Staat het huis niet op 1 iemand z'n naam meestal ?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Stel: je gaat uit elkaar.
Waar kijkt een rechter naar wanneer hij bepaalt wie er uit moet? Wat is relevant, wat niet?
Geen idee.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Staat het huis niet op 1 iemand z'n naam meestal ?
Vindt je dat niet even het uitzoeken waard? Heb je meteen je eigen vraag beantwoord..quote:Op woensdag 23 december 2009 18:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik zou hoofdhuurder moeten zijn, maar zou goed kunnen dat háár naam erop staat. Nogal vreemd, want deze huur ging in toen de huur in een ander pand (waar we zijn uitgekocht) werd beeindigd en daar was ik hoofdhuurder (sterker nog: ík was de huurder)
Absoluut.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:38 schreef Foxl het volgende:
[..]
Vindt je dat niet even het uitzoeken waard? Heb je meteen je eigen vraag beantwoord..
Minder simpel als zou blijken dat de verkeerde naam op dat contract staat.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ligt eraan op wiens naam het huis staat.
Als je samen op het huurcontract staat moet je het samen uitvechten.
Als er één persoon op het contract staat, dan mag die persoon daar blijven wonen.
Vrij simpel.
Er is ook geen acute haast bijquote:Op woensdag 23 december 2009 19:56 schreef lammegiraf het volgende:
meestal gaat een van de twee vreemd en die regelt dan een nieuwe plek lijkt me!
Anders moet er toch nog een soort van overleg mogelijk zijn!
Bronquote:Huurwoning
Bij een huurwoning moet u samen beslissen wie in de woning blijft. Staat het huurcontract op naam van een van beide (de huurder) en zegt hij de huur op, dan wordt de medehuurder die achterblijft automatisch huurder van het huis.
Heeft u geen medehuurderschap geregeld, dan is het niet vanzelfsprekend dat degene die achterblijft ook de nieuwe huurder wordt. In principe heeft alleen de huurder het recht om in de woning te blijven. Zegt hij op dan moet de samenwonende er uit. In bepaalde gevallen kan de rechter beslissen dat de samenwonende alsnog in de woning mag blijven.
Bent u beide (mede)huurder van de woning en u komt er niet uit wie in de woning mag blijven? Dan moet de rechter uitkomst bieden.
Als een van de twee in de huurwoning blijft wonen, krijgt hij of zij misschien recht op huurtoeslag. Dit is onder meer afhankelijk van de hoogte van het inkomen.
Internetbankieren ftw jwzquote:Op woensdag 23 december 2009 20:04 schreef Iets-Anders het volgende:
Voor mij geldt één regel...
Diegene die het meest heeft betaald aan huur, naar evenredigheid en..niet onbelangrijk..naar hetgeen aantoonbaar is.
mag niet altijd.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:47 schreef klusfoobje het volgende:
altijd zorgen dat je naam op het huurcontract staat..... altijd!
Tsja, wellicht wel ja. Maar als ik weken maak van bijna 80 uur dan schiet er wel eens iets bij in. Helaas blijf ik ook menselijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
dat is dan dom. Want ook in de chaos van een verhuizing moet je zorgen dat je zaakjes op orde zijn en alles controleren voordat je iets tekent. Want wat jij op dat moment getekend hebt, geldt, ook als daar 'de verkeerde naam' op staat. Had je dus beter moeten lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |