abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 20:37:28 #276
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76413060
quote:
Huh ok ?
Cool in ieder geval!
The truth was in here.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 07:58:50 #277
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_76427007
Stof deeltje dat voorbij komt waaien en door licht en afstand van de lens het effect veroorzaakt dat je uiteindelijk op film terug ziet...

dinsdag 5 januari 2010 @ 08:14:51 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76427126
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 07:58 schreef Darkwolf het volgende:
Stof deeltje dat voorbij komt waaien en door licht en afstand van de lens het effect veroorzaakt dat je uiteindelijk op film terug ziet...

Ja.. of nog extremer, een fietser die voorbij fietsts en het schijnsel van zijn lamp weerkaatst in de spiegel en dat weer precies op de lens
The truth was in here.
pi_76430680
Hier ook een discussie over orbs op foto's. imo kunnen het makkelijk stofdeeltjes zijn, maar ik sluit niets uit. Op vakantie in Zuid Frankrijk, pas geleden, maakte mijn man een paar foto's in een aardedonkere ruimte. Ik liep daar op de tast en hij knipte foto's in mijn richting. Op de ene foto stond alleen ik in die ruimte terwijl ik de gang door kom en op de andere verschijnenen er opeens een duidelijke en twee vage orbs.
Mijn man is meer believer dan ik. Hij vergroot uit en onderzoekt meer. Ik speurde innet na en vond geen overtuiging dat het meer zou kunnen zijn dan een stofje. (wat niet wil zijn dat ik niet open sta voor meer, maar ik acht het nu alleen niet waarschijnlijk). Wat wel apart is, is dat in een van de orbs een gezicht te zien is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:22:01 #280
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76430857
Mijn mysterieuse rook foto van een kerst is ook nooit opgelost
The truth was in here.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:29:18 #281
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76431159
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef nokwanda het volgende:
Hier ook een discussie over orbs op foto's. imo kunnen het makkelijk stofdeeltjes zijn, maar ik sluit niets uit. Op vakantie in Zuid Frankrijk, pas geleden, maakte mijn man een paar foto's in een aardedonkere ruimte. Ik liep daar op de tast en hij knipte foto's in mijn richting. Op de ene foto stond alleen ik in die ruimte terwijl ik de gang door kom en op de andere verschijnenen er opeens een duidelijke en twee vage orbs.
Mijn man is meer believer dan ik. Hij vergroot uit en onderzoekt meer. Ik speurde innet na en vond geen overtuiging dat het meer zou kunnen zijn dan een stofje. (wat niet wil zijn dat ik niet open sta voor meer, maar ik acht het nu alleen niet waarschijnlijk). Wat wel apart is, is dat in een van de orbs een gezicht te zien is.
ik heb ook een orb foto , gemaakt door mijn zusje , er waren twee andere mensen aanwezig die zagen de orb niet en mijn zusje wel , ze heeft aangewezen waar die orb was en daar is een foto van gemaakt ( plek die ze aanwees ) een blauwe orb en die heeft ook een gezicht

http://img16.imageshack.us/i/jesbal.jpg/

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 05-01-2010 11:38:12 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_76431545
Okay... dan heb je een orb en dan is het iets...... hoe noem je het....aparts...paranormaals... in ieder geval iets dat niet iedereen kan zien. Maar dan? Wat moet je dan met die wetenschap? Dat ik nooit alleen ben weet ik zonder dat ook wel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:55:04 #283
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76432120
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef nokwanda het volgende:
Okay... dan heb je een orb en dan is het iets...... hoe noem je het....aparts...paranormaals... in ieder geval iets dat niet iedereen kan zien. Maar dan? Wat moet je dan met die wetenschap? Dat ik nooit alleen ben weet ik zonder dat ook wel.
ik weet het ook niet , ongeveer 10 jaar geleden had ik 1 avond 2 uur lang 8 orbs die door de lucht stuiterden , allemaal verschillende gekleurde pasteltinten .
ik wist ook niet wat ik ermee aanmoest en besloot ze te negeren en me maar op de tv te concentreren
maar ja , dat ging ook moeilijk .
toen gingen ze in een patroon voor de muur stilstaan en toen waren ze verdwenen ,
van eentje had ik het idee dat die stokoud was toen ze stilstonden ,de andere weet ik niet .
zag ook geen gezichtjes .
Verder nooit meer gezien ,mijnzusje paar jaar later eentje ,die van de foto .
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:57:29 #284
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76432215
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:55 schreef Summers het volgende:
van eentje had ik het idee dat die stokoud was toen ze stilstonden
Waarom dacht je dat? Had die rimpels?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_76432254
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:57 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Rollator en langzaam
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:04:13 #286
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76432445
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:57 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

zo kwam die op mij over , alsof die ineengedoken was van ouderdom .
en nee ik zag geen fysieke rimpels .
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:16:44 #287
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76432897
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Summers het volgende:
zo kwam die op mij over , alsof die ineengedoken was van ouderdom .
Een ineengedoken orb... Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:19:19 #288
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76432982
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:16 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Een ineengedoken orb... Wat moet ik me daarbij voorstellen?
vergelijkbaar met een geest voelen maar niet zien maar toch weten wie het is ,
beter kan ik het niet uitleggen , je weet of je voelt een beetje informatie .
de orb bleef gewoon rond .
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:52:43 #289
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76473031
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:44 schreef R0N1N het volgende:

(maar ik moest wel lachen )
Het was niet grappig bedoeld.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:53 schreef Summers het volgende:
kijk zelf dan in de lucht morgen als je buiten bent .
Ik heb niks bijzonders gezien.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 03:54 schreef Summers het volgende:
Wilhelm Reich is lief en ik verafgood hem .

Over Wilhelm Reich:
quote:
De universele levensenergie staat bekend onder vele namen, zoals chi, ki en prana. Dit zijn echter metafysische begrippen waarmee je praktisch gezien niet zoveel kunt. Hans Andeweg geeft daarom de voorkeur aan de term 'orgon', die afkomstig is van de psychiater Wilhelm Reich (Merckelbach, 1992). Reich meende de levensenergie op allerlei manieren te kunnen waarnemen, meten en manipuleren. Hij kon er zelfs kanker mee genezen.

Kort voor de Tweede Wereldoorlog ontdekte Reich de bouwstenen van het leven, de zogenaamde bionen: pulserende blauwe bolletjes die zich uit dode materie vormen en waaruit onder meer amoeben kunnen ontstaan. Reich zag het met eigen ogen gebeuren wanneer hij langdurig door een microscoop tuurde die hij had voorzien van bovenmatig sterke lenzen. Tijdens een onderzoek naar sapa-bionen, een extra vitaal soort die hij uit zand had verkregen, raakten zijn ogen ontstoken en voelde hij prikkelingen in zijn hand wanneer hij die in de buurt van de bionen hield. Bovendien bleken de scharen in zijn laboratorium plotseling magnetisch te zijn. Reich vermoedde dat de bionen een soort straling uitzonden. Hij legde ze in een kijkdoos die was gemaakt van metaal, aangezien hij eerder had vastgesteld dat metaal de straling reflecteert. De buitenkant van de doos was van organisch materiaal, dat straling absorbeert. Toen Reich door een lens in de doos keek, zag hij daar een blauwachtige nevel drijven. Bovendien flikkerden er gele puntjes en lijntjes. Het meest merkwaardige was echter dat dit verschijnsel zich in mindere mate ook voordeed wanneer de doos leeg was! Daaruit kon Reich slechts concluderen dat de energie blijkbaar overal aanwezig is.

Pas later werd het hem duidelijk dat hij bij toeval een geniale uitvinding had gedaan. De doos had het vermogen om orgonenergie uit de omgeving aan te trekken en te concentreren. Het was een orgonaccumulator. Met een thermometer stelde hij vast dat het orgon de temperatuur in de accumulator deed stijgen. Ook met een elektroscoop en andere apparatuur meende hij het orgon te kunnen aantonen. Veel waarde mogen we daar niet aan hechten, want zijn onderzoek was erg amateuristisch.

Vibraties uit het vrije veld
quote:
In december 1940 wist Reich Albert Einstein, die toen al in Princeton, New Jersey verbleef, over te halen zelf enkele experimenten uit te voeren met een kleine orgonenaccumulator in diens kelder, die zouden aantonen dat de Tweede wet van de thermodynamica niet onschendbaar is. Na een aantal pogingen concludeerde Einstein dat er geen onverklaarbare effecten waren. In 1947 verscheen een artikel in The New Republic, getiteld: The strange case of Wilhelm Reich. Uiteindelijk, na een aanklacht en een onderzoek door de Federal Drugs Administration en veel verweer en scheldpartijen van Reich werd in 1954 Reich verboden om orgonenapparatuur en literatuur op Amerikaans grondgebied over staatsgrenzen te verplaatsen. Reich, die overtuigd was dat deze overheidsinstelling geen zeggenschap had over orgonen, weigerde te verschijnen voor de rechter. Naast het transportverbod gebood de rechter ook de vernietiging van al het materiaal met de vermelding "orgonenenergie" (hetgeen leidde tot verbranding van honderden tonnen drukwerk) en bepaalde dat geen enkele van zijn boeken opnieuw gepubliceerd mocht worden, tenzij alle vermeldingen van "orgonenenergie" zouden zijn verwijderd.

Contact met Einstein
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:09 schreef jogy het volgende:
Maar ok, het is hier nog steeds TRU en geen ONZ. Het lolletje is gelolt. Op naar groenere weides.

Het was niet als ONZ bedoeld.

[ Bericht 30% gewijzigd door JoepiePoepie op 06-01-2010 11:25:31 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:50:58 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_76475318
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:52 schreef JoepiePoepie het volgende:

Dan zit je in het verkeerde topic, op zich . In ieder geval als het als feedback bedoelt was natuurlijk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_76477046
quote:

[..]

Het was niet grappig bedoeld.
[..]

Ik heb niks bijzonders gezien.
[..]

Over Wilhelm Reich:
[..]

[..]

[..]

Dubieus verhaal met een zeer dubieus einde. Je zou haast gaan denken dat wat hij dan ook had gevonden niet zo goed uitkwam. Wat een onzin dat een rechter een mening of een theorie over een dergelijk onderwerp zou verbieden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:43:16 #292
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76477682
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dubieus verhaal met een zeer dubieus einde. Je zou haast gaan denken dat wat hij dan ook had gevonden niet zo goed uitkwam. Wat een onzin dat een rechter een mening of een theorie over een dergelijk onderwerp zou verbieden.
Indeed een heel vreemd verhaal.
... en dan ook nog tonnen aan info & boeken verbranden ... Het lijken de bloody 'dark ages' wel (nou ja, de tijd rond WO2 was ook wel erg duister )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:51:28 #293
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76477997
Ach ja, mijn vader is ook een keer bij een grens aangehouden, omdat hij iets bij zich had waarvan ze overtuigd waren dat het een bom was . Donkere man alleen in de auto met bepaalde apparatuur == terrorist

En zoals R0N1N al schrijft: In het geval van Wilhelm Reich was het natuurlijk wel in de tijd rondom de tweede wereldoorlog.

woensdag 6 januari 2010 @ 15:22:43 #294
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76484289
quote:

[..]
ik vraag het vaker aan mensen en de 1 ziet het ook en de ander niet .
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:48:55 #295
8372 Bastard
Persona non grata
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:14:14 #296
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76491850
quote:
Ik denk dat het een reclamestunt voor zichzelf is. Nu gaat 'iedereen' denken dat hij wel een heel goed hypnotiseur zal zijn . Slim van hem hoor .

Heb jij deze reactie daar trouwens geplaatst, Bastard?:
quote:
Onhandig genoeg om zich te laten omscholen tot clown dus :-)
GijsL, Veluwe | 16:43 | 06.01.10
Ik klikte namelijk een keer op jouw postgeschiedenis en toen zag ik allemaal topics over 'Gijsjes' daarin staan .

Nu gaat natuurlijk meteen iedereen op Bastard's postgeschiedenis klikken en de mysterieuze geheime Gijsjes-topics lezen .
pi_76492152
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ach ja, mijn vader is ook een keer bij een grens aangehouden, omdat hij iets bij zich had waarvan ze overtuigd waren dat het een bom was . Donkere man alleen in de auto met bepaalde apparatuur == terrorist

En zoals R0N1N al schrijft: In het geval van Wilhelm Reich was het natuurlijk wel in de tijd rondom de tweede wereldoorlog.

Dat kun je nog toeschrijven aan individuele domheid/racisme. Dat is net effe anders dan Reich, wat overigens meer speelde in de tijd van de heksenjacht op "communisten". Anders dan de esotherische genootschappen die de fout in gingen voorafgaand en ten tijde van WOII
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:19:20 #298
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76497735
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:21 schreef nokwanda het volgende:
Dat kun je nog toeschrijven aan individuele domheid/racisme. Dat is net effe anders dan Reich, wat overigens meer speelde in de tijd van de heksenjacht op "communisten". Anders dan de esotherische genootschappen die de fout in gingen voorafgaand en ten tijde van WOII
Ehm...

"Kort voor de Tweede Wereldoorlog ontdekte Reich de bouwstenen van het leven"
"In december 1940 wist Reich Albert Einstein ..."
"In 1947 verscheen een artikel in The New Republic..."

Klinkt aardig als 'rond WO2'

Het verbod stamt uit de koude oorlog, en de communisten jacht, dat dan weer wel, maar in hoeverre communisme hier iets mee te maken heeft ...

Wat overigens al speelde lang voor WO2. Amerikanen hebben altijd al een broertje dood aan communisten gehad.

Wat ik zelf dan wel weer ERG vreemd vind met dat verbod (naast de gelaste vernietiging):
"na een aanklacht en een onderzoek door de Federal Drugs Administration en veel verweer en scheldpartijen van Reich werd in 1954 Reich verboden om orgonenapparatuur en literatuur op Amerikaans grondgebied over staatsgrenzen te verplaatsen."

Nu ben ik verder ook niet bekend met het verhaal en alle achtergronden, maar ...
Drugs WTF.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:28:06 #299
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76498164
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

Nu gaat natuurlijk meteen iedereen op Bastard's postgeschiedenis klikken en de mysterieuze geheime Gijsjes-topics lezen .
Nou dat is geen geheim ofzo hoor, we bestaan al sinds jaar en dag

En niemand die het begrijpt
The truth was in here.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:38:49 #300
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76498715
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:19 schreef R0N1N het volgende:
Drugs WTF.
Dus toch die xtc he , toen al .
quote:
Er zijn meldingen van gebruikers die langdurig last houden van afwijkingen bij het zien (HPPD). Zij zien zeer storende afwijkingen in kleur, vorm, beweging, contrast , bewegende deeltjes in je beeld enzovoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')