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deuk in je auto gaat niet over hoor. Een blauw oog meestal wel.
Dat zal ze leren!
Tja, daar kunnen we dan niet over oordelen.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Staat er niet, maar een sneeuwballen worden vaak en zeker met dooi tot ijsballen gedrukt. Weinig fantasie nodig lijkt mij.
Sneeuw? Auto's?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Enig idee hoe vervelend die schoften zijn als ze met achten door de straat paraderen? Ik kan wel ergens begrip opbrengen voor de reactie.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, je slaat niet iemand een blauw oog om een sneeuwbal.
Al die gestresste gefrustreerde mensen hier.
was al tig jaar geleden dat er hier een knul was doodgeschoten nav een sneeuwbal...quote:Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Weet je wat het is, iedereen woont in Nederland op elkaar's lip, met allemaal stress als gevolg, en mensen hebben daarom af en toe een verzetje nodig. We proberen dat met z'n allen krampachtig te bestrijden, want dat kan allemaal zo maar niet, maar feit is dat veel jongeren het leuk vinden om zo nu en dan heel erg vervelend te zijn. Mag van mij hoor, maar sta dan ook niet te kijken als iemand je een blauw oog slaat. Want verplaats jezelf eens in die automobilist. Wat moet deze doen? De politie bellen? Een "gesprek aangaan met de jongeren?". Thee drinken? Kijk, sneeuwballen gooien, dat moet je niet in Texas proberen (als er al sneeuw viel). Want dan kun je een kogel door je harses verwachten.
Nee, zo op het eerste gezicht niet. Als het daarentegen een hele club 13 jarige asotjes was die bewust met ijsballen aan het gooien waren is het alweer een heel ander verhaal, maar dan nog had ik niet geslagen maar de dader met zijn kop in zo'n bult ranzige zwarte half smeltende sneeuw langs de kant v/d weg gedouwd.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Naar aanleiding van dit artikel.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gooier__.html?p=30,2
Ik geef automobilist groot gelijk. Jij ook?
Logisch, als y=x dan x=y. Ik zeg: sneeuwbal teruggooien.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:12 schreef zatoichi het volgende:
hypothetisch gezien:
Als je voor een sneeuwbal iemand een blauw oog zou mogen slaan, wat zou je dan mogen als iemand je een blauw oog slaat?
Politie doet op dit vlak gewoon niks, nee.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Weet je wat het is, iedereen woont in Nederland op elkaar's lip, met allemaal stress als gevolg, en mensen hebben daarom af en toe een verzetje nodig. We proberen dat met z'n allen krampachtig te bestrijden, want dat kan allemaal zo maar niet, maar feit is dat veel jongeren het leuk vinden om zo nu en dan heel erg vervelend te zijn. Mag van mij hoor, maar sta dan ook niet te kijken als iemand je een blauw oog slaat. Want verplaats jezelf eens in die automobilist. Wat moet deze doen? De politie bellen? Een "gesprek aangaan met de jongeren?". Thee drinken? Kijk, sneeuwballen gooien, dat moet je niet in Texas proberen (als er al sneeuw viel). Want dan kun je een kogel door je harses verwachten.
Het was idd beter geweest als hij twee blauwe ogen had gekregen.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:14 schreef BasEnAad het volgende:
Ja jongens, we kunnen er wel allemaal dingen bij verzinnen.
Maar in het bericht staat: 16 jarige gooit sneeuwbal tegen auto.
Is het dan terecht dat hem een blauw oog wordt geslagen?
Nee.
quote:Op donderdag 24 december 2009 12:37 schreef Lyrebird het volgende:
of het portier een aantal keer open en dicht slaat, met het hoofd van de sneewballengooier er tussen (scene uit de Soprano's?)
Inderdaad, besjes schieten.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben vroeger wel eens achterna gezeten omdat ik besjes op een auto schoot.....
Net zo triest.
En daarna heb je het niet meer gedaan. Dus het helpt wel.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben vroeger wel eens achterna gezeten omdat ik besjes op een auto schoot.....
Net zo triest.
Joh, ga zure haring kweken jij.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:05 schreef HarryP het volgende:
[..]
En daarna heb je het niet meer gedaan. Dus het helpt wel.
Mijn advies.. Neem die sneeuw en besjes lekker mee naar binnen en gooi ze daar tegen de muur aan.
Vind je moeder leuk.. Een kijken hoe die reageert op de opmerking.. Het zijn maar besjes..
Een helemaal terechte reactie van de automobilist.
En tegen de mensen die niet kunnen begrijpen dat zo'n automobilist zich behoorlijk aangevallen voelt kan ik alleen zeggen dat die een beetje dom zijn.
Het gebruik van geweld getuigt naar mijn mening ook niet van slimheid, aangezien die automobilist zichzelf er nu ook nog eens mee heeft. Daarbij vind ik geweld van een volwassene jegens een minderjarige sowieso verwerpelijk. De volwassene is sowieso degene die beter moet weten.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:05 schreef HarryP het volgende:
En tegen de mensen die niet kunnen begrijpen dat zo'n automobilist zich behoorlijk aangevallen voelt kan ik alleen zeggen dat die een beetje dom zijn.
Prima hoor. Mag hij doen van mij. Maar dan moet hij daarna niet gaan janken als iemand hem een klap terug geeft. Prima opgelost toch zo? Die jongen heeft zijn lolletje voor de dag gehad (sneeuwballen gooien naar passerende auto's) en daarvoor heeft hij de gekaatste bal terug gekregen.quote:Het slachtoffer was met vrienden op de Buys Ballotlaan sneeuwballen aan het gooien naar passerende auto's.
Dit bedoel ik. Blauw oog vind ik prima in dit soort situaties.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:41 schreef Greys het volgende:
Je zult je kapot schrikken in je auto als je ineens een klap hoort van die sneeuwbal en per ongeluk op de gladde weg een slinger maken van schrik en een fietser plat rijden. Tof joh, die sneeuwballen
Gister stonden er bij mijn schoonouders ook van die klereventjes sneeuw/ijsballen te smijten naar auto's, precies op de spiegel van de auto van schoonvader. Spiegel er af. En dan snel wegrennen. Teringjong.
Automobilisten.quote:Iemand die een ander een blauw oog slaat, maakt zich schuldig aan mishandeling en dient daarvoor gestraft. Punt.
Toen ik klein was hield ik er met sneeuwballen gooien in ieder geval rekening mee dat iemand achter je aan kon komen en je een blauw oog kon slaan. Risico van het vak hè.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef The_End het volgende:
De mensen die het normaal vinden om iemand een blauw oog te slaan vanwege een sneeuwbal, die moeten zich nodig laten nakijken. Wat een zwakzinnige randdebielen hier zeg. Jullie waren allemaal voorbeeldige kindertjes natuurlijk.
Heb nog nooit een sneeuw of ijsbal tegen een auto gegooit.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef The_End het volgende:
De mensen die het normaal vinden om iemand een blauw oog te slaan vanwege een sneeuwbal, die moeten zich nodig laten nakijken. Wat een zwakzinnige randdebielen hier zeg. Jullie waren allemaal voorbeeldige kindertjes natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |