abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76008237
Naar aanleiding van dit artikel.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gooier__.html?p=30,2
quote:
Het slachtoffer was met vrienden op de Buys Ballotlaan sneeuwballen aan het gooien naar passerende auto's. Een bestuurder kon er de lol niet van in zien en stapte uit.

De man sloeg de tiener een blauw oog. De jongen heeft aangifte gedaan wegens mishandeling. De automobilist wordt verhoord.

Dit incident staat niet op zich. De meldkamer van de politie Utrecht kreeg in 24 uur honderdtwintig meldingen van sneeuwbaloverlast binnen, schrijft De Gooi en Eemlander
Ik geef automobilist groot gelijk. Jij ook?

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 24-12-2009 15:53:34 (Ergerlijk lezen zonder bericht) ]
  donderdag 24 december 2009 @ 11:52:12 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76008285
Nee, je slaat niet iemand een blauw oog om een sneeuwbal.
20 jaar geleden hadden ze zich dit niet voor kunnen stellen.
Al die gestresste gefrustreerde mensen hier.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:52:23 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76008295
Ja, zeker omdat die jongen zwart haar had he! Racist.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76008331
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Een deuk in je auto gaat niet over hoor. Een blauw oog meestal wel.

Dat zal ze leren!
pi_76008341
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef porsche1 het volgende:
Ja, zeker omdat die jongen zwart haar had he! Racist.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:54:02 #6
136343 BasEnAad
pi_76008361
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!
Waar staat deuk?
pi_76008395
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Waar staat deuk?
Staat er niet, maar een sneeuwballen worden vaak en zeker met dooi tot ijsballen gedrukt. Weinig fantasie nodig lijkt mij.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:55:45 #8
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76008419
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!
Een paar gebroken ribben gaan ook wel over, dus dan had hij hem net zo goed meteen kunnen aanrijden.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:56:42 #9
136343 BasEnAad
pi_76008454
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Staat er niet, maar een sneeuwballen worden vaak en zeker met dooi tot ijsballen gedrukt. Weinig fantasie nodig lijkt mij.
Tja, daar kunnen we dan niet over oordelen.
Als iemand met een steen had gegooid, had ik me die reactie van de bestuurder kunnen voorstellen.
Maar goed, er staat sneeuwbal, niet ijsbal.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:57:06 #10
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_76008471
Deuk door n sneeuwbal
wat voor n barrel/koekblik moet t zijn dan

OT: nee, slaan om n stuk sneeuw op je ruit slaat gewoon nergens op.

en linkdump
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_76008599
quote:
Sneeuw? Auto's?
pi_76008753
quote:
Enig idee hoe vervelend die schoften zijn als ze met achten door de straat paraderen? Ik kan wel ergens begrip opbrengen voor de reactie.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 24 december 2009 @ 12:05:32 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76008763
Het is tegenwoordig slecht gesteld met de opvoeding van de boys en girls (in kwestie). Vroeger was "belletje trek" ons meest baldadige manier van kattekwaad uithalen.

Maar ja, wij werden niet opgehitst door Nederlandse staat om bij een solide opvoedkundige tik of slap om de kindertelefoon c.q. politie te bellen. Neen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76008838
Weet je wat het is, iedereen woont in Nederland op elkaar's lip, met allemaal stress als gevolg, en mensen hebben daarom af en toe een verzetje nodig. We proberen dat met z'n allen krampachtig te bestrijden, want dat kan allemaal zo maar niet, maar feit is dat veel jongeren het leuk vinden om zo nu en dan heel erg vervelend te zijn. Mag van mij hoor, maar sta dan ook niet te kijken als iemand je een blauw oog slaat. Want verplaats jezelf eens in die automobilist. Wat moet deze doen? De politie bellen? Een "gesprek aangaan met de jongeren?". Thee drinken? Kijk, sneeuwballen gooien, dat moet je niet in Texas proberen (als er al sneeuw viel). Want dan kun je een kogel door je harses verwachten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 december 2009 @ 12:08:39 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76008871
zelde als dat ik een deuk trap in een auto als tie mij geen voorang geeft op een zebrapad...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 december 2009 @ 12:09:42 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76008903
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Weet je wat het is, iedereen woont in Nederland op elkaar's lip, met allemaal stress als gevolg, en mensen hebben daarom af en toe een verzetje nodig. We proberen dat met z'n allen krampachtig te bestrijden, want dat kan allemaal zo maar niet, maar feit is dat veel jongeren het leuk vinden om zo nu en dan heel erg vervelend te zijn. Mag van mij hoor, maar sta dan ook niet te kijken als iemand je een blauw oog slaat. Want verplaats jezelf eens in die automobilist. Wat moet deze doen? De politie bellen? Een "gesprek aangaan met de jongeren?". Thee drinken? Kijk, sneeuwballen gooien, dat moet je niet in Texas proberen (als er al sneeuw viel). Want dan kun je een kogel door je harses verwachten.
was al tig jaar geleden dat er hier een knul was doodgeschoten nav een sneeuwbal...

deze dus: http://www.volkskrant.nl/(...)pardon_doodgeschoten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76008948
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Naar aanleiding van dit artikel.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gooier__.html?p=30,2

Ik geef automobilist groot gelijk. Jij ook?
Nee, zo op het eerste gezicht niet. Als het daarentegen een hele club 13 jarige asotjes was die bewust met ijsballen aan het gooien waren is het alweer een heel ander verhaal, maar dan nog had ik niet geslagen maar de dader met zijn kop in zo'n bult ranzige zwarte half smeltende sneeuw langs de kant v/d weg gedouwd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76009016
hypothetisch gezien:

Als je voor een sneeuwbal iemand een blauw oog zou mogen slaan, wat zou je dan mogen als iemand je een blauw oog slaat?
  donderdag 24 december 2009 @ 12:13:31 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76009047
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:12 schreef zatoichi het volgende:
hypothetisch gezien:

Als je voor een sneeuwbal iemand een blauw oog zou mogen slaan, wat zou je dan mogen als iemand je een blauw oog slaat?
Logisch, als y=x dan x=y. Ik zeg: sneeuwbal teruggooien.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76009062
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Politie doet op dit vlak gewoon niks, nee.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:14:13 #21
136343 BasEnAad
pi_76009084
Ja jongens, we kunnen er wel allemaal dingen bij verzinnen.
Maar in het bericht staat: 16 jarige gooit sneeuwbal tegen auto.
Is het dan terecht dat hem een blauw oog wordt geslagen?
Nee.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:15:40 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76009142
blauw oog is een duidelijk nee, maar die sneeuwbal tegen de auto is ook een nee
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 24 december 2009 @ 12:23:04 #23
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76009378
Prima, sneeuwballen gooien doe je naar elkaar, niet naar het verkeer.
pi_76009513
Ach ik kan me er wel iets bij voorstellen. Voor sommige sjonnies is hun auto alles.
Ik heb trouwens zelf ook wel eens een tik gehad in het verleden omdat we iemand bestookten met sneeuwballen, risico van het vak. En eerlijk is eerlijk dat risico is wat het leuk maakt.
pi_76009746
Wie zegt dat het gooien met een sneeuwbal wel zo normaal is?

Je mag wel uitlokken met een sneeuwbal gooien, en daar mag je dan niks van zeggen of tegen doen?

Raar, nee echt.
pi_76009845
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:14 schreef BasEnAad het volgende:
Ja jongens, we kunnen er wel allemaal dingen bij verzinnen.
Maar in het bericht staat: 16 jarige gooit sneeuwbal tegen auto.
Is het dan terecht dat hem een blauw oog wordt geslagen?
Nee.
Het was idd beter geweest als hij twee blauwe ogen had gekregen.

Ik snap de verontwaardiging niet helemaal.

De persoon die de sneeuwbal gooit, is de aanstichter. Je kunt dan een boze reactie verwachten, in de vorm van een boze blik, een dreigend gebaar, iemand die de politie belt, iemand die achter je aanrent met gebalde vuisten of iemand die je een klap verkoopt. Of die je probeert aan te rijden, of het portier een aantal keer open en dicht slaat, met het hoofd van de sneewballengooier er tussen (scene uit de Soprano's?), of die een pipa trekt en begint te schieten.

Gooi sneeuwballen met mensen die je kent en er is niets aan de hand. Dat is leuk. Maar met volkomen onbekenden kun je alles verwachten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76009923
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:37 schreef Lyrebird het volgende:
of het portier een aantal keer open en dicht slaat, met het hoofd van de sneewballengooier er tussen (scene uit de Soprano's?)
  donderdag 24 december 2009 @ 12:40:51 #28
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76009952
Nee, dat mag niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:40:51 #29
136343 BasEnAad
pi_76009953
Tis maar een sneeuwbal
pi_76010015
Ik ben vroeger wel eens achterna gezeten omdat ik besjes op een auto schoot.....
Net zo triest.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_76010037
ik heb zo'n sneeuwbalgooier een bloed neus bezorgt middels een kopstoot. Puur en alleen omdat ik wel zin had in een robbetje en er nu een duidelijke aanleiding voor was.

mijn geweten begint wel op te spelen
pi_76010062
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben vroeger wel eens achterna gezeten omdat ik besjes op een auto schoot.....
Net zo triest.
Inderdaad, besjes schieten.
pi_76010496
Stelletje huilies. "Boehoe, iemand gooit een sneeuwbal tegen mijn auto...."
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:00:14 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76010585
Dat je een zielige pauper bent als je dat doet, staat buiten kijf. Je verdient heel wat extra krassen in je lak met zo'n bolderbastmentaliteit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_76010791
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Net zo triest.
En daarna heb je het niet meer gedaan. Dus het helpt wel.
Mijn advies.. Neem die sneeuw en besjes lekker mee naar binnen en gooi ze daar tegen de muur aan.
Vind je moeder leuk.. Een kijken hoe die reageert op de opmerking.. Het zijn maar besjes..

Een helemaal terechte reactie van de automobilist.
En tegen de mensen die niet kunnen begrijpen dat zo'n automobilist zich behoorlijk aangevallen voelt kan ik alleen zeggen dat die een beetje dom zijn.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:17:06 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76011193
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:05 schreef HarryP het volgende:

[..]

En daarna heb je het niet meer gedaan. Dus het helpt wel.
Mijn advies.. Neem die sneeuw en besjes lekker mee naar binnen en gooi ze daar tegen de muur aan.
Vind je moeder leuk.. Een kijken hoe die reageert op de opmerking.. Het zijn maar besjes..

Een helemaal terechte reactie van de automobilist.
En tegen de mensen die niet kunnen begrijpen dat zo'n automobilist zich behoorlijk aangevallen voelt kan ik alleen zeggen dat die een beetje dom zijn.
Joh, ga zure haring kweken jij. Wat een grommende domheid.

Zulke lui zouden met sneeuw moeten worden gebombardeerd. Gewoon omdat het kan.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:17:21 #37
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76011203
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:05 schreef HarryP het volgende:
Het gebruik van geweld getuigt naar mijn mening ook niet van slimheid, aangezien die automobilist zichzelf er nu ook nog eens mee heeft. Daarbij vind ik geweld van een volwassene jegens een minderjarige sowieso verwerpelijk. De volwassene is sowieso degene die beter moet weten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:25:16 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76011532
Ik snap deze discussie niet zo goed.

Iemand die een ander een blauw oog slaat, maakt zich schuldig aan mishandeling en dient daarvoor gestraft. Punt.

Veel ingewikkelder is het niet, lieve mensen.
pi_76012056
Hij lokt het toch zelf uit?
Er staat letterlijk in het bericht:
quote:
Het slachtoffer was met vrienden op de Buys Ballotlaan sneeuwballen aan het gooien naar passerende auto's.
Prima hoor. Mag hij doen van mij. Maar dan moet hij daarna niet gaan janken als iemand hem een klap terug geeft. Prima opgelost toch zo? Die jongen heeft zijn lolletje voor de dag gehad (sneeuwballen gooien naar passerende auto's) en daarvoor heeft hij de gekaatste bal terug gekregen.
pi_76012235
Goed gedaan.

Die sneeuwballen zijn vaak kei en keihard. En vaak zitten er nog steentjes en gruis in. Je bent een mongool als je sneeuwballen op auto's gooit.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 13:41:04 #41
163650 Greys
pi_76012238
Je zult je kapot schrikken in je auto als je ineens een klap hoort van die sneeuwbal en per ongeluk op de gladde weg een slinger maken van schrik en een fietser plat rijden. Tof joh, die sneeuwballen
Gister stonden er bij mijn schoonouders ook van die klereventjes sneeuw/ijsballen te smijten naar auto's, precies op de spiegel van de auto van schoonvader. Spiegel er af. En dan snel wegrennen. Teringjong.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76012316
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:41 schreef Greys het volgende:
Je zult je kapot schrikken in je auto als je ineens een klap hoort van die sneeuwbal en per ongeluk op de gladde weg een slinger maken van schrik en een fietser plat rijden. Tof joh, die sneeuwballen
Gister stonden er bij mijn schoonouders ook van die klereventjes sneeuw/ijsballen te smijten naar auto's, precies op de spiegel van de auto van schoonvader. Spiegel er af. En dan snel wegrennen. Teringjong.
Dit bedoel ik. Blauw oog vind ik prima in dit soort situaties.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 13:45:10 #43
163650 Greys
pi_76012462
Hier verderop stonden er ook jochies van achter bosjes (de helden) sneeuwballen naar voorbij rijdende auto's te smijten, die net op een drukke weg de bocht om kwamen. Geen middenberm ofzo, nogal gevaarlijke weg. Als je dan vanuit het niets een sneeuwbal tegen je raam krijgt dan schrik je je echt te pletter en voor je het weet rij je nog even vlak voor Kerst tegen een tegenligger aan.
Maar aan dat soort gevolgen denken die jochies niet. Of het interesseert ze gewoon niet.

/ergernis
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76012559
Nou ja, ik vind het van weinig stijl getuigen, maar om het te veroordelen gaat ook weer wat ver.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:48:17 #45
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76012576
Terechte opvoedkundige klap, thuis blijkbaar nog niet gehad anders laat 'ie het wel uit z'n hoofd.
pi_76012670
Achter de auto binden en door de sneeuw rijden, dát verdienen ze!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76012706
De mensen die het normaal vinden om iemand een blauw oog te slaan vanwege een sneeuwbal, die moeten zich nodig laten nakijken. Wat een zwakzinnige randdebielen hier zeg. Jullie waren allemaal voorbeeldige kindertjes natuurlijk.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:52:32 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76012752
Voor alle gefrustreerde stinkbakrijdertjes die denken dat zij een uitzondering vormen op de regels, nog eens:
quote:
Iemand die een ander een blauw oog slaat, maakt zich schuldig aan mishandeling en dient daarvoor gestraft. Punt.
Automobilisten. Je zou dat volk toch een eigen planeet toewensen.
pi_76012837
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef The_End het volgende:
De mensen die het normaal vinden om iemand een blauw oog te slaan vanwege een sneeuwbal, die moeten zich nodig laten nakijken. Wat een zwakzinnige randdebielen hier zeg. Jullie waren allemaal voorbeeldige kindertjes natuurlijk.
Toen ik klein was hield ik er met sneeuwballen gooien in ieder geval rekening mee dat iemand achter je aan kon komen en je een blauw oog kon slaan. Risico van het vak hè.
pi_76012995
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef The_End het volgende:
Heb nog nooit een sneeuw of ijsbal tegen een auto gegooit.
Wat zou jij doen als iemand een sneeuw/ijsbal tegen je auto aangooit?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')