abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76174284
Incantrix, het makkelijkst is het geloof ik om gewoon maar je verstand op nul te zetten en de klok te negeren en gewoon aan te leggen als Stef honger lijkt te hebben. Je productie past zich inderdaad vanzelf aan en misschien hangt Stef wel tegen een groeispurtje aan ofzo? Amélie drinkt de laatste week of twee weken ofzo ook ineens vaker, om de 2.5 tot 3 uur in plaats van de normale 4 tot 5 uur die ze hiervoor tussen voedingen liet. Het zal allemaal wel, ik heb mn tetten altijd bij me dus ik leg maar gewoon aan.

Ik heb weer een nieuwe hoofdfoto gemaakt vanmorgen:
Eerst de oude nog even in de herhaling, deze is van een week geleden dus, ik heb voor de duidelijkheid maar ff een pijltje gezet bij waar de platting te zien moet zijn.

en die is vanmorgen gemaakt. Ik ga er maar een serie van maken ofzo, leuk voor later

We merken nu trouwens echt een enorm verschil bij haar Ik heb geen idee of het door de osteopaat komt maar je gaat het bijna wel denken. Echt, ineens kijkt ze heel duidelijk ook naar haar rechterkant en vanuit die hoek ook omhoog als ze ligt en er gebeurt iets wat net boven haar blikveld valt dan draait ze haar hoofdje ook om het te kunnen zien enzo. En als ze naar mij kijkt liggend in ons bed (haar voorkeurskant) en mn lief zegt wat tegen haar dan draait ze onmiddellijk zijn kant uit en blijft aandachtig kijken enzo. Echt, dat deed ze hiervoor helemaal niet. Ze kón het wel, maar ze deed het niet, alsof er iets toch niet helemaal lekker zat ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76174321
oh ik zie nu dat de rand van het mutsje een beetje gek valt waardoor het lijkt alsof ze nog een deuk in dr hoofdje heeft ook da is dus nie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:08:48 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76174810
Karin, kan je die korreltjes niet gewoon fijnmalen met een vijzel en ze dan oplossen in de melk?

Huup, wat fijn dat er toch vooruitgang in haar beweging lijkt te zitten, idd mss wel door de osteo!
pi_76174990
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
Karin, kan je die korreltjes niet gewoon fijnmalen met een vijzel en ze dan oplossen in de melk?

Dat mag niet, dan wordt het te snel door het lichaam opgenomen. De HA belt me zo, wie weet heeft ze een leuke tip, of anders vloeibaar spul.

Huup, gelukkig dat het beter lijkt te worden!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:17:44 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76175122
Ah ok, dan kan het idd niet nee...
pi_76175347
Karin ik heb even gemist welke medicijnen Lars krijgt, maar er is een hoop ook beschikbaar in vloeibaarspul.
Als je wilt kan ik al wel even voor je zoeken. Moet dan alleen de naam en dosis weten van wat hij krijgt.
pi_76175575
Incantrix, Emma komt sinds gisteren ook iedere 3 kwartier - anderhalf uur. Ze is 1 dag ouder dan Stef. Ik had zelf ook bedacht dat we vast aan het regelen zijn. Het zal wel, we zien het wel.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:37:52 #258
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76175853
Ik voed inderdaad als hij erom vraagt hoor, ik begon alleen een beetje te twijfelen Nouja, we zien het wel, voorlopig zit er in elk geval weer een voeding in, dan kan ik zo even douchen enzo!

Wupwup, bij jou dus zéker de regeldagen, succes ermee

Huup, ik denk ook een verbetering te zien hoor (wel duidelijk zo met dat mutsje, zo zie je ineens heel goed hoe het zit zeg maar!), en fijn dat de osteopaat lijkt te helpen Ben blij voor jullie, hopelijk zet dit door
3!
pi_76177049
Icantrix: Ivan is ook ineens vaker gaan drinken, helaas ook 's nachts. Laatst postte ik nog dat hij 5 uur tussen de voedingen 's nachts liet, maar sindsdien zit hij weer op 3-3,5 uur. Soms drinkt hij ook ineens onwijs lang. Ik heb al een tijdje het idee dat hij tegen een regeldag aan zit maar dat het niet wil doorzetten. Ik gooi het er nu maar op dat hij groeit in spurten en soms een grotere energiebehoefte heeft. Tijdens of na zo'n periode doet of heeft hij ook vaak iets nieuws.

Over kolfopbrengst gesproken: ik denk dat je heel blij mag zijn met je opbrengst, Ik baalde ervan dat ik maar 60cc afkolfde tussen voedingen in (uit beide borsten in totaal!), maar volgens de mevrouw van het borstvoedingscentrum mocht ik daar héél blij mee zijn. Dat verbaasde me wel.

Tot slot wil ik Huup nog even heel erg bedanken. Ik ben flanellen luiers onder Ivan gaan leggen bij zijn nachtvoedingen omdat ik toch iets met die dingen moet. Vannacht poepte hij plotseling zo ongelooflijk dat zijn hele rug eronder zat... en mijn bed is schoon gebleven dankzij de flanellen luier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76178889
Huisarts vond dat ik Lars niet in 1 keer de hele inhoud van de capsule moet geven, maar over meerdere keren verdelen en achter in het mondje stoppen zodat hij het er niet weer uit kan mikken.
We klooien dus nog wel even verder. Ze wist niet of er een vloeibare variant van was (ik wacht wel ff op antwoord van P_iglet!)
Verder vroeg ze nog hoe het nu met Lars ging, hetzelfde dus. Maar of ik dan in ieder geval gerustgesteld was, en dat is op zich wel zo, maar het blijft gewoon @%#$^%%$.
Hij voldeed aan alle criteria voor een huilbaby. En ze wenste me sterkte.....

En ik heb geen placentarest, maar lijf is op de hobbel en daar gaan we nu een zooi hormonen tegenaan mikken om het weer te resetten als het ware
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:34:00 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76180763
Huup, wat fijn dat ze nu soepeler met d'r hoofdje draait!

Claudia, da's mazzel hebben zeg

Incantrix, ik zou me geen zorgen maken en gewoon meegaan in Stef z'n ritme. Of beter gezegd: non-ritme, hij is pas 5 weken en dan hoeft er echt nog geen regelmaat in te zitten wat hoeveelheid en duur van de voedingen betreft. Zolang je op verzoek blijft voeden, hij genoeg plasluiers heeft en hij verder wel tevreden lijkt te zijn (merendeels van de tijd) is het allemaal prima!

We zijn vanmorgen naar het nieuwe CB geweest. De arts vond Toby's huidje erg onrustig (is het ook, hij zit onder de eczeem ) en raadde me aan om toch maar een hormoonzalfje aan te vragen bij de huisarts. Hij heeft overduidelijk jeuk, krabt zichzelf vaak en de zalfjes en pure olijfolie waar ik nu mee smeer werken wel iets, maar zeker niet voldoende. Mja, ik weet niet, moet er nog even over nadenken...
Verder was hij goed gegroeid: 7505 gram en 67 cm.
Jaja, ondanks dat hij toch nog veel spuugt groeit mijn spekje als kool!!

En de prikjes waren weer zielig, hij moest zo huilen bij de 2e
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:01:13 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_76181857
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:33 schreef Poppejans het volgende:

Welkom thuis Jochem! Hij lijkt wel wat op Ruben, maar die was meer tenger of niet?

Hij begint steeds meer te lijken ja. Ruben had op een gegeven moment wel een enorme plofkop
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:23:17 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76182614
Kersjes, over die pure olijfolie?
Oscar heeft ook wat exceemplekjes op zijn voorhoofd soms en dus ook af en toe wat op zijn koppie maar daar zit ook berg.
Ik smeer nu een smeerseltje tegen de exceem op zijn huidje en op zijn koppie, cetomacrogol, maar doordat er ook berg zit wordt dat zo'n zooitje.
Kan ik die olijfolie ook gebruiken tegen berg? Doordat hij zo'n jeuk heeft (hij krabt idd ook echt aan zijn koppie) vind ik het idee van Zwitsal olie heel naar maar ik weet niet goed wat ik dan als alternatieve olie kan gebruiken. Jij gebruikt dus gewone olijfolie daarvoor?
pi_76182710
Jeukt berg ook dan? Lars heeft ook veel berg, maar ik blijf er maar af.
Maar als het jeukt wordt het een ander verhaal natuurlijk!

Lars is slaapjes aan het inhalen, ligt nu al vanaf 12 uur te slapen!
En we doen generale repetitie want ze zijn hier buiten aan het knallen, en mijn 2 toppertjes slapen er gewoon doorheen!
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:32:03 #265
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76182962
Berg jeukt niet zeggen ze. Toby heeft het ook maar daar smeer ik niet specifiek voor. Maar olijfolie is voor droge huid zeker aan te bevelen
Vooral ook op handjes die continu afgelebberd worden, ik heb liever dat hij dan een restje nog niet ingetrokken olijfolie binnenkrijgt dan een of ander chemisch smeerseltje.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:32:20 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76182973
Ik weet niet of berg jeukt of dat dat dus de exceem is.
Ik heb de laatste dagen wel af en toe met een ansichtkaart het eea weg kunnen 'krabben' maar er blijft heel erg rode geirriteerde huid over dus liever niet...
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:35:17 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_76183080
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Kersjes, over die pure olijfolie?
Oscar heeft ook wat exceemplekjes op zijn voorhoofd soms en dus ook af en toe wat op zijn koppie maar daar zit ook berg.
Ik smeer nu een smeerseltje tegen de exceem op zijn huidje en op zijn koppie, cetomacrogol, maar doordat er ook berg zit wordt dat zo'n zooitje.
Kan ik die olijfolie ook gebruiken tegen berg? Doordat hij zo'n jeuk heeft (hij krabt idd ook echt aan zijn koppie) vind ik het idee van Zwitsal olie heel naar maar ik weet niet goed wat ik dan als alternatieve olie kan gebruiken. Jij gebruikt dus gewone olijfolie daarvoor?
Hier werkt de cetomacrogol juist als een tierelier tegen de berg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76183501
BE bij Linde gebruikten we juist olijfolie tegen berg. Paar uur/ avondje vantevoren insmeren en dan de dag daarna voor het badje even afkrabben Ging perfect.

Karin wat een drama die korrels he Hier ook af en toe het idee dat Esmee er bijna in stikt. En inderdaad je mag ze niet fijnmalen want het laagje dat eromheen zit moet de slokdarm beschermen ofzo. Esmee krijgt Omeprazol. Ze gaat er ernstig van kokhalsen en hoesten. En als ze daarna niest vliegen de korrels je om de oren. Kan je alles af gaan zoeken om te zien hoeveel er ongeveer weer uitgekomen zijn Het is inderdaad rotspul, maar het werkt bij ons wel goed. Al duurde het wel echt bijna 2 weken voordat het helemaal goed werkte. Blijkbaar moest ze eraan wennen. Nou ja we klooien nog maar even door met lepeltjes melk en korreltjes.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:55:57 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76183915
Het komt er ook wel makkelijk af Troel, maar de huid eronder lijkt echt kapot te zijn en dat vind ik er zo sneu uit zien. Is dat bij jullie ook?
pi_76184070
Ik vind het super maf dat je korreltjes aan een babytje moet geven Karin Hoe bedenken ze dat.

Niels heeft het nephuilen door Hij probeert zielig te huilen maar hij ziet er dan neutraal uit. Misschien heeft hij nu door dat we bij hem blijven tot hij niet meer huilt. Ik laat hem nu liggen huilen maar het is wel heel moeilijk.
En sinds gisteren heeft hij ontdekt dat hij duimpjes heeft, hij brengt ze ook naar zijn mondje en probeert te sabbelen maar het duimpje floept er heel snel weer uit

Vanmorgen wilde ik de vervangende huisarts bellen voor iets tegen reflux of anders een verwijzing naar de kinderarts maar ik kwam er niet door heen en toen was de telefoonlijn alweer gesloten Je kunt alleen van 8-10 uur bellen. Mijn eigen huisarts is tot 8 januari met vakantie.
We hebben het idee dat de extreme schrikreactie bij Niels veroorzaakt werd door de pijn van de reflux. Gisteren na de prikjes had hij last van zijn benen en werd krijsend wakker, toen kon ik steeds nog maar net tegenhouden dat hij weer zo extreem zou schrikken. Maar hij heeft geen koorts gekregen gelukkig!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76184132
Karin na een tijdje krijg je ook handigheid in de korreltjes hoor. Hier was het de eerste weken vreselijk, maar nu gaat het al een stuk beter!
pi_76184493
Ik smeer op de berg gewoon babyolie (van neutral, want zwitsal ruikt niet zo lekker op Iris).
Fake it till you make it...
pi_76186738
oh Amélie heeft volgens mij ook een klein beetje berg zag ik laatst toen ik eens goed keek maar ik smeer er verder niets op.
Zolang ze er geen last van heeft kan het geen kwaad toch? En hebben kindjes er eigenlijk überhaupt last van?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76187005
Berg kan toch geen kwaad? Linde heeft nog steeds af en toe last van berg volgens mij
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:34:18 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76187452
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Het komt er ook wel makkelijk af Troel, maar de huid eronder lijkt echt kapot te zijn en dat vind ik er zo sneu uit zien. Is dat bij jullie ook?
het klinkt idd als gewone hoofdroos. berg, dus.
als je geen olie wil doen, kan je mss vaseline gebruiken?
gewoon goed vetten met neutrale spullen.
ik gebruik voor mezelf natusan olie of zwitsal olie. kheb 1x olijfolie gedaan, maar dat stonk zo enorm!
werkt prima! wel goed uitspoelen, en wegwassen. anders is alles vet.

stiemie, k had ff een mental image van de rondvliegende korrels en jij en vriendlief over de loer liggend korrrels rapen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76187593
Niels had laatst een beetje berg. Ik dacht dat het eczeem was maar het rook muf, berg dus. Dat heb ik weggehaald door een aantal keer Natusan olie erop te smeren en daarna met een sopje met Switsal babyolie en een washandje zijn hoofd te masseren. Werkte heel goed. Maar dat was dan ook lang niet zo erg als bij Oscar denk ik, er zat maar ietsjes geirriteerde huid onder.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:46:47 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76187869
Berg is idd ool niet erg en ik deed er ook niks aan eerder, maar omdat hij van de week zelf ging krabben wilde ik toch iets met dat koppie.
En het hoort dus muf te ruiken! Ik dacht vanmorgen eerst dat mijn t-shirtje stonk, maar dat was dus zijn koppie.
Ik ga eerst maar weer eens normale olie proberen dan.
pi_76188384
olijfolie in een kopje warm maken (magnetron) dat op een vochtig washandje druppen en die even op t bolletje leggen als ie slaapt, door t vocht trekt de olie snel in. en je kamt t er als ie wakker wordt uit en spoelt t na
pi_76189039
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:34 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, k had ff een mental image van de rondvliegende korrels en jij en vriendlief over de vloer liggend korrrels rapen!
Zo gaat het af en toe ook echt!
pi_76190106
Oo Karin, wat rot van die korrels! Ik hoop dat p_iglet met een andere oplossing kan komen. Stiemie, ik moet zeggen dat ik ook meteen twee mensen met vergrootglas door een kamer zag schuiven, op zoek naar de korrels...

Dames, ik heb zelf berg, al jaren (al heet het anders als je volwassen bent) en ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet jeukt totdat ik er zelf aan begin te krabben gewoon omdat ik het voel zitten als ik met mijn hand door mijn haar ga bijvoorbeeld. Zo af en toe krab ik gewoon de ergste plekjes bij mezelf weg, maar helemaal weg is het nooit.

Be, de cetomacrogol hebben wij hier ook als smeersel voor zowel mijn eczeem als de plekjes van Driekus. Is gewoon vet spul, dus zou hetzelfde moeten werken als olijfolie lijkt me.
Kersjes, op zich kan die hormoonzalf voor even geen kwaad en soms is dat net het zetje dat je nodig hebt en kan je daarna weer gewoon af met vet spul. Als het eczeem er goed op reageert zie je al heel snel verbetering en kan je al snel weer stoppen, tenminste dat is mijn ervaring.

Wij hebben morgen een afspraak bij de huisarts voor Driekus. Hij is van de week bij kindjes geweest die achteraf gezien toen al het rs-virus hadden en nou was ie vandaag wat kortademig en had een beetje verhoging. Het is vast niets, maar met dat lange weekend voor de deur en mijn achtergrond van bronchitis enzo durf ik het niet aan. Hij is verder heel vrolijk enzo, maar hij heeft bij tijd en wijle echt lucht te kort. En aangezien meneer ineens een paar nieuwe trucjes heeft (niet willen zitten op je schoot, maar staan en op de grond proberen te draaien van rug naar zij) heeft ie veel lucht en energie nodig. Hij wordt dan ook sjacho als 't em niet lukt, wel grappig om te zien. Ik heb em net maar even bij mij in bad gezet, kon ie mooi staan in het water en tegelijk wat stomen, leek wat te helpen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76196302
Ai Mefke, dat lijkt me heel naar, zo'n kleintje dat kortademig is!
Goed dat je hem even laat zien morgen!

Twinkly ik vind het superraar dat je je huisarts niet kunt bereiken.
Slecht!

Het korreldrama ging vrolijk verder hier vanmiddag, Tip: stop het niet in een spuitje!
Wat een toestand, ik dacht even slim te zijn, korrels in een spuitje, melk erbij, en spuiten maar!
Resultaat: een Lars die kokhalst van hier tot Tokio, en korrels die nog in het spuitje zaten, want pasten niet door de opening. Tjonge wat ben ik ook een otter.
Uiteindelijk de boel er wel ingekregen, tijdens het drinken steeds een korreltje aan de zijkant naar binnen proppen.

Lars genoot weer zo van de tummytub vanavond, zo fijn is dat!
Ik heb veel met hem te stellen, maar ondertussen is het wel echt mijn kleine vriendje hoor, wat een schatje.
En ik vind hem zo mooooooi......
pi_76197426
Karin, een dikke kus voor jou.. je doet t zoooo goed! Hij IS ook gewoon je kleine vriendje..boven alles!

en Huups...ik vind t erg duidelijk zichtbaar dat de afplatting minder wordt! Heel, héél fijn! Nog fijner is dat jullie gewoon ZIEN dat t ook echt effect lijkt te hebben in haar kijk en beweeggedrag! Go Amélietje!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76199719
Karin, wat lastig zo met Lars, rot dat hij zich ook zo naar voelt. Maar de korrels zijn dus binnen En natuurlijk is het nog je kleine vriendje, je wilt gewoon het beste voor hem

Mefke, fijn dat jullie meteen met Driekus naar de huisarts kunnen. Je weet natuurlijk maar nooit en liever vroeg erbij. Hoop dat hij er baat bij heeft en snel verder kan met zijn trucken!

Wij hebben vandaag echt een heel relaxte dag gehad, na het drama van vannacht. Minke heeft eigenlijk best veel geslapen vandaag en ook bijna niet meer gespuugd. Ze zit nu op 70ml per fles en dan de laatste vanavond mag 90ml, zodat ze lekker vol de nacht door kan. Vandaag ook niet veel bezoek (1 vriendinnetje) en dat scheelt ook wel een boel. Hierdoor hebben wij ook wat kunnen bijslapen. En de geboortekaartjes zijn binnengekomen (da's een nadeel van een pre-kerst-kindje)! Dus gezellig lopen vouwen en postzegels plakken, maar ze zijn nu op de bus! Vanochtend ook hielprik en gehoortest gehad, dat ging prima.. Luisteren zou dus moeten kunnen
Nu ligt mevrouw nog even lekker in de box en dan gaan we straks lekker proberen te slapen met zijn allen...
pi_76200447
Lief Poppedein Ik weet het zelf nog niet zo, ik ben nog steeds bang dat ik zie wat ik graag wil zien. Maar goed, ik hoor het wel de 11e als we weer naar de fysio mogen.

Mn meiske heeft wat nieuws ze trekt aan haar tong ze zat al de hele dag met dr hand in dr mondje maar nu is ze aan het voelen hoe haar tong voelt als ze verschillende geluidjes maakt ofzo. Zo ziet het eruit in elk geval ik ben er alleen wel weer achter dat ik haar nageltjes weer moet knippen, het puntje van haar tong is helemaal rood, ik gok op een scherp randje.

Karin en klein vriendje

Lijnloos wat fijn dat jullie vandaag zo'n relaxte dag hadden! Lekker slapen straks
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76200882
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:43 schreef huuphuup het volgende:

Mn meiske heeft wat nieuws ze trekt aan haar tong

haha Amelie, je moet alles ontdekken he!
Zo is Lars steeds aan het proberen of zijn hand ook in zijn keel past
pi_76201271
Amelie raar meisje om een beetje aan je tong te gaan trekken! Huup ik ben helaas heel slecht in het zien van zulke dingen zoals de afplatting op de foto's. Maar wel heel fijn om te horen dat het na de ostheopaat zoveel beter met je kleine meiske gaat!

Lijnloos dat klinkt als een lekker dagje zo. En wij hebben de geboortekaartjes ook pas laat verzonden hoor. Konden we zelf mooi eerst nog even rustig aan elkaar wennen

En Karin tuurlijk blijf je gewoon heel veel van je lieve kleine vriendje houden

Vanmiddag viel me ineens op dat de nieuwe haartjes die Esmee krijgt veel lichter zijn dat de donkere haartjes die ze bij haar geboorte al had. Nu lijkt het net of ze uitgroei heeft en ze haar haar nodig weer moet verven
pi_76201588
Haha, Stiemie aan de baby-haar-verf Wat grappig zeg, wist niet dat dat kon?!

Huup, je eigen tong voelt natuurlijk ook heel gek... lijkt me een heel grappig gezicht (?foto?)!
pi_76201606
Esmee ook al aan de uitgroei! Isabeau ook al geloof ik.
Wat grappig

Geeft niet hoor Stiemie haha, ik ben er zelf ook niet bijster goed in daarom hou ik ook zo vast aan een meting, ik laat me dus ook niet weg sturen bij het volgend fysio bezoekje zonder een meting. Ook niet als het wel minder plat is geworden volgens haar want dan wil ik gewoon precies weten hoeveel minder plat enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:13:25 #289
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76202033
Karin, wat klink je verliefd

Esmee is dus stiekem toch een blondine, ik wist het wel

Driekus, wat heb je een haast jongen

Haha Amelie, ik zie het al helemaal voor me

We knuffelen wat af hier
Noodgedwongen, zodra ik hem loslaat of probeer weg te leggen is het heel zielig miepen. We gaan de knuffelsessie maar even voortzetten in bed, welterusten
pi_76203062
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:13 schreef Kersjes het volgende:
Driekus, wat heb je een haast jongen
Ja dat vind ik nou ook Word ook een beetje moe van alle tegenstrijdige adviezen ("neee, je mag em niet laten staan, is niet goed" "laat em lekker staan, is goed voor zijn spieren" "zo'n kleintje mag nog helemaal niet zitten, is niet goed" enz enz). Ik ben er voor mezelf wel uit, als ie het leuk vindt om te doen ga ik em niet tegenhouden en over een goede week mag ik naar de fysio en dan vraag ik het daar wel. Ik gok er maar op dat zij zegt dat het goed is voor zijn spieren, dat zegt ze namelijk tot nu toe over alles...
En stiekem vind ik het niet leuk dat ie al niet echt meer een babietje is, gewoon omdat ik er niet echt van kon genieten toen ie dat wel was.

Kersjes, succes vannacht! En Amelie, aan je tong trekken is leuk he! En wie stak er nou nog meer vuisten in z'n keel? Ik kan zeggen, da pas nie! Karin, wat klink je mooi en verliefd ja...
pi_76209547
jeeetje Driekus staat al! wat goehoed!!!

en Amelie probeert al kunstjes met dr tong... wat een snelle Fok-kids weer hier

En berg; dat hadden de kids van mijn zus ook... maar daar was het niet zo snel weg..

Karin, wat een gedoe zo met die korrels; lijkt me lastig om ze naar binnen te krijgen... en soms ook erg frustrerend.. (wie bedenkt zoiets... hadden ze niet gewoon druppels kunnen maken?? ).
En wat fijn dat je toch nog zo;n happy/roze-wolk momentje had met de tummytub... want Lars is idd gewoon jouw lieve mannetje..

@lijnloos; wat ontzettend fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat! En dat Minke het zo knap doet! ze spuugt dus bijna niet meer? en hoe vaak meldt ze zich voor de voeding?
Krijgen jullie nog een beetje rust zo tussendoor?

Hier weer in de kolfmodus; Evie heeft haar fles weer op... ons zuiperdje zit inmiddels op 6-7 x 100-110 ml per fles... en die gaan dus helemaal op. Dametje spuugt niet.. Vind het wel wat veel; maar blijkbaar heeft ze het nodig...
is er ook een schema wat ongeveer normaal is voor zo;n kleintje om te drinken? en hoe vaak mag je dit verhogen etc?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76209639
BJ alweer aan de midnight-kolf... Is Evie nu ook wakker dan of merk je zelf dat dit een goed tijdstip is?
Minke zit vanaf vandaag op 80 ml en dat wordt dan per dag verhoogd met 10 tot we op de 100 zitten. Ze heeft dan 6 voedingen per dag als we zoals de laatste dagen de voeding 's nachts overslaan. Tot nu toe gaat het goed op deze manier. Ze is nu wel weer wakker maar het voelt mij meer als krampjes dan als honger... Hard spartelen en als ze dan eenmaal op mijn schoot ligt is alles weer goed. Zeker met de speen erbij. +O
zo kan ik ff fokken en manlief nog ff slapen
  woensdag 30 december 2009 @ 08:08:11 #293
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76210204
@BJ, dat klopt denk ik wel hoor, toen ik met Elyas uit het ZH kwam moest hij 8 voedingen van ca 80 ml halen. Omdat k op verzoek voedt was dat wat lastiger te bepalen met het wegen enzo, maar gemiddeld kwam hij er wel aan. En toen was hij nog maar 8 dagen oud. Inmiddels zal het dus wel heel wat meer zijn, maar ik hou het niet bij, heb thuis geen weegschaal.

Ik hanteer tevredenheid met plas- en poepluiers als maatstaf voor het wel of niet genoeg hebben. Maar met een flesje is natuurlijk wel goed bij te houden hoeveel je kleintje drinkt.
pi_76210545
Ooeh, wat klinkt dat weinig die 80ml, hier gaan er inmiddels flessen van 200 ml doorheen. En toen Driekus zo klein was gaf ik de borst, dus geen idee wat ie dronk.
Net terug van de huisarts en goedgekeurd. Hij heeft het bovenste deel van zijn neus vol snot zitten en dat loopt in zijn keel en zorgt dan voor kortademigheid bij tijd en wijle. Longen helemaal schoon en luchtwegen verder ook, dus neusdruppelen en in de gaten houden, mag geen koorts krijgen enzo. Maar het manneke is gewoon heel vrolijk, dus dat zal allemaal wel los lopen. Ik heb em natuurlijk vanochtend wakker moeten maken omdat ie naar de huisarts moest, hij lag om kwart over zeven gewoon nog diep in slaap.
pi_76212692
@lijnloos; dus dat verhogen op gevoel is geen probleem begrijp ik? dat deden wij namelijk ook al....
ga straks maar eens over op 120 ml..
en Evie drinkt vaak snachts rond 4 uur, dus dan geef ik eerst een fles en daarna trek ik me terug naar beneden om te kolven.. (en omdat ik dan toch niets te doen heb; fok ik dan ook ff).

Ik ga zo maar eens ff de tummytub voorbereiden; mijn meisje weer lekker badderen en dan straks door de sneeuw een bezoekje aan het CB brengen... ben erg benieuwd hoeveel ze is aangekomen ons kleine doorzettertje!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 30 december 2009 @ 10:54:07 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76212959
BJ, je geeft borstvoeding en van wat ik ervan begrepen heb kan je daar nooit te veel van geven, maar dat kan je evt. nog navragen in het bv topic.
Ik kan me maar 1 probleem bedenken en dat is als je over zou stappen op kunstvoeding want daar zitten wel maxima aan en dan zou ze mss gewend zijn aan bepaalde hoeveelheden in haar buikje om een vol gevoel te krijgen. Maar met de hoeveelheden die je nu geeft zit je daar ook nog niet aan hoor.
En volgens mij ben je voorlopig sowieso nog niet van plan te stoppen met de bv toch?
pi_76215144
Toch vind ik het raar dat het korreltjes zijn voor zo'n klein kindje hoor Karin, stel je voor dat hij ze inademt Ik snap echt niet waarom het geen vloeistof is?
Gelukkig kun je nog wel van je ventje genieten En hij is prachtig, helemaal mee eens!

Nog een voor BJ!! Je bent dapper!

Ik heb de huisarts net kunnen bereiken en ik word teruggebeld of we medicijnen voor reflux kunnen krijgen of dat we eerst langs moeten komen. Ik hoop echt dat de huisarts niet moeilijk gaat doen, de assistente was wat ongeduldig waardoor ik niet alle symptomen heb kunnen omschrijven.
ML zit er he-le-maal doorheen, die wil zo echt geen tweede kindje meer...

Vannacht heeft Niels langer tussen de voedingen gelaten dan ooit! Ik had hem om 20.10 uur voor het laatst gevoed dus konden we om 21.00 uur naar bed. Niels was het daar echter niet mee eens die kreeg ik bijna niet in slaap. ML riep zelfs dat ik hem maar gewoon wakker moest laten want hij moest toch al weer tussen 23 en 24 uur voor de volgende voeding. Maar ik was eigenwijs en om 23 uur sliep hij. Toen werd ik om 2.45 uur wakker. 0_o hij heeft een voeding overgeslagen! Ploftiet! Aargh, hij ligt wel HEEL stil. POR!! Kind wakker Toen heb ik hem maar de tiet die eigenlijk niet aan de beurt was gegeven, de leegste dus. Daarna de volle afgekolft en hem die leeg laten drinken. Anders was het een verslik-drama geworden. De keren daarna liet hij er wel gewoon 3 uur tussen.
pi_76215170
quote:
Op woensdag 30 december 2009 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
BJ, je geeft borstvoeding en van wat ik ervan begrepen heb kan je daar nooit te veel van geven, maar dat kan je evt. nog navragen in het bv topic.
Ik kan me maar 1 probleem bedenken en dat is als je over zou stappen op kunstvoeding want daar zitten wel maxima aan en dan zou ze mss gewend zijn aan bepaalde hoeveelheden in haar buikje om een vol gevoel te krijgen. Maar met de hoeveelheden die je nu geeft zit je daar ook nog niet aan hoor.
En volgens mij ben je voorlopig sowieso nog niet van plan te stoppen met de bv toch?
Maar FV geeft toch langer een verzadigd gevoel?
  woensdag 30 december 2009 @ 12:04:03 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76215303
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:00 schreef Raissa het volgende:

[..]

Maar FV geeft toch langer een verzadigd gevoel?
Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd.
Ik kan me alleen voorstellen dat als een maagje went aan 200cc en je zou ineens terug gaan naar 100cc dat een kindje dan niet tevreden is zeg maar. Zo bedoelde ik het. Maar zoals ik zei, qua hoeveelheden komt BJ daar nog lang niet aan (de meeste kv flessen zijn ook niet groter dan 200cc).
En zoals gezegd, bv kan onbeperkt gegeven worden toch?
pi_76215332
Van bv kun je inderdaad niet teveel geven, ze regelen zelf hoeveel ze drinken: je kunt er niet meer inproppen dan ze willen want ze moeten zelf actief zuigen. En als ze per ongeluk toch teveel binnen krijgen spugen ze dat net zo makkelijk weer uit.
Ik denk dat wanneer je een aantal dagen extra kolft je je productie snel weer omhoog ziet gaan BJ. Maar ik kan me wel voorstellen dat je kv achter de hand wilt houden voor het geval dat ze honger heeft wanneer je productie nog niet voldoende aangepast is.
Kv verzadigd inderdaad meer, daarom slapen kindjes daar eerder op door. Het nadeel is wel dat je ook geen troostflesje kunt geven, zoals je met een borst wel een troostborst kunt geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')