abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76008237
Naar aanleiding van dit artikel.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gooier__.html?p=30,2
quote:
Het slachtoffer was met vrienden op de Buys Ballotlaan sneeuwballen aan het gooien naar passerende auto's. Een bestuurder kon er de lol niet van in zien en stapte uit.

De man sloeg de tiener een blauw oog. De jongen heeft aangifte gedaan wegens mishandeling. De automobilist wordt verhoord.

Dit incident staat niet op zich. De meldkamer van de politie Utrecht kreeg in 24 uur honderdtwintig meldingen van sneeuwbaloverlast binnen, schrijft De Gooi en Eemlander
Ik geef automobilist groot gelijk. Jij ook?

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 24-12-2009 15:53:34 (Ergerlijk lezen zonder bericht) ]
  donderdag 24 december 2009 @ 11:52:12 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76008285
Nee, je slaat niet iemand een blauw oog om een sneeuwbal.
20 jaar geleden hadden ze zich dit niet voor kunnen stellen.
Al die gestresste gefrustreerde mensen hier.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:52:23 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76008295
Ja, zeker omdat die jongen zwart haar had he! Racist.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76008331
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Een deuk in je auto gaat niet over hoor. Een blauw oog meestal wel.

Dat zal ze leren!
pi_76008341
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:52 schreef porsche1 het volgende:
Ja, zeker omdat die jongen zwart haar had he! Racist.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:54:02 #6
136343 BasEnAad
pi_76008361
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!
Waar staat deuk?
pi_76008395
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Waar staat deuk?
Staat er niet, maar een sneeuwballen worden vaak en zeker met dooi tot ijsballen gedrukt. Weinig fantasie nodig lijkt mij.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:55:45 #8
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76008419
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!
Een paar gebroken ribben gaan ook wel over, dus dan had hij hem net zo goed meteen kunnen aanrijden.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:56:42 #9
136343 BasEnAad
pi_76008454
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Staat er niet, maar een sneeuwballen worden vaak en zeker met dooi tot ijsballen gedrukt. Weinig fantasie nodig lijkt mij.
Tja, daar kunnen we dan niet over oordelen.
Als iemand met een steen had gegooid, had ik me die reactie van de bestuurder kunnen voorstellen.
Maar goed, er staat sneeuwbal, niet ijsbal.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:57:06 #10
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_76008471
Deuk door n sneeuwbal
wat voor n barrel/koekblik moet t zijn dan

OT: nee, slaan om n stuk sneeuw op je ruit slaat gewoon nergens op.

en linkdump
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_76008599
quote:
Sneeuw? Auto's?
pi_76008753
quote:
Enig idee hoe vervelend die schoften zijn als ze met achten door de straat paraderen? Ik kan wel ergens begrip opbrengen voor de reactie.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 24 december 2009 @ 12:05:32 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76008763
Het is tegenwoordig slecht gesteld met de opvoeding van de boys en girls (in kwestie). Vroeger was "belletje trek" ons meest baldadige manier van kattekwaad uithalen.

Maar ja, wij werden niet opgehitst door Nederlandse staat om bij een solide opvoedkundige tik of slap om de kindertelefoon c.q. politie te bellen. Neen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76008838
Weet je wat het is, iedereen woont in Nederland op elkaar's lip, met allemaal stress als gevolg, en mensen hebben daarom af en toe een verzetje nodig. We proberen dat met z'n allen krampachtig te bestrijden, want dat kan allemaal zo maar niet, maar feit is dat veel jongeren het leuk vinden om zo nu en dan heel erg vervelend te zijn. Mag van mij hoor, maar sta dan ook niet te kijken als iemand je een blauw oog slaat. Want verplaats jezelf eens in die automobilist. Wat moet deze doen? De politie bellen? Een "gesprek aangaan met de jongeren?". Thee drinken? Kijk, sneeuwballen gooien, dat moet je niet in Texas proberen (als er al sneeuw viel). Want dan kun je een kogel door je harses verwachten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 december 2009 @ 12:08:39 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76008871
zelde als dat ik een deuk trap in een auto als tie mij geen voorang geeft op een zebrapad...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 december 2009 @ 12:09:42 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76008903
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Weet je wat het is, iedereen woont in Nederland op elkaar's lip, met allemaal stress als gevolg, en mensen hebben daarom af en toe een verzetje nodig. We proberen dat met z'n allen krampachtig te bestrijden, want dat kan allemaal zo maar niet, maar feit is dat veel jongeren het leuk vinden om zo nu en dan heel erg vervelend te zijn. Mag van mij hoor, maar sta dan ook niet te kijken als iemand je een blauw oog slaat. Want verplaats jezelf eens in die automobilist. Wat moet deze doen? De politie bellen? Een "gesprek aangaan met de jongeren?". Thee drinken? Kijk, sneeuwballen gooien, dat moet je niet in Texas proberen (als er al sneeuw viel). Want dan kun je een kogel door je harses verwachten.
was al tig jaar geleden dat er hier een knul was doodgeschoten nav een sneeuwbal...

deze dus: http://www.volkskrant.nl/(...)pardon_doodgeschoten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76008948
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Naar aanleiding van dit artikel.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gooier__.html?p=30,2

Nee, zo op het eerste gezicht niet. Als het daarentegen een hele club 13 jarige asotjes was die bewust met ijsballen aan het gooien waren is het alweer een heel ander verhaal, maar dan nog had ik niet geslagen maar de dader met zijn kop in zo'n bult ranzige zwarte half smeltende sneeuw langs de kant v/d weg gedouwd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76009016
hypothetisch gezien:

Als je voor een sneeuwbal iemand een blauw oog zou mogen slaan, wat zou je dan mogen als iemand je een blauw oog slaat?
  donderdag 24 december 2009 @ 12:13:31 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76009047
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:12 schreef zatoichi het volgende:
hypothetisch gezien:

Als je voor een sneeuwbal iemand een blauw oog zou mogen slaan, wat zou je dan mogen als iemand je een blauw oog slaat?
Logisch, als y=x dan x=y. Ik zeg: sneeuwbal teruggooien.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76009062
quote:
Politie doet op dit vlak gewoon niks, nee.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:14:13 #21
136343 BasEnAad
pi_76009084
Ja jongens, we kunnen er wel allemaal dingen bij verzinnen.
Maar in het bericht staat: 16 jarige gooit sneeuwbal tegen auto.
Is het dan terecht dat hem een blauw oog wordt geslagen?
Nee.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:15:40 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76009142
blauw oog is een duidelijk nee, maar die sneeuwbal tegen de auto is ook een nee
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 24 december 2009 @ 12:23:04 #23
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76009378
Prima, sneeuwballen gooien doe je naar elkaar, niet naar het verkeer.
pi_76009513
Ach ik kan me er wel iets bij voorstellen. Voor sommige sjonnies is hun auto alles.
Ik heb trouwens zelf ook wel eens een tik gehad in het verleden omdat we iemand bestookten met sneeuwballen, risico van het vak. En eerlijk is eerlijk dat risico is wat het leuk maakt.
pi_76009746
Wie zegt dat het gooien met een sneeuwbal wel zo normaal is?

Je mag wel uitlokken met een sneeuwbal gooien, en daar mag je dan niks van zeggen of tegen doen?

Raar, nee echt.
pi_76009845
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:14 schreef BasEnAad het volgende:
Ja jongens, we kunnen er wel allemaal dingen bij verzinnen.
Maar in het bericht staat: 16 jarige gooit sneeuwbal tegen auto.
Is het dan terecht dat hem een blauw oog wordt geslagen?
Nee.
Het was idd beter geweest als hij twee blauwe ogen had gekregen.

Ik snap de verontwaardiging niet helemaal.

De persoon die de sneeuwbal gooit, is de aanstichter. Je kunt dan een boze reactie verwachten, in de vorm van een boze blik, een dreigend gebaar, iemand die de politie belt, iemand die achter je aanrent met gebalde vuisten of iemand die je een klap verkoopt. Of die je probeert aan te rijden, of het portier een aantal keer open en dicht slaat, met het hoofd van de sneewballengooier er tussen (scene uit de Soprano's?), of die een pipa trekt en begint te schieten.

Gooi sneeuwballen met mensen die je kent en er is niets aan de hand. Dat is leuk. Maar met volkomen onbekenden kun je alles verwachten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76009923
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:37 schreef Lyrebird het volgende:
of het portier een aantal keer open en dicht slaat, met het hoofd van de sneewballengooier er tussen (scene uit de Soprano's?)
  donderdag 24 december 2009 @ 12:40:51 #28
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76009952
Nee, dat mag niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:40:51 #29
136343 BasEnAad
pi_76009953
Tis maar een sneeuwbal
pi_76010015
Ik ben vroeger wel eens achterna gezeten omdat ik besjes op een auto schoot.....
Net zo triest.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_76010037
ik heb zo'n sneeuwbalgooier een bloed neus bezorgt middels een kopstoot. Puur en alleen omdat ik wel zin had in een robbetje en er nu een duidelijke aanleiding voor was.

mijn geweten begint wel op te spelen
pi_76010062
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben vroeger wel eens achterna gezeten omdat ik besjes op een auto schoot.....
Net zo triest.
Inderdaad, besjes schieten.
pi_76010496
Stelletje huilies. "Boehoe, iemand gooit een sneeuwbal tegen mijn auto...."
  donderdag 24 december 2009 @ 13:00:14 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76010585
Dat je een zielige pauper bent als je dat doet, staat buiten kijf. Je verdient heel wat extra krassen in je lak met zo'n bolderbastmentaliteit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_76010791
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Net zo triest.
En daarna heb je het niet meer gedaan. Dus het helpt wel.
Mijn advies.. Neem die sneeuw en besjes lekker mee naar binnen en gooi ze daar tegen de muur aan.
Vind je moeder leuk.. Een kijken hoe die reageert op de opmerking.. Het zijn maar besjes..

Een helemaal terechte reactie van de automobilist.
En tegen de mensen die niet kunnen begrijpen dat zo'n automobilist zich behoorlijk aangevallen voelt kan ik alleen zeggen dat die een beetje dom zijn.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:17:06 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76011193
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:05 schreef HarryP het volgende:

[..]

En daarna heb je het niet meer gedaan. Dus het helpt wel.
Mijn advies.. Neem die sneeuw en besjes lekker mee naar binnen en gooi ze daar tegen de muur aan.
Vind je moeder leuk.. Een kijken hoe die reageert op de opmerking.. Het zijn maar besjes..

Een helemaal terechte reactie van de automobilist.
En tegen de mensen die niet kunnen begrijpen dat zo'n automobilist zich behoorlijk aangevallen voelt kan ik alleen zeggen dat die een beetje dom zijn.
Joh, ga zure haring kweken jij. Wat een grommende domheid.

Zulke lui zouden met sneeuw moeten worden gebombardeerd. Gewoon omdat het kan.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:17:21 #37
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76011203
quote:
Het gebruik van geweld getuigt naar mijn mening ook niet van slimheid, aangezien die automobilist zichzelf er nu ook nog eens mee heeft. Daarbij vind ik geweld van een volwassene jegens een minderjarige sowieso verwerpelijk. De volwassene is sowieso degene die beter moet weten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:25:16 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76011532
Ik snap deze discussie niet zo goed.

Iemand die een ander een blauw oog slaat, maakt zich schuldig aan mishandeling en dient daarvoor gestraft. Punt.

Veel ingewikkelder is het niet, lieve mensen.
pi_76012056
Hij lokt het toch zelf uit?
Er staat letterlijk in het bericht:
quote:
Het slachtoffer was met vrienden op de Buys Ballotlaan sneeuwballen aan het gooien naar passerende auto's.
Prima hoor. Mag hij doen van mij. Maar dan moet hij daarna niet gaan janken als iemand hem een klap terug geeft. Prima opgelost toch zo? Die jongen heeft zijn lolletje voor de dag gehad (sneeuwballen gooien naar passerende auto's) en daarvoor heeft hij de gekaatste bal terug gekregen.
pi_76012235
Goed gedaan.

Die sneeuwballen zijn vaak kei en keihard. En vaak zitten er nog steentjes en gruis in. Je bent een mongool als je sneeuwballen op auto's gooit.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 13:41:04 #41
163650 Greys
pi_76012238
Je zult je kapot schrikken in je auto als je ineens een klap hoort van die sneeuwbal en per ongeluk op de gladde weg een slinger maken van schrik en een fietser plat rijden. Tof joh, die sneeuwballen
Gister stonden er bij mijn schoonouders ook van die klereventjes sneeuw/ijsballen te smijten naar auto's, precies op de spiegel van de auto van schoonvader. Spiegel er af. En dan snel wegrennen. Teringjong.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76012316
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:41 schreef Greys het volgende:
Je zult je kapot schrikken in je auto als je ineens een klap hoort van die sneeuwbal en per ongeluk op de gladde weg een slinger maken van schrik en een fietser plat rijden. Tof joh, die sneeuwballen
Gister stonden er bij mijn schoonouders ook van die klereventjes sneeuw/ijsballen te smijten naar auto's, precies op de spiegel van de auto van schoonvader. Spiegel er af. En dan snel wegrennen. Teringjong.
Dit bedoel ik. Blauw oog vind ik prima in dit soort situaties.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 13:45:10 #43
163650 Greys
pi_76012462
Hier verderop stonden er ook jochies van achter bosjes (de helden) sneeuwballen naar voorbij rijdende auto's te smijten, die net op een drukke weg de bocht om kwamen. Geen middenberm ofzo, nogal gevaarlijke weg. Als je dan vanuit het niets een sneeuwbal tegen je raam krijgt dan schrik je je echt te pletter en voor je het weet rij je nog even vlak voor Kerst tegen een tegenligger aan.
Maar aan dat soort gevolgen denken die jochies niet. Of het interesseert ze gewoon niet.

/ergernis
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76012559
Nou ja, ik vind het van weinig stijl getuigen, maar om het te veroordelen gaat ook weer wat ver.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:48:17 #45
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76012576
Terechte opvoedkundige klap, thuis blijkbaar nog niet gehad anders laat 'ie het wel uit z'n hoofd.
pi_76012670
Achter de auto binden en door de sneeuw rijden, dát verdienen ze!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76012706
De mensen die het normaal vinden om iemand een blauw oog te slaan vanwege een sneeuwbal, die moeten zich nodig laten nakijken. Wat een zwakzinnige randdebielen hier zeg. Jullie waren allemaal voorbeeldige kindertjes natuurlijk.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:52:32 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76012752
Voor alle gefrustreerde stinkbakrijdertjes die denken dat zij een uitzondering vormen op de regels, nog eens:
quote:
Iemand die een ander een blauw oog slaat, maakt zich schuldig aan mishandeling en dient daarvoor gestraft. Punt.
Automobilisten. Je zou dat volk toch een eigen planeet toewensen.
pi_76012837
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef The_End het volgende:
De mensen die het normaal vinden om iemand een blauw oog te slaan vanwege een sneeuwbal, die moeten zich nodig laten nakijken. Wat een zwakzinnige randdebielen hier zeg. Jullie waren allemaal voorbeeldige kindertjes natuurlijk.
Toen ik klein was hield ik er met sneeuwballen gooien in ieder geval rekening mee dat iemand achter je aan kon komen en je een blauw oog kon slaan. Risico van het vak hè.
pi_76012995
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef The_End het volgende:
Heb nog nooit een sneeuw of ijsbal tegen een auto gegooit.
Wat zou jij doen als iemand een sneeuw/ijsbal tegen je auto aangooit?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 24 december 2009 @ 13:59:08 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76013004
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:54 schreef Picchia het volgende:

[..]

Toen ik klein was hield ik er met sneeuwballen gooien in ieder geval rekening mee dat iemand achter je aan kon komen en je een blauw oog kon slaan. Risico van het vak hè.
Als ik 's nachts over de Nieuwe Binnenweg loop, houd ik er ook rekening mee dat ik kan worden neergeslagen en beroofd.
Het risico dat ik daarmee bewust neem, maakt de daad van het neerslaan&beroven niet minder kwalijk.
pi_76013066
quote:

[..]

En daarna heb je het niet meer gedaan.
Daar ging je de fout al in.
pi_76013076
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ik 's nachts over de Nieuwe Binnenweg loop, houd ik er ook rekening mee dat ik kan worden neergeslagen en beroofd.
Het risico dat ik daarmee bewust neem, maakt de daad van het neerslaan&beroven niet minder kwalijk.
Dat is waar. Soms denk ik er ook wel heel makkelijk over.
pi_76013090
volwassenen die kinderen slaan
wat een onmacht vertoon je dan
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 24 december 2009 @ 14:01:33 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76013099
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:58 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

DOODSCHIETEN. METEEN!

Man waar maak je je druk om. Zoek in godsnaam een leven.
pi_76013101
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:58 schreef GizartFRL het volgende:
Nee en verder heb je nog nooit iets gedaan wat niet mocht zeker.
quote:
Dan stop ik en dan spreek ik ze aan. Is niet zo moeilijk hoor. Maar natuurlijk kan je beter meteen beginnen met rammen. Dan kom je ook weer wat hoger op de sociale ladder in je woonwagenkamp.
pi_76013114
volgende actie van de balkenende gang: verboden sneeuwballen te gooien.
pi_76013287
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:01 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee en verder heb je nog nooit iets gedaan wat niet mocht zeker.
[..]

Dan stop ik en dan spreek ik ze aan. Is niet zo moeilijk hoor. Maar natuurlijk kan je beter meteen beginnen met rammen. Dan kom je ook weer wat hoger op de sociale ladder in je woonwagenkamp.

Ringo negeer ik maar even.

Heb genoeg dingen gedaan die niet mogen, maar ben er nooit mee in de problemen gekomen en heb datook niet bewust opgezocht.
Ruit ingetrapt? Tuurlijk, maar dan even aanbellen.

Je stopt en spreekt de wegvluchtende gooier aan? Vroeger bleef je ook staan bij belletjetrekker zeker
Rammen zou ik persoonlijk niet doen,kan me wel indenken dat het gebeurt.

Zelf een stukje doorrijden en dan teruglopen met een sneeuwbal is veel gepaster.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:08:49 #59
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76013390
Als ik zo'n koter een auto zie 'beschadigen' door er sneeuw op te tieven, trap ik hem meteen het ziekenhuis in. Beetje mijn gepimpte volkswagen golf bevuilen, daar mag je best een oog of een nier voor kwijtraken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76013505
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:06 schreef GizartFRL het volgende:
Ringo negeer ik maar even.

Heb genoeg dingen gedaan die niet mogen, maar ben er nooit mee in de problemen gekomen en heb datook niet bewust opgezocht.
Ruit ingetrapt? Tuurlijk, maar dan even aanbellen.
En toen werd je ook op je bek geslagen toen je 'dingen niet bewust opzocht'? Wtf is daar normaal aan?
quote:
Je stopt en spreekt de wegvluchtende gooier aan? Vroeger bleef je ook staan bij belletjetrekker zeker
Rammen zou ik persoonlijk niet doen,kan me wel indenken dat het gebeurt.
Wij bleven wel staan en als ze dan open deden, dan zeiden we tegen elkaar: "hmm, zeker niet thuis, nou dan gaan we weer". Er is maar een iemand ooit achter ons aangekomen.

Waarom zouden ze wegvluchten. Ik heb wel eens van die jochies aangesproken. Vaak beseffen ze helemaal niet dat ze gevaarlijk bezig zijn of schade kunnen toebrengen aan je auto.
quote:
Zelf een stukje doorrijden en dan teruglopen met een sneeuwbal is veel gepaster.
idd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2009 14:11:50 ]
  donderdag 24 december 2009 @ 14:11:34 #61
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76013523
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:08 schreef Ryon het volgende:
Als ik zo'n koter een auto zie 'beschadigen' door er sneeuw op te tieven, trap ik hem meteen het ziekenhuis in. Beetje mijn gepimpte volkswagen golf bevuilen, daar mag je best een oog of een nier voor kwijtraken.
Waar ik ook zo'n teringhekel aan heb zijn kleine kinderen die het nodig vinden met hun smerige tengels sneeuw van je auto af te scheppen om hier een sneeuwbal van te maken. Als de knopen van hun jas al geen krassen over mijn motorkap trekken, gooit een vriend of vriendinnetje er wel een deuk in, in een poging die andere koter te raken. Daarom schop ik kinderen wanneer er sneeuw ligt bij voorbaat al neer wanneer ze zich in mijn straat laten zien.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:11:57 #62
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76013541
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef Ringo het volgende:
Voor alle gefrustreerde stinkbakrijdertjes die denken dat zij een uitzondering vormen op de regels, nog eens:
[..]

Automobilisten. Je zou dat volk toch een eigen planeet toewensen.
Misschien moeten we de wet maar eens met een korrel zout nemen, en dat zeg ik als jurist. Met bovengenoemde gedrag lok het gewoon uit.
pi_76014049
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:11 schreef The_End het volgende:

[..]

En toen werd je ook op je bek geslagen toen je 'dingen niet bewust opzocht'? Wtf is daar normaal aan?
[..]

Wij bleven wel staan en als ze dan open deden, dan zeiden we tegen elkaar: "hmm, zeker niet thuis, nou dan gaan we weer". Er is maar een iemand ooit achter ons aangekomen.

Waarom zouden ze wegvluchten. Ik heb wel eens van die jochies aangesproken. Vaak beseffen ze helemaal niet dat ze gevaarlijk bezig zijn of schade kunnen toebrengen aan je auto.
[..]

idd
Nog nooit op mijn bek geslagen.

Das dan wel weer zo humoristisch dat de mensen er om kunnen lachen.
Dat niet beseffen is inderdaad bij jeugd iets wat te vaak voorkomt ( duh, daar ist jeugd voor).
Maar op je 16de zou je toch enigszins onderscheid kunnen maken daarin.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:23:24 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76014082
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:11 schreef fs180 het volgende:

[..]

Misschien moeten we de wet maar eens met een korrel zout nemen, en dat zeg ik als jurist. Met bovengenoemde gedrag lok het gewoon uit.
Mag ik dan ook jouw motorkap met mijn sleutel bewerken, bij wijze van tegenwraak, de volgende dag? Ik doe het met liefde.

Kom aan hun auto en mensen veranderen in holeberen.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:58:10 #65
3542 Gia
User under construction
pi_76015810
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:11 schreef Sjaakz het volgende:
Daarom schop ik kinderen wanneer er sneeuw ligt bij voorbaat al neer wanneer ze zich in mijn straat laten zien.
Achterlijke zak!
pi_76015891
Sneeuwballen gooien was veel minder leuk dan kijken op glad stukje klinkerweg waar elke auto rechtdoor ging het bos in.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:01:51 #67
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76015952
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Achterlijke zak!
  donderdag 24 december 2009 @ 15:03:23 #68
3542 Gia
User under construction
pi_76016016
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:00 schreef sig000 het volgende:
Sneeuwballen gooien was veel minder leuk dan kijken op glad stukje klinkerweg waar elke auto rechtdoor ging het bos in.
Vanavond ijzel. Leuk om bij de kerken te kijken/filmen als de nachtmis uit is. Gaan er geheid enkelen onderuit.
pi_76016052
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Achterlijke zak!
Kinderen zijn heilig, die doen nooit wat verkeerd toch?
  † In Memoriam † donderdag 24 december 2009 @ 15:05:00 #70
137949 Disana
  donderdag 24 december 2009 @ 15:06:37 #71
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76016139
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mag ik dan ook jouw motorkap met mijn sleutel bewerken, bij wijze van tegenwraak, de volgende dag? Ik doe het met liefde.

Kom aan hun auto en mensen veranderen in holeberen.
Jahoor. Dat mag jij doen, maar verwacht dan wel een stomp tegen je kop aan.
pi_76016145
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Vanavond ijzel. Leuk om bij de kerken te kijken/filmen als de nachtmis uit is. Gaan er geheid enkelen onderuit.
Dat wordt genieten, ik woon 1e rang tegenwoordig, hoef ewr de deur niet voor uit.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:11:33 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76016345
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:06 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jahoor. Dat mag jij doen, maar verwacht dan wel een stomp tegen je kop aan.
Sta jij 's nachts op wacht bij dat barrel van je?
pi_76016557
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Doet ie echt niet, je ken 's nachts gewoon over heilige koeien heenlopen en ze slapen gewoon verder.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:17:22 #75
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76016624
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welk barrel? Overdag heb je meer kans, dan slaap ik nog.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:21:59 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76016866
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:17 schreef fs180 het volgende:

[..]

Welk barrel?
Dat ene, tussen alle andere.
quote:
Overdag heb je meer kans, dan slaap ik nog.
Thx voor de tip.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:23:31 #77
283465 De_Ruyter
Neo-conservative materialist
pi_76016933
Vervelende jongeren, ik geef de bestuurder groot gelijk, als ze zo nodig met die ballen willen smijten dan gooien ze het maar tegen een muur aan of tegen elkaar.
Recht(s) zo die gaat.
It is a great night, it is the end of socialism
Rechts lullen, rechts vullen.
pi_76017093
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:23 schreef De_Ruyter het volgende:
ik geef de bestuurder groot gelijk,
Die kop van zo een bestuurder wanneer ie met gekreukte neus tegen een boom staat.
pi_76017127
Ok, dus voortaan gaan we iedereen aftuigen die iets doet wat niet mag.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:27:25 #80
3542 Gia
User under construction
pi_76017140
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:23 schreef De_Ruyter het volgende:
Vervelende jongeren, ik geef de bestuurder groot gelijk, als ze zo nodig met die ballen willen smijten dan gooien ze het maar tegen een muur aan of tegen elkaar.
Da's toch geen sport. 't Is toch veel leuker om een voorbijrijdende auto proberen te raken.
En kom op, daar krijg je echt geen deuk van in je auto.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:29:05 #81
283465 De_Ruyter
pi_76017235
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's toch geen sport. 't Is toch veel leuker om een voorbijrijdende auto proberen te raken.
Zolang het maar van een oppervlak is gehaald waar geen steentjes/zand en andere rotzooi in het sneeuw kunnen zitten inderdaad, maar anders zitten er voor je het weet deukjes en krasjes op je wagen. Als die bestuurder dan verhaal gaat halen mag hij wat mij betreft die dienst weder bewijzen.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76017295
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld wel leuker zijn voor die jongens om op auto's te mikken. Maar dat is dan het risico dat ze nemen. Want ze weten dondersgoed dat op auto's mikken niet netjes is.

Eigen schuld dikke bult dus.

En of er nou wel of geen krasjes op een auto komt. Je neemt als jongen nou eenmaal dat risico. Dat kan je krasjes op je eigen gezicht/ogen ervoor terug krijgen
pi_76017338
De auto is heilig, een regelrechte dramp wanneer daar krassen op komen.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:31:02 #84
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76017342
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat ene, tussen alle andere.
[..]

Thx voor de tip.
Die.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:33:39 #85
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76017461
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:30 schreef sig000 het volgende:
Je krijgt hetzelfde wanneer je in de stad voorbijgangers bekogeld. Gevaar van het spel zullen we het maar noemen.
pi_76017479
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die kop van zo een bestuurder wanneer ie met gekreukte neus tegen een boom staat.
Omdat 'ie afgeleid werd door een tik tegen zijn zijruit?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_76017553
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

God straft meteen idd.
I´m back.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:36:41 #88
3542 Gia
User under construction
pi_76017607
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:29 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Zolang het maar van een oppervlak is gehaald waar geen steentjes/zand en andere rotzooi in het sneeuw kunnen zitten inderdaad, maar anders zitten er voor je het weet deukjes en krasjes op je wagen. Als die bestuurder dan verhaal gaat halen mag hij wat mij betreft die dienst weder bewijzen.
Je slaat geen kinderen, klaar. Dan ga je maar verhaal halen bij de ouders.

Jee zeg. Als je je auto parkeert bij de supermarkt, komen er ook wel krasjes op. Dat heb je met auto's, is niet te voorkomen. Daar heb je nu verzekeringen voor, als er geen briefje is achtergelaten door de dader.

Komt er een deuk in je auto door een sneeuwbal met een kei erin, en je kunt niet achter het adres van de dader komen, dan ga je naar je verzekeraar.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:37:23 #89
283465 De_Ruyter
pi_76017640
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:30 schreef sig000 het volgende:
Ja voor mij wel, als een snotjong van 16 daar meent krassen op te moeten maken dan zijn de gevolgen voor z'n eigen verantwoordelijkheid.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76017686
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:33 schreef fs180 het volgende:

[..]

Je krijgt hetzelfde wanneer je in de stad voorbijgangers bekogeld. Gevaar van het spel zullen we het maar noemen.

In de stad is die sneeuwlaag al snel een donkergrijze laag smurrie waar weinig plezier aan valt te beleven.
pi_76017740
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:37 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Ja voor mij wel, als een snotjong van 16 daar meent krassen op te moeten maken dan zijn de gevolgen voor z'n eigen verantwoordelijkheid.
Aftuigen terplekke zo een snotgozer.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:39:41 #92
283465 De_Ruyter
pi_76017746
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Als 16 jarige ben je in mijn optiek wel slim genoeg om er achter te komen dat automobilisten het niet geweldig vinden die dingen op de auto te krijgen, vooral als ze schade -kunnen- veroorzaken.
quote:
Jee zeg. Als je je auto parkeert bij de supermarkt, komen er ook wel krasjes op. Dat heb je met auto's, is niet te voorkomen. Daar heb je nu verzekeringen voor, als er geen briefje is achtergelaten door de dader.
Als iemand meent met een sleutel langs m'n auto te gaan of een karretje tegen het spatbord parkeert dan reken maar dat ik er ook wat van zeg, nadeel is alleen dat als je je auto parkeert je er meestal niet in de buurt bent hè.
quote:
Komt er een deuk in je auto door een sneeuwbal met een kei erin, en je kunt niet achter het adres van de dader komen, dan ga je naar je verzekeraar.
Uiteraard, dat sowieso. Maar daarom mag je die jongeman nog wel even wat sociale controle opleggen.
Recht(s) zo die gaat.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:40:42 #93
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_76017796
De kerstgedachte is in ieder geval springlevend onder sommige autobezitters hier. Je gaat een kind toch niet slaan omdat ie een sneeuwbal tegen je auto gooit? . Dat is een beetje van het niveau hooligans, die slaan andere mensen ook op hun bek omdat die hun club beledigen. Weinig hersens, losse handjes.
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 24 december 2009 @ 15:40:59 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76017811
quote:

[..]

Ja en dan?
pi_76017853
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, het gebruik van geweld is gewoon niet goed. Ik begrijp de reactie echter wel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:41:58 #96
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76017866
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:38 schreef sig000 het volgende:

[..]

In de stad is die sneeuwlaag al snel een donkergrijze laag smurrie waar weinig plezier aan valt te beleven.
Zelfs het centrum van amsterdam stond vol met sneeuwpoppen.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:42:26 #97
3542 Gia
User under construction
pi_76017890
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:40 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja en dan?
Je bent verzekerd voor schade aan je auto die door derden is toegebracht, maar waarvan je niet weet wie het gedaan heeft. Althans, wij wel.
pi_76017892
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:39 schreef De_Ruyter het volgende:

Uiteraard, dat sowieso. Maar daarom mag je die jongeman nog wel even wat sociale controle opleggen.
Helaas hebben ze daar scheit aan net zoals ikzelf was op die leeftijd.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:43:13 #99
3542 Gia
User under construction
pi_76017929
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:39 schreef De_Ruyter het volgende:

Nee, je mag kinderen niet slaan. Simpel zat. Dat is mishandeling. Kan je duur komen te staan.
pi_76017942
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zelfs het centrum van amsterdam stond vol met sneeuwpoppen.

Ludiek toch?
pi_76017993
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, je mag kinderen niet slaan. Simpel zat. Dat is mishandeling. Kan je duur komen te staan.
Een corrigerende tik mag wel.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:45:22 #102
283465 De_Ruyter
pi_76018031
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij hoeft niet bont en blauw geslagen te worden hoor, jezus, desnoods intimideer je 'm alleen door er witheet op af te rennen en hem in te peperen met een smak sneeuw.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76018302
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:45 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Hij hoeft niet bont en blauw geslagen te worden hoor, jezus, desnoods intimideer je 'm alleen door er witheet op af te rennen en hem in te peperen met een smak sneeuw.
Jij bent nog geen vader gok ik.
pi_76018366
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het blijft een aanname.... Overigens kan je deuken laten herstellen en de schade op de dader verhalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 december 2009 @ 15:57:33 #105
283465 De_Ruyter
pi_76018655
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Jij bent nog geen vader gok ik.
Gok je of hoop je?

Either way, ik mag hopen dat ze slim genoeg zijn om te weten dat sneeuwballen gooien op auto's niet door iedereen geaccepteerd word. Overigens heb ik zelf de leeftijd van 15 jarige ook wel gehad, en de enige reden waarom je dat soort dingen doet is te kijken of je mensen boos kan krijgen en dan wegrennen, gewoonweg irriteren en de grens op zoeken.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76018692
quote:

[..]

Een 16-jarige is voor mij geen kind meer.. Als het stoer genoeg is om zich iedere zaterdagavond lam te zuipen dan kan hij dit soort dingen ook wel hebben.

11-jarigen spreek je netjes toe en neem je mee naar de ouders. Van 16-jarigen verwacht ik meer verstand.

En daarbij, risico van het vak. Iedereen reageert anders, dus voordat je ergens aan begint met onbekenden kun je maar beter ff van de extreemste reactie uit gaan en je daar op voorbereiden .

Het gaat trouwens niet om die krasjes van je, maar om rijden op platgereden sneeuw. Iedere schrikreactie, ook met 30km/uur, kan gevaarlijke situaties opleveren. Iets wat iemand van 16, die op een scooter zou mogen rijden, ook zou moeten weten.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:58:48 #107
3542 Gia
User under construction
pi_76018716
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een corrigerende tik mag wel.
Niet bij andermans kinderen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 16:00:12 #108
163650 Greys
pi_76018775
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Slaan gaat mij ook wat ver, maar ik vind het niet normaal als zo'n pestjoch van een jaar of 16 gewoon de spiegel van je auto er even af smijt. En het uiteraard niet betaalt, maar gewoon als een echte held wegrent
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76018780
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:58 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

Een 16-jarige is voor mij geen kind meer.. Als het stoer genoeg is om zich iedere zaterdagavond lam te zuipen dan kan hij dit soort dingen ook wel verwachten.

11-jarigen spreek je netjes toe en neem je mee naar de ouders. Van 16-jarigen verwacht ik meer verstand.

En daarbij, risico van het vak. Iedereen reageert anders, dus voordat je ergens aan begint met onbekenden kun je maar beter ff van de extreemste reactie uit gaan en je daar op voorbereiden .

Het gaat trouwens niet om die krasjes van je, maar om rijden op platgereden sneeuw. Iedere schrikreactie, ook met 30km/uur, gaan gevaarlijke situaties opleveren. Iets wat iemand van 16, die op een scooter zou mogen rijden, ook moet weten.
Mwah, ik wíst toen ik 16 was ook wel wat gevaarlijk/slecht/whatever was. Maar het ook echt beseffen en er naar handelen zat er toch niet altijd in .

Desalniettemin heb ik geen medelijden met het jong al vind ik de reactie van de automobilist nog steeds een foute
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 december 2009 @ 16:00:59 #110
283465 De_Ruyter
pi_76018804
quote:

[..]

Andermans kinderen á la Marokkaans straattuig zit je ook te verdedigen dat die van straat geschopt dienen te worden door de dienders van de wet. Wat is het verschil daarin dan als ik vragen mag? Uiteraard, een sneeuwbal is minder erg, maar het principe van andermans kinderen terecht zetten zit je daar wel te verdedigen.

Daarnaast, ik ga echt niet helemaal naar de ouders rijden van dat kind om een praatje te houden, ik mag aannemen dat hij wel zal leren van de daden die hij buitenshuis verricht.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76018924
quote:

[..]

Klopt die grijp ik in de kraag.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:04:26 #112
3542 Gia
User under construction
pi_76018953
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:00 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Andermans kinderen á la Marokkaans straattuig zit je ook te verdedigen dat die van straat geschopt dienen te worden door de dienders van de wet. Wat is het verschil daarin dan als ik vragen mag? Uiteraard, een sneeuwbal is minder erg, maar het principe van andermans kinderen terecht zetten zit je daar wel te verdedigen.
Terecht zetten en slaan zijn nog altijd twee verschillende dingen.
En dienders van de wet of een passerende automobilist ook.

Verder geen verschil, hoor. Marokkaans rellend tuig mag wmb door de politie gerust met een gummyknuppel aangepakt worden. Een sneeuwbal gooiende puber mag je wmb gerust toespreken, of je stapt naar de ouders en verhaalt daar de eventuele schade. Maar slaan mag niet, klaar.
quote:
Daarnaast, ik ga echt niet helemaal naar de ouders rijden van dat kind om een praatje te houden, ik mag aannemen dat hij wel zal leren van de daden die hij buitenshuis verricht.
Dan doe je dat niet en zoek je het uit met je deuken.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:05:03 #113
3542 Gia
User under construction
pi_76018986
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:03 schreef sig000 het volgende:

[..]

Klopt die grijp ik in de kraag.
Dat mag. Toespreken ook. Maar slaan niet.
pi_76019047
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:04 schreef Gia het volgende:
Maar slaan mag niet, klaar.

Da's maar goed ook, er zijn wel wat andere manieren die wel volgens de regels zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 16:07:33 #115
163650 Greys
pi_76019096
Marokkaans 'tuig' mag met de gummyknuppel, maar slaan mag niet?
Oke, now you've lost me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 december 2009 @ 16:07:38 #116
3542 Gia
User under construction
pi_76019099
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Da's maar goed ook, er zijn wel wat andere manieren die wel volgens de regels zijn.
Inderdaad. Als je een kind slaat, is dat mishandeling en daar kun je voor aangeklaagd worden. En terecht.
pi_76019111
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

In de kraag pakken kan soms wel wat uit de hand lopen.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:08:31 #118
3542 Gia
User under construction
pi_76019139
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:07 schreef Greys het volgende:
Oke, now you've lost me.
Door de POLITIE, tijdens RELLEN.

Is iets totaal anders dan een automobilist die een sneeuwbal tegen zijn auto krijgt.
pi_76019160
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Toespreken . Dat gastje heeft echt niet in zijn eentje staan gooien. Net alsof zo`n groepje jouw politiek correcte toespraak serieus neemt . Groepsgedrag dus.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:08:59 #120
3542 Gia
User under construction
pi_76019166
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

In de kraag pakken kan soms wel wat uit de hand lopen.
Prima, als het tever gaat, wordt je aangeklaagd.
pi_76019248
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:07 schreef Greys het volgende:
Oke, now you've lost me.
Ook dat zijn allemaal kinderen en over 1 kam scheren is zo makkelijk er zit gewoon groot deel goedwillende tussen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 16:11:03 #122
163650 Greys
pi_76019271
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Is iets totaal anders dan een automobilist die een sneeuwbal tegen zijn auto krijgt.
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN!

Maar goed. Ik keur het niet goed dat blauwe oog, maar als er een automobilist de sloot in vliegt omdat ie met gladheid schrikt van zo'n sneeuwbal of als zijn spiegel er af wordt gesmeten kan ik me enige agressie/irritatie wel voorstellen van zo'n bestuurder. Want je moet zelf weer voor de schade opdraaien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 16:11:45 #123
163650 Greys
pi_76019307
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ook dat zijn allemaal kinderen en over 1 kam scheren is zo makkelijk er zit gewoon groot deel goedwillende tussen.
Ik herhaalde Gia, vroeg wat ze bedoelde
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76019347
quote:

[..]

Prima, als het tever gaat, wordt je aangeklaagd.
Klopt ik heb dat 1x meegemaakt toen er iemand toevallig op een straatsteen viel.
pi_76019505
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar goed. Ik keur het niet goed dat blauwe oog, maar als er een automobilist de sloot in vliegt omdat ie met gladheid schrikt van zo'n sneeuwbal of als zijn spiegel er af wordt gesmeten kan ik me enige agressie/irritatie wel voorstellen van zo'n bestuurder. Want je moet zelf weer voor de schade opdraaien.
Aan de andere kant kennen ze tegewoordig weinig hebben, een beetje sneeuw en ballen en al die leaserijders schieten in de stress.
pi_76019574
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef Gia het volgende:

Je bent verzekerd voor schade aan je auto die door derden is toegebracht, maar waarvan je niet weet wie het gedaan heeft. Althans, wij wel.
Kost je wel no-claim...
  donderdag 24 december 2009 @ 16:17:25 #127
3542 Gia
User under construction
pi_76019591
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar heb je een verzekering voor.

Overigens moet je inschatten, als je kinderen ziet, dat die een sneeuwbal naar je toe kunnen gooien. Anticiperen heet dat. Als je dat niet kunt, moet je niet auto willen rijden.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:18:20 #128
3542 Gia
User under construction
pi_76019637
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kost je wel no-claim...
Ook dat kun je tegenwoordig verzekeren.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:18:35 #129
283465 De_Ruyter
pi_76019647
quote:

[..]

Terecht zetten en slaan zijn nog altijd twee verschillende dingen.
En dienders van de wet of een passerende automobilist ook.

Verder geen verschil, hoor. Marokkaans rellend tuig mag wmb door de politie gerust met een gummyknuppel aangepakt worden. Een sneeuwbal gooiende puber mag je wmb gerust toespreken, of je stapt naar de ouders en verhaalt daar de eventuele schade. Maar slaan mag niet, klaar.
[..]

Dan doe je dat niet en zoek je het uit met je deuken.
Dan zijn we beiden voor eenzelfde oplossing, ik verkies er alleen wat meer "kracht" aan bij het woord te voegen.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76019678
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:17 schreef Gia het volgende:

Als jij zometeen ziet dat iemand een deuk in jouw auto schopt laat je dat dan gaan onder het mom "daar ben ik verzekerd voor"? Of besef je dan WEL dat het niet klopt?
pi_76019729
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:18 schreef Gia het volgende:

Ook dat kun je tegenwoordig verzekeren.
Waarbij de verzekering het recht houdt om je eruit te mikken als het ze te bont wordt. Verzekeren is leuk, maar uiteindelijk betaal je het zelf...
pi_76019799
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij zometeen ziet dat iemand een deuk in jouw auto schopt laat je dat dan gaan onder het mom "daar ben ik verzekerd voor"? Of besef je dan WEL dat het niet klopt?
Jij was vroeger het braafste jongetje van de klas?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 16:29:31 #133
163650 Greys
pi_76020109
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens moet je inschatten, als je kinderen ziet, dat die een sneeuwbal naar je toe kunnen gooien. Anticiperen heet dat. Als je dat niet kunt, moet je niet auto willen rijden.
Ja ja. Anticiperen. En hoe moet je dat doen dan, dat anticiperen, als ze zoals hier van achter de bosjes vandaan sneeuwballen smijten de drukke weg op? Dat kan je met geen mogelijkheid zien aankomen.
Sorry, maar wat een gelul, 'dat je dan maar geen auto moet rijden'.
Jij draait de hele boel wel een beetje om hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 16:31:36 #134
163650 Greys
pi_76020209
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Aan de andere kant kennen ze tegewoordig weinig hebben, een beetje sneeuw en ballen en al die leaserijders schieten in de stress.
True Maar ik heb niets tegen wat sneeuwballen hoor.
Wel als het echt gevaarlijk wordt, of als het de bestuurder geld gaat kosten.
Dan vind ik het gewoon asociale vernieling of mensen in gevaar brengen en geen onschuldig sneeuwballetje gooien meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76020403
Sneeuwbalsmijter aanklagen voor poging tot moord dus .
pi_76021136
quote:

[..]

Niet iedereen heeft de hele dag de tijd om een gezellig dagtripje naar de verzekeraar te maken omdat een paar vandalen met je auto hebben geklooit. Tijd is geld.

En hoe wil je naar de ouders gaan als je niet weet hoe de daders heten e.d.? Die jongens rennen natuurlijk meteen weg als je achter ze aankomt.

Verder zijn het geen kinderen. Ze zijn al 16 jaar. Het zijn geen kleine kleuters meer. Ze wisten dondersgoed wat ze deden en dat het niet netjes was. De gevolgen zijn dus voor hun eigen rekening.

Prima opgelost zo btw.
pi_76021239
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:40 schreef reem het volgende:
De kerstgedachte is in ieder geval springlevend onder sommige autobezitters hier. Je gaat een kind toch niet slaan omdat ie een sneeuwbal tegen je auto gooit? . Dat is een beetje van het niveau hooligans, die slaan andere mensen ook op hun bek omdat die hun club beledigen. Weinig hersens, losse handjes.
Weinig hersens, losse handjes....dat is prima van toepassing op de jongens die die sneeuwballen gooiden op auto's.

Perfect verwoord trouwens. Alleen verwar jij de slachtoffer met de dader.
pi_76021518
quote:
Fantastische woordkeuze van je.

Marokkaanse rellend tuig....en.....sneeuwbal gooiende puber.

Wat je met woorden allemaal niet kan bereiken.

Enfin, beide zijn vandalen en ze dienen allebei te worden aangepakt. Niet de 1 wel, en de ander niet. Allebei aanpakken.
pi_76021627
quote:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Niet zo onderscheid maken.

Als ik een sneeuwbal tegen m'n auto aan kreeg kwam hij er minder goed af dan slechts een blauw oog. Ouders moeten maar een keer leren om hun kinderen op te voeden.
pi_76021628
quote:
en in Afrika (als er sneeuw zou vallen) worden je vrouw en kinderen verkracht
pi_76022349
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:45 schreef Greys het volgende:
Hier verderop stonden er ook jochies van achter bosjes (de helden) sneeuwballen naar voorbij rijdende auto's te smijten, die net op een drukke weg de bocht om kwamen. Geen middenberm ofzo, nogal gevaarlijke weg. Als je dan vanuit het niets een sneeuwbal tegen je raam krijgt dan schrik je je echt te pletter en voor je het weet rij je nog even vlak voor Kerst tegen een tegenligger aan.
Maar aan dat soort gevolgen denken die jochies niet. Of het interesseert ze gewoon niet.

/ergernis
En daarom vind ik dat blauwe oog terecht. Niet zo zeer om de auto, maar gewoon omdat het levensgevaarlijk is om sneeuwballen op rijdende auto's te gooien.

Zo'n situatie als jij beschrijft maakte ik dus gister mee. Twee jochies van een jaar of 12 die sneeuwballen op auto's gooien die net de bocht om komen (50-weg). Schrok me kapot. Vervolgens stopte ik en sloeg ze beiden het ziekenhuis in Ben maar even gestopt en heb het ze netjes uitgelegd dat het hartstikke gevaarlijk is. Ze snapten het gelukkig en gingen weg... Maarja, voor het zelfde geld staan ze er nu weer.
Blaze with the fire that is never extinguished
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 december 2009 @ 17:24:33 #142
163650 Greys
pi_76022542
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Niet zo onderscheid maken.

Als ik een sneeuwbal tegen m'n auto aan kreeg kwam hij er minder goed af dan slechts een blauw oog. Ouders moeten maar een keer leren om hun kinderen op te voeden.
Nou dat laatste zeker ja. Laat ze sneeuwballen naar elkaar gooien.
Gewoon niet naar (rijdende) auto's, omdat het gevaarlijk is en gewoon levens kan kosten.
Dat moeten ouders maar gewoon die kinders in de oren knopen. En anders maar niet naar buiten, als je dat niet kunt onthouden als er sneeuw ligt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 december 2009 @ 17:32:48 #143
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76022896
Wie kaatst moet de bal verwachten,ik heb geen medelijden met een 16 jarige vandaal die een reactie vraagt en krijgt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 24 december 2009 @ 17:41:53 #144
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_76023261
Nou, tis niet een jongentje van 8. Dus hij had kunnen weten dat zijn actie gevolg kan hebben.
Tevens heeft de automobilist hem niet helemaal kapot getrapt of neergestoken, gewoon 1 flinke klap op zijn oog.
Nou ben ik van mening dat je eigenlijk altijd wel je handjes thuis moet houden, maar het mag duidelijk zijn dat dit gewoon een corrigerende tik was en niet de bedoeling om hem het ziekenhuis in te slaan. In dit geval dus, boontje.... je kent hem wel.

Tevens vind ik het meer gepast als hij hem gewoon even een sneeuwbal liet opeten
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  donderdag 24 december 2009 @ 19:15:41 #145
3542 Gia
User under construction
pi_76027029
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:41 schreef DragonFire het volgende:
Nou, tis niet een jongentje van 8. Dus hij had kunnen weten dat zijn actie gevolg kan hebben.
Tevens heeft de automobilist hem niet helemaal kapot getrapt of neergestoken, gewoon 1 flinke klap op zijn oog.
Nou ben ik van mening dat je eigenlijk altijd wel je handjes thuis moet houden, maar het mag duidelijk zijn dat dit gewoon een corrigerende tik was en niet de bedoeling om hem het ziekenhuis in te slaan. In dit geval dus, boontje.... je kent hem wel.

Tevens vind ik het meer gepast als hij hem gewoon even een sneeuwbal liet opeten
Als één van mijn kinderen zoiets zou flikken en de bestuurder komt hier klagen, dan kunnen ze rekenen op een fikse straf. Slaat iemand een kind van mij een blauw oog, dan stap ik naar de politie. Sorry, dat kan gewoon niet. Als mijn kinderen gestraft moeten worden, doen wij dat zelf wel.
pi_76027338
stoot op de lip frikandel
feest
  donderdag 24 december 2009 @ 20:48:39 #147
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76031205
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Als één van mijn kinderen zoiets zou flikken en de bestuurder komt hier klagen, dan kunnen ze rekenen op een fikse straf. Slaat iemand een kind van mij een blauw oog, dan stap ik naar de politie. Sorry, dat kan gewoon niet. Als mijn kinderen gestraft moeten worden, doen wij dat zelf wel.
Pffff 16 jaar da's echt geen kindje meer hoor. Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis komt zou ik er niet over peinzen om naar de politie te stappen. Het is immers zijn eigen schuld en ik vind het juist goed als hij dan meteen lik op stuk krijgt van zijn slachtoffer.

Door dat kleinzielige knuffelige gedoe leert een opgroeiend mens niet om met anderen rekening te houden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_76034005
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:21 schreef sig000 het volgende:

Jij was vroeger het braafste jongetje van de klas?
Integendeel, maar belangrijker: het ging om de stelling van Gia dat "het toch verzekerd is".
pi_76035092
quote:

[..]

Een groot deel van de ouders heeft thuis niets te vertellen, politie doet niets, justitie spreekt vrij, wat moet je dan?
pi_76035758
quote:

[..]

Dat kind is al 16 jaar. Die luistert echt niet zo makkelijk meer naar zijn ouders.

En het hele punt is nou juist je 1e zin. Jij verwacht dat de bestuurder thuis komt klagen. Voor een bestuurder is het zowat onmogelijk om de naam en adres van die jongens te vragen. Want als hij achter die jongens aan gaat, rennen die jongens natuurlijk meteen weg.

Je kan natuurlijk ook preventief te werk gaan. Ouders moeten hun kinderen opvoeden dus. Dan heb je dit gezeik ook niet. Leef en laat leven, dat is de harmonie. Die jongens verstoren daarintegen de harmonie. En dan kunnen ze op repressailles repressailles rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')