Volgens mij is ze zelfs niet schizofreen, eerder machtsgeil, op een geestelijk niveau dan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:26 schreef MarMar het volgende:
btw, ik weet niet wat ik moet denken van die vrouw. Vanuit mijn vak zou je zeggen dat ze schyzofreen is en als je er een scan op loslaat, zie je waarschijnlijk ook diezelfde hersenactiviteiten die gepaard gaan met hallicunaties. However weet ik dat er ooit een onderzoek gedaan is (wie weet waar ik dat volledig kan lezen, GIMME GIMME GIMME) over de connectie tussen schyzofrenie en paranormaal (intuitief moet dat misschien gewoon heten) begaaft zijn. Het schijnt zo te zijn dat iemand die zijn/haar schyzofrenie weet te overwinnen door geestkracht, dergelijke gaves ontwikkelt.
Ik ben sceptisch, maar ik kan me toch voorstellen dat zoiets wel bestaat. Bewijs het maar eens... mensen zien in feiten alleen maar een bevestiging van wat ze toch al denken dus zels dat gaat wetenschappelijk al niet.
en zonder lichaam ben ik er nog steeds, als ik zeg dat ik mijn lichaam ben dan zeg ik eigenlijk dat ik ophoud te bestaan als ik geen lichaam meer heb dus verder dan ik HEB een lichaam of ik ben hier met lichaam kom ik niet .quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:40 schreef Loppe het volgende:
[..]
Inderdaad, maar momenteel ben je hier op aarde mét je lichaam.
Jup, dus BEN je niet je lichaam maar HEB je een lichaam. Wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:40 schreef Loppe het volgende:
[..]
Inderdaad, maar momenteel ben je hier op aarde mét je lichaam.
het zou zomaar kunnen zijn dat je zo je eigen realiteit maaktquote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:32 schreef Summers het volgende:
[..]
en zonder lichaam ben ik er nog steeds, als ik zeg dat ik mijn lichaam ben dan zeg ik eigenlijk dat ik ophoud te bestaan als ik geen lichaam meer heb dus verder dan ik HEB een lichaam of ik ben hier met lichaam kom ik niet .
Je maakt ook je eigen realiteit , dat is precies wat iedereen aan het doen is nu .quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
het zou zomaar kunnen zijn dat je zo je eigen realiteit maakt
Iemand anders maakt ook jou realiteit door te reageren. Je hebt niet alles in de hand dnek ikquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Je maakt ook je eigen realiteit , dat is precies wat iedereen aan het doen is nu .
Het enige juiste lijkt mij ook dat je je eigen realiteit maakt want hoezo zou iemand anders die voor mij maken ?
Je Maakt dan deel uit van mijn realiteit maar mijn realiteit maak ik zelf .quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:21 schreef Dibble het volgende:
[..]
Iemand anders maakt ook jou realiteit door te reageren. Je hebt niet alles in de hand dnek ik
Ben je ervan op de hoogte dat in de Nederlandse taal het woordje "je" en het woordje "men" soms dezelfde betekenis hebben?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:48 schreef Loppe het volgende:
[..]
Jij moet leren lezen want dat heb ik hier nooit vermeld.
Ik denk ook dat het werkelijk voor ieder gelijk is wat je overtuigingen op dat moment ook zijn .quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:27 schreef nokwanda het volgende:
Ik doelde op meer dan alleen in het hier en nu.
Mijn pa is ervan overtuigd dat er niets is na de dood. dat het een groot niets is. Dat hij ophoudt te bestaan. Dit zegt hij op basis van zijn atheistische levensovertuiging en de daaraangekoppelde non-ervaring toen hij er eens bijna niet meer was.
Toch vreemd omdat hij wel dingen wist toen hij bijkwam uit een coma van 3 weken die in die tijd waren gebeurd. Hij heeft die dingen alleen niet met zijn rationele bewustzijn gezien.
Mijn oma daarintegen is Jehova's getuigen. Zij gelooft heilig in een wederopstanding na een apocalyps en een eeuwig leven daarna. Dat zal dan haar realiteit zijn omdat zij zo ervaart.
Ik weet niet of dat zo is hoor. Ik hou er zelf een ander denkbeeld op na.
Ik denk dat het werkelijk voor ieder gelijk is, wat nu op dit moment ook je overtuigingen zijn.
Maar even over die Desteny: dat alles projectie was. Je eigen realiteit projecteren. Dat dat nu niet meer zo is als je je los hebt gemaakt van die convicties die je gevangenhouden.
Dat is wel een goed punt. En dan maakt het op zich niet zo heel veel uit in welke vorm ze dit giet of vanuit welke motivatie.
Er worden wel interessante dingen gezegd.
Dan zie ik het eerder als ik ben mijn lichaam, ik ben mijn geest en ik ben mijn ziel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:32 schreef Summers het volgende:
[..]
en zonder lichaam ben ik er nog steeds, als ik zeg dat ik mijn lichaam ben dan zeg ik eigenlijk dat ik ophoud te bestaan als ik geen lichaam meer heb dus verder dan ik HEB een lichaam of ik ben hier met lichaam kom ik niet .
ja zo zie ik het ook, je bent je totaalplaatjequote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Loppe het volgende:
[..]
Dan zie ik het eerder als ik ben mijn lichaam, ik ben mijn geest en ik ben mijn ziel.
Het kan beide toch waar zijn , en dimensionele wezens die in haar lichaam komen en ze halen hun info uit dat soort raster ?quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
Nog een theorie zou zijn dat alle informatie in een soort raster zit opgeslagen en dat zij daar op in kan inloggen. Verklaart tegelijkertijd het fenomeen telepathie.
Oke, maar ben je niet van mening dat je geest/ziel meer je identiteit bepalen dan je lichaam?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Loppe het volgende:
[..]
Dan zie ik het eerder als ik ben mijn lichaam, ik ben mijn geest en ik ben mijn ziel.
De Akashakroniekenquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
Nog een theorie zou zijn dat alle informatie in een soort raster zit opgeslagen en dat zij daar op in kan inloggen. Verklaart tegelijkertijd het fenomeen telepathie.
Nu snij je het nature/nurture vraagstuk aan. Ik ben van mening dat er heel weinig verschil, zoniet geen, in de geest van een persoon en de genetische overdracht van je ouders, ingebed in je DNA, is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oke, maar ben je niet van mening dat je geest/ziel meer je identiteit bepalen dan je lichaam?
Waarom spreekt Hitler volgens haar dan Engels? Zijn eigen volk ging toch boven alles?quote:Op maandag 4 februari 2008 13:58 schreef Summers het volgende:
He , wat jammer nou dat Desteni niet strookt met het channelingshandboek hoe het er wel moet uitzien en hoe het er niet moet uitzien ...en wat wel kan en wat niet kan en in welke taal het moet , grr waarom houden die dimensionele wezens zich niet gewoon aan de regels !
quote:Op maandag 4 februari 2008 14:56 schreef Loppe het volgende:
Als ik jullie zo bezig hoor zou ik het nog kunnen overwegen om naar de kerk te gaan, gewoon uit compassie met onze pastoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |