Tjeetje... enig idee waardoor?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:37 schreef Ingetje79 het volgende:
Jeumig, ik hoor net dat een excollega van me is overleden; 37 jaar
In de rouwadvertentie staat "onwel geworden op kantoor".quote:
quote:Thuis met Kerstmis
MILAAN - Een onverschrokken KLM-crew onder leiding van piloot Richard Wagner heeft gisternacht een ploeg van 59 Nederlandse reizigers gered uit de hel van een door sneeuw en ijzel onbegaanbaar geworden luchthaven van Milaan. De Nederlanders, die al twee dagen vastzaten op het ingesneeuwde Malpensa Airport, waar bij McDonald's zelfs vechtpartijen uitbraken om iets te eten, zijn daardoor thuis met Kerstmis.
De KLM'ers waren met een extra groot toestel, een Boeing 737, vanuit Amsterdam gekomen om Italianen naar Milaan te brengen en behalve de geboekte passagiers ook de gestrande Nederlanders op te halen. "We zullen hoe dan ook vertrekken", zei de captain. "Iedereen wil onder zijn eigen kerstboom zitten. De luchthaven is door het extreme weer helemaal gesloten geweest, maar omdat de weersomstandigheden iets zijn verbeterd hebben we nu toestemming te vertrekken. We hebben één kans. Van de tien vluchten worden er nog steeds negen geannuleerd. Maar de KL1632 gaat die kans pakken."
Dat bleek veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het Italiaanse afhandelingpersoneel bleek al naar huis te zijn toen de KLM dinsdagavond om tien uur aan de beurt was om te gaan. Aan boord van het toestel stonden toen nog 220 koffers van de aangekomen Italianen. "Die moeten eruit voor we weg kunnen", zei de purser. "We gaan het zelf doen."
Terwijl de stewardessen de uitgeputte reizigers blij maakten met de krant, koekjes en een bon voor gratis drankjes, zetten de copiloot, de purser en een KLM-manager van het luchthavenkantoor de schouders eronder. De koffers moesten door het barre weer stuk voor stuk handmatig naar buiten worden gesjouwd, want de bagagebanden waren door de vorst vastgelopen. Verder moest er heen en weer gereden worden met bagagekarretjes, want in plaats van de benodigde zeven wagens waren er slechts twee op het vliegveld te vinden.
Uitladen en weer volladen was de enige oplossing. De ellende was nog niet voorbij toen rond 2 uur gisternacht alle passagiers aan boord waren. Het terugduwvoertuig bleek te zijn bevroren en niet in staat het toestel van de gate af te duwen. Er werd een half uur gewacht op een warm apparaat en intussen verstreek de tijd dat een crew volgens de cao mag werken. "We gaan toch weg", riep de purser. "Wij zijn nog fit. Wij werken natuurlijk door."
Vlak bij de startbaan moest het intussen volledig door ijsafzetting bedekte toestel met een speciale vloeistof ijsvrij worden gemaakt. Dat proces met levensgrote spuiters leverde evenwel weer vertraging op want de Italiaanse verkeersleiding besliste dat twee vrachttoestellen meer haast hadden dan het KLM-toestel vol passagiers. Eenmaal vlak voor de startbaan dreigde Malpensa Airport rond kwart voor 4 zelfs weer dicht te gaan. "Ze willen eerst de startbaan op gladheid inspecteren", zei piloot Wagner.
Oplichting
Er ging een zucht van oplichting door het toestel toen de toestemming toch kwam en de Boeing 737 eindelijk een triomfantelijke dot gas gaf. Gisterochtend op Schiphol werd in het toestel het kerstliedje 'Driving home for Christmas' tijdens het taxiën naar de gate extra hard gedraaid en meegezongen. Rond half zes vielen de passagiers hun ook al uren wachtende familieleden in de armen. Een Tilburgse bedrijfskundestudent: "Ik ben er vandaag zo trots op dat ik een Hollander ben. Ik denk dat ik bij de KLM wil gaan werken."
Driving home for Christmasquote:Op donderdag 24 december 2009 10:49 schreef Greys het volgende:
Dit vind ik dan weer een enig verhaal
[..]
Gadver... En dat ook nog net voor Kerstquote:Op donderdag 24 december 2009 10:44 schreef Ingetje79 het volgende:
In de rouwadvertentie staat "onwel geworden op kantoor".
Maar wat precies weet ik niet.
Ze laat wel 2 jonge kinderen na
Ja bah...ik ben er een beetje akelig van nu.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gadver... En dat ook nog net voor Kerst
Het staat er gewoon twee keer he?quote:
quote:Op donderdag 24 december 2009 10:54 schreef Greys het volgende:
Het staat er gewoon twee keer he?
Had ik nog niet eens gezien, heb het zo vanuit de Telegraaf gekopieerd
(Ik dacht, waar heeft Elies het nou over?)
Wij hadden vorige jaar op 2e Kerstdag (of 3e, nu twijfel ikquote:Op donderdag 24 december 2009 10:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gadver... En dat ook nog net voor Kerst
Brrrrrrrr, arme kindjes er arme man...quote:Op donderdag 24 december 2009 10:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja bah...ik ben er een beetje akelig van nu.
Ze is gisteren overleden...arme kinderen![]()
Maar nu over op leuke zaken....volgens T&T is de chauffeur onderweg!
quote:
Echt heeeerlijk. Ik dacht even dat ik ziek werd, maar dat bleek de appelmoes te zijn (nieuw projectje van me: pot appelmoes mee naar kantoor en die leeglepelen als vier-uurtje.... slecht projectje).quote:Op donderdag 24 december 2009 10:59 schreef Greys het volgende:
Heb je nog lekker geslapen na je Senseootje?
Oh wat een zalig vooruitzichtquote:Op donderdag 24 december 2009 11:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Echt heeeerlijk. Ik dacht even dat ik ziek werd, maar dat bleek de appelmoes te zijn (nieuw projectje van me: pot appelmoes mee naar kantoor en die leeglepelen als vier-uurtje.... slecht projectje).
Zo nog even te kantore en dan heb ik echt vakantie. Hoef ik 10 hele dagen niet naar kantoor. Dat is in drie jaar niet gebeurd
Oeh dat vind ik vreselijk, eten in bedquote:
quote:Op donderdag 24 december 2009 11:09 schreef Greys het volgende:
Tof voor je oh-oh, dat je dan in elk geval vandaag nog wat eerder weg kunt!
Ik ga zo beginnen aan De Boodschappenlijst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |