mooie gitaar zegquote:Op zaterdag 26 december 2009 00:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wel goeie kabels erin
[ afbeelding ]
en mooi weggewerkt
[ afbeelding ]
En vergeet de bijpassende strap niet he
[ afbeelding ]
Als je nou gewoon zorgt dat je zo'n computer krijgt die ik ook heb, dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen om te maken...quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:42 schreef genakt het volgende:
heb modern warfare 2 gekregen voor kerst daar gaat het gitaar spelen
Nee, dat mag nietquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mag ik het daar niet mee eens zijn?
Die moet ik ook hebben...is mij verteldquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:42 schreef genakt het volgende:
heb modern warfare 2 gekregen voor kerst daar gaat het gitaar spelen
Smaken verschillen! Ik ken 'm niet trouwens, zal er eens wat van opzoekenquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet.
Hoezo, wat is er mis mee? Goede gitarist en hij maakt toffe muziek!
Dan kun je beter 1 halen (op de pc dan)...quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die moet ik ook hebben...is mij verteld. Heb MW1 niet eens gespeeld
.
Ik vind aan die muziek dus echt helemaal geen bal aan en daarbij, zijn gitaren zijn strontlelijkquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet.
Hoezo, wat is er mis mee? Goede gitarist en hij maakt toffe muziek!
Alleen als ik een backingtrack zoek op youtube, dan zoek ik backing track in A.quote:A C D etc. are the notes.
1 4 1 etc. suggested fingering
A Pentatonic minor Scale Pattern 1 (A C D E G)
A C D E G A C D E G A C
1 4 1 3 1 3 1 3 1 4 1 4
-------------------------------5--8---------------
-------------------------5--8---------------------
-------------------5--7---------------------------
-------------5--7---------------------------------
-------5--7---------------------------------------
-5--8---------------------------------------------
(also starts at 17th fret)
Hangt er ook vanaf wat je wil gaan spelen. Als je meteen de rock en metal in wil duiken, dan zou ik die beide mooi laten hangenquote:Op zaterdag 26 december 2009 21:17 schreef Mandarijntjee het volgende:
Ik ben van plan om een gitaar te gaan kopen. En als beginnende in het gitaar wereldje heb jullie advies daarbij even nodig.
Nou ben ik aan het twijfelen tussen deze Fender en deze Squire.
Wat is nou het verschil tussen deze 2 gitaren? Ze zien er op een paar details exact hetzelfde uit. Waar zit het hem dan precies in dat de echte Fender 170 euro duurder is?
Ik ben wel bereid om de 500 euro voor de Fender te betalen, maar heeft het echt toegevoegde waarde voor mij?
Volgens mij kun jij het gitaarspelen beter opgeven, gezien je al zo virtuoos bent met klokken en klepels.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:21 schreef Quantie het volgende:
Squier is een B-merk, ten eerste.
Het is volgens mij van dezelfde makers van Fender, maar voor de mensen die een Fender niet kunnen betalen, kunnen dan een Squier kopen. Hetzelfde geldt voor Gibson en Epiphone. Ohja, en Vintage tegenwoordig ook.
Allemaal zijn het B-merken met best wel goede kwaliteit van de grotere merken.
Fender is qua hout en klank toch wel mooier, maar je moet het testen in de winkel en in ieder geval niet online kopen. Ga eens naar een musicstore bij jou in de buurt en vraag naar een Squier en een Fender, sluit ze aan op een versterker (als je een marshall vind, plug 'm dan daar in) en testen maar.
Een pentatonische toonladder is een pentatonische toonladder. In welke toonsoort je het doet hangt er vanaf in welke toonsoort je speelt. In welke toonsoort je speelt, hangt van je akkoordenschema afquote:Op zaterdag 26 december 2009 21:01 schreef Quantie het volgende:
Wat is een lekkere pentatonische toonladder (pentatonic scale), in welke noot om lekker in blues te improviseren?
Niet raar bedoeld, maar je moet niet dingen gaan roepen van dingen waar je niet echt verstand van hebtquote:Op zaterdag 26 december 2009 22:49 schreef Quantie het volgende:
Sorry hoor, ik wilde ook maar iets bijdragen
Je hoeft niet gelijk zo heftig te reageren dat ik met gitaarspelen moet stoppen, ik speel pas 5 maandjes
agreed, daarom houd ik mij lekker stil over het algemeenquote:Op zaterdag 26 december 2009 22:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet raar bedoeld, maar je moet niet dingen gaan roepen van dingen waar je niet echt verstand van hebt
Die tip om zelf te spelen natuurlijk wel... maar de rest is veel te zwart wit gesteldquote:Op zaterdag 26 december 2009 23:10 schreef Quantie het volgende:
Maar het klopte toch wel een beetje?
een beetje idd...quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:10 schreef Quantie het volgende:
Maar het klopte toch wel een beetje?
Ja koop een Two Rock.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lees je in en test ze! (En niet per se op een Marshall, elke goede versterker is prima en heeft een eigen karakter).
ik vond die fender standard heel slecht spelen, maar hier staat wel bij dat het een 'nieuwe' is, dus misschien isie beter... heb wel hele goede verhalen gehoord over de squier classic vibe, de deluxe ken ik niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:17 schreef Mandarijntjee het volgende:
Ik ben van plan om een gitaar te gaan kopen. En als beginnende in het gitaar wereldje heb jullie advies daarbij even nodig.
Nou ben ik aan het twijfelen tussen deze Fender en deze Squire.
Wat is nou het verschil tussen deze 2 gitaren? Ze zien er op een paar details exact hetzelfde uit. Waar zit het hem dan precies in dat de echte Fender 170 euro duurder is?
Ik ben wel bereid om de 500 euro voor de Fender te betalen, maar heeft het echt toegevoegde waarde voor mij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |